אתגר נספח האתגר: הביטו בפרטים הקטנים.

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הסאב טקסט שלך זו הזדמנות "לרדת" על עורכים מקובעים ולא יצירתיים?
ב"ה אני יכול להעיד שמעולם לא פגשתי עורכים מקובעים ולא יצירתיים (לא פגשתי כל כך עורכים, אז אולי זה קשור...).
 

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נראה שהסופגניות סתמו לאנשים את החלק הזה במח שאחראי על אתגרי הכתיבה...
העליתי משהו אני מקווה שהבנתי נכון את הרעיון
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
נראה שהסופגניות סתמו לאנשים את החלק הזה במח שאחראי על אתגרי הכתיבה...
העליתי משהו אני מקווה שהבנתי נכון את הרעיון
אני הבנתי שהסצנה צריכה להיות פשוטה יותר, וההתמקדות בפרטים הקטנים חזקה יותר.
אוליח אני לא הבנתי נכון...
ואכן, משהו במוח נחלש... העייפות, היוונים...
 

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני הבנתי שהסצנה צריכה להיות פשוטה יותר, וההתמקדות בפרטים הקטנים חזקה יותר.
אוליח אני לא הבנתי נכון...
ואכן, משהו במוח נחלש... העייפות, היוונים...
הכוונה למשהו יומיומי יותר? לא הקלישאות הקלאסיות?
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
@הזדמנות מדהים איך קטע קצר כל כך יכול להיות חזק כל כך. הספקתי להתחבר לגיבורה, לרחם עליה, ולפחד מה יהיה איתה מעכשיו. מיוחד.
 

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
@שמואל י
צריך את עזרתך במיקוד האתגר...
כל קטע קלישאתי קביל, לא חובה משהו יום יומי. אתם בוחרים את הז'אנר.

אני הבנתי שהסצנה צריכה להיות פשוטה יותר, וההתמקדות בפרטים הקטנים חזקה יותר.
אוליח אני לא הבנתי נכון...
ואכן, משהו במוח נחלש... העייפות, היוונים...

לא חובה, אבל כמובן שכמה שהסצנה פשוטה יותר והפרטים הקטנים משמעותיים יותר בהפיכת הסצנה לקטע טוב, סיכויי הזכייה גדלים.

הערת אגב: למרות שהפרטים הקטנים לא אמורים לסתור את הסצנה ואת הדמויות, הם בהחלט יכולים להוסיף רבדים נוספים,דילמות,או כפל משמעויות לקטע. אני מוסיף את זה כי עברתי על הניסוח שלי באתגר ואני לא בטוח אם זה היה מובן.
 

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כל קטע קלישאתי קביל, לא חובה משהו יום יומי. אתם בוחרים את הז'אנר.



לא חובה, אבל כמובן שכמה שהסצנה פשוטה יותר והפרטים הקטנים משמעותיים יותר בהפיכת הסצנה לקטע טוב, סיכויי הזכייה גדלים.

הערת אגב: למרות שהפרטים הקטנים לא אמורים לסתור את הסצנה ואת הדמויות, הם בהחלט יכולים להוסיף רבדים נוספים,דילמות,או כפל משמעויות לקטע. אני מוסיף את זה כי עברתי על הניסוח שלי באתגר ואני לא בטוח אם זה היה מובן.
אז הקטע שלי פחות בכיוון.
אשמח שיימחק
 

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מנהלים נכבדים.

אני רואה שאנשים מסתבכים עם האתגר (רק שניים העלו בחמישה ימים ועוד אחד שכבר מחק...).

אני יכול לכתוב מדריך מפורט יותר עם טיפים שיקלו על צליחת האתגר. השאלה אם זה מותר, במיוחד ששניים העלו לפני (גם אם זה מותר אני חושב שצריך אישור מהם לא?)

מצטער אם יש כלל ברור בנושא שלא ידוע לי, אני חדש כאן...

@ניהול קהילת כתיבה
 

שמואל י

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
שיטה שתקל עליכם את צליחת האתגר:

חומרים נדרשים-עט וארבעה דפים,( ניתן להשתמש גם בארבעה מחשבים,מכונות כתיבה, לוחות מחיקים, או לתכנן הכל בראש).

שלב א':
לוקחים את הדף הראשון, נקרא לו "סצנה ראשונית". וכותבים סצנה.
אתם מרגישים שקראתם את הסצנה הזאת עשרות פעמים ואין בביצוע שלכם שום דבר שונה וייחודי? מעולה, הצלחתם (זו הכוונה שלי כשביקשתי סצנה פשוטה). בשלב זה דמות שמסתכמת ב"נהג מונית מרוקאי פטפטן" או "הוא חכם כי יש לו משקפיים" (כמאמר @ג. ר. היילנדר ) היא דמות מוצלחת. שטוח זה טוב.

שלב ב':
לוקחים את הדף השני, נקרא לו "מאחורי הקלעים".
פה תכתבו את כל מה שאסור לכם. תעגלו את הדמויות, תוסיפו להם מניעים, קונפליקטים, תכונות אופי משלימות ומנוגדות, איפיון מורכב. אתם יכולים להוסיף לסצנה מסר נסתר, טוויסטים, עלילות משנה ורבדים נוספים, מה שאתם רוצים. את הדף הזה אתם לא מראים לי.

שלב ג':
לוקחים את הדף השלישי, נקרא לו "תכנון פרטים וסאב-טקסט".
עכשיו ניקח את הדברים היפים שכתובים במפורש בדף ב', ונשבץ אותם במרומז בתיאורים ובסאב-טקסט.

לדוגמא: הדמות מדף א' היא שוטר, ולכן הוא קשוח, או נער מתבגר, ולכן הוא מרדן. בדף ב' גיליתם שהמניע האמיתי של הדמות היא הרצון להרגיש שייך למשפחה (על ידי בחירת מקצוע נוצץ/בחינת הגבולות של הוריו).
בדף ג' נכתוב על הזדמנויות להראות את זה לקוראים. אולי המבט של הדמות משתהה קצת כשמשפחה עליזה מטיילת לידו, או שהוא מדבר על אחיו בהזדמנויות שונות, או שהוא עדיין משתמש בארנק שהוא קיבל ביומולדת חמש, או אולי החדר שלו מלא בספרי דרמה משפחתיים.

שלב ד':
לוקחים את הרעיונות שכתבתם בדף ג', ומשלבים אותם בטוב טעם בסצנה השטוחה מדף א'.

בהצלחה!!
 

הזדמנות

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הוספתי כמה משפטים כל עוד אפשר לערוך, מקווה שעכשיו מובן קצת יותר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה