דבר ראשון אני משתתף בצערכם הרב על ביטול הטיסה והחוויה השלילית שנגרמה בעקבותיה.
אבל מהיכרות רבת השנים שלי עם חברות הטיסה בכלל ועם ווייז איר בפרט, לדאבוני אין הרבה מה לעשות, חוץ מלעשות עליהם חרם עד שילמדו לתת שירות - חלום שלי...
יש לי סיפורים שיכולים למלאות ספר עב כרס מהחוצפה והעזות פנים של חברות התעופה, ואני כבר למדתי על בשרי לשתוק.
לפני כשנה (עקב תביעה על חברת איזיג'ט מהסוג הזה) היתה פסיקה של בית המשפט כאן בארץ, שחברות תעופה זרות שאין להן נציגות רשמית בארץ, לא מחויבות לפיצויים של החוק הישראלי, ומכיוון שלחברות הזולות (ריינאיר, איזיג'ט, ווייז איר) אין נציגות, לכן הן לא מחויבות לחוק הישראלי.
הדבר היחיד שאפשר לעשות זה לתבוע אותם בבית משפט באיחוד האירופי (לאו דווקא הונגריה), שלזה הן מחויבות, אבל גם לזה יש בעיה, כי בחוק של האיחוד האירופי יש סעיף לא ברור שקובע ש(במקרים מסוימים) אם הטיסה התבטלה עקב בעיית בטיחות לנוסעים שלא הייתה קשורה לחברה, אז הם פטורים מפיצויים, והבעיה היא שכל תקלה שיש (שלפעמים זה נטו עצלנות של אנשי הצוות) הם מיד מפרשנים את זה כבעיית בטיחות, ולך תריב איתם.
סביר להניח שאם בית משפט יצטרך לדון בדבר הוא יפרש את זה אחרת מהחברה, ואז הוא יחייב אותם לשלם פיצויים, אבל כדי שזה יקרה צריך פשוט לתבוע אותם, וזה עדיין לא קרה (לא ברור לי למה).
דרך אגב ברור לי שזה יקרה יום אחד (ע"י משועמם שיש לו קצת כסף והרבה סבלנות, הבירוקרטיה שם הרבה יותר חמורה מפה), ואז הם יתחילו לשלם כמו שצריך, עד אז נצטרך להמשיך לסבול כפי ראות עיניהם.
אני כן חושב שאם יהיה ציבור גדול כאן (לפחות 1,000) איש, שישלחו להם מיילים נזעמים על השירות הלקוי, ושאנחנו הולכים לתבוע אותם בבית משפט, שמגובה כמובן בכמה מכתבים של עו"ד, אז הם יתעוררו ויפסיקו להתל בציבור הנוסעים.