מידע שימושי מענק לעצמאים ב'חרבות ברזל' - עדכונים! למי שיש...

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
הצלחת להבין איך זה יעבוד בדיוק - אני לא
 

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד
בדיקת הירידה במחזור היא לפי מה ? איך מגישים את הבקשות ?
 

אות באות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
נראה אכן שעדיין לא כל הפרטים ברורים...
אבל מקווים שיצאו פרטים נוספים בהקדם והרב @יהודה מילר ישתף אותנו במסקנות...
 

מתמטיקה

משתמש רשום
החזר של 6-18% ממרכיב התשומות והשכר.
לפי מה שאני מבינה הוא משלם חלק קטן מההוצאות אפילו לא את כל ההוצאות הקבועות ובלי פיצוי בכלל על אובדן הכנסות. לעג לרש (אני לא מדברת על העוטף)
 

3 פינות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
תכלס מישהו יודע להסביר בעברית פשוטה מה זה אומר לעצמאי שאין לו הוצאות שכר, כמה החזר אמור להיות?

(בקורונה המצב יצא שלא היה שווה לעבוד, מכיר מקרוב מישהו שגילה שעל כל שקל שהוא עבד הוא יכל לקבל 2 שקל מענק מהמדינה. פה זה משהו דומה?!)
 

אות באות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
יש תכנית כלכלית מסוימת, כמו שציינו למעלה.
אך עדיין בדיונים על הרחבת המעטפת למענקים גם לאלו שאינם בקרבת הגבול.
 

סומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי

בשיתוף פעולה של קואליציה ואופוזיציה: מתווה פיצויים מוגדל לכלל העסקים בישראל​

במערכת JDN:

כחלק מההיערכות להמשך הלחימה ומתוך ראייה כוללת הרואה את חשיבות יציבות העסקים בישראל, גיבשו היום בועדת הכספים יחד עם משרד האוצר תוך שותפות של קואליציה ואופוזיציה, מתווה לפיצוי בעלי עסקים, וכן תמיכה במשרתי מילואים
מתוך הבנה כי המלחמה פוגעת ביכולת תפקוד של עסקים בכלל ובאזור הדרום והצפון בפרט, הוחלט במשרד האוצר על גיבוש מתווה שיאפשר מתן פיצויים נרחבים לכלל העסקים ברחבי הארץ, עם דגש על אזורי העימות. שר האוצר, יו"ר ועדת הכספים, חברי הוועדה מהקואליציה והאופוזיציה, וארגוני המעסיקים והעצמאים הגיעו להסכמות על מתווה פיצויים ענק לטובת העסקים, העצמאים והמשק.
על פי המתווה, מעבר לפיצויים הקבועים כיום בחוק ביחס ליישובי ספר (ואשקלון בתוכם), יינתן מתווה מענקים לעסקים בתנאים הבאים:
– תנאי סף לכניסה לתכנית המענקים הוא פגיעה של 25% ביחס לתקופת בסיס אחת שתוגדר, ומחזור שנתי עד 400 מיליון ש"ח.
– רכיב ההוצאות הקבועות מתוך התשומות יעמוד על מקסימום 22% (בהתאם למידת הפגיעה). ככל ושיעור התשומות בפועל גבוה יותר רשאי להשיג על כך בהשגה (מוגבל לעד פי 1.5).
– תקרת הפיצוי תעמוד על 600 אלף ₪ במחזורים של עד 100 מיליון ותעלה בהדרגה לקאפ של 1.2 מיליון לעסקים עד 300 מיליון ₪
– שיעור ההשתתפות בשכר העובדים יעלה ל-75% כפול שיעור הפגיעה במחזור כפול הוצאות השכר
– מוסכם כי מתווה החל"ת יישען על המודל הקיים בכפוף להקלות הבאות.
– ההקלות במתווה החל"ת יהיו כדלקמן:
o הסרת תנאי קיזוז ימי חופשה צבורים מדמי האבטלה
o ביטול ימי המתנה (ללא קיזוז חמישה ימי אבטלה)
o הפחתת תקופת החל"ת המינימלית מ-30 ל-14 יום
o תקופת האכשרה המינימלית תקטן ל-6 חודשים מתוך 18 חודשים
o ההקלות יתקיימו בתקופה שבין ה-7/10 ועד ל-30.11, כאשר מועד היציאה לחלת שנקבע לפי שירות התעסוקה יהיה החל מהיציאה בפועל של העובד לחל״ת.
המתווה שגובש היום יחול עד 30.11.2023 ושר האוצר בהסכמת ועדת הכספים רשאי להאריך עד סוף שנת 2023. המתווה נחתם בתמיכת נשיאות המגזר העסקי על כלל אגפיה והסתדרות העובדים הכללית.
– ישובים הנמצאים בטווח של 7-20 ק"מ (ואופקים) שלא בענף החקלאות יקבלו מסלול שכר או מחזורים בדומה לסבבים קודמים. (תוך שייקבע קאפ של 2.5 מלשח, בכפוף לאישור משפטי.)
המתווה לחקלאים יעבוד בתצורה הבאה:
יישובי ספר: לפי החוק
עד 20 ק"מ (כולל אופקים) שאינם יישובי ספר – מסלול אדום לצד מסלול ירוק נורמטיבי בכפוף לאישור משפטי.
יתר הארץ: כמו המענק הכללי.
בנוסף לסיוע לעסקים קידמו בועדת הכספים הגדלת התשלום על ימי מילואים, על מנת לסייע לבני ובנות זוג של משרתי המילואים, כמו גם הגדלת התשלום על יום מילואים ל125% והקדמת התשלום כבר לסוף חודש אוקטובר על מנת להקל על הניהול הכלכלי הרציף של האזרחים.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר לאחר העברת המתווה: "עבודה משותפת עניינית של הקואליציה והאופוזיציה הביאה תוצאה מצוינת לאזרחי ישראל, בשבוע שעבר התחייבתי שנעמוד לצד האזרחים ומטרתי היא לבצר את קו ההגנה השני של מדינת ישראל, הקו העורפי, עם ארנק אוצרי פתוח כדי להעניק גב למשק, לעצמאים, לעסקים ולכלל האזרחים. המתווה הראשוני הוצג במהירות אך מיד צפו פערים שדרשו תיקון. צוות שלי, בשיתוף עם נציגי קואליציה ואופוזיציה ונציגי הארגונים נכנסו לעבודה והגיעו למתווה מרחיב וטוב יותר עבור העסקים בישראל.
זהו מתווה ענק שייתן אוויר לנשימה לעסקים ולאזרחים. אני מודה לחברי הכנסת, חברי קואליציה ואופוזיציה ובמיוחד ליו"ר גפני ולמרכז האופוזיציה ולידימיר בליאק שהבינו את גודל השעה, שפעלו ביסודיות ובמקצועיות בלי רעש וצלצולים למען אזרחי ישראל".
יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני: "התפקיד שלנו זה לעשות הכל כדי לסייע לתושבים, במיוחד ביישובי הספר. עשינו כל מאמץ שיישובים רבים ייכנסו לסיוע המקסימלי האפשרי ולסייע לעובדים ולמעסיקים. אנחנו מתפללים לקב"ה שהמלחמה תסתיים מהר ובטוב. אני מברך את שר האוצר ומודה לחברי ועדת הכספים מהקואליציה והאופוזיציה שגילו אחריות כדי לסיים את המתווה ולעזור לאזרחים".
 

עדיין לא

משתמש חדש
הבנו שיכול להיות שיהיו מענקים, מישהו יודע במה מדובר?
הממשלה אישרה...

ודעות לעיתונות​

הממשלה אישרה את מתווה הפיצוי לעסקים בעקבות מלחמת חרבות הברזל​

שתפו:

הממשלה אישרה הלילה את מתווה משרד האוצר למענה לעסקים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בעקבות מלחמת חרבות ברזל. המתווה כולל מענק המשכיות עסקית לעסקים בכל רחבי הארץ (עסקים ביישובי הספר זכאים להחזר מלא על נזק זה כקבוע בחוק), וכן שורת הקלות במתווה החל"ת. המתווה כפוף לאישור הכנסת ויובא לאישורה בימים הקרובים.

מענק המשכיות עסקית​

על פי המתווה שאושר, קרן הפיצויים מס רכוש תפצה עסקים בכל רחבי הארץ שמחזור הפעילות שלהם הוא 18 אלף ₪ עד 400 מיליון ₪ וקיימת ירידה במחזור של מעל ל-25% לדיווח חד חודשי או 12.5% לדיווח דו חודשי בחודשים אוקטובר ו/או נובמבר 2023. לגבי עסקים שהחלו את פעילותם לאחר ה-2 בספטמבר 2022, תיבחן הזכאות לפי ממוצע חודשי של מחזור עסקאות על פני תקופת הפעילות של העסק עד סוף חודש אוגוסט 2023.

עסקים שמחזור העסקים שלהם הוא 18,000 ש"ח - 300,000 ש"ח בשנה:​

עסקים אלו יהיו זכאים למענק המשכיות עסקית קבוע בהתאם לרמת הפגיעה בעסק ולפי הפירוט בטבלה המצורפת

היקף הירידה במחזור
תקרת מחזור שנתי25-40%40-60%60-80%80%+
50,0001,7501,7501,7501,750
120,0003,3003,3003,3003,300
150,0002,6503,9756,3607,950
200,0003,1254,687.57,5009,375
250,0004,0006,0009,60012,000
300,0004,6757,01311,22014,025
לעוסקים פטורים ממע"מ יוענק סכום קבוע בהתאם לגודל העסק (1,750 ₪ לעסקים עם מחזור של עד 49,800 ש"ח בשנה ו-3,300 ש"ח לעסקים עם מחזור של עד 120 אלף ש"ח) בשנה.

עסקים שמחזור העסקים שלהם הוא 300,000 ש"ח - 400 מיליון ש"ח בשנה:​

עסקים אלו יהיו זכאים למענק המשכיות עסקית שיורכב מהחזר תשומות (החזר הוצאות) של בין 7–22 אחוז, בהתאם לשיעור הפגיעה במחזור העסקים וכן מהחזר של 75% מהוצאות השכר ביחס לגובה הפגיעה, בהתאם לנוסחה הבאה:
מענק המשכיות עסקית


הפיצויים לעסקים עם מחזור עסקאות של 300 אלף – 100 מיליון ש"ח - יהיו כפופים לתקרה של 600 אלף ש"ח. לעסקים עם מחזור של 100 – 300 מיליון ש"ח - תקרה זו תעלה בהדרגה עד לרמה של 1.2 מיליון ש"ח. הפיצויים לעסקים עם מחזור עסקאות של 300 – 400 מיליון ש"ח יהיו כפופים לתקרה של 1.2 מיליון ש"ח.
רשות המסים תאפשר הגשת תביעות מקוונות למענק עד לסוף תקופה של 90 יום ממועד פתיחת המערכת. תנאי מקדים להגשת תביעה הוא הגשת דו"חות תקופתיים למע"מ לחודשים ספטמבר – אוקטובר 2023 וניהול פנקסים כדין.

הקלות במתווה החל"ת​

  • הסרת תנאי קיזוז ימי חופשה צבורים עד לקבלת דמי האבטלה
  • הארכה אוטומטית של ימי האבטלה למי שניצל 180% מימי הזכאות ב-4 השנים האחרונות
  • הפחתת תקופת החל"ת המינימלית עד לקבלת דמי אבטלה מ-30 ל-14 יום
  • תקופת האכשרה המינימלית לקבלת דמי אבטלה תקטן ל-6 חודשים מתוך 18 חודשים
הקלות אלו יתקיימו בתקופה שבין ה-7.10 ועד ל-30.11 - מועד היציאה לחל"ת שנקבע לפי שירות התעסוקה יהיה החל מהיציאה בפועל של העובד לחל״ת.
 

סומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי. ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני תתכנס ביום ראשון, שני ושלישי לדון במתווה ולאשר את הצעת החוק בקריאה השניה והשלישית
 

נחמן ששון

משתמש פעיל
זו רק ההתחלה....
מתוך דברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ היום בכנסת.
"אנחנו עובדים עכשיו על מתווה לתרבות ולספורט ועל מתווה למעונות ועל מתווה ספציפי לכל מיני מגזרים. יש לנו סוגיה עכשיו של חברות התעופה. אנחנו יושבים עכשיו בצורה מאוד אינטנסיבית בצוותי עבודה עם המשרדים הרלוונטיים. יכול להיות שחלק מהדברים יצטרכו גם לבוא לפה לכנסת"
 

צח מלול

עימוד מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
למישהו יש מושג מה הכוונה "מענק המשכיות עסקית"?
מענק חד פעמי או כזה שממשיך את העסק, היינו חודשי?
 

BA59787

משתמש רשום

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה