אולי בהקשר הזה אפשר לעשות משהו, איך היה נראה העולם בלי קצת ציניות?ואנא, אל תשתמשו בציניות.
רבנן, היינו חושבים שכל החיים רציניים.
ממש קונפליקט
(אני כותב פה כי אין לי רעיון לסיפור)
אולי בהקשר הזה אפשר לעשות משהו, איך היה נראה העולם בלי קצת ציניות?ואנא, אל תשתמשו בציניות.
נכון. רק שלדעתי אם נציג היטב את שני הצדדים זה יראה אחרת...אם נרגיש שמישהו מהם מקופח
מדהים, ומחדד עוד את הצורך החיוני בוילה צמודת קרקע.המפגש החודשי של וועד הבית נקבע לשעה רבע לתשע בערב. אחרי שגב' אהרנסון מסיימת להשכיב את הקטנים, לפני שר' שלמה יוצא לכולל ערב.
"טוב, אז... שלום לכולם. נחמד להיפגש מדי פעם כולם ביחד" פתח הרב שחר, ראש הוועד.
אחרי שגב' בדיחי העירה כרגיל שלאחרונה הבניין לא מספיק נקי. ולאחר שהתקבלה החלטה על איסוף של חמישה עשר ש"ח מכל שכן לבר-מצווה של זילברשטיין. עברו לדון על ההשתתפות בהוצאות המעלית החדשה.
הרב מרדכי שחר, קומה רביעית:
ברוך ה' כולנו נהנים מאד מהמעלית החדשה. אין ספק שזו הייתה החלטה נבונה, כבר קשה להאמין איך הסתדרנו לפני שהייתה מעלית. ערכנו מכרז בין כמה חברות אחזקה, והצלחנו להגיע למחיר חודשי מצוין.
כמו כל הוצאות הבניין, גם המחיר של התקנת ואחזקת המעלית יתחלק באופן שווה בין כל הדיירים. השאלה היחידה היא האם אתם רוצים שוועד הבית ירכז את הגביה הזו, או שכל דייר ישלם את חלקו לחברת האחזקה בתאריך ובדרך שנוחים לו.
גב' בדיחי, קומת כניסה:
אני מאד שמחה בשבילכם שאתם נהנים מהמעלית. שמתי לב שהמדרגות הרבה יותר נקיות מאז שיש את המעלית.
אבל תסכימו איתי שאין סיבה בעולם שאני אשלם על דבר שאני לא נהנית ממנו.
על הגינה, אני משלמת. על הניקיון, אני משלמת. על התאורה בחדר מדרגות, אני משלמת. אבל מה ההיגיון שאשלם על מעלית כשאני גרה בקומת קרקע ולא משתמשת בחיים במעלית?
דוד משה זילברשטיין, קומה שניה:
אני חושב, אם תשאלו אותי, שכל השכנים צריכים להשתתף. אבל ההיגיון אומר שכל אחד צריך לשלם לפי הקומה שבה הוא גר. ככל שדייר גר בקומה יותר גבוהה, הוא צריך לשלם יותר. לא הגיוני שאני, שגר בקומה שנייה, אשלם אותו סכום שמשלמים פורת מקומה שישית. נכון?
אהרן אהרנסון, קומה שלישית:
אני תמיד משלם וועד בית בזמן בניגוד לאחרים (נותן מבט רב משמעות), אבל כשהייתה ההצבעה על עניין המעלית אני התנגדתי. לא רציתי את המעלית ואני עדיין לא רוצה אותה. אני חושב שזה מיותר. יותר בריא לעלות ברגל, אני תמיד עולה ברגל.
אז מי שהצביע בעד המעלית, או לחלופין מי שמשתמש בה - שישלם. אני לא חושב שמן ההגינות להכריח אותי לשלם על דבר שלא רציתי בו ושאני לא נהנה ממנו.
ר' שלמה דוידוביץ', קומה חמישית:
באופן עקרוני דעתי שהרב שחר צודק. כל הדיירים צריכים להשתתף בשווה. אבל מכיוון שאנחנו גרים פה בשכירות ועוד חודשיים עוברים בעז"ה לדירה שלנו באחיסמך, אני לא סבור שעלי להשתתף בדמי המעלית.
כמובן שאשלם את דמי האחזקה על החודשיים האלו. אבל את הסכום הגדול על ההקמה של המעלית אני לא צריך לשלם. זו דעתי בכל אופן.
ראובן פורת, קומה שישית:
אם תשאלו אותי, כל אחד צריך לשלם לפי מספר הנפשות במשפחה. תבינו, אנחנו זוג צעיר, סך הכל שני אנשים. אין סיבה בעולם שנשלם אותו סכום שמשלמים זילברשטיין עם 14 ילדים כן ירבו.
גם אם נעלה ונרד עשר פעמים ביום, זה לא מתקרב לכמות השימוש של משפחה עם הרבה ילדים שעולים ויורדים כל היום.
המפגש החודשי של וועד הבית הסתיים בשעה תשע ורבע בערב. כשהקטן של אהרנסון התעורר ור' שלמה היה צריך לצאת לכולל ערב. אילולא היה כן היו יושבים שם עד היום ומתווכחים. כולם אומרים דברי טעם, כולם הגיוניים, כולם צודקים.
נקווה שאכן נראה זאת.נכון. רק שלדעתי אם נציג היטב את שני הצדדים זה יראה אחרת...
רוצה להעיר משהו. הכלל הזה בעייתי מאוד, מכיוון שכל אחד מביא איתו מטען שגורם לו לתפוס צד בסיפור.
סליחה שאני עונה רק עכשיו. פתאום נזכרתי שרציתי לענות ושכחתי.חייבים שתי דמויות,
או שאפשר דמות אחת בעלת קונפליקט פנימי, מוסרי וכדו'?
אולי בהקשר הזה אפשר לעשות משהו, איך היה נראה העולם בלי קצת ציניות?
רבנן, היינו חושבים שכל החיים רציניים.
רבנן, היינו חושבים שכל החיים רציניים.
רק עליו?טוב, סליחה שהגבתי לנחמי פורתא במקום הלא מתאים
אבל האמת ההתעצבנות היתה על המשגיח לא עליך
המילים 'ואז נזכרת' קוטעות את רצף השיחהואז נזכרת להוסיף שאלה "אהה, מוישי, ומה תגיד לאיטי?"
תודה!@RACHELIZ
הסיפור מקסים
מצורפת הצעה לשינוי
המילים 'ואז נזכרת' קוטעות את רצף השיחה
הייתי מציע שימוש ב-
-
-
אהה, מוישי, ומה תגיד לאיטי?
אך משום מה כן זכורה לי צורת הכתיבה הזו.
וזה ממש מרגיזכמדומני שח. אליאב נוהג להשתמש רבות בצורה הזו.
יש בזה משהו, זה פחות רץ.וזה ממש מרגיז
היום זה דור אחר.הייתי חייבת להוסיף אחרי הסיפור של @נחמי פורתא ,
קשה לי להבין את העניין של 'שבירת מסורת' בפזילה החוצה מהחסידות. הרי כל החסידות הייתה שינוי גדול ממה שהיה נהוג באותם ימים ושימת פוקוס ודגש על דברים שהיו פחות מקובלים.
אם הבעש"ט או המגיד ממעזריטש או ר' לוי יצחק מברדיטשוב היו מחליטים לא 'לשנות מהמסורת' הרי לא הייתה כיום תנועת החסידות כלל.
כן, כן, אני כבר יכולה לשמוע באזניים את ה'מה את משווה'...
זו טעות. כי אם כל אחד יגיד לעצמו אינני ראוי לשנות, וגם הנכתבים לעיל היו טוענים 'קטונו מלחשוב אחרת' העולם היה נראה היום שונה...
תהיו עצמאיים. תחשבו. אל תתנו ל'מלומדה' להוביל אתכם.
המדד היחיד שצריך להוביל אתכם הוא: האם הקב"ה יהיה מרוצה מהצעד שאעשה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: