תעופה נסיעה לאומן לר"ה תשפ"ד

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אגב, המחיר בפאייכלה עדכני למזמינים עכשיו
וצפוי להתייקר בשבוע הבא
(באומן אקספרס המחיר אמור להישאר אותו דבר)
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
דנילוב על חידוש הטיסות לאוקראינה:

אולקסי דנילוב, מזכיר ה-NSDC, אמר כי תעופה אזרחית לא תחודש באוקראינה עד שתהיה ודאות של 100% שהיא בטוחה לאזרחים.

"עד שלא נהיה בטוחים ב-100% שזה בטוח עבור האזרחים שלנו, אלה שישתמשו בתחבורה מסוג זה, לא סביר שנקבל החלטה", אמר בשידור הטלטון.
אולם לדבריו, בחלק מהמדינות בזמן המלחמה החיים לא עוצרים, אבל הכל עובד.
דנילוב ציין כי ראשית, על מנת להחזיר את עבודת התעופה האזרחית, אוקראינה חייבת לקבל F-16.
"צריך להבין שכל המתקנים בכל ההליסאדות שלאורכן נוסעים מטוסים אזרחיים חייבים להיות סגורים לחלוטין על ידי מערכות ההגנה האווירית, כל זה חייב להיסגר. אנחנו חייבים להיות בטוחים שזה עובד", אמר.
דנילוב לא שולל שמספר מסוים של טיסות עשוי להיות באזורי המערב. "יכול להיות שזה יפעל, אנחנו צריכים להסתכל בזהירות רבה, יש לנו שכן מטורף".
ב-22 ביולי אמר מנכ"ל חברת התעופה התקציבית הגדולה ביותר באירופה, מייקל או'לירי, כי Ryanair שוקלת את האפשרות לחדש מספר קטן של טיסות לאוקראינה עד סוף 2023, בכפוף למשא ומתן מוצלח עם קייב בנוגע לחלקית. פתיחת המרחב האווירי.
מוקדם יותר, Ukraerorus אמרו שהם לא יפתחו את המרחב האווירי עד שיהיה בטוח ב-100%.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ההיערכות לקיבוץ הגדול באומן בראש השנה: השר מאיר פרוש בפגישה היום עם בכירי מערך הגבולות של אוקראינה, ומנהלי שדה התעופה הבינלאומי בקישינב.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

התמוטט באומן: הרב אברהם מקולה ז"ל​

בָּרוּךְ דַּיַּן הָאֱמֶת • בשבת הסתלק לעולמו הרב אברהם מקולה ז"ל (65), שהתמוטט בפתאומיות באומן, לאחר שחלה ברגלו:
%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%96%D7%9C-%D7%99%D7%97-%D7%90%D7%91-%D7%AA%D7%A9%D7%A4%D7%92-%E2%80%A2-%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%A1-1.jpg


לא נתפס: בשבת האחרונה (עקב) התמוטט בפתע פתאום בעיר אומן סמוך לציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, הרב אברהם מקולה ז"ל מאנ"ש חסידי ברסלב ירושלים. והוא בן 65 בלבד בפטירתו.
המנוח הרב אברהם ז"ל נולד לאביו הרב גדעון מקולה ז"ל ביום ד' אייר דשנת תשי"ח, והתמוטט באומן בעת רעווא דרעווין דשבתא, לאחר זיהום ברגלו.
היה זה בשבוע האחרון (עקב) לאחר שחש ברע פונה לבית החולים המקומי בעיר אומן, שם זיהו לו ברגלו זיהום שלדברי רופאי בית החולים המקומי עלול היה להסתבך, המנוח שלא הבין דיו את נחיצות העניין ואת הסכנה אליה הוא נקלע ביקש שישחררוהו מבית החולים לטיפול ביתי, ולאחר שחתם על מסמך יציאה מבית החולים שוחרר ביום שישי לביתו – אם הסיפור היה מסתיים כאן, לא הינו בכלל שומעים עליו, אלא שלדאבוננו הסיפור הסתיים אחרת.
בשעות אחר הצהרים של השבת עת רעווא דרעווין התמוטט המנוח לפתע בדירה בה הוא שהה, צוותי הרפואה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חייו, אך בסופם – למרבה הצער – נאלצו לקבוע את מותו.
ובכן היום בשעות הבוקר נערכה הלוויה סמוך לציון הקדוש משם המשיך לעבר הגבול לשם הטסת גופתו לארץ ישראל, וממש בשעות אלו פועלים עסקני אנ"ש באוקראינה ובראשם העסקן הנמרץ נחמן דיקשטיין – מפקד זק"א אוקראינה, להטיס את גופתו ארצה. לדברי העסקנים, בעקבות המלחמה המשתוללת עדיין באוקראינה, ובנוסף עקב הצורך בכמה מעברי גבולות יבשתיים, מדובר בהטסה מורכבת. העסקנים מבקשים מהציבור להתפלל שיתאפשר להטיסו ארצה בהקדם האפשרי, ולתת לו את כבודו האחרון.
חבריו מספרים על יהודי כשר, חסיד ברסלב המקושר לרבינו הקדוש בכל ליבו ונפשו, שומר על לשונו ונזהר ביותר מלדבר לשון הרע על שום יהודי, ועושה חסד בהצנע לכת – יהי זכרו ברוך.
רבני ברסלב שעודכנו על הטרגדיה הנוכחית נענו, כי הטרגדיה הזו היא כבר טרגדיה שניה שמתרחשת בעיר הגעגועים אומן בחודשים האחרונים, "זו היא קריאה נוספת משמים לתשובה". כזכור בחודש סיון האחרון הסתלק באומן בפתאומיות הרב בן־ציון רוזנפלד זצ"ל.
כאן ב'ברסלב נייעס' נמשיך ונעדכן עד למסע הלווייתו וקבורתו שיתקיים בעזהי"ת בארץ הקודש.
%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%96%D7%9C-%D7%99%D7%97-%D7%90%D7%91-%D7%AA%D7%A9%D7%A4%D7%92-%E2%80%A2-%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%A1-2.jpg
%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%9C-%D7%96%D7%A7%D7%90-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%96%D7%9C-%D7%99%D7%97-%D7%90%D7%91-%D7%AA%D7%A9%D7%A4%D7%92-%E2%80%A2-%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%A1.jpg
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!

קיבוץ תשפ"ד • החלה השחיטה להכנסת אורחים 'אזמין'​

חדשות קיבוץ תשפ"ד • בימים האחרונים הגיעו צוות השוחטים מטעם כשרות ביד"ץ 'העדה החרדית' והחלו בשחיטה להכנסת אורחים 'אזמין' לימי הקיבוץ ראש השנה
תזכורת: מחיר מיוחד לכרטיסי הכנסת אורחים למזמינים עד ר"ח אלול:

ההכנות בהכנסת אורחים הגדולה בעולם בעיצומן: צוות שוחטים מטעם ועד הכשרות 'העדה החרדית' החלה בשחיטה המהודרת למען רבבות העולים הסועדים בהכנסת אורחים 'אזמין':
כבכל שנה, גם השנה נערכים מארגני הכנסת אורחים 'אזמין' של הנגיד הרב אליעזר שיינר שליט"א להגיש סעודות חג באולמות המפוארים וכיד המלך, מטעמים מיוחדים במגוון עשיר במהלך שהות רבבות העולים לחוג את ימי ראש השנה הקדושים אצל רבינו הקדוש מוהר"ן מברסלב זיע"א.
ההכנות בעיצומן, ההמולה וההתרגשות רבה לקראת בואם של רבבות העולים בדאגה שלא יחסר המזג. כידוע מזה שנים כל המטעמים בהכנסת אורחים 'אזמין' הוא בכשרות המהודרת של בד״ץ 'העדה החרדית', כאשר השחיטה לחומרא על פי שיטת ה׳בית יוסף׳, וכלל הבישולים על ידי יהודים בלבד.
ובכן, בשבוע האחרון (ראה) הגיעו אומנה צוות של שוחטים מטעם ועד הכשרות 'העדה החרדית' והחלו בשחיטה המונית של מאות עופות ועגלים, בכדי לספק לעולים עופות ובקר בכשרות מעולה ובהידור רב.
להזכירכם: רכישת הכרטיסים המוקדמת נפתחה – שובר הנחה מיוחד של 50 ₪ לכרטיס למזמינים עד ראש חודש אלול 073.390.3333
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
חברת תעופה אוקראינית נוספת מתכוננת להמראה:

חברת התעופה האוקראינית אייר אושן איירליינס מוכנה לחדש את הטיסות מאוקראינה או מחו"ל, כך הודיע מנהל החברה ויאצ'סלב גריגה.

לשם כך, חברת התעופה מוכנה להשתמש בשני מטוסי An-148 שפותחו באוקראינה, שבהם השתמשה לפני הפלישה הרוסית בקנה מידה גדול.

לפי גריגה, אייר אושן איירליינס תוכל לפתוח טיסות מנמל התעופה אוז'גורוד אם זה ייחשב בטוח. שדה התעופה קרוב לגבול סלובקי, ומיד לאחר ההמראה נכנס המטוס למרחב האווירי של מדינה חברה בנאט"ו.

"שדה התעופה אוז'גורוד ממוקם למרגלות הרי הקרפטים בצד הסלובקי ומוגן יחסית ממזרח. למסלול ההמראה יש ממדים של 2038 על 40 מטר, וזה מספיק להמראות ונחיתה בטוחות על מטוסי An-148-100E", נכתב בהצדקה של חברת התעופה, ששלחה לרשויות האוקראינה.

במקרה ששדה התעופה של אוז'גורוד לא ייפתח לטיסות עם נוסעים, אייר אושן איירליינס מוכנה לעבוד בחו"ל על בסיס חכירה רטובה - להחכיר מטוסים יחד עם הצוותים למובילות אוויר אחרות. חברות התעופה האוקראיניות SkyUp, Roza Vetrov, Skyline Express (לשעבר Azur Air Ukraine) פועלות כעת במסגרת תוכנית זו.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

שר החוץ המריא למולדובה לקראת מבצע אומן תשפ"ד​

שר החוץ אלי כהן יצא לביקור מדיני בקישינב, מולדובה. אמש המריא השר פרוש למולדובה לדון בהיערכות למעבר אלפי חסידי ברסלב בדרכם לתפילות ראש השנה באומן. פרוש יצטרף לפגישותיו של השר כהן עם ראשי המדינה, לדיון על הקלת המעברים לאלפי חסידי ברסלב בדרכם לאומן​

שר החוץ אלי כהן יצא היום (שני) לביקור מדיני בקישינב, מולדובה. במהלך ביקורו צפוי שר החוץ כהן להיפגש עם נשיאת מולדובה סאנדו ושר החוץ פופסקו.
בנוסף, שר החוץ כהן יבחן את ההיערכות במולדובה לקראת ההגעה הצפויה של אלפי אזרחים ישראלים בראש השנה בדרכם לאומן.

נזכיר כי אמש המריא השר מאיר פרוש, למולדובה לדון בהיערכות למעבר אלפי חסידי ברסלב בדרכם לתפילות ראש השנה באומן. ביום שלישי יצטרף השר פרוש לפגישותיו של שר החוץ אלי כהן עם ראשי המדינה שם, לדיון על הקלת המעברים לאלפי חסידי ברסלב בדרכם לאומן.
פרוש ערך היום סיור בשדה התעופה בקישינב עם רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן, בכדי לסקור את האפשרויות להגעתם של אלפי חסידי ברסלב בדרכם לאומן.
בחדרי חרדים
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שר החוץ אלי כהן לקאהן ב'קול חי': ההערכה היא שמספר החסידים שיטוסו השנה לאומן תהיה גבוהה בהרבה מהשנה האחרונה. השר פרוש מנהל את האירוע ומשרד החוץ יעשה הכל ע"מ לסייע.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
השר פרוש אומר על ביקורו במולדובה: מפגישתנו עם הגורמים הרלוונטים בשטח אנחנו מגלים נכונות לעבוד בשיתוף פעולה ולגבש מתווה שיקל על החסידים בדרך לציוה"ק באומן.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שר החוץ אלי כהן לקאהן ב'קול חי': ההערכה היא שמספר החסידים שיטוסו השנה לאומן תהיה גבוהה בהרבה מהשנה האחרונה. השר פרוש מנהל את האירוע ומשרד החוץ יעשה הכל ע"מ לסייע.

שר החוץ אלי כהן התראיין ב'מהדורה המרכזית' בהגשת בצלאל קאהן ממולדובה, ושוחח על ביקורו שם לקראת ימי ראש השנה בהם צפויים לעלות רבבות חסידי ברסלב לאומן שבאוקראינה: "ההערכה היא שמספר החסידים שיעלו השנה לאומן דרך מולדובה תהיה גבוהה בהרבה מהשנה האחרונה. מדובר בפרק זמן קצר מאוד בו יבואו אלפי ישראלים למדינה, זה גם משתלם להם כלכלית כשהחסידים בעצם מעודדים את תעשיית התיירות שנפגעה במלחמה. הנציגות שלנו באוקראינה לוקחת חלק בהיערכות לקראת ראש השנה. מי שמונה ע"י הממשלה לנהל את האירוע הוא השר פרוש, ואנחנו במשרד החוץ נעשה הכל לסייע לו".

"נכון לעכשיו אין שום הגבלה על מספר המתפללים. נקווה שזה יימשך כך. אנחנו שומעים אמירות כאלו ואחרות, אנחנו בודקים אותם וזה בדיוק המטרה של השר פרוש לוודא את הענין הזה גם כן ואנחנו נסייע לו כמובן גם בענין הזה".
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

במולדובה: השר פרוש בדיונים לקראת מעבר אלפי חסידי ברסלב בדרכם לאומן​

שר ירושלים ומסורת ישראל פרוש סייר בשדה התעופה בקישינב לקראת היערכות לנסיעת אלפי החסידים לתפילות ראש השנה באומן, שם יפגש עם ראשי מערך הגבולות עם אוקראינה • שר החוץ כהן ידון עם ראשי המדינה על הקלת המעברים בגבול

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, החל היום (שני) ביקור עבודה במולדובה בכדי לדון בהיערכות למעבר אלפי חסידי ברסלב בדרכם לקיים את תפילות ראש השנה בציון הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן שבאוקראינה.
השר פרוש סייר יחד עם רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן ויו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה, בשדה התעופה בקישינב וסקרו את האפשרויות להגדלת הקיבולת וכוח האדם בכדי לאפשר מעברם של עוד אלפי חסידים דרך מולדובה.
המשלחת בראשות השר פרוש נפגשה עם בכירי מערך הגבולות עם אוקראינה ומנהלי שדה התעופה בקישינב, בכדי להציג פתרונות שיאפשרו הקלה על נסיעתם של החסידים משדה התעופה לגבול בדרך לאומן והנסיעה חזרה מהגבול לשדה התעופה, תוך מניעת תקלות וחיכוכים שנובעים מחוסר היערכות מתאימה.
בפגישה עלו שורה של הצעות לייעול מערך הסעת ההמונים וניהול הקהל במקום. הנציגים מהרשויות במולדובה הביעו בפגישה את רצונם בשיתוף הפעולה עם ישראל וכי הם מקבלים בברכה את חסידי ברסלב הנוסעים דרך המדינה לאומן. סוכם על בחינת מכלול האפשרויות והמשך קשר שוטף בנושא.
מחר יצטרף השר פרוש לפגישותיו של שר החוץ אלי כהן עם נשיאת מולדובה, ראש הממשלה, שר החוץ, ובכירים אחרים, עמם ידונו בין היתר על הקלת המעברים לאלפי חסידי ברסלב בדרכם לאומן ואף יציגו בפני ראשי השלטונות במולדובה את התוכנית שהחל לגבש בנושא יחד עם יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה.
על פי הערכות צפויים עשרות אלפים מהחסידים הנוסעים לאומן לעבור השנה דרך שדה התעופה בקישינב ועל כן ההיערכות המרכזית היא בגזרת מולדובה. במקביל, נמשכים המגעים מול יתר המדיניות הגבולות את אוקראינה, משם צפויים להגיע אלפים רבים נוספים.
יש לציין כי במקביל לעבודה במדינות הגבולות, יש מאמץ דיפלומטי משמעותי בהובלת משרד החוץ מול הרשויות בקייב, בכדי להסדיר את מעברי הגבולות בצד האוקראיני ואת נסיעתם הבטוחה של החסידים מהגבול לעיר אומן למרות מצב המלחמה במדינה.
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "מפגישותנו עם הגורמים הרלוונטיים בשטח אנחנו מגלים נכונות לעבוד בשיתוף פעולה ולגבש יחד מתווה יעיל וישים להקלה על מסעם של חסידי ברסלב בדרך לציון הקדוש בראש השנה. אני מודה לשר החוץ אלי כהן שראה לנכון להקדיש מאמצים לסייע בנושא ומוביל עם אנשי המקצוע במשרד החוץ שינוי בגישה למסורת חסידות ברסלב לשהות באומן בראש השנה".

רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן: "הצפי השנה הוא שרוב המתפללים שיבואו לאומן, יעברו דרך מולדובה. שיתוף הפעולה והסנכרון בין כל הגורמים הינו קריטי כדי להבטיח שמעבר החסידים יעבור ללא תקלות. מעורבותו של השר הרב פרוש והרב נחמן בנשעיה תורמת באופן משמעותי לחיבור כל הגורמים וקידום מהיר של פתרון לכל האתגרים בשטח".
יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה: "אנו מגבשים יחד עם אנשי המקצוע פתרונות להקל על הגעתם של רבבות החסידים לאומן. מולדובה, כמדינת גבול מרכזית עם אוקראינה, יכולה לשמש כמעבר מרכזי לאלפים ואנו מתכוונים לעבוד בשיתוף עם הרשויות להסדיר את דרכי הנסיעה משדה התעופה לגבול וחזרה".
1691465884537.png
6319e89ba78598f7d4ed.jpg

 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
"נכון לעכשיו אין שום הגבלה על מספר המתפללים. נקווה שזה יימשך כך. אנחנו שומעים אמירות כאלו ואחרות, אנחנו בודקים אותם וזה בדיוק המטרה של השר פרוש לוודא את הענין הזה גם כן ואנחנו נסייע לו כמובן גם בענין הזה".
ללמד על מה צריכים להתפלל...
למה הם מתערבים? ולמה הם שומעים מעצמם אמירות כאלו?
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ולמה הם שומעים מעצמם אמירות כאלו?
הם שמעו כמו כולם את האמירות של שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק (לא נראה לי שהם שמעו שמועות כאלו מעוד גורמים...)
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

לקראת אומן ראש השנה, השרים התכנסו במולדובה​

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, בברכה לשר החוץ, אלי כהן, על פעילתו למען הקיבוץ באומן: "כבר רואים את פירות העבודה שלכם, בזכות החסות שלך אנחנו יכולים להצליח במשימה"
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
עדיין יש טיסות זולות, כנראה שבימים הקרובים כבר לא יהיה!!!
כל המחירים לטיסות ישירות, ללא מזודה.
ריינאייר לבודפשט:
הלוך שלישי: 171יורו
הלוך רביעי: 181יורו
הלוך שני: 194יורו
הלוך חמישי בצהרים (צמוד לראש השנה - סיכון!): 137יורו
הלוך לפני שבת: שני, שלישי 40יורו. רביעי, חמישי: 77יורו (גם זול וגם פחות סיכונים :) )
חזור:
חזור שלישי בצהריים (צפוף): 339יורו
חזור רביעי: 171יורו (בוקר)
חזור חמישי: 131יורו (בוקר)
חזור שישי 6 בבוקר: 70יורו.

(סה"כ הלו"ש בשבוע של ראש השנה החל מ241יורו)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
כמו כן יש גם בוויזאייר מחירים ממש זולים לבודפשט (החל מ740 ש"ח) בוקרשט (החל מ1040 ש"ח) ורשה (החל מ1230 ש"ח)
בשבוע של ראש השנה.
יש לשים לב שהוספת מזוודה בוויזאייר בדרך כלל יקרה יותר מבריינאייר.


כנראה שתוך שבוע+ כשיגיע זמן המאחרים לקנות, יעלו המחירים באופן משמעותי.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
לכל מי שעדיין לא קנה כרטיס או שקנה כרטיס ומתכוון לנסוע דרך רומניה:
מומלץ מאד לא להגיע סתם למולדובה, לקנות כרטיסים למקומות אחרים, ולנסוע דרך מעברי גבול שלא חוצים את מולדובה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה