א. 15 שנה זה מוגזם. אולי בשביל כל או״ח יו״ד.בקיצור, לחדד את הרעיון;
להיות רב חרדי אמיתי, צריך לימוד מעמיק של 15 שנה בכולל.
להיות רב ברבנות צריך לעבור קורס למשך שנה פעם בשבוע, ונהיים רב.
לא יודע מה נקרא מוגזם,א. 15 שנה זה מוגזם. אולי בשביל כל או״ח יו״ד.
נקודות התורפה הם די ברורים.ב. למבחני הרבנות יש תועלת משלהם. לא נכון יהיה לטעון שכל מי שעבר אותם ראוי להיות מורה הוראה, אבל גם לא נכון לטעון שאין בהם תועלת. התועלת בהם מלכתחילה מוגבלת לתחום מסוים, ויש מי שמצאו טריקים שונים שמתלבשים בדיוק על נקודות התורפה של המבחן.
עצם העובדה שיש מכונים שפונים לציבור האברכים, מראה שיש חסר מסויים בכוללים, בנושא של שיעורי 'סיכום'.ג. גם מי שלמד 15 שנה בכולל, לפעמים לוקה בחיסרון בהורדת הדברים הלכה למעשה. אברך שלא עבר מבחן ברבנות אחרי כל כך הרבה שנות לימוד - זה מעיד עליו שהוא לא יודע באמת לענות על כל שאלה שתישאל, ולתת לה סימוכין ומקורות.
אם יהיה לי זמן וכוח, אני אעלה כאן דוגמא (שהכנתי עבור תלמידים) לצורה הנכונה לדעתי של לימוד עבור מבחני הרבנות, באופן שלא יהיה יעיל רק עבור המבחן עצמו - אלא גם עבור הלומד. יש דרך לעשות את זה והיא לא קשה בכלל.
למעשה, אחד התחומים שבהם אני מתמחה הוא שיטות למידה. יש לי דרך להפוך ידע גולמי - לידיעות ברורות שלא יישכחו מהלומד גם אחרי כמה חודשים מהלימוד הראשוני. הדגש שלי הוא על ידע שמונגש בצורה מעניינת (יש לי ניסיון בכתיבה עלילתית, אז זו לא בעיה), עם דוגמאות פרקטיות זכירות, ועם ירידה לעומק של כל פרט וסיכום של הכול. בינתיים - כל מי שניסה הצליח בגדול.
כבר עכשיו אני מדגיש - אין לי מטרה לשווק קורס כלשהו בתשלום. אני פשוט אוהב לפרסם את היצירות שלי, ויש בזה זיכוי הרבים. לדעתי, החומר הוא ברמה גבוהה, אבל אתם תשפטו.
לבושתינו ולחרפתנו, 'משרה תורנית רשמית' תלוי ברמת הקשרים שיש במשרד הג'ובים, וממש לא ברמת 'התלמיד חכם'.ד. המבחן ברבנות מועיל בהיותו ׳מחייב׳ די רציני, ובנוסף - הוא נדרש עבור כל משרה תורנית רשמית. יש ציבורים שהוא רלוונטי יותר, יש פחות.
זה הגיע מהרב עובדיה במסגרת 'החזרת עטרה ליושנה'. שיעסקו בתורה ויגדלו להיות רב או דיין, ושלא יילכו לאקדמיה ללמוד להיות עורך דין.בציבור הספרדי מייחסים לתוכנית מבחני הרבנות חשיבות רבה, ולכן כמעט כל רב שמכבד את עצמו - עשה את הדרך הזו.
רק לחדד;ה. התכלית היא לדעת הלכה, ולא לעבור מבחן. זה מוסכם על כולנו, אני מקווה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: