בלת"ק חלקי -
הבעיה בתלונות למשרד התחבורה - שהם לא יעשו כלום ללא סוג של הליך שיפוטי משמעתי שבו המתלונן חייב לבוא להעיד!
לפני תקופה די ארוכה כבר, גם אני הרגשתי שהוגדשה הסאה, ופשוט ריכזתי מקרים שקרו לי באותה תקופה, והגשתי תלונות למשרד התחבורה.
יום אחד מתקשר אלי פקיד עייף בשעה שלא ממש יכולתי לדבר, ושאל אם אני רוצה לבוא להעיד, אמרתי שאני מאד רוצה ואני רק צריך לבדוק את הנגישות בתח"צ למקום העדות ולפי זה לקבוע שעה, ואינני יכול לדבר כעת ונא לחזור אלי בצהרים, ההוא היה נשמע חסר סבלנות, ואמר לי יש תח"צ למקום, אתה רוצה לבוא? עניתי : אני לא יכול כרגע לקבוע אתך אבל רוצה לבוא, בבקשה תחזור אלי בצהרים (ביקשתי להתקשר אליהם - "אי אפשר להתקשר אלינו"), "טוב, בסדר".
בפועל לא חזרו אלי, לאחר כמה שבועות אני מקבל מכתב שהתלונה נסגרה. ללא נימוקים.
צפה בקובץ המצורף 1230579
לא התעצלתי וביקשתי לברר מדוע התלונה נסגרה, קיבלתי מכתב שהתלונה נסגרה בעקבות סירובי לבוא להעיד.
(רציתי לצרף צילום, לא מוצא את המכתב השני)
כאן, אודה, כבר התייאשתי.
מאידך, תלונות ספציפיות על נהגים (דילוגי אוטובוסים ואיחורים הם תלונות נגד החברה, כאן תלונה לחברה לא תעזור, מקסימום תקבל פיצוי של 20 ש"ח להטענה ברב-קו) אפשר ורצוי להפנות גם לחברה, כי נהג שמתקבלת עליו תלונה שנראית אמיתית ומשמעותית, מוזמן לבירור, ואם זה כמה תלונות נראה לי שהוא גם נקנס, ואמנם בגלל המצב שאין להם נהגים חליפיים הם לא יכולים למתוח את החבל מול הנהגים, וצריכים להזהר איתם, אבל בכל זאת גם הנהג מפנים את זה, ואם הוא יודע שבסבירות גבוהה או ממוצעת הוא יקבל תלונה כשהוא יסגור דלת בפנים של נוסע/ת שמבקש לעלות לתחנה, ידלג על תחנות כשאנשים בתוך האוטובוס רואים שיש מקום, וכדו', הוא יחשוב פעמיים אם לעשות את זה.
מייל לתלונות בחברת קוים: pniyot#kavim-t.co.il
וכמובן, מי שיש לו את הכח והמרץ ללכת להעיד במשרד התחבורה (ההליך מתקיים בירושלים, באזור משרדי הממשלה), או לתבוע בתביעות קטנות, אדרבה...