נראה שאין זו הזרה, לפחות בהגדרה המקורית.רק אומר שאין זה מחייב בהכרח להסתיר דמות מאחורי מסך עשן ספרותי,
מהי הזרה?
נערך לאחרונה ב:
נראה שאין זו הזרה, לפחות בהגדרה המקורית.רק אומר שאין זה מחייב בהכרח להסתיר דמות מאחורי מסך עשן ספרותי,
מהי הזרה?
בטח להעלות!אני מסתפק אם להעלות דוגמאות מיוצרים מפורסמים לקבלת השראה או שכל אחד שרוצה להתלמד בעניין יתייגע בחיפושים וימצא.
הסתרה בהחלט איננה הזרהנראה שאין זו הזרה, לפחות בהגדרה המקורית.
פרופסור פלייש אינדיק ישב בסלון ביתו שבפאתי ג'קסון, לגם כוס תה צמחים רותחת ונשנש עוגיות בעלות מראה אריסטוקרטי.
הוא הכי אהב את הזמן הזה ביממה. בערב, אחרי שסיים את עבודת הסיזיפית במכון לחקר חוצנים של מדינת מיסיסיפי, אחרי עלעול אדיש בעיתון היומי, אחרי שמיעת תכנית המוסיקה הקלאסית האהובה עליו, ולפני התארגנות לשינה - היה יושב פרופסור פלייש להרהר במחשבות עמוקות, רק הוא, הכוכבים, המצלמות של השכן החטטן, השלוקים הרעשניים מהתה והביסים המענגים מעוגיות השוקולד האהובות עליו.
פלייש היה בדיוק באמצע מחשבה פילהרמונית על האקספוזיציה הדמוגרפית של השילוש הבלתי אפשרי ביחס לתמותה הנפוצה של כלבי האסקי שנשנשו לורנציום בשעת הפיצוץ בצ'רנוביל - כשהבחין בחפץ העגלגל שהתקרב במהירות מכיוון דרום מערב.
החפץ היה עגול מושלם, וכוסה בקווים כחולים ירוקים. הפיץ סביבו אור כתמתם נוגה.
קולות אלקטרוניים וחריקות נשמעו, צורבים את האוויר בפחד משתק.
ב-ו-ם!
***
"עוד פעם הנערים האלה..." רטן פרופסור פלייש בפנים סמוקות, בעודו גורף את שברי החלון. "כל יומיים להחליף חלון!
צריך לקנות טרנזיסטור חדש. כל הזמן משמיע רעשים מוזרים.
שיחלמו לקבל בחזרה את הכדור שלהם..."
להבנתי כדור משחק, שהופיע מולו באמצע חשיבתו על הפיצוץ בטשרנוביל
מעניין שהגעת למסקנה הזאתבאמצע חשיבתו על הפיצוץ בטשרנוביל
תודה רבה!קטע מושלם, אין בכוונתי להרוס, רק להסביר, רוצו לקרוא!
כנראה ההילת אור סביב הכדור לא נתנה לי להבין את הפאנץ'.מעניין שהגעת למסקנה הזאת
בראש שלי היה דווקא עב״מ
לא מאוד משנה בתכל׳ס...
תודה רבה!
רק הערה אחת:
התמותה הנפוצה של כלבי האסקי היא בתחום האקספוזציה הננוגרפית, ולא הדמוגרפית כפי שכתבת. רק כך יהפוך השילוש לאפשרי.
גם לדעתי כתוב נהדר, ומביא זווית לגמרי לא שיגרתיתקטע מושלם, אין בכוונתי להרוס, רק להסביר, רוצו לקרוא!
ידעתי שיהיה משיגענער אחד שילך לבדוק את כל השטויות שכתבתי שםכנראה ההילת אור סביב הכדור לא נתנה לי להבין את הפאנץ'.
או שלי לוקח יותר זמן מאחרים, לצאת מעולם התאוריה לעולם האמת...
רק הערה אחת:
התמותה הנפוצה של כלבי האסקי היא בתחום האקספוזציה הננוגרפית, ולא הדמוגרפית כפי שכתבת. רק כך יהפוך השילוש לאפשרי.
מקור:
השילוש הבלתי אפשרי – המכלול
www.hamichlol.org.il
אני מסופק מתי לגלות שאין לי מושג מה כתבתי. נראה לי שעוד לא הגיע הזמן. אולי מחר.ידעתי שיהיה משיגענער אחד שילך לבדוק את כל השטויות שכתבתי שם
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
עברנו לזום!
הרצאת פתיחה חגיגית בזום לקורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
הרצאה מרתקת עם מנדי נאבול, מנכ"ל "פיפול דיגיטל" ואיש פרסום ויח"צ.
היום!!!
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קה
א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ: