מצלמה חצי מקצועית? מקצועית? עזרו נא! מה זה?

  • פותח הנושא Mix
  • פורסם בתאריך

Mix

משתמש מקצוען
אני לא כ"כ מבינה בזה, אבל המצלמה הקודמת שלי הייתה
פוג'י פיינפיקס אמרו לי אז שהיא חצי מקצועית. והיתה פצצה בשבילי ובשביל צרכי.
אני מצלמת הרבה, בעיקר תמונות אישיות, וגם קצת לגרפיקה תמונות חפצים מקרוב (שעוברות טיפול מאסיבי בפוטושופ... כי זה מה שאני יודעת...)
אבל לא סובלת את הדיגיטאליות העדינות האלו ואת הצבעים הגרועים והמתחלפים שלהם....
אני רוצה מצלמה טובה עם צבעים ואיכות ברמה גבוהה. משהו בסגנון ההוא. פשוטה לשימוש.
אתם יכולים להמליץ לי?
לא איכפת לי יד שניה רק שתהיה רק טובה ואיכותית. וקלה לשימוש
עד 1500 ש"ח. מספיק?
 

צל99

משתמש פעיל
אם תמתחי את התקציב עוד טיפה תוכלי לקנות קנון G12 או אולימפוס ZX1.
 

צל99

משתמש פעיל
לא מסכים :)
הSX נחמדות - לא ברמה של ההצעות שלי.

למצלמות שהבאתי יש חיישן יותר גדול איכות תמונה עדיפה ואפשרויות רבות נוספות.

מי שמעידה על עצמה שהיא עורכת שלא תגע במצלמה שאין בה RAW.
 

Mix

משתמש מקצוען
נכתב ע"י ויזואלי;685909:
sx של canon
מצוינות למטרה הזו

הייתי בחנות של מצלמות לברר והוא אמר לי, את חרדית? צריך להציע לך קנון. חרדים אוהבים קנון....

תוכלו לתת לי קצת הסבר מה ביניהן?
 

צל99

משתמש פעיל
ברשותכם אעתיק כאן משהו שכתבתי לפורום אחר.

--

מנצל"ש- איך לבחור מצלמה?
מאת: צל99 מתאריך12/13/2011 9:37:00 AM
ומה עושים בבוקר כשמשעמם לי...

לפחות פעם בשבוע עולה פה באחד הפורומים (או במערכת המסרים ) השאלה איזה מצלמה לקנות בתקציב כזה או אחר.

בא לכם לעשות קצת סדר?

אז מה יש במצלמה? (אני מתיחס כרגע רק למצלמה דיגיטלית- עם הדינוזאורים הסליחה).

חיישן
מעבד
עדשה
מסך
סוללה

לכל פרט מהרשימה הזו יש מס´ מאפינים ואני לא אכסה כאן הכל, אבל כמה מילים אולי יעזרו.

החיישן הוא ה"פילם", הוא זה שקולט את התמונה והופך (בעזרת המעבד) לפיקסלים בכל מיני צבעים שמרכיבים קובץ תמונה.

מה אפשר ללמוד מנתוני החיישן?
2 הפרמטרים המרכזיים הם גודל החיישן והרזולציה שלו.

גדול פיזי של החיישן- כמה שגדול יותר טוב.
במצלמות ביתיות (במקצועיות הגדלים שונים לחלוטין ולא נרחיב עליהם) יש בעיקר 2 גדלים.

רוב החיישנים הם בגודל 1/2.3 אינצ´
במצלמות טיפה יותר יקרות ומוצלחות, גודל החיישן הוא 1/1.7 אינצ´
הפועל היוצא הראשוני של גודל החיישן (ולא נרחיב כרגע למה) הוא יכולת לכידת האור.

למצלמות בעלות חיישן גדול יש יכולת לכידת אור טובה יותר- כלומר תמונה טובה יותר ברגישות גבוהה.

רוב המצלמות בעלות חיישן 1/1.7 נעות סביב 1500-2000 ₪ .
סדרת S או G בקנון, LX בפאנאסוניק, אולימפוס ZX1 וכו.

פרמטר נוסף בחיישן זה יכולת ההפרדה שלו. הרזולוציה- או מה גודל התמונה בפיקסלים.

מצלמה של 12 מ"פ זה אומר תמונה בגודל של 3000*4000.

מצד אחד לרוב השמושים מספיקה רזולוציה נמוכה בהרבה ממה המקובל היום.
(בחצי משפט – הדפסה איכותית היא 200DPI ומעלה, כלומר מקובץ של 3000*4000 ניתן להדפיס תמונה ב15*20 אינצ´ באיכות טובה מאוד).
מאידך רזולוציה גבוהה נותנת אפשרויות חיתוך טובות יותר ובדר"כ יש מתאם בין איכות החיישן להפרדה שלו.
בין מצלמה 12 מ"פ ל16 אין המון משמעות לכאן או לכאן, אבל מצלמה עם 6 או 8 מ"פ כנראה מיושנת מדי.

בנוסף לכל מצלמה יש את טווח הרגישות שלה- אסא. או ISO
אסא גבוה יותר- מצלמה רגישה יותר לאור. מאידך ברגישות גבוהה איכות התמונה יורדת ומתקבלת גרעיניות בתמונה.
מהטבלאות ניתן לראות את טווח הרגישות אבל לא ניתן לראות את איכות התמונה בכל רגישות.

מעבד- יש לו המון משמעות אבל לא תמיד ניתן לבחון את איכות המעבד מהטבלאות.

ככלל מעבד של מצלמה משנת 2011 יהיה טוב יותר ממעבד של מצלמה שיצאה ב2009.
לקנון יש סימן של DIGIC 1-2-3-4-5 – כמציינים את דור המעבד.

עדשה-
לעדשה יש כמה וכמה פרמטרים.

החשוב בהם הוא הטוח.
לא רק "כמה זום" (זום היחס בין הזוית הרחבה של העדשה לזוית הצרה שלה). אלא מה הטווח.
יש מצלמה עם טווח 24-120 ויש מצלמה דומה לה עם 28-140.
2 המצלמות יתויגו כ"זום*5"- אבל למצלמה הראשונה זוית רחבה יותר בצד הרחב וקצת פחות צרה בטווח הצר.
מה עדיף?
אין על תשובה מוחלטת אבל ככלל כל מ"מ בצד הרחב שווה הרבה יותר מ10 מ"מ בצד הצר.

פרמטר שני בעדשה הוא הצמצם.
בלי להכנס יותר מדי לפיזיקה צמצם פתוח מצוין כמס נמוך יותר (2.0 פתוח יותר מ5.5).
לצמצם פתוח יש 2 משמעויות.
כניסת אור טובה יותר , ועומק שדה רדוד יותר- נפרדה טובה יותר של הנושא מהרקע .
אם יש סימון של עדשה 24-120 2.8-5.9
זה אומר שבמצב הרחב של העדשה הצמצם המקסימלי הוא 2.8 ובמצב הצר של העדשה הצמצם המקסימלי הוא 5.9.

פרמטר שלישי הוא המייצב.
כמעט לכל המצלמות בשנים האחרונות יש מייצב, כיום לא הייתי קונה מצלמה קומפקטית ללא מייצב.
בקצרה- גורם מס´ אחד לתמונות מטושטשות הוא מהירות תריס שאינה תואמת לאורך המוקד (בכמה "זום" המצלמה נמצאת) או לתנועת הנושא.
מייצב נותן לנו יצוב טוב יותר של העדשה וממילא תמונה חדה יותר גם במהירויות תריס גבוליות.
כמובן שלתנועת הנושא הוא לא נותן פתרון.

מסך-
למסך יש גודל ורזולוציה.
רוב המצלמות החדישות באות עם מסך 2.7 או 3 אינצ´. ועם רזולוציה של 230K עד 900K.
מסך גדול יותר או רזולוציה טובה יורת של המסך- זה טוב יותר – לא משהו הכי קריטי.

סוללה.

בעבר היו לקנון הרבה בעיות עם מצלמות שעובדות על סוללות AA.
כיום לא הייתי ממליץ על מצלמה כזו.
הרבה מאוד מהדגמים החדשים עברו לסוללה יעודית. (מסומנת כ NB-7L, NB-4L וכו´).
סוללה חילופית מאיביי עולה פחות מ10$ וכדאי להוסיף סוללה נוספת- בשום אופן לא לקנות בארץ.

וידאו.
כמעט לכל המצלמות יש כיום וידאו.
מה שמבדיל בין הדגמים זה הרזולוציה
בגדול-
1920*1080 זה FHD.
1280*720 זה HD.
576*480 זה SD
ותמיד יש גם רזולוציות נמוכות יותר.
פרמטרים נוספים שקשויםר לוידאו זה סוג הקובץ שהמצלמה מוציאה, האם האודיו יוצא במונו או בסטראו, האם ניתן לעשות זום תוך כדי וידאו וכו´.


אז איזו מצלמה לקנות??

הרבה פעמים יש זהות בין 2 מצלמות בחיישן ומערכת העיבוד וההבדל הוא נניח בטוח הזום.
מצלמה אחת ב700 שקל תתן זום*5 ומצלמה שניה ב1500 שקל תתן זום*30.
האם מצלמה שניה איכותית יותר? לא.
האם היא גמישה יותר? כן.

האם לצלומי משפחה ילדים ומסיבות סוף שנה בגן ההבדל משמעותי? כנראה שלא והמצלמה הזולה תעשה את אותה עבודה.

כמובן באותו מחיר יכולים להיות הבדלים ביותר מפרמטר אחד.

נניח סביב משבצת ה1500 ש"ח נעות מצלמות חיישן קטן (1/2.3 - זוכרים?) עם טווח זום ענק (*35) ומתחילות המצלמות האיכותיות יותר עם החיישן הגדול יותר (1/1.7) עם טווח זום "נורמלי".

מה עדיף? איכות תמונה אבסולוטית או גמישות בזום?
אין לזה תשובה ברורה.

יש הרבה פיצ´רים נוספים שלא נכנסתי אליהם, כמו סוג הקובץ והאפשרות לצלם בקובץ גולמי (עבור מי שרוצה לערוך את התמונות), אפשרות להוט-שו וחיבור פלאש חיצוני ועוד ועוד.
רוב הפרמטרים הנ"ל אינם קריטיים למשתמש הביתי ומי שיודע שהוא צריך הוט שו או RAW כנראה שלא צריך את השורות האלו.

מקוה שעזרתי למישו...
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
והמלצה ממך על דגם טוב ולא יקר לבית ולחוץ - וגם קצת יותר מקצועית?
 

צל99

משתמש פעיל
באיזה תקציב?
ומה זה "יותר מקצועית"?

מבחינתי מצלמה ללא RAW וללא הוט-שו לא נחשבת גם שמינית מקצועית.
עם 2 אלה כבר ניתן לעשות איתה הרבה יותר.

לך זה חשוב?
 

רותי ארליך

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י צל99;685916:
לא מסכים :)
הSX נחמדות - לא ברמה של ההצעות שלי.

למצלמות שהבאתי יש חיישן יותר גדול איכות תמונה עדיפה ואפשרויות רבות נוספות.

מי שמעידה על עצמה שהיא עורכת שלא תגע במצלמה שאין בה RAW.

לא עושה רושם שהיא מתמצאת בעניני raw..
בשביל המינימום היא מאד נחמדה
 

צל99

משתמש פעיל
בשביל המינמום יש מצלמות ב400 ש"ח.

אם היא רוצה למקסם את התקציב שהיא נתנה כאן אז הSX זה לא הכיוון.
 

צבי קלאר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י צל99;685962:
באיזה תקציב?
ומה זה "יותר מקצועית"?

מבחינתי מצלמה ללא RAW וללא הוט-שו לא נחשבת גם שמינית מקצועית.
עם 2 אלה כבר ניתן לעשות איתה הרבה יותר.

לך זה חשוב?
לגבי RAW יש את זה http://www.prog.co.il/showthread.php?t=53007
לגבי הוט שואו....
(מה זה ?....)
 

אמיש

משתמש צעיר
צילום מקצועי
נכתב ע"י איציק'ל;686051:
לגבי RAW יש את זה http://www.prog.co.il/showthread.php?t=53007
לגבי הוט שואו....
(מה זה ?....)

הפתרון של CHDK הוא בדיעבד ממש, ומאט משמעותית את פעולת המצלמה. לא הייתי אומר שזה שקול למצלמה שמתוכננת לעבוד ב-RAW במקור.

hot shoe זה חיבור לפלאש חיצוני.
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
נכתב ע"י צל99;685962:
באיזה תקציב?
ומה זה "יותר מקצועית"?

מבחינתי מצלמה ללא RAW וללא הוט-שו לא נחשבת גם שמינית מקצועית.
עם 2 אלה כבר ניתן לעשות איתה הרבה יותר.

לך זה חשוב?

אחרי האשכול הזה כבר אני פשוט חושבת יותר
אנחנו חשבנו ללכת על SD1400 קנון / הבאה אחריה בתור (אחרי שקודמתה A590 הלכה לאיבוד ... ולא שבה:mad: היא היתה די בסדר בחוץ דווקא לדעתי תמונות חמודות הנה אחת ( אבל בבית בפנים :()

אבל אם אתם אומרים שיש להגדיל את התקציב
תאמרו למה? כמה? ומה?ואיפה לקנות
חייבת לקנות מצלמה כבר השבוע
היא נועדה בשביל תמונות יפות בבית,בחוץ ואולי קצת לגרפיקה
(אני בד"כ לוקחת צלמת בשביל הפירסומות ועבודות)

תודה מעומק הלב והכיס מ:)
 

קבצים מצורפים

  • IMG_2089.jpg
    KB 487 · צפיות: 20

צבי קלאר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י אמיש;686054:
הפתרון של CHDK הוא בדיעבד ממש, ומאט משמעותית את פעולת המצלמה. לא הייתי אומר שזה שקול למצלמה שמתוכננת לעבוד ב-RAW במקור.

hot shoe זה חיבור לפלאש חיצוני.
מאט את המצלמה?
רק בהפעלה וכיבוי,


לא יותר פשוט לקרוא להוט שואו, חיבור לפלאש חיצוני? :rolleyes:
 

אמיש

משתמש צעיר
צילום מקצועי
נכתב ע"י איציק'ל;686066:
מאט את המצלמה?
רק בהפעלה וכיבוי,


לא יותר פשוט לקרוא להוט שואו, חיבור לפלאש חיצוני? :rolleyes:

אני זוכר שאצלי, בשעתו, הייתה השהייה די גדולה בין צילום לצילום. אבל יכול להיות שזה תלוי בדגמי מצלמות.

אני חושב שהשימוש במונח hot shoe התחיל כאשר החיבור הזה יצא כשיפור ל-cold shoe שהיה נהוג עד אז. ה-cold shoe היה סתם קליפס, בלי שום חיבור אלקטרוני למצלמה, והחיבור האלקטרוני נוצר על ידי כבל מהפלאש למצלמה (כמו שהיום מחברים מיקרופון למצלמת וידאו, עד כמה שידוע לי). החידוש ב-hot shoe היה שהחיבור הפיזי למצלמה שימש גם בתור החיבור האלקטרוני, בלי להסתבך עם כבל מיותר.
אז יכול להיות (אם אני לא טועה) שהיום כל החיבורים של הפלאשים הם hot shoe, אבל המינוח נשאר.
 

צבי קלאר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
משתגיד.....
אגב...
בואו נעלה איזושהיא תחרות צילום ע"מ להתרענן קצת,


מנהלים,
לתשומת ליבכם.
 

Mix

משתמש מקצוען
נכתב ע"י צל99;685962:
באיזה תקציב?
ומה זה "יותר מקצועית"?

מבחינתי מצלמה ללא RAW וללא הוט-שו לא נחשבת גם שמינית מקצועית.
עם 2 אלה כבר ניתן לעשות איתה הרבה יותר.

לך זה חשוב?

מה זה raw למען השם???
ומה זה הוט שאו????

הסתבכתי לגמרי עם כל המיקצועיים פה....
 

צבי קלאר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י Mix;686197:
מה זה raw למען השם???
ומה זה הוט שאו????

הסתבכתי לגמרי עם כל המיקצועיים פה....
raw=בצילום דיגיטלי פורמט Rawאנגלית: גולמי, לא מעובד) הוא פורמט בו המצלמה הדיגיטלית שומרת מידע הנקלט על החיישן בעת הצילום. בניגוד לפורמטים כמו JPEG המכילים תמונה מעובדת (ואף דחוסה), קובץ ה-Raw מכיל את הנתונים שעל החיישן (כמה אור קלט כל פיקסל) בצורתם הגולמית וללא עיבוד כלשהו.
(ויקיפדיה)

הוט שואו=
hot shoe זה חיבור לפלאש חיצוני.
 

photosbyrik

משתמש פעיל
צילום מקצועי
לי יש g12 של קנון שעולה כ2000 ש"ח ומעולה!!! אני מצלמת איתה גם ביפנים וגם בחוץ...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה