דרוש מידע משהו שמע על טיפול בכאבי נפש עם פטריה? זה למקרה פיקו"נ ממש,

מצב
הנושא נעול.

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים

פיק-ניקית

משתמש מקצוען
MDMA זה לא פטריות הזיה.
יש סרט על זה 'טריפ של חמלה'
פה בארץ עושים את זה רק בבתי חולים, רק בקבוצת מחקר.

חשוב להבדיל בין 'הזיה' לזה.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
לגבי פטריות הזיה, יש מקומות בעולם שזה חוקי. בישראל עשו, או עושים עדיין, מחקרים בתחום, בבית חולים מרחבים בבאר יעקב, ואולי בעוד מקומות. אפשר לפנות אליהם לנסות להתקבל למחקר.

מצרפת כאן את דף המחקר, ואפשר לראות שם מראש מי לא יתקבל...
 

shraga0

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אף אחד לא שאל למה התכוון השואל כשכתב "כאבי נפש"... דיכאון? חרדות? סכיזופרניה? פוסט טראומה?

לעצם העניין -
פטריית פסילוסיבין שאליה כנראה התכוון השואל היא פטריה לכל דבר ועניין המכילה חומר בשם "פסילוסיבין" שנמצא בקטגוריה של סמים פסיכדליים יחד עם סמים נוספים שגם הזכירו כאן כמו MDMA וLSD, שבשונה מהשפעת סמים רגילים, צריכה שלהם גורמת גם לשינוי זמני במצב התודעה, שינוי זמני שיכול להביא להשלכות לטווח ארוך.

בעת האחרונה מתבצעים יותר ויותר מחקרים ברחבי העולם בנסיון לטפל באמצעות חומרים אלו בפוסט טראומה ודיכאון עמיד, וחלק מהמחקרים מראים על תוצאות חיוביות ומפתיעות. בנוסף ישנם לא מעט אנשים פרטיים שלקחו את החומרים האלו שלא במסגרת מחקר שטוענים גם הם לתוצאות חיוביות ולשיפור משמעותי במצב הרוח/נפש שלהם.

לחברות התרופות יש פחות אינטרס לקדם את התחום והמחקרים בעניין מכיוון שה"פטנט" של "פסילוסיבין" שהוא חומר טבעי שניתן לקטוף בגינה רשום רק על שמו של בורא העולם.

אגב, יש פטריות נוספות ופחות מוכרות כמו אמניטה מוסכריה שהיא פטריה פסיכואקטיבית שלא מכילה פסילוסיבין שגם עליה יש טוענים שהיא יכולה להועיל לנפש. וכן ישנם חומרים נוספים פסיכואקטיביים כמו איווסקה הנפוצים במזרח בטקסים מסורתיים. מיום ליום ובעיקר בתקופה האחרונה חומרים אלו חודרים למערב שמגלה בהם עניין.

לגבי ההוא שרצח את בנו ר"ל, מדובר היה לפי מה שהופיע בחדשות בMDMA במינון גבוה מאוד (200MG), וללא השגחה צמודה. אין שום הגיון להשליך ממקרה כזה על הכלל.

באפן כללי, אנשים שומעים את המילה "סמים" ונרתעים אוטומטית עקב הקונוטציה השלילית הברורה מאליה, אך במקרה זה מומלץ להעמיק ולהכיר את התחום.

פטריית פסילוסיבין לא מסוכנת לגוף, בכדי להגיע למינון מסוכן צריך לגרוס המון המון פטריות..., הפטריה אף לא ממכרת כמו סמים אחרים. לגבי השפעות על הנפש, צריך הבנה איך מתי כמה ולמה בכדי להפחית את הסיכון לחוויה או השפעה שלילית לכן לא מומלץ לקחת ללא ידע או הבנה.

בארץ זה מאושר רק במחקרים, ויש איסור על החזקת הפטריה (או יותר נכון על החומר הפעיל שבו). אך למרות זאת ישנם מטפלים עם תארים ותעודות שמטפלים באופן לא רשמי ובמחתרת באמצעות חומרים אלו. המלצות על מטפלים אלו קצת קשה לקבל.

בשורה האחרונה, התחום כרגע נמצא יחסית בחיתוליו בפרט בארץ, וסביר לי להניח שבשנים הקרובות נראה פריצות דרך מדעיות בתחום, בהם יתברר באופן ברור יותר הפוטנציאל המרפא של חומרים אלו מה שיוביל גם להסדרה חוקית.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
ויש משהו שעושה את זה עם ביקורת טובה שאפשר ללכת אליו?
חבל מאוד ומסוכן, לקחת כל מיני תרופות שיכולות מאוד להזיק.

לכו לפסיכיאטר והתחילו טיפול נורמלי.
בינתיים לכו לרופא המשפחה.
גם רופא משפחה יכול לעזור בינתיים עד שיגיע התור וגם הוא יכול להשיג תור דחוף לפסיכיאטר.
רפואה שלמה!
 
  • תודה
Reactions: liv

ללדת אחרת

משתמש פעיל
רק אני לא הבנתי מה ההבדל בין פיקוח נפש - שנניח החולה מאיים להתאבד - לבין פיקוח נפש לקחת טיפול שגרם שאבא צדיק הרג את הילד האהוב שלו?
אם החולה אובדני לעצמו או לסביבתו יש לזה פתרונות. הפיתרון הוא לא להפוך אותו לאובדני לעמו או לסביבתו באופן אחר.
אתם חושבים שעכשיו הוא לא יכול לשמור על החיים שלו - ואחר כך הוא יוכל לשמור עליהם?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה