אם עיני אינן מטעות אותי כי אז "קנני" מוטעם בטפחא, "עשנו" - הפעולה עוברת למדברים, "ענני" -ג"כ טפחא, "עשני"הנ"ל - זקף קטן. האם אין זה מסביר את הקמצים בכל אלה?נכתב ע"י געוואלדיג;262681:א. ה' "קנני" ראשית דרכו, הוא 'עשנו' ולו אנחנו, 'ענני' במרחב י-ה, ועיין במכלול להרד"ק דף ל"א:
ב. ומלת שאתה בקמ"ץ השי"ן זו ג"כ דעת הרד"ק ואין משיבין אחרי האר"י, בפרט כשאין במקרא צורה אחרת של מלת "שאתה". ועיין שיירי כנה"ג סי' קפ"ז.
ג. לדוגמא מלת 'אמר' הוא פועל עומד, ונדיר אצלו הצורה 'אמרתני' אולם כשהוא מופיע, הינו מופיע בקמ"ץ תחת התי"ו.
ד. מה השאלה בכלל? התנ"ך מלא בזה, ואפילו טפחא מאריך לפעמים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק א
א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:ג וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ:ד לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:ה עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:ו כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד: