בטחוני מתיחות בדרום. סגירת צירים והפסקת תנועת הרכבות

מצב
הנושא נעול.

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נראה כמו פייק
מגיע רק מחמ"ל ולא מופיע בשום מקום רשמי
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
נראה כמו פייק
מגיע רק מחמ"ל ולא מופיע בשום מקום רשמי
חמ"ל בודקים עם הגורמים הרשמיים את הדיווחים לפני שהם מפרסמים אותם.
זה לא קבוצת וואטסאפ (שאפשר לכתוב בה מה שרוצים), אלא אתר גדול, מוכר וידוע באמינות שלו.
 

אבי מירושלים

משתמש פעיל
בכירים בפיקוד הדרום אומרים כי הצעדים בדרום הכרחיים בעקות התרעות קונקרטיות מפני פיגוע שעלולים לבצע אנשי הג'יהאד בטווח הזמן המיידי • צה"ל ריצף במל״טים חמושים את שמי הרצועה כדי לסכל ניסיון פיגוע • במקביל, הרמטכ"ל מסייר באוגדת עזה ויאשר תוכניות התקפיות
המתיחות בדרום: הכבישים באזור עוטף עזה ושדרות ממשיכים להיות חסומים והתושבים נצורים בבתים מזה כיומיים זאת למרות שהשקט ממשיך להישמר, ההגבלות צפויות להישאר לפחות יממה נוספת.

ב'ווינט' דווח הבוקר (חמישי) כי בפיקוד הדרום אמרו כי מדובר בצעדים הכרחיים זאת בעקבות התרעה מפני פיגוע של ירי צלפים או נ"ט, או אף מטח פצמ"רים שעלולים לשגר מחבלים פעילי הג'יהאד האיסלאמי בטווח זמן מיידי בגבול הרצועה כנקמה בישראל על מעצר בכיר הארגון - באסם א-סעדי בג'נין.

בשל ההתרעות, עשרות כלי טיס תוקפים - בלתי מאוישים (מלט"ים) חגים באזור במטרה לצוד ולתקוף חוליות נ"ט או ירי רקטות של הג'יהאד האיסלאמי.

תושבת שדרות סיפרה על המצב הקשה: "בלילה לפני שהלכתי לישון סגרתי את חלון הפלדה בממ"ד, אבל בבוקר כבר פתחתי כי עבר עלינו לילה שקט, הלילה אסגור שוב כי יש כל מיני דיבורים באוויר על ירי. המצב נורא מבלבל, אבל כמובן שעדיף ככה מאשר ירי רקטות, אזעקות ויירוטים".

בהתאם להערכת המצב שהתקיימה ע"י מערכת הביטחון: גם היום אין שינוי בהנחיות, וחסימות הצירים נמשכות ללא שינוי, קו הרכבת בין אשקלון נתיבות יישאר סגור, גם תחנת שדרות לא תפעל.

במועצה אזורית שדות נגב מסרו לתושבים הבוקר להמשיך ולשמור על ההנחיות החשובות ולהימנע מנסיעות בדרכים חלופיות וחקלאיות שיכולות להוות סכנה.

ברקע המתיחות, בוקר מסייר באגודת עזה, הרמטכ"ל אביב כוכבי והוא צפוי לאשר תוכניות התקפיות למקרה של הסלמה בדרום. ישראל העבירה לחמאס מסר שאם המתיחות לא תיפסק - היא תיאלץ לנקוט בצעדים, ואינה חוששת להיכנס למבצע.

עפ"י הדיווח של ניר דבורי, ישראל דרשה מהחמאס לעצור את גורמי הג'יהאד האסלאמי שמושכים את האירוע הזה. בישראל אמרו כי אם תוך יום או יומיים המצב לא ישתנה, הרף יעלה: תחילה יופעל לחץ כלכלי ואחר כך יינקטו צעדים נוספים. נראה כי הג'יהאד האסלאמי מנסה לייצר משוואה כזו שמצב של עצורים בכירים בגדה גורר מצב שבו התושבים בדרום יהיו בני ערובה. ישראל לא מוכנה לזה, גם, כאמור, במחיר של כניסה למבצע.

‏בתוך כך, צה״ל פעל הלילה למעצר חשודים בפעילות טרור במספר מוקדים ברחבי איו״ש ביניהם במחנה הפליטים נור א-שמס, שם הופעלה אלימות קשה נגד הלוחמים שכללה השלכת מטעני חבלה, לא דווח על נפגעים, בכפר סילת א חרתיה, ובשכם. כמו כן, צה״ל הגיע לקבר יוסף וביצע פעולות הנדסיות לשיקום המתחם.

הג'יהאד האיסלאמי מאיים מג'נין

אמש התקיימה מסיבת עיתונאים של הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים בג'נין על רקע מעצרו של שייח' באסם אלסעדי התחילת השבוע. במסע"ת השתתפו כ- 500 איש מתוכם 40 חמושים.
במהלך ההצהרה התקבלו מהמחבלים מסרי איומים כגון: "נפזר את גופות חיילי הכיבוש על פסגות ההרים של ג'נין". "אנו מטילים על הכיבוש את האחריות המלאה לחייו של המנהיג השיח' בסאם אלסעדי". "לא נשב בחיבוק ידיים נוכח תקיפת השיח' ולא נעבור על האירוע בשתיקה". "אנו מחכים שאחינו בעזה יגידו לנו מה לעשות. כשהם יפתחו במלחמה בעזה, אנחנו נפתח במלחמה במחנה הפליטים ג'נין".
 

אבי מירושלים

משתמש פעיל

צה"ל מפעיל בשמי עזה כלי טיס בלתי מאוישים בניסיון לסכל ירי נ"ט לעבר שטח ישראל | מחשש להסלמה: הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע הבוקר לאוגדת עזה ומאשר תוכניות התקפיות ברצועה במקרה של הסלמה | גם הבוקר צירים רבים בעוטף עזה חסומים, תנועת הרכבות לא חודשה​

אבי גדלוביץ' | בטחוני4.8.2022 | 08:51

a1ac535d493a4f11df1c.jpg
כוננות בעוטף עזה | צילום: פלאש 90
בעוטף עזה נכנסים הבוקר (חמישי) ליממה השלישית תחת מגבלות תנועה מחמירות, בשל הכוננות הביטחונית והאיום מצד ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועה. גם הבוקר, יותר מיומיים לאחר מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, במהלך מבצע מיוחד במחנה הפליטים בג'נין, במערכת ביטחון עדיין מזהים התרעה קונקרטית לביצוע פיגוע נקמה.
בצה"ל לא לוקחים סיכונים והעלו כוננות. בין היתר מתבצעים ניסיונות "לצוד" חוליות נ"ט של הג'יהאד האסלאמי שבדרכן לבצע פיגוע נגד חיילים או אזרחים בשטח ישראל. הדברים מתפרסמים הבוקר על רקע הביקורת הקשה מצד תושבי עוטף עזה, שטוענים שצה"ל צריך להסיר את האיום במקום להגביל את תנועת האזרחים.
בתוך כך, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, הגיע הבוקר לאוגדת עזה - שם הוא צפוי לקיים דיונים עם הקצינים הבכירים ולאשר תוכניות התקפיות בעזה, במידה והמצב ייגרר להסלמה. כחלק מהניסיונות לסכל את הפיגוע שמנסה לגלגל הג'יהאד, צה"ל מפעיל עשרות כלי טיס בלתי מאוישים שחגים בשמי עזה. במידה ותזוהה חוליית נ"ט, היא תיפגע מהאוויר.
אתמול החליט צה"ל להאריך ביממה אחת לפחות את הכוננות בגבול הרצועה, שכוללת הגבלות תנועה משמעותיות על היישובים והצירים בעוטף עזה. גם תנועת הרכבות לא צפויה להתחדש. זאת בתום הערכת מצב שהתקיימה אמש, במסגרתה הבהירו בצה"ל לראשי הרשויות בעוטף כי האיום מצד הג'יהאד האסלאמי לא הוסר, וקיים חשש כבד לירי נ"ט או צליפה מהרצועה.
מוקדם יותר אתמול התכנס הקבינט המדיני ביטחוני בלשכת ראש הממשלה לדיון בנושא המתיחות בדרום. בתחילת הדיון ניתנה סקירה על המצב הביטחוני בדרום, ע"י גורמי הבטחון, ראש השב"כ, הרמטכ"ל וראש אמ"ן. במסגרתה, דנו בהערכת המצב ובצעדים הביטחוניים שננקטו במטרה לשמור על ביטחון תושבי עוטף עזה.
"רה"מ ממשיך לקבל עדכונים שוטפים לגביי המצב בעוטף עזה ומקיים חיתוכי מצב מספר פעמים ביום", נמסר מלשכתו של לפיד. "בהמשך הקבינט נמסר לשרים סטטוס על המו"מ הימי מול לבנון".
חלק מהתושבים הביעו את זעמם על "הרפיסות", כלשונם, מול ארגון הטרור, זאת בגלל מעצרו של פעיל בודד. ביישובי עוטף עזה חוששים כי הדבר יהווה תקדים - וכל תקרית ביהודה ושומרון תחל להשפיע על באופן ישיר גם עליהם.
בהודעה ששיגר לתושבים ראש מועצת חוף אשקלון, נאמר כי לאחר הערכת מצב מול צה"ל נקבע שתהיה הארכה של יממה נוספת לפחות במגבלות התנועה. "יש לציין שהכוונה לבצע אירוע פח"ע באמצעות צליפה או נ"ט עומדת בעינה ועד היא כה נמנעה בזכות השמירה והעמידה על ההנחיות", עדכן ראש המועצה.
אמול החליט צה"ל לגייס כ-100 אנשי מילואים לטובת תגבור היישובים בעוטף עזה. זאת, בהתאם להערכת מצב שנערכה על רקע הדריכות הגבוהה בדרום. בנוסף, יבוצע גיוס נקודתי של מספר רבש"צים (רכזי ביטחון שוטפים) בעוטף עזה לסיוע זמני בבידוד המרחב. היקף סך התגבור הסדיר הוא כ-3 פלוגות שנועדו לתגבר את היישובים הסמוכים לגדר - כחלק מההיערכות לאפשרות של הסלמה.
בחדרי חרדים
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען

דריכות בדרום: הרמטכ"ל סייר באוגדת עזה והנחה להיערך להסלמה​

הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר הבוקר באוגדת עזה, ברקע המתיחות הגוברת והחשש מירי נ"ט מצד הג'יהאד האסלאמי לאחר מעצר הבכיר בארגון | גורמי ביטחון הזהירו תושבים מפני התרעה ממוקדת | מוקדם יותר הבוקר, רה"מ לפיד ושר הביטחון בני גנץ קיימו התייעצות ביטחונית​

אבי גדלוביץ' | בטחוני4.8.2022 | 14:59

c72082d65500157346a2.jpg
מחסום בעוטף עזה, כוכבי בגבול | צילום: דו"צ/פלאש 90
בצה"ל נערכים להסלמה בדרום נוכח המשך המתיחות בעוטף עזה והחשש הממשי מפיגוע של ארגון הג'יהאד האסלאמי. הבוקר (חמישי) סייר הרמטכ"ל באוגדת עזה וביצע הערכת מצב עם מפקד האוגדה. לרמטכ"ל הוצגה תמונת המצב המודיעינית-מבצעית, לצד פעילות הכוחות באוגדה וכוחות השריון והתותחנים שהגיעו לאזור.
במהלך הסיור, הנחה הרמטכ"ל על הגברת מוכנות צה"ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין וקיים אישור תכניות למאמצים ההתקפיים.
בתוך כך, למרות הניסיונות להגיע להבנות מול עזה, גורמי ביטחון הזהירו בשעות האחרונות תושבים בכמה יישובים בעוטף, כי קיימת התרעה ממקודמת לירי נ"ט. בשל כך, התבקשו התושבים שלא נוע בשטחים שחשופים לרצועה.
הבוקר קיימו ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ התייעצות ביטחונית. השניים דנו בתמונת המצב הביטחונית בדרום ובצעדים הנדרשים להמשך הביטחון באזור. עוד סוכם, כי השניים יקיימו חיתוך מצב נוסף בהמשך היום.
בעוטף עזה נכנסו הבוקר ליממה השלישית תחת מגבלות תנועה מחמירות, בשל הכוננות הביטחונית והאיום מצד ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועה. גם הבוקר, יותר מיומיים לאחר מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, במהלך מבצע מיוחד במחנה הפליטים בג'נין, במערכת ביטחון עדיין מזהים התרעה קונקרטית לביצוע פיגוע נקמה.
בצה"ל לא לוקחים סיכונים והעלו כוננות. בין היתר מתבצעים ניסיונות "לצוד" חוליות נ"ט של הג'יהאד האסלאמי שבדרכן לבצע פיגוע נגד חיילים או אזרחים בשטח ישראל. הדברים מתפרסמים הבוקר על רקע הביקורת הקשה מצד תושבי עוטף עזה, שטוענים כי צה"ל צריך להסיר את האיום במקום להגביל את תנועת האזרחים.
כחלק מהניסיונות לסכל את הפיגוע שמנסה לגלגל הג'יהאד, צה"ל מפעיל עשרות כלי טיס בלתי מאוישים שחגים בשמי עזה. במידה ותזוהה חוליית נ"ט, היא תיפגע מהאוויר.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
צה״ל מצמצם כוחות לאורך רצועת עזה מחשש לסיכון חיילים, לוחמים הורחקו מהגבול. בנוסף, פיקוד דרום תוגבר, והחיילים בו נערכים לאפשרות של הסלמה.
נראה לי להפך...
מתגברים כוחות.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
הוטל על החיילים באוגדת עזה עוצר יציאות בעקבות המצב הביטחוני בגזרה.
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
הוטל על החיילים באוגדת עזה עוצר יציאות בעקבות המצב הביטחוני בגזרה.
כחלק מהיערכות צה"ל ובהתאם להערכת המצב, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים לטובת הגברת המוכנות.

נציין כי אוגדת עזה תוגברה בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי"ר, שריון וכוחות מיוחדים.

בצה"ל מדגישים כי בשלב זה לא קיימת פקודת עוצר יציאות, אך הוחלט שחלק מהכוחות ישארו בגזרה
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען

צה"ל מעבה כוחות בגבול הרצועה, מפקד אוגדת עזה: "מזהים כוונות לממש פיגועים"​

שלושה ימים לאחר מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי, נמשכת הדריכות הגבוהה בדרום | צה"ל החליט לעבות כוחות על גבול הרצועה | ראש הממשלה לפיד: "לא נקבל שארגוני הטרור ישבשו את חיי התושבים. לא נירתע מהפעלת כוח כדי להחזיר את שגרת החיים" | גנץ הנחה: להיערך לשימוש במגוון אמצעים על מנת להסיר את האיום​

צה"ל החליט הערב (חמישי) לתגבר את אוגדת עזה בכוחות נוספים, זאת כחלק מהיערכות צה"ל ובהתאם להערכת המצב שנערכה על רקע החשש מפיגוע שיבצע ארגון הג'יהאד האסלאמי בגבול הרצועה, בנקמה על מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, במהלך מבצע מיוחד במחנה הפליטים בג'נין.

עד כה תוגברה אוגדת עזה בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי"ר, שריון וכוחות מיוחדים. בשלב זה לא קיימת בצה"ל פקודת עוצר יציאות, אך הוחלט שחלק מהכוחות יישארו בגזרה.

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הערב הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות גורמי הביטחון בקריה בת"א. בדיון דנו במצב הביטחוני בדרום ובהתפתחויות האפשריות. ראש הממשלה אמר בתום הדיון כי "אנו מבינים ושותפים לקושי של תושבי הדרום. מה שעומד מול עינינו - שמירה על חייהם והגנה על ביטחון ישראל.
"סידורי הביטחון שהוחלט עליהם הם היערכות נדרשת וזמנית בלבד. לא נקבל מצב לאורך זמן שבו ארגוני הטרור ישבשו את חיי התושבים. לא נירתע מהפעלת כוח כדי להחזיר את שגרת החיים בדרום המדינה, ולא נפסיק את מדיניות המעצרים של פעילי טרור ביו"ש", הוסיף ראש הממשלה. בדיון השתתפו שר הביטחון בני גנץ, היועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר וגורמים נוספים.

גם שר הביטחון בני גנץ קיים היום דיון לאור המצב בעוטף עזה. שר הביטחון הנחה להיערך לשימוש במגוון אמצעים אזרחיים וצבאיים על מנת להסיר את האיום על הדרום ולבצע היערכות מבצעית רחבה, במטרה להשיב את שגרת החיים המלאה.
שר הביטחון הנחה את ראש רח"ל ביחד עם צה"ל באמצעות פיקוד העורף, לפעול מול משרדי הממשלה, למתן מענה הולם לתושבי היישובים בעוטף. כמו כן, הדגיש שר הביטחון, כי כלל הפעילות המבצעית בכלל הגזרות תימשך.

הבוקר סייר הרמטכ"ל באוגדת עזה וביצע הערכת מצב עם מפקד האוגדה. לרמטכ"ל הוצגה תמונת המצב המודיעינית-מבצעית, לצד פעילות הכוחות באוגדה וכוחות השריון והתותחנים שהגיעו לאזור. במהלך הסיור, הנחה הרמטכ"ל על הגברת מוכנות צה"ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין וקיים אישור תכניות למאמצים ההתקפיים.

לצד זאת, נפגש הערב הרמטכ"ל עם ראשי הרשויות בדרום במטרה לעדכן אותם בצעדים הבאים.

מפקד האוגדה, תא"ל נמרוד אלוני, אמר כי "הכוחות באוגדת עזה נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה. אנחנו מזהים כוונות של הג'יהאד האיסלאמי לממש פיגועים כנגד תושבי העוטף וחיילי צה"ל, ולכן פרסנו חסימות לכל רוחב הגזרה. החסימות ימשכו ככל שיידרש. בטחון התושבים קודם לכל. לצד מאמצי ההגנה אוגדת עזה קולטת כוחות לעימות אפשרי עם הג'יהאד האיסלאמי בהתאם להערכת המצב".

למרות הניסיונות להגיע להבנות מול עזה, גורמי ביטחון הזהירו בשעות האחרונות תושבים בכמה יישובים בעוטף, כי קיימת התרעה ממוקדת לירי נ"ט. בשל כך, התבקשו התושבים שלא לנוע בשטחים שחשופים לרצועה.
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען

לפיד: "פועלים להחזרת השגרה בעוטף"; נפרסו מערכות כיפת ברזל​

כבר ארבעה ימים למצור בעוטף עזה: ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הבוקר (שישי) הערכת מצב ביטחונית בנוגע למצב בעוטף עזה. לפי הודעת משרד ראש הממשלה, בדיון השתתפו ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המל"ל, ראש השב"כ רונן בר, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה ובכירים נוספים.

ראש הממשלה לפיד אמר בתום הדיון, כי "תושבי העוטף, ביטחונם ואיכות חייהם בראש סדר העדיפויות שלנו". עוד הוסיף ראש ממשלת המעבר לומר בתום הערכת המצב, כי "אנו פועלים להחזיר אותם לשגרת חייהם במהירות האפשרית. זו האחריות שלנו". במשרד ראש הממשלה עדכנו כי במהלך סוף השבוע תתקיימנה הערכות מצב ביטחוניות נוספות על פי הצורך.

אחרי הערכת המצב הביטחונית, ‏הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר בדרום בפעם השלישית בתוך יממה. לטענת הפרשנים הצבאיים, הג'יהאד האיסלמי טיפס על עץ גבוה ודורש גם היום דרישות הזויות שאין להן סיכוי, כך שבצה"ל מתכוננים להסלמה. בצילומים שפורסמו בסוכנות הידיעות 'פלאש 90', נראה כי במערכת הביטחון פרסו סוללות כיפת ברזל סעוטף.

בדומה למסר שלו מאמש, לפיד שוב הדגיש שהמצב המתוח בעוטף לא יימשך זמן רב. לפי דיווחים שונים, הכוונה היא להמתין לתשעה באב ואחר כך יחליטו האם פניה של ישראל הוא להסלמה כוללת ברצועת עזה עם ארגוני הטרור השונים, ביניהם חמאס והג'יאהד האסלאמי, או שמא לתת הזדמנות נוספת למאמצי התיווך שמובילה מצרים עם ארגוני הטרור.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
מישהו יודע באמת מה הסיפור?
מפחדים על מטרות צבאיות?
מפחדים מירי רקטות?
ממטרות אזרחיות?
מה קרה עכשיו שלא זכור לי שקרה מאז שנולדתי??

יש מצב שזה קמפיין בחירות של לפיד כאילו הוא איזה גאון צבאי??
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה