@יואל ארלנגר סיפורי צדיקים. או משהו יותר אותנטי?
הרי מה הבעיה לצטט ספורי חסידים בלי סוף?
איפה האתגר?
הרי מה הבעיה לצטט ספורי חסידים בלי סוף?
איפה האתגר?
האתגר הוא לכתוב את זה טוב.@יואל ארלנגר סיפורי צדיקים. או משהו יותר אותנטי?
הרי מה הבעיה לצטט ספורי חסידים בלי סוף?
איפה האתגר?
זה טוב. כי התיאור כאן על החסידים ולא על הצדיקאח... (למה אין רגשון נאנח?)
האמת, כמו תמיד, נמצאת אי שם באמצע.
אמנם אין להגזים בתיאורים, אך מצד שני - אי אפשר להעלימם לגמרי.
הרי לא יעלה על הדעת שהאכילה של הבעל שם טוב, למשל, משתווה לאכילה של יהודי פשוט.
ולכן, כדי שלא ייווצר רושם מטעה, שומה עלינו להוסיף מעט סופרלטיבים, גם אם אין לנו מושג מה באמת היו כוונותיו של הצדיק בעת אכילת החמין.
אמור מעתה: "הרבי הושיט לפיו את הכף מעלת ההבל, ודומה היה בעיני החסידים כביכול נשרף המאכל בגרונו כאחד מן השרפים".
ת'אמת, צרמה לי ההשוואה
- "שמש העמים" הינו סופרלטיב שבו נהגו להשתמש לתיאור דמותו של יוסיף סטלין.
אח... (למה אין רגשון נאנח?)
האמת, כמו תמיד, נמצאת אי שם באמצע.
אמנם אין להגזים בתיאורים, אך מצד שני - אי אפשר להעלימם לגמרי.
הרי לא יעלה על הדעת שהאכילה של הבעל שם טוב, למשל, משתווה לאכילה של יהודי פשוט.
ולכן, כדי שלא ייווצר רושם מטעה, שומה עלינו להוסיף מעט סופרלטיבים, גם אם אין לנו מושג מה באמת היו כוונותיו של הצדיק בעת אכילת החמין.
אמור מעתה: "הרבי הושיט לפיו את הכף מעלת ההבל, ודומה היה בעיני החסידים כביכול נשרף המאכל בגרונו כאחד מן השרפים".
תקראי טוב. רובם כן כתבו על צדיקים ידועים.עדיין לא הספקתי לקרוא את כל הסיפורים.
מרפרוף קל ראיתי שהרוב לא כתבו ממש על צדיקים ידועים
אלא סיפרו על עצמם.
נו, ועמך כולם צדיקים.
עדיין לא הספקתי לקרוא את כל הסיפורים.
מרפרוף קל ראיתי שהרוב לא כתבו ממש על צדיקים ידועים
אלא סיפרו על עצמם.
נו, ועמך כולם צדיקים.
האולם היה אפוף עשן.
מוזיקה קולנית אימה לקרוע את עור התוף של הנוכחים, זו בדיוק הסיבה שהם שם.
אפקט הקורנס של טיטוס!
ההבדל היחיד שאצלו היה זה יתוש בראש, אצלם זוהי מפלצת בנשמה!
הצעירים היו בגילופין שוכחים מן היקום ונפתוליו, רגע של דממה סוערת בחיי סערת הדממה.
הוא עמד שם בצד.
הכי לא טבעי במקום הלא טבעי הזה, מוקף בנערים קוצניים כשושנה בין החוחים, ההסתברות אמרה שאם הוא נכנס לשם במאונך הרי שהוא יצא במאוזן, במקרה הטוב כמובן. במיוחד לאור הגיגיו היוצאים מן הלב היהודי הבוער שלו שקצת מזכיר לאותם ברנשים צעירים את המקום אותו ניסו לשכוח - את מיקומה של הנפש האלוקית.
להפתעת הכל, לא די שלא עוררה הופעתו תרעומת או אי אילו ידים להתנופף לעברו בצורה מאימת, אלא שטבעת הקוצניים סביבו גדלה בהערצה בלתי מוסתרת...
זה התחיל בגיחוך, נסיון לקרקס, המשיך בתדהמה, מעט רחמים, ומשם בתפנית חדה ומסחררת לרחמים על עצמם.
הם התמגנטו אליו בצורה כובשת, והוא השיב להם מנה אחת אפיים של טל תחייה!
הרב של הדיסקוטקים קראו לו תלמידיו, שאכן בתחילה הפכו לתלמידים דבר שלא עשו מאז נשלחו מבית הספר היסודי, ובהמשך לתלמידי חכמים היושבים ועוסקים בתורה ומגדלים דורות ישרים מבורכים!
כך הפך לו העמק המתועב והשפל -למגדל של תורה ועמקה של הלכה.
ויהי היום, ומן אנשי המקום ניגשים אל הרב הצעיר ובפיהם מידע נוראי.
לאחרונה התפתחה בעיר תופעה מדאיגה של בנות ישראל עניות וקשות יום הקושרות גורלם בבני עם הדומה לחמור ככל הנראה למען בצע כסף - פחות של אותן אומללות, הרבה יותר של השדכן!
הרב מברר את שם השדכן, ברנש בשם פנחס.
כל מכריו של האיש מתרים ברב הצעיר שכדאי הוא פנחס, להשמר ממנו אף בשעת הדחק, אולם הרב בשלו!
מאז הבין הרב שהבחור הינו דמות מפתח בפתרון הבעיה גמר אומר לסור אליו להוכיחו ולהכריחו לסור מזו הדרך.
ביום לא בהיר טיפס הרב במדרגות שיכונו של פנחס, מתפלל לבוראו שיצליח דרכו, השכן מלמטה באקט של יאוש מפטיר לעברו "הרב מוביל עצמו למוות" הוא לא מתרשם, ממשיך לטפס באותה החלטיות.
דפיקות בדלת, פנחס בכבודו ובעצמו בדלת נובח לעבר הרב - כן?
הרב- "שלום עליך, באתי לשתות איתך לחיים"...
פנחס- "מה"?
הרב- "למה אתה עושה את זה פנחס"?
עיניים מזרות אימה.
פנחס- "אני צריך כסףףף".
עיניים טובות.
הרב- "אין בעיה אני מסדר לך עבודה במפעל כאן בעיר".
צחוק אדיר.
פנחס - "הרב, לא הבנת... אף אחד לא נותן לי הוראות, אין מצב שאני קם בשבע בבוקר לעבודה"!
הרב- "פנחס מה אתה אוהב לעשות"?
נשיפת הקיטור האדירה שפנחס פולט לעבר הרב מבהירה את הקריטיות של המעמד.
שעון החול הולך ואוזל כמו גם חיי הרב הנדים כמטוטלת.
פנחס מתעלה מעל עצמו- "משאית"
הוא מפטיר- "אם תהיה לי משאית שלי שאוכל לעבוד בה כרצוני, אהיה מאושר!"
הרב מסתובב בפתאומיות, פנחס בוהה בו יורד במדרגות הצרות נעלם באפלולית.
הרב מגיע לביתו בירושלים, מוכר את הבית וכמה מטלטלין יקרים, וסר אל סוכנות המשאיות הקרובה.
אחרי שבועיים דפיקות בביתו של פנחס, פנחס בכבודו ובעצמו בפתח.
"אה שוב אתה הרב"?
"מה עכשיו"?
הרב מושיט את ידו, פנחס תוהה.
הרב אומר- "קח את המפתחות" פנחס מתבלבל.
"של המשאית" - מוסיף הרב בחיוך, פנחס עומד להתעלף...
הרב מסדר לו עבודה מכובדת בשינוע סחורות לשדה התעופה.
פנחס הנדהם עובר שינוי יסודי, נלחם בפשיעה בעיר, ועוזב את תפקידו כשדכן לא לפני שהוא דואג ליידע את לקוחותיו הפוטנציאלים לבלתי יהינו להתקרב אל אזור המגדלור - "מגדל העמק" שוב.
ומאז ועד היום פוחדים בני הדודים להתקרב אל המקום ונאלצים להתפשר ולישא מן הדומות לאתון.
זה שוב עניין של טעם.אמור מעתה: "הרבי הושיט לפיו את הכף מעלת ההבל, ודומה היה בעיני החסידים כביכול נשרף המאכל בגרונו כאחד מן השרפים".
אמור מעתה: "הרבי הושיט לפיו את הכף מעלת ההבל, ודומה היה בעיני החסידים כביכול נשרף המאכל בגרונו כאחד מן השרפים".
חטפתי שטייגן בכוילל של הצדיקים (הסופיים) הנסתרים. בבין הסדרים אני קופץ לכאן...@צדיק סופית : בואך לשלום. דאגנו כבר.
רוב תודות.@צדיק סופית, כתיבה יפה! אני רק תוהה מה יקרה כשיבקשו לכתוב עם סופרלטיבים
@
[USER=7120]@עדיאל, למה בעצם אנחנו נרעשים מסיפור כזה עד כדי כך שהמלמד מחליף צבעים כשהוא שומע על הסיפור? וכי מה היה מתבקש? שהרבי שליט"א יראה ילד שרוצה לחצות את הכביש ובאוטם לבבו יחלוף מעל פניו ולא יעביר אותו? הציפייה שלנו מאדמורי"ם כל כך נמוכה?[/USER]
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: