ניקוד המילה "נאוף"

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
ברוך השב (חזרת מהרי אררט. לא?..) מנרת אינו ודאי נסמך כי כמו כן נמצא אף גילת ורנן, כשמחת בקציר, אשת יפת תאר.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ברוך הנמצא (אינני נח ולא בן נח ולא עוג מלך הבשן וגם לא חיה ובהמה ושרץ ועוף:rolleyes:). כל הדוגמאות שמנית (גילת וכו') אי אפשר לפרש אותן כסמיכות, בעוד שהדוגמאות שהבאתי (כולל השלחן בצורת נפרד) אי אפשר לפרש כנפרד, כי אז המשפט חסר משמעות: אם אין השלחן של זהב טהור כי אז מה אומר הפסוק?
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
אמנם בפשטות נראה כדבריך שהמשפט ועשית שלחן עצי שטים מתפרש שהעצי שטים הם תיאור לחומר המרכיב את השלחן, ואז אכן מתבקש כאן סמיכות. אבל ניתן לומר (ולהסביר בכך את אי הסמיכות) שעצי שטים אינם תיאור לשלחן אלא תיאור העשייה: ועשית מעצי שטים, אלא שנעדר המ"ם, וכמדומני יש דוגמאות לכך במקרא. ועל כן גם: "ועשית מנורת (=מנורה) מעצי שטים". ואכן אי אפשר לומר זאת ב"ועשית בדי עצי שטים". כי לא מצאנו המשקל "בדי" בנפרד.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אני עשיתי את השלחן זהב טהור ואתה עשית את המנורה עצי שטים:D, איזה מזל...
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
נכתב ע"י געוואלדיג;462874:
נדמה לי שיש עוד תיבה שניקודה משתנה כאשר יופיע בראשה ה"א הידיעה - "ארון". כאשר ה"א הידיעה בראשה הא' לעולם קמוץ. ואם לא, הוא לעולם בשו"א, גם כאשר אינה נסמכת. שמות כה, י: "ועשו אֲרוֹן עצי שטים", דברים י, ג: "ואעש אֲרוֹן עצי שטים". וכן מלכים-ב יב, י: "ויקח יהוידע הכהן אֲרוֹן אחד".
ועתה מצאתי שלא אני הוא המחדש הראשון. כבר היה לעולמים.
http://www.safa-ivrit.org/nikud/yedia.php
האם שייך לברך בזה ברוך שכיוונתי?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לוח זה הוא המקיף והממצה ביותר (וזאת בנשימה אחת - אומנות של ממש...) לניקוד ה' הידיעה מכל מה שראיתי מעודי. (הוא מצוין למי שיודע, אך מי שאינו מתמצא בכללים עלול להתבלבל.) מי ה"בעל הבית" של האתר?
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
כתוב שם שמ"ם שואית אחרי ה"א הידיעה במשקל בינוני מופעל אינו נדגש.
יש לדעת שלא סוף דבר הוא, ובמקרא מצאנו פעמים רבות מאד שהמ"ם מודגש, ועל כן סבר ר' שבתי שיש לנקד המּשֻׁבח המּפֹאר וכדו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה