בקשת תפילה סגולה בדוקה כיצד להיוושע ביום כיפור!!! העבירו הלאה!!

ישי.כ

משתמש פעיל
סגולה בדוקה כיצד להיוושע ביום כיפור - נא להפיץ לכמה שיותר:

עשיתם את כל הסגולות ועדיין לא נושעתם? ישנה סוגלה אחת שעוד לא שמעתם עליה (לקרוא עד הסוף).

סיפר הגאון הרב יצחק זילברשטיין שליט"א:

פעם כאשר היינו אצל הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל בראש השנה ושאלנו אותו: כאשר אדם נמצא בצרה מסוימת, מהו הדבר ביותר לעשות כדי להיוושע? השיב הרב: שהדבר הגדול ביותר להיוושע בעת צרה, זה להתפלל על אדם אחר הנמצא אף הוא בצרה ועל כלל ישראל. ולומדים זאת מדברי חז"ל (ברכות כח) שאמרו שאדם הנמצא בעת צרה מתפלל תפילה קצרה "הושע ה' את עמך" וכו', וביאר הגרי"ש אלישיב שרואים מכן שחז"ל הורו לאדם הנמצא בעת צרה להתפלל על כלל ישראל, וע"י כך אף הוא ינצל מכל רע.


בקונטרס "שלום על ישראל" המבאר את מעלת וסגולת התפילה על עם ישראל, כותב בזה הלשון (עמוד 9):

סיפר לי רב חשוב העוסק רבות בזיכוי הרבים, שכאשר באים אליו אנשים הזקוקים לישועות גדולות, יש לו עצה בדוקה ומנוסה שהוא נותן להם, ובכל שנה הוא רואה רבים הנושעים, גם במקום שהתייאשו הרופאים וכדומה, והיא:


כאשר מגיע ובא היום הקדוש והנורא ביותר בשנה שהוא יום כיפור, בשעת הנעילה, שהיא השעה המסוגלת ביותר לפעול ישועות ולקבלת התפילות, והיא עת רצון גדול ועצום מאוד בשמים, הוא מבקש משני אנשים הזקוקים לישועה, שלא יתפללו על עצמם כלל [בשעת הנעילה], אלא כל אחד יבקש רק על חברו הזקוקה לישועה, והוא מתנה עימם שבכל היום הקדוש, יכול כל אחד להתפלל על עצמו, אבל בשעת הנעילה שהיא עת רצון גדולה מאוד, שכל אחד יבקש רק על חברו הזקוק לישועה באותו תחום ונשוא שאף הוא זקוק לו, ואף חברו יבקש רק עליו.

והעיד בפני אותו רב, שבכל שנה מי שהצליח לעשות זאת ולבקש בשעה הנעילה רק על חברו, הוא נושע מיד בישועה גדולה מעל הטבע ובדרך נס ממש, ובשנה אחת היה מי שביקש על חברו והוא אכן נושע בישועה גדולה מיד אחר כך, ואילו חברו שלא הצליח לשכוח מהבעיות שלו ולבקש רק על חברו לא נושע.

וסיפר לי אותו רב שהוא עושה זאת כבר כמה שנים, וכל מי שניסה זאת, סיפר לו שראה ישועות וניסים בכל העניינים והתחומים. (עד כאן מתוך הקונטרס).



בשורות טובות וגמר חתימה טובה!!
 

ניק 8129

משתמש מקצוען
אפשר את זה בקובץ מצורף
תודה
עריכה
אשמח לא בוורד
תודה
 
נערך לאחרונה ב:

יחשבאף

משתמש מקצוען
אמר ליה רבא לרבה בר מרי: מנא הא מילתא דאמור רבנן: 'כל המבקש רחמים על חבירו, והוא צריך לאותו דבר - הוא נענה תחילה'? אמר ליה: דכתיב (איוב מב,י) וה' שב את שבות איוב בהתפללו בעד רעהו [ויסף ה' את כל אשר לאיוב למשנה]. אמר ליה: את אמרת מהתם, ואנא אמינא מהכא: (בראשית כ,יד) ויתפלל אברהם אל האלהים וירפא אלהים את אבימלך ואת אשתו ואמהותיו [וילדו], וכתיב (בראשית כא,א) וה' פקד את שרה כאשר אמר [ויעש ה' לשרה כאשר דבר] - כאשר אמר אברהם אל אבימלך (מדלא כתיב 'ויפקוד את שרה' וכתיב 'פקד' - משמע פקד כבר: תחילה לאבימלך).
 

tadmit

המרכז לשידורים חיים, חתונות, כנסים, לוויות
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אמר ליה רבא לרבה בר מרי: מנא הא מילתא דאמור רבנן: 'כל המבקש רחמים על חבירו, והוא צריך לאותו דבר - הוא נענה תחילה'? אמר ליה: דכתיב (איוב מב,י) וה' שב את שבות איוב בהתפללו בעד רעהו [ויסף ה' את כל אשר לאיוב למשנה]. אמר ליה: את אמרת מהתם, ואנא אמינא מהכא: (בראשית כ,יד) ויתפלל אברהם אל האלהים וירפא אלהים את אבימלך ואת אשתו ואמהותיו [וילדו], וכתיב (בראשית כא,א) וה' פקד את שרה כאשר אמר [ויעש ה' לשרה כאשר דבר] - כאשר אמר אברהם אל אבימלך (מדלא כתיב 'ויפקוד את שרה' וכתיב 'פקד' - משמע פקד כבר: תחילה לאבימלך).
אפשר להוסיף על זה..
שמעתי מהגאון ר' יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר.
קצת תמוה הכתוב "והוא צריך לאותו הדבר", שכן בדר"כ אחד צריך בריאות והשני צריך פרנסה וכד'.
וביאר פשט בכתוב, שהוא צריך לאותו הדבר, היינו שהוא משתתף בצורך של חברו עד שהצורך של חברו הופך להיות צורך שלו, והיינו שהוא צריך לאותו הדבר, ואז הוא נענה תחילה.
 

כתובטוב

משתמש פעיל
קשה לא להזכיר את עצמי בנעילה.
זו סגולה טובה, אבל יש סגולה יותר טובה, להתפלל כמו שצריך על עצמך.
למתפלל על חבירו יש מקור או שנים, וזה ודאי נכון.
אבל חז"ל תקנו תפילה וכתבו כל כך הרבה פעמים שתפילה עוזרת ומושיעה.
אז בואו לא נשכח את העיקר....
 

ישי.כ

משתמש פעיל
למתפלל על חבירו יש מקור או שנים, וזה ודאי נכון.
זה לא מקור אחד או שנים,

בקונטרס ("שלום על ישראל") הוא מסביר בטוב טעם ודעת מה המעלה להתפלל על עם ישראל, וכיצד זה פועל. פשוט לא רציתי להאריך יותר מידי.

אחד הטעמים שהתפילה על האחר פועלת יותר, היא משום, כשאדם מתפלל על עצמו מידת הדין מקטרגת שהאדם לא זכאי וכו', ואילו כאשר האדם מתפלל על האחר, אין למידת הדין מה לקטרג, ובכך הוא יכול להיוושע.

ומה גם שישנם אנשים שהתפללו על עצמם שנים, בבכיות ותחנונים ולא עזר להם ועדיין לא נושעו, אז מה יש להם להפסיד?
 

קוויק

משתמש מקצוען
מה קשה מאוד?

להתפלל על האחר?

או לא להזכיר את עצמך בתפילת הנעילה?

נכון זה קשה (כגודל הקושי גודל השכר).

יהי רצון שנזכה להרגיש את צערו וכאבו של כל יהודי כאילו זה הכאב שלנו.
לא להזכיר את עצמי :)
ברור שמתפללת על המון אחרים, כל הזמן
אבל להתנזר לגמרי גם מהבקשות שלי, זה מרגיש קשה
 

ישי.כ

משתמש פעיל
לא להזכיר את עצמי :)
ברור שמתפללת על המון אחרים, כל הזמן
אבל להתנזר לגמרי גם מהבקשות שלי, זה מרגיש קשה
יש לך את כל יום כיפור להתפלל על עצמך!!!

ואילו
את זמן תפילת הנעילה תקדישי להתפלל על מישהו אחר שזקוק לאותה ישועה שאת בעצמך צריכה (זיווג, זרע קודש, פרנסה, רפואה וכו'), ובזכות המצווה והמסירות נפש הזו - תזכי להיוושע גם את בע"ה!!!!

חזק חזק ונתחזק :)
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יישר כח.
בכל מקרה, בזמן נעילה הוא זמן גדול וסגולה מיוחדת בזמן זה היא להתפלל על כבוד שמים ולא על צרכי האדם עצמו, ויתכן ותפילה על האחר נכללת בזה.
 
נערך לאחרונה ב:

ישי.כ

משתמש פעיל
המתפלל על עם ישראל ומבקש עליהם רחמים, נמחלים כל חטאיו ועוונותיו ללא שיצטרך לענות את נפשו בסגופים ותעניות או בשאר דברים המצערים ח"ו, כמו שכתוב בספר המידות (תפילה סע' ג) "מי שמתפלל על עם ישראל הקב"ה מכפר לו על כל עוונותיו".

צערו של יהודי עולה ומגיע עד הקב"ה ממש, כמו שכתוב: "בכל צרתם לו צר" (ישעיה סג, ט), וכן השכינה הקדושה מצטערת בצערו של יהודי, כדברי רבי מאיר (סנהדרין מו. וברש"י שם): שבשעה שאדם מצטער מחמת פורענות הבאה עליו בעוונו, השכינה קובלת ומתנודדת עליו ואומרת "קלני מראשי קלני מזרועי" כלומר, ראשי כבד עלי וזרועי כבד עלי מרוב צער עליו. ולכן מי שמשתתף בצערם של ישראל ומתפלל עליהם, הוא משתתף בצער השכינה הקדושה.

וכתב בעל השומר אמונים: שכל מי שחפץ לדעת את מדרגתו האמיתית בעבודת ה', יבדוק את עצמו האם הוא משתתף בצערם של ישראל וכואב את כאבם, כי כל עם ישראל הם כגוף אחד ממש, וכל יהודי הוא חלק מהנשמה הכללית של עם ישראל, וכפי שהאדם קשור לעם ישראל, כך הוא ירגיש את כאבם.
 

אספמיה

משתמש מקצוען
דווקא תפילה על מישהו אחד או אפשר על כמה אנשים בכמה נושאים?
 

ישי.כ

משתמש פעיל
מהכתוב בקונטרס משמע שרק על נושא אחד, וגם על אדם אחד.

העניין הוא לא רק להתפלל כמצוות אנשים מלומדה, אלא להרגיש את הצער של הזולת ולהתפלל עליו מכל הלב כאילו זה הבעיה שלך, (ולכן מתפללים על אותה בעיה) ולהפעיל את כל התותחים למקום אחד ולפגוע בול במטרה.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
יש ענין דוקא ששניים יעשו הסכם האחד עם השני?
לכאורה מספיק שבנאדם מקבל על עצמו להתפלל על חברו ואי״ה יקוימו בו דברי הגמרא שכל המבקש רחמים על חבירו, והוא צריך לאותו דבר - הוא נענה תחילה.

(יצוין שבפשטות צריך להסיח דעת מהצורך האישי ובאמת להתפלל על החבר, ולא להתפלל עליו מתוך כוונה עצמית - אישית (בשעת התפילה) שאז הוא בעצם מתפלל על עצמו עם מילים על חברו... רחמנא ליבא בעי - משנה איפה הלב והכוונה, המילים משמשים ביטוי ללב, ולא תופסים את מקום הלב).
לאלו שאמרו שזה קשה, לענ״ד פשוט שאפשר להחליט לעשות כך בכדי לזכות שיתקיימו דברי הגמרא, כך שכשאדם מחליט לעשות זאת הוא יודע שהוא לא יפסיד. אמנם בשעת התפילה עצמה שבאמת יחשוב על חבירו מתוך כוונה על חבירו.

אגב, האם באמת לא ניתן להתפלל גם על עצמו? איפה כתוב בגמ׳ שצריך להתפלל רק על חבירו? כתוב להתפלל על חבירו, ולכאורה אפשר שיתפלל גם על עצמו, לא כך?
 
נערך לאחרונה ב:
פרק קכ:
א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל ד' בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי: ב) ד' הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה: ג) מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה: ד) חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים: ה) אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר: ו) רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם: ז) אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה:
• • • • • •
לתשומת לבכם, אשכול זה נועד לבקשות תפילה בלבד. פטפטת ודיונים עלולים לגרום לנעילת האשכול או חסימת המשתמש. בברכת רפואה שלימה!

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה