התייעצות נסיעה עם אמברקס מורם

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לדעתי אין אחד שזה לא קרה לו בתור נהג חדש, לא?
לי ב”ה לא קרה בתור נהג חדש, אבל קרה בתור נהג וותיק... אבל שבוע אחרי שקניתי את הרכב שלי הבאתי לחבר לנהוג בו, אני נשארתי בבית ופתאום אני שומע אותו נוסע עם רעש מטורף מהרכב, אני מסתכל מהחלון ורואה שהגלגלים האחוריים פשוט נגררים על הכביש והרכב מתאמץ לזוז אבל הנהג הצליח להתגבר ולנסוע מהר, והוא מתקשר אליי תוך כדי זה כשכולו לחוץ שהוא חייב ללחוץ בכל על הגז בשביל שהרכב יסע נורמלי. אמרתי לו שפשוט יוריד ”שוב” את האמברקס/ הנד-ברקס / בלם יד....
ובאמת ברגע שהוא הוריד אותו (כי הוא שכח להוריד אותו בתחילת הנסיעה כמובן...) הרכב פשוט טס כי הוא עדיין לחץ בכל העוצמה על הגז...
למסקנה - תשתדלו לזכור להוריד את האמברקס תמיד בתחילת נסיעה כשאתם מעבירים לדרייב, ואם אתם מגלים במהלך הנסיעה שהרכב מתאמץ יותר או שיוצא עשן שחור מגלגלים האחוריים או שכשאתם מנסים להתחיל לנסוע אתם שומעים את הרכב מתאמץ ובמקום לנסוע זה מרגיש שהוא נצמד יותר בכל לכביש = פשוט תורידו את בלם היד!
 

העשיל פרידמאן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אם הרכב ישן - וההאנדברקס מורם מעט - לא קרה כלום!
אם הרכב חדש וההאנדברקס מורם מעט/רכב ישן וההאנדברקס מורם הרבה - שפשף את הרפידות ומהיום תאלץ למתוח אותו עוד יותר גבוה.
אם הרכב חדש וההאנדברקס היה משוך גבוה - ונסעת ככה הרבה זמן/במהירות גבוהה - מומלץ מאוד (לא קריטי - תמיד יש פארקינג ובלם רגל) לפנות לחבר שמבין (באמת - לא חובבן) או למוסכניק שסומכים עליו (לא אחד שיגיד לך 'וואו!! הלך כל התושבת + ציריות + משולשים + גיר + ראש מנוע וכו'...') לראות האם קרה למישהו משהו.

בכל מקרה - תמיד ניתן לעמוד בירידה, לשלב ניוטרל, להוריד האנדברקס ולשחרר בלם-רגל/להאט למהירות של כ20 קמ"ש ולנסות לבלום עם ההאנד ברקס. אם הוא מצליח לעצור את האוטו - מה טוב, ואם לא כדאי לטפל.

בכל מקרה האנדברקס לעולם אינו קריטי. יש מקומות (בניו יורק אני יודע - בשאר מקומות אין לי מידע) שכלל לא משתמשים בבלם היד.
 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
אם הרכב ישן - וההאנדברקס מורם מעט - לא קרה כלום!
אם הרכב חדש וההאנדברקס מורם מעט/רכב ישן וההאנדברקס מורם הרבה - שפשף את הרפידות ומהיום תאלץ למתוח אותו עוד יותר גבוה.
אם הרכב חדש וההאנדברקס היה משוך גבוה - ונסעת ככה הרבה זמן/במהירות גבוהה - מומלץ מאוד (לא קריטי - תמיד יש פארקינג ובלם רגל) לפנות לחבר שמבין (באמת - לא חובבן) או למוסכניק שסומכים עליו (לא אחד שיגיד לך 'וואו!! הלך כל התושבת + ציריות + משולשים + גיר + ראש מנוע וכו'...') לראות האם קרה למישהו משהו.

בכל מקרה - תמיד ניתן לעמוד בירידה, לשלב ניוטרל, להוריד האנדברקס ולשחרר בלם-רגל/להאט למהירות של כ20 קמ"ש ולנסות לבלום עם ההאנד ברקס. אם הוא מצליח לעצור את האוטו - מה טוב, ואם לא כדאי לטפל.

בכל מקרה האנדברקס לעולם אינו קריטי. יש מקומות (בניו יורק אני יודע - בשאר מקומות אין לי מידע) שכלל לא משתמשים בבלם היד.
בגיר אוטומט (שלא יהיו אי הבנות)
 

יוסיK

משתמש מקצוען
גם אם בלם היד קצת פחות יעיל הרכב עדיין תקין, [נס שאי אפשר לזרוק עלי אבנים דרך האתר - אולי ימציאו כזה אימוג'י] רכב עובר טסט גם עם אחוזי יעילות מאוד נמוכים כי זה מיועד בעיקר לחניה שאז אין כ"כ התנגדות לבלימה ובתור בלם חירום בנסיעה זה ממילא לא ממש יעיל.
הבעיה העיקרית בעיני בנסיעה עם בלם יד מורם היא, שכשנוסעים כך, יש חיכוך שמחמם גם את הבלמים הרגילים והם פחות יעילים כשהם חמים, כך שבמצב קיצון של נסיעה ארוכה בירידה, עם בלם יד מורם ושימוש מוגבר בבלמים, עלולים לאבד בלמים לגמרי.
במצב חירום של איבוד בלמים יש כמה דברים שיכולים לעזור דבר ראשון לנסות אם דוושת הבלם נלחצת כי אם היא לא נלחצת אולי משהו תקוע תחתיה ואז אפשר לנסות לשחרר אותו, אם היא נלחצת ולא אפקטיבית לנסות ללחוץ בכל הכוח [הבלימה היא באמצעות מערכת אידראולית, אם היא לא תקינה אפשר ללחוץ חזק ולעקוף אותה] אם גם זה לא עזר, אפשר לשלב הילוך נמוך כדי שהמנוע יאט את מהירות הרכב, במקביל להזהיר את הסביבה, איתות, צפירה ומה שאפשר אפשר לנסות להשתמש בבלם יד אבל להעלות אותו בהדרגה לא בבת אחת כדי לא להגיע לאיבוד שליטה ובמקרה קצה להתחכך מהצד בעדינות בגדר הפרדה/קיר, אבל ממש בעדינות אחרת הרכב עלול להתהפך.
כמובן, שאם יש אפשרות להגיע לעליה זה מייתר את כל ההצעות הנ"ל.
לגבי מי שהעיר שבידני זה שונה, הגיוני, אבל לא מכיר.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
היום יש רכבים שבלחיצת כפתור מורידים אמברקס, ובלחיצת כפתור מרימים.
אני לא הכרתי.
יום אחד הייתי ברחוב ואדם שאני מכיר שמתנדב בהצלה עצר באמצע הכביש, יצא במהירות מהרכב, וביקש ממני להחנות לו את הרכב, הבעיה שלא מצאתי היכן מורידים את האמברקס...
עד שמישו הראה לי שבאותו רכב במשען של צד ימין של הנהג היה כפתור שלוחצים עליו והופ....
בסוף התברר שהקריאה הייתה קריאת שווא ועד שהחנתי את הרכב בצד, הוא כבר חזר...
ואגב יש רכבים גדולים שהאמברקס בכלל נמצא בצד שמאל של הנהג ומורידים אותו עם הרגל (במקום של הקלאץ בידני)
 

zinga

משתמש חדש
אם אתה חושד שייתכן שמערכת האמברקס של הרכב שלך הופעלה, מה שגרם לנסיעה חלקה לתקופה קצרה בכבישים עירוניים, חיוני להעריך את המצב בקפידה. אם המערכת אכן הופעלה, היא נועדה לשפר את איכות הנסיעה והנוחות, ולא אמור להיות נזק לרכב.

עם זאת, אם יש לך חששות או נתקלת בבעיות כלשהן עם הרכב שלך לאחר תקרית כזו, מומלץ לבצע בדיקה של המכונית על ידי איש מקצוע מוסמך. הם יכולים להעריך עבור כל נזק פוטנציאלי או תקלה, לספק ניתוח מקיף של המצב.

במקרה של תקלה ברכב או אם אתם צריכים לגרור את הרכב, מומלץ להיעזר בשירותיו של גרר בחולון מיומן ומקצועי המצויד בכלים המתאימים, כמו גרר דולי עגלה מיוחדת, על מנת להבטיח את בטיחות ותקינותכם. הרכב במהלך תהליך הגרירה.
 

פעם היה איש

משתמש פעיל
אם אתה חושד שייתכן שמערכת האמברקס של הרכב שלך הופעלה, מה שגרם לנסיעה חלקה לתקופה קצרה בכבישים עירוניים, חיוני להעריך את המצב בקפידה. אם המערכת אכן הופעלה, היא נועדה לשפר את איכות הנסיעה והנוחות, ולא אמור להיות נזק לרכב.

עם זאת, אם יש לך חששות או נתקלת בבעיות כלשהן עם הרכב שלך לאחר תקרית כזו, מומלץ לבצע בדיקה של המכונית על ידי איש מקצוע מוסמך. הם יכולים להעריך עבור כל נזק פוטנציאלי או תקלה, לספק ניתוח מקיף של המצב.

במקרה של תקלה ברכב או אם אתם צריכים לגרור את הרכב, מומלץ להיעזר בשירותיו של גרר בחולון מיומן ומקצועי המצויד בכלים המתאימים, כמו גרר דולי עגלה מיוחדת, על מנת להבטיח את בטיחות ותקינותכם. הרכב במהלך תהליך הגרירה.
בארד רובי או GPT?
 

פרידא

משתמש מקצוען
אם אתה חושד שייתכן שמערכת האמברקס של הרכב שלך הופעלה, מה שגרם לנסיעה חלקה לתקופה קצרה בכבישים עירוניים, חיוני להעריך את המצב בקפידה. אם המערכת אכן הופעלה, היא נועדה לשפר את איכות הנסיעה והנוחות, ולא אמור להיות נזק לרכב.

עם זאת, אם יש לך חששות או נתקלת בבעיות כלשהן עם הרכב שלך לאחר תקרית כזו, מומלץ לבצע בדיקה של המכונית על ידי איש מקצוע מוסמך. הם יכולים להעריך עבור כל נזק פוטנציאלי או תקלה, לספק ניתוח מקיף של המצב.

במקרה של תקלה ברכב או אם אתם צריכים לגרור את הרכב, מומלץ להיעזר בשירותיו של גרר בחולון מיומן ומקצועי המצויד בכלים המתאימים, כמו גרר דולי עגלה מיוחדת, על מנת להבטיח את בטיחות ותקינותכם. הרכב במהלך תהליך הגרירה.
את(ה) פשוט הולך מאשכול לאשכול ומביא ציטוטים מגוגל
לחפש בגוגל אנשים יודעים לבד
מה שאנשים רוצים בפרוג זה לשמוע מניסון אמיתי של אנשים
 

נחמי למברג

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
אני שכרתי רכב קיה פיקנטו ובאמצע הדרך ניסיתי לתת גז ופשוט יצא עשן עצרתי בצד והמשכיר אמר לי להמתין 10 דקות ולהמשיך כשהחזרתי את הרכב הוא אמר שהוא לוקח את הרכב למוסך ואז הוא חייב אותי ב800 שח הוא טען שנסעתי עם בלם יד למעלה אפילו שזכור לי שנסעתי רחוב אחד בלבד עם הבלם חצי למעלה והורדתי ורק אחרי נסיע של חצי שעה הבלגן התחיל כשהבלם היה בעצם למטה האם המשכיר צודק?
 

העשיל פרידמאן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני שכרתי רכב קיה פיקנטו ובאמצע הדרך ניסיתי לתת גז ופשוט יצא עשן עצרתי בצד והמשכיר אמר לי להמתין 10 דקות ולהמשיך כשהחזרתי את הרכב הוא אמר שהוא לוקח את הרכב למוסך ואז הוא חייב אותי ב800 שח הוא טען שנסעתי עם בלם יד למעלה אפילו שזכור לי שנסעתי רחוב אחד בלבד עם הבלם חצי למעלה והורדתי ורק אחרי נסיע של חצי שעה הבלגן התחיל כשהבלם היה בעצם למטה האם המשכיר צודק?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה