מאמר משחקים - שוטרים וגנבים

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
האזור שבין כיכר השבת לרח' עזר ליולדת היה ריק, יחסית, ריח שריפה היה באוויר ומתח מרגש. צעדתי לכיוון שרי ישרי ישראל מאחורי כיכר השבת ומשמאלי במרחק כמה מטרים רחוב עזר ליולדת ובית האופה מה שלפני כן היה בנק המזרחי המאוחד.

הם כנראה עשו את זה בכוונה, אבל השקט הופר באחת, רעש של מגפי צבא שועטים וצרחות קרב הביאו לקבל החלטה, לרוץ מן הסתם אתה רץ פחות טוב מהם, ילד בן חמש עשרה סך הכל, אין ברירה, שחק אותה גבר ולא קשור.

אני ממשיך לצעוד בגבורה, מכריח את הלב שלי לפעום בשקט יחסי שלא יבינו שאני לחוץ, ואני צועד קדימה, לא רואה.

בלבוש מרדכי עמד מֵאיֶיר, חבר שראה אותי וניסה גם כן לתפוס אומץ. בבוקר קנינו יחד מצית ועשינו סיבוב על כמה פחים לבדוק איך זה מתפתח. אחר כך חזרנו לישיבה בתשע נגמר הסדר יצאנו שוב. אז השכונה היתה כבר סגורה והפלסטיק התיך את הזפת.

מֵאיֶיר ראה אותי צועד, והחליט לנקוט באסטרטגיה זהה. רגע אחר כך הוא כבר חטף את הרגליים הקרות ורץ, ברח לכיוון רחוב חגי, השוטר שראה אותו בורח אולי גם ראה אותו מתלבט קום הבין שהוא יכול להיות קרבן קל, ודלק אחריו.

מאייר ידע לרוץ וגם היה לו קצת אומץ ובסיבוב שמרחוב חגי ליחזקאל מול מרכז הספר בפינה עם אנג'ל השוטר כבר היה עייף, אבל הצליח לשים עליו יד, ומאייר משך אתה והידק לגופו, ידו של המגבניק נשמטה, מה שהביא לו כנראה אנרגיות מחודשות. הוא המשיך אחריו עד לבנק דיסקונט שם איפה שנעלי גלית ותפס אותו.

החיילים כבר עלו לשטראוס למעלה אנחנו חזרנו לכיכר וחזקי פוגש אותי, מאייר נעצר, שמעת, וואי אבא שלו יהרוג אותו אמרתי רגע אחר כך מנחם מגיע שמוליק גם הוכנס לניידת.

לא עברו חמש דקות והראששיבה בפיאסטה החבוטה עובר אותנו ובמושב לידו כמובן אבא של מאייר, ברחנו כל עוד רוחנו הביתה. לא סיפרנו כלום, כמובן מה חסר לנו בחיים.

בבוקר חטפנו, לא זה מה שמנע מאתנו למחרת לחסום שוב את הכביש ולהאמין בהן צדקנו שביבי (הוא עוד לא היה אז?) מסתכל עלינו מלמעלה אנחנו דופקים אותו ישירות, ובטוח הוא לא יחפור יותר קברים בגבעה הצרפתית או בממילא.

ולמה אני מספר לכם את זה היום

בימי בר אילן העליזים היו מפקדי מחוז שונים ומשונים, היו גם ילדי שאבאב חרדים יותר וחרדים פחות, טיטולים זרנוקי מים בצבעים שונים והרבה גז מדמיע.

היחיד שהצליח לעצור את הברדק היה ניצב יצחקי, כשהשר מעיו היה אביגדור קהלני. הם ישבו לשיחות אם האנשים הכי חזקים במקומות הכי קיצוניים. והגיעו להבנות. ובהפגנות מול הילדים, בהפגנות עצמם הם נכנסו בלי נשק, בלי מגאייקעס' ועם מינימום חיכוך, השיח לפתע השתנה, וההפגנות שככו.

יש לי הרגשה שכאן זה לא נעשה.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
אשמח לדעתכם האם זה יכול להיקרא טור דעה.
מלבד פירגונים וביקורת רגילים.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אי אפשר לומר שאין כאן דעה, אבל זה לא מריח כמו טור דעה.
 

Angular

משתמש סופר מקצוען
מתואר טוב.
חסר קצת פיסוק ויש משפטים שצריכים הגהה.
חיפשתי את הטור, לא מצאתי. מצאתי סיפור ומצאתי דעה, לא רואה כאן טור. אבל מי צריך אותו?
 

Angular

משתמש סופר מקצוען
אשאל זאת כך, זה מספיק למלא את הפונקציה של טור דעה?
עד כמה שאני יודעת, פונקציה של טור דעה היא שכנוע בדעה בנימה אישית (בשונה ממאמר). בנקודה הזאת חסרה כאן הצגת הבעיה לקורא.
אבל יש רכיבים אחרים שמוצאים בדרך כלל בטורים: כתיבה עיתונאית חדה ותמצתית, אי-שימוש ברכיבים סיפרותיים כמו כתיבה בגוף ראשון כשהכותב אינו באמת גוף ראשון, ציטוטים שלא משרתים את המטרה ותיאורים מיותרים. אני לא יודעת אם אלו רכיבי חובה, אבל כך נראים טורי דעה שיצא לי לפגוש.
אורי אליצור היה אמן בהם. שווה הצצה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה