מידע שימושי נכנסתי ברכב שלפני לאחר בלימת פתע, תמיד אני אהיה אשם??

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אני אישית הייתי פעם נהג ראשון כזה... (זה היה פעם, כשהייתי נהג חדש)

זה היה בכביש בינעירוני. בלמתי כדי להיכנס לשביל קק"ל. היתה מאחורי משאית שהצליחה לבלום (בנס), ומאחוריה רכב חדש שנכנס במשאית ונהרס לדעתי טוטאלוס. ב"ה ללא נפגעים.

הגיעה משטרה למקום. לקחו ממני פרטים, אבל איש לא דיבר איתי מאז. ומשיחה שהיתה לי אז עם עו"ד הבנתי שאפילו לא הייתי צריך לעצור ולהמתין למשטרה כדין מעורב בתאונה - היות והרכב שלי אפילו לא נפגע. יכלתי להמשיך ליסוע והבעיה היא נטו של הנהגים מאחור שלא שמרו מרחק.
יש בלימה פתאומית לרכב שנוסע, ויש לעצור רכב על הכביש או בשוליים, האחרון לא קשור לשמירת מרחק ויש מקרים שכל האשמה נופלת עליו במיוחד אם לא הדליק אורות ומשולש.

לפעמים רכב שעוצר כדי לרדת לשביל צדדי הוא לא שם לב שהוא בעצם עצר את הרכב לחלוטין ואז בזהירות ירד לשביל עפר, והתהליך הזה לקח לו זמן ומי שהתנגש בו זה לא מי שנסע מאחריו ולא שמר מרחק אלא זה מישהו שהיה רחוק יחסית ופתאום גילה מפגע בכביש, וזה כבר סיפור אחר לחלוטין.
 

נתי 31999

משתמש פעיל
עריכה תורנית
לאחר קריאת התגובות, אני מבין שדי מוסכם על אי הצדק של החוק הזה, אם כי מטרתו כנראה נועדה להרתיע נהגים לא זהירים שלא שומרים מרחק.
יש המון המון מקרי בלימת פתע שלא מותירים שום סיכוי לנהג שמאחור, כביש בינ"ע כדוגמה.
 

דוי

משתמש מקצוען
לאחר קריאת התגובות, אני מבין שדי מוסכם על אי הצדק של החוק הזה, אם כי מטרתו כנראה נועדה להרתיע נהגים לא זהירים שלא שומרים מרחק.
יש המון המון מקרי בלימת פתע שלא מותירים שום סיכוי לנהג שמאחור, כביש בינ"ע כדוגמה.
דווקא אני חושב שהחוק (אם ישנו) די מוצדק, כיוון שעצם ההתנגשות מוכיחה שלא היה מספיק מרחק תגובה+בלימה.
 

וויינער יואל

משתמש מקצוען
יש המון המון מקרי בלימת פתע שלא מותירים שום סיכוי לנהג שמאחור, כביש בינ"ע כדוגמה.
מרחק בלימה = לפי המהירות ולכן בבינ"ע המרחק יותר גדול בהתאם
וצריך גם לזכור שהכלל של ש"ש הוא בתנאי דרך רגילים של הכביש ושדה ראיה וכו', ובעירנות תקינה של הנהג, ותקינות בלמים וצמיגים של הרכב.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לאחר קריאת התגובות, אני מבין שדי מוסכם על אי הצדק של החוק הזה, אם כי מטרתו כנראה נועדה להרתיע נהגים לא זהירים שלא שומרים מרחק.
יש המון המון מקרי בלימת פתע שלא מותירים שום סיכוי לנהג שמאחור, כביש בינ"ע כדוגמה.
לא יודע איך הבנת כך, רוב התגובות כתבו להפך.
אני חושב שהמושכל הראשון הזה הגיוני, לפחות בסתמא כל עוד אין הוכחה אחרת (הוכחה מצולמת) ובאמת בבית משפט לפעמים מחייבים גם את הנהג הקדמי (ויתכן שבמקרי קצה גם רק אותו) בכל אופן להבנתי המקרה שאתה הצגת הוא מקרה קלאסי של אשמת הנהג האחורי, אפשר לתרץ עשרות תירוצים ''שאי אפשר לנהוג ברמזורים בבני ברק עם שמירת מרחק'' וש''אף אחד לא שומר'' אבל זה לא פוטר מאחריות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק א

א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:ג וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ:ד לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:ה עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:ו כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  37  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה