נכתב ע"י יוסף שטיין;n4891454:המסורת הוא להדליק בלילה, אבל בלי קשר למסורת או להדלקה, בא אדמו"ר שמחזיק במסורת הדלקה של כממאתיים שנה, שהוא וחסידיו ודאי שלא מחללים שבת ואף אחד לא מחלל בשבילם שבת, ובאים אזובי קיר שידחה את ההדלקה בגלל שוטרים שהם תינקות שנשבו שמחליטים על דעת עצמם לחלל שבת כשיכולים להימנע ממנו, על מנת שיוכלו לשמור על המקום.
אותה משטרה באה בכוחות תגבור מיד במוצ"ש לכבישי בני ברק במוצאי פורים שבת ומועדים כדי להשליט סדר בדרכים בעקבות המון החרדים שבאים לרבותיהם, כמו כן אותה משטרה מחלל שבת בהפגנות על השבת ואף אחד לא עצר את ההפגנות של השבת, כן אותה משטרה באה בכוחות מתוגברים בחגים ומועדי ישראל לשמור על הכותל וכו'.
וכיוצ"ב ואין פוצה פה ומצפצף.
ללמדנו ששיקולי הרבנים הם הלכתיים ולא רגישיים, ונסמכים על ההלכה.
נכתב ע"י אביגיל 24;n4891499:כל תאריכי השנה משתנים כדי שראש השנה לא היה בשבת - כן כן
נכתב ע"י אביגיל 24;n4891503:והפעם זה בדיוק בתיזמון של רצון התל אביבי לפתוח חניות בשבת אם רוצים שהם יתנו אז אנו גם ציריכים לתת- נכון זה הקרבה לשנות את המסורת לצורך קדושת השבת
נכתב ע"י פלפלת;n4891551:לסיכום עד כה כמו שהבנתי עד עתה מקריאת האשכול
הצדדים לדחות את ההדלקות והכל עד לפנות בוקר - ימנע חילול שבת המוני. גם אם לא יצליחו למנוע את הכל, וודאי ימנע חלק כל שהוא, ואפילו בשביל חילול שבת קטן שווה לדחות הדלקה כל שהיא.
הצדדים לא לדחות- כי לא צריך לנמק. כי מי שרוצה לדחות זה מאינטרסים. כי גם בשבועות יש חילול שבת. כי חברת החשמל מחללת שבת. כי כנראה יש טעם ע"פ הקבלה לא להציל את השבת, והוא טעם כמוס וידוע לבודדים בלבד, וכל המערער אחרי זה כאילו כופר בעיקר והוא כופר באמונת חכמים וחושב עצמו למבין יותר מהם, ואע"פ שלא התפרסמה דעתם, מ"מ וודאי ניחא להו בזה, וכנראה הם סוברים של"ג בעומר מדאורייתא דוחה שבת דרבנן, ואומרים לאדם עשה מצווה כדי שחברך יתחייב בסקילה, אחרי שכידוע לעולם מביאים לידיעתם את כל העובדות בצורה הכנה ביותר ללא אינטרסים [אשר קיימים רק בצד השני כידוע].
בשביל הכנות, הדברים נכתבו במימון אנשי מירון והקרן החדשה לישראל.
נכתב ע"י פלפלת;n4891551:לסיכום עד כה כמו שהבנתי עד עתה מקריאת האשכול
הצדדים לדחות את ההדלקות והכל עד לפנות בוקר - יפגע בכל מיני מרכזים שאינם רוקדים לחלילי הפריצים המושחתים.
הצדדים לא לדחות- כי ע"פ ההלכה אין שום ענין לדחות. נקודה. וכן כמעט ולא יתמעט חילולי השבת, וכדי לא לגרום מתנה למי שרוצה לדחות מאינטרסים ולא מחמת השבת. וכדי שלא יבואו לומר שחסידות גור לא תערוך שבתות וחגים בירושלים, שגורמים להמון חילול שבת מיד במוצאי החג, וכך גם במועדים ששבועות יש חילול שבת. וחברת החשמל שמחללת שבת, ושלא יאמרו שלא ללכת לכותל בשבת.
וכי כנראה יש טעם ע"פ הקבלה להציל את הכבוד והכסף ע"י השבת, והוא טעם כמוס וידוע לכל המתעניין והמעורה בלבד,
וכל המערער אחרי זה מדוע האדמורי"ם כן מתעקשים להדליק במוצ"ש, ומדוע אף רב אינו יוצא בקריאה למנוע את חילולי השבת, כופר בעיקר והוא כופר באמונת חכמים וחושב עצמו למבין יותר מהם, ואע"פ שלא התפרסמה דעתם, רואים מציאות שזה גדולה יותר מפרסום דעתם, מ"מ וודאי ניחא להו בזה, וכנראה הם סוברים של"ג בעומר זה ל"ג בעומר, וע"פ הלכה והאידשקייט אין שום עני ןלדחותו ע"מ שמחללי שבת שיש להם אפשרות לא לחלל את השבת לא יחללו את השבת כביכול מטעם עלייה לרשב"י,
ואומרים [שהאדמורים וקהילות אנ"ש יראי שמיים אומרים כביכול לאדם עשה מצווה כדי שחברך יתחייב בסקילה , אחרי שכידוע לעולם מביאים לידיעתם את כל העובדות בצורה הכנה ביותר ללא אינטרסים [אשר קיימים רק בצד השני כידוע].
בשביל הכנות, הדברים נכתבו שלא בהשפעת אנשי מירון והקרן התעשרת ממירון לישראל.
נכתב ע"י אקורד;n4891563:הצד המרכזי הוא שלא אנחנו אמורים לשקול את הצדדים,
השביל זה יש את גדולי הדור -עיני העדה,
וגם אם יגיד לך על ימין שהוא שמאל ... לא תסור!!!!!!
נכתב ע"י פלפלת;n4891597:אכן כן
וכיוון שהרב מוצפי פירסם שאסור, ולא היה עוד רב כנגד שאמר שמותר, א"כ אנו מחוייבים בלא תסור.
נכתב ע"י תמרהלה;n4891512:דבר ראשון ראש השנה יוצא בשבת !!!
דבר שני
המטרה היא שיום חבטת ערבה (הו"ר ) לא יצא בשבת
ובער כשקדשו ע"פ הראיה לפעמים יכל הו"ר לצאת בשבת
וכשהלל (לא הזקן ) תיקן את הלוח הוא מראש קבע בצורה הזאת שיום הו"ר לא יצא בשבת
קביעה מראש לא נקרא להזיז יום
יש לך מקור של פסק שאוסר ואלו נימוקיו?נכתב ע"י פלפלת;n4891551:לסיכום עד כה כמו שהבנתי עד עתה מקריאת האשכול
הצדדים לדחות את ההדלקות והכל עד לפנות בוקר - ימנע חילול שבת המוני. גם אם לא יצליחו למנוע את הכל, וודאי ימנע חלק כל שהוא, ואפילו בשביל חילול שבת קטן שווה לדחות הדלקה כל שהיא.
נכתב ע"י מקופלת;n4891972:יש לך מקור של פסק שאוסר ואלו נימוקיו?
אם הנימוקים כ"כ פשוטים, וכ"כ ברורים. גם אני יכולה לפסוק הלכה
כן הביאו לך את הרב מוצפי, כן גם דעת הרב עובדיה נאמרה בפרסהיא בדרשה לפני כשלוש שנים. כמו"כ דעת הרה"ר הר"ד לאו. כמו"כ דעת כמה וכמה פוסקי הלכה שידברתי עימם. טעמם של כל אלו פשוט. אם תשאלי את הגר"ח הוא פשוט יצחק על השאלה.
אסביר למי שאינו מבין: בתורה שניתנה לנו בהר סיני כתוב שמור את יום השבת וגו', למדנו שאסור לעשות מלאכה בשבת. למדנו מלאכת שבת ממלאכת המשכן, ומחמת זה נאסרו לנו ל"ט מלאכות. מלבד האיסור לחלל שבת. נטווינו בתורה בחיוב לפני עיוור לא תתן מכשול, וכוונת האיסור שלא נכשיל איש מישראל לעבור איסור דאורייתא או דרבנן.
עגונות זה קצת יותר מסובך, מי שלמד יודע, ומי שלא למד שלא ידבר......
לאסור זה הדבר הכי קל, החכמה היא למצוא את הדרך להתיר גם כשזה נראה אסור על פניו.
ולא הכוונה לחיפוש היתרים.
אכן כן, אך במקום שאין היתרים לא מתירים.
ההמשך דברי כפירה שאני לא מסוגלת לצטט.
לא מצאתי שם דברי כפירה
לא יודעת באילו מוסדות לומדים 14+ שנים ונשארים עם כזה אטימות וחוסר רגישות למעשי גדולי הדור.
במוסדות שלומדים את התורה שניתנה לו בהר סיני, וממשיכים להעתיק השמועה מדור לדור...ומחוייבים רק לתורה ורק למוסריה בטהרתה ללא כחל וללא משוא פנים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: