מעישה בצ'יקו ובוריס

אביגיל 24

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
כל תאריכי השנה משתנים כדי שראש השנה לא היה בשבת - כן כן
 

אביגיל 24

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
למה רק לציבור מסוים אם ה.. מחליטה משהוא - יש פתח לבוא ולהתנגד?
 

אביגיל 24

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י יוסף שטיין;n4891454:
המסורת הוא להדליק בלילה, אבל בלי קשר למסורת או להדלקה, בא אדמו"ר שמחזיק במסורת הדלקה של כממאתיים שנה, שהוא וחסידיו ודאי שלא מחללים שבת ואף אחד לא מחלל בשבילם שבת, ובאים אזובי קיר שידחה את ההדלקה בגלל שוטרים שהם תינקות שנשבו שמחליטים על דעת עצמם לחלל שבת כשיכולים להימנע ממנו, על מנת שיוכלו לשמור על המקום.
אותה משטרה באה בכוחות תגבור מיד במוצ"ש לכבישי בני ברק במוצאי פורים שבת ומועדים כדי להשליט סדר בדרכים בעקבות המון החרדים שבאים לרבותיהם, כמו כן אותה משטרה מחלל שבת בהפגנות על השבת ואף אחד לא עצר את ההפגנות של השבת, כן אותה משטרה באה בכוחות מתוגברים בחגים ומועדי ישראל לשמור על הכותל וכו'.
וכיוצ"ב ואין פוצה פה ומצפצף.

ללמדנו ששיקולי הרבנים הם הלכתיים ולא רגישיים, ונסמכים על ההלכה.

והפעם זה בדיוק בתיזמון של רצון התל אביבי לפתוח חניות בשבת אם רוצים שהם יתנו אז אנו גם ציריכים לתת- נכון זה הקרבה לשנות את המסורת לצורך קדושת השבת
 

תמרהלה

משתמש פעיל
נכתב ע"י אביגיל 24;n4891499:
כל תאריכי השנה משתנים כדי שראש השנה לא היה בשבת - כן כן

דבר ראשון ראש השנה יוצא בשבת !!!

דבר שני
המטרה היא שיום חבטת ערבה (הו"ר ) לא יצא בשבת
ובער כשקדשו ע"פ הראיה לפעמים יכל הו"ר לצאת בשבת
וכשהלל (לא הזקן ) תיקן את הלוח הוא מראש קבע בצורה הזאת שיום הו"ר לא יצא בשבת
קביעה מראש לא נקרא להזיז יום
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
נכתב ע"י אביגיל 24;n4891503:
והפעם זה בדיוק בתיזמון של רצון התל אביבי לפתוח חניות בשבת אם רוצים שהם יתנו אז אנו גם ציריכים לתת- נכון זה הקרבה לשנות את המסורת לצורך קדושת השבת

זו בדיוק הבעיה...
ששהצפת הנושא גורם לחילול השם אדיר אף שמדובר בבחינה הלכתית וציבורית בשני עניינים שונים בתכלית הריחוק.
מלבד העובדה שבין כה ירצו אנשים להעלות בליל ל"ג בעומר גם אם אין הדלקה בלילה רק בראשון.
ובין כה יהיו חילולי שבת שאי אפשר למנוע אותם.
 

סטודיו פלאש

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
מתוך האתר של הרב מוצפי שליטא

שלום כבוד הרב,
האם יש עניין לנסוע לרשבי בלג בעומר?
תודה רבה כבוד הרב,
רפואה שלמה ואיתנה.

תשובה
השנה יחול במוצאי שבת קודש ויהיו חילולי שבת רבים בלי סוף ועדיף לנסוע אחרי חג השבועות.



קישור:
http://www.doresh-tzion.co.il/QAShow...px?qaid=142015
 

פלפלת

משתמש פעיל
לסיכום עד כה כמו שהבנתי עד עתה מקריאת האשכול

הצדדים לדחות את ההדלקות והכל עד לפנות בוקר - ימנע חילול שבת המוני. גם אם לא יצליחו למנוע את הכל, וודאי ימנע חלק כל שהוא, ואפילו בשביל חילול שבת קטן שווה לדחות הדלקה כל שהיא.

הצדדים לא לדחות- כי לא צריך לנמק. כי מי שרוצה לדחות זה מאינטרסים. כי גם בשבועות יש חילול שבת. כי חברת החשמל מחללת שבת. כי כנראה יש טעם ע"פ הקבלה לא להציל את השבת, והוא טעם כמוס וידוע לבודדים בלבד, וכל המערער אחרי זה כאילו כופר בעיקר והוא כופר באמונת חכמים וחושב עצמו למבין יותר מהם, ואע"פ שלא התפרסמה דעתם, מ"מ וודאי ניחא להו בזה, וכנראה הם סוברים של"ג בעומר מדאורייתא דוחה שבת דרבנן, ואומרים לאדם עשה מצווה כדי שחברך יתחייב בסקילה, אחרי שכידוע לעולם מביאים לידיעתם את כל העובדות בצורה הכנה ביותר ללא אינטרסים [אשר קיימים רק בצד השני כידוע].


בשביל הכנות, הדברים נכתבו במימון אנשי מירון והקרן החדשה לישראל.
 

אקורד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נכתב ע"י פלפלת;n4891551:
לסיכום עד כה כמו שהבנתי עד עתה מקריאת האשכול

הצדדים לדחות את ההדלקות והכל עד לפנות בוקר - ימנע חילול שבת המוני. גם אם לא יצליחו למנוע את הכל, וודאי ימנע חלק כל שהוא, ואפילו בשביל חילול שבת קטן שווה לדחות הדלקה כל שהיא.

הצדדים לא לדחות- כי לא צריך לנמק. כי מי שרוצה לדחות זה מאינטרסים. כי גם בשבועות יש חילול שבת. כי חברת החשמל מחללת שבת. כי כנראה יש טעם ע"פ הקבלה לא להציל את השבת, והוא טעם כמוס וידוע לבודדים בלבד, וכל המערער אחרי זה כאילו כופר בעיקר והוא כופר באמונת חכמים וחושב עצמו למבין יותר מהם, ואע"פ שלא התפרסמה דעתם, מ"מ וודאי ניחא להו בזה, וכנראה הם סוברים של"ג בעומר מדאורייתא דוחה שבת דרבנן, ואומרים לאדם עשה מצווה כדי שחברך יתחייב בסקילה, אחרי שכידוע לעולם מביאים לידיעתם את כל העובדות בצורה הכנה ביותר ללא אינטרסים [אשר קיימים רק בצד השני כידוע].


בשביל הכנות, הדברים נכתבו במימון אנשי מירון והקרן החדשה לישראל.

הצד המרכזי הוא שלא אנחנו אמורים לשקול את הצדדים,
השביל זה יש את גדולי הדור -עיני העדה,
וגם אם יגיד לך על ימין שהוא שמאל ... לא תסור!!!!!!
 

שוקו1

משתמש רשום
יוסף היקר.
קודם כל תודה רבה על התוארים החשובים שהענקת לי [אינטרנסנטים מושחתים וכו' מידיעה וכו'] שמחתי לקרוא שאתה יודע עלי כל כך הרבה, ואני לתומי חשבתי שהניק שלי אנונימי. פתאום התברר לי שכולם יודעים איזה אינטרסנט ומושחת אני.

שנית אני שואל שאלה מאוד מאוד מאוד פשוטה.
כדי שיהיו אוטובוסים בירושלים וב"ב ב10 בלילה והרבה אפילו הרבה מאוד אוטובוסים, בכל אוטובוס צריך נהג שיצא מהבית יגיע לחניון בחיפה בקרית שמונה בנצרת ובבאר שבע, יקח את האוטובוס לירושלים ימלא אותו דלק ויתייצב בחניון לפני 10.
שבת יז אייר תצא בשעה 8.20 בערך. אי אפשר בשעה וחצי לעבור את התהליך האמור.
זה אומר שאתה [כן אתה] כשאתה מזמין כרטיס אתה מזמין את הנהג היקר לחלל שבת.

"אינטרסנטים" "מושחתים" "ידיעה ברורה" ו"שיקולים להשתיק את העניין" עם כל הכבוד הראוי זה לא תשובה לשאלה.
השאלה היא מאוד פשוטה, ותשובה אין...
אגב הנושא הוא לא אדמור זה או אחר,
וממש לא משנה מתי תהיה ההדלקה זה פשוט לא העניין.
הנושא הוא עצם המציאות שרבבות אנשים נוסעים בשעות הלילה המוקדמות למירון. את זה צריך וחייבים למנוע.
חילולי שבת שאי אפשר למנוע אותם? אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק, אפשר למנוע אותם בקלי קלות
כל חמישים איש ואשה שפשוט לא מזמינים כרטיס בלילה חוסכים במצטבר חילול שבת אחד של נהג אחד.
ואם תכננת לנסוע בלילה אתה מוזמן להיות השני [אחרי הניקית לעיל] שידחה את זה לבוקר.
וברכת השבת תשרה בכל מעשי ידיך.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
נכתב ע"י פלפלת;n4891551:
לסיכום עד כה כמו שהבנתי עד עתה מקריאת האשכול

הצדדים לדחות את ההדלקות והכל עד לפנות בוקר - יפגע בכל מיני מרכזים שאינם רוקדים לחלילי הפריצים המושחתים.


הצדדים לא לדחות- כי ע"פ ההלכה אין שום ענין לדחות. נקודה. וכן כמעט ולא יתמעט חילולי השבת, וכדי לא לגרום מתנה למי שרוצה לדחות מאינטרסים ולא מחמת השבת. וכדי שלא יבואו לומר שחסידות גור לא תערוך שבתות וחגים בירושלים, שגורמים להמון חילול שבת מיד במוצאי החג, וכך גם במועדים ששבועות יש חילול שבת. וחברת החשמל שמחללת שבת, ושלא יאמרו שלא ללכת לכותל בשבת.

וכי כנראה יש טעם ע"פ הקבלה להציל את הכבוד והכסף ע"י השבת, והוא טעם כמוס וידוע לכל המתעניין והמעורה בלבד,

וכל המערער אחרי זה מדוע האדמורי"ם כן מתעקשים להדליק במוצ"ש, ומדוע אף רב אינו יוצא בקריאה למנוע את חילולי השבת, כופר בעיקר והוא כופר באמונת חכמים וחושב עצמו למבין יותר מהם, ואע"פ שלא התפרסמה דעתם, רואים מציאות שזה גדולה יותר מפרסום דעתם, מ"מ וודאי ניחא להו בזה, וכנראה הם סוברים של"ג בעומר זה ל"ג בעומר, וע"פ הלכה והאידשקייט אין שום עני ןלדחותו ע"מ שמחללי שבת שיש להם אפשרות לא לחלל את השבת לא יחללו את השבת כביכול מטעם עלייה לרשב"י,

ואומרים [שהאדמורים וקהילות אנ"ש יראי שמיים אומרים כביכול לאדם עשה מצווה כדי שחברך יתחייב בסקילה , אחרי שכידוע לעולם מביאים לידיעתם את כל העובדות בצורה הכנה ביותר ללא אינטרסים [אשר קיימים רק בצד השני כידוע].


בשביל הכנות, הדברים נכתבו שלא בהשפעת אנשי מירון והקרן התעשרת ממירון לישראל.

....
 

קייקס

עוגות ויטרינה לכל אירוע
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הפקות ואירועים
לכל המעוררים החשובים
(שברובם הגדול הינם אנשים פשוטים וישרים, שמעניין אותם באמת ובתמים רק כבוד שמים ושמירת השבת)
שימו לב והזהרו,
בעקיפין יכול להיות שמי שמאוד "מעורר" על הענין החשוב הזה, ומפרסם זאת שוב ושוב "למען ישמעו ויראו",
הוא עצמו מוסיף חילול שבת.
לא פה בסיפור זה,
כי כאן אין חלולי שבת בגלל ההדלקות. נקודה. והרבה כבר בדקו ואימתו זאת עם הידיעות בשטח עצמו, ומהנסיון של כל השנים הקודמות. (זו לא פעם ראשונה שחל במוצ"ש)
מי שעושה רעש מזה, יכול להיות שהוא תמים ואמיתי, ובכלל לא רוצה קצת פרסומת או משהו אחר
אבל בסופו של דבר הוא מזיק יותר משהוא עוזר
והאחריות של החילולי שבת וההשלכות שהתקשורת החילונית תקפוץ על זה ותחגוג עם הנושא כל השנה - יפלו עליו.

אם אתם רציניים ובעלי אחריות,
פנו לגורמים המתאימים, בררו קצת לעומק את הנושא,
ואח"כ אם תראו שיש מה לתקן - לפנות אל מי שצריך. זהו.
כאן זו בטח לא הבמה להתגוששות בנושא זה.
 

פלפלת

משתמש פעיל
נכתב ע"י אקורד;n4891563:
הצד המרכזי הוא שלא אנחנו אמורים לשקול את הצדדים,
השביל זה יש את גדולי הדור -עיני העדה,
וגם אם יגיד לך על ימין שהוא שמאל ... לא תסור!!!!!!



אכן כן

וכיוון שהרב מוצפי פירסם שאסור, ולא היה עוד רב כנגד שאמר שמותר, א"כ אנו מחוייבים בלא תסור.

וחוץ מזה שמפורסם שדעת תורה שאסור לנסוע, כי הרי הרב מוזס שלח מכתב לשר ארדן למנוע חילול שבת, וכידוע פעילותו של הרב מוזס היא רק בשליחות גדולי ישראל, א"כ כיוון שהשר ארדן לא נענה לבקשתו לצערנו, וכעת ידוע שיהיו חילולי שבת, אם כן מוכרח שדעת תורה היא שאסור לנסוע.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י פלפלת;n4891597:
אכן כן

וכיוון שהרב מוצפי פירסם שאסור, ולא היה עוד רב כנגד שאמר שמותר, א"כ אנו מחוייבים בלא תסור.

אם הרב מוצפי הוא הרב שלך עלייך לציית לו.
אגב, הוא גם לא פרסם שאסור, אלא עדיף...

בינתיים הוא לא הרב של כולנו, וכמו שאנחנו לדוג' לא מחתנים אחרי ל"ג בעומר, גם אם הוא פוסק שמותר.
כך גם בנושא מירון אציית לרב שלי

ואף אחד עדיין לא הביא פה היתר לזלזל ברבנים.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
וויכוח טיפשי שכצופה מהצד בכל האשכולות שעלו בעניין הזה ברור שהם מתודלקים ע"י מחפשי אקשן במקרה הטוב ומערערים אחרי רבם במקרה הפחות טוב.

זה טיפשי כי ברור לכל בר דעת שהמשטרה חייבת לשמור שם מחשש ספק פיקו"נ בעקבות הרבים שכבר נמצאים שם ובסביבה הקרובה כמה ימים קודם.
ומי שלמד קצת הלכות יודע שכשנעשה חילול שבת בהיתר כמו ספק"נ מותר ליהנות מזה.

ולגבי האוטובוסים, עד כמה שידוע לי מזמינים לי שעת נסיעה כך שמי שממש חושש שהוא 'מזמין' את הנהג לחלל שבת מוזמן להתייעץ עם רבו או רב מובהק בהלכה באופן פרטני (אני מאמין שהוא יופתע כשהרב יאמר לו שאין שום בעיה, אך גם אם לא) ולהזמין מקום לנסיעה בשעה מאוחרת יותר.
(וברור שלאחר השיח הציבורי המזיק שנוצר בעניין אז בצורה פומבית ההמלצה הינה לדחות, השאלה מה הם עונים בצורה פרטנית ואישית).

אז על מה מתווכחים?
אם הרבנים יודעים או לא? אני יגלה לכם סוד: הם בכל מקרה לא מסתובבים כאן אז זה לא מה שיעזור.
אם הרבנים שכן יודעים ופוסקים שמותר האם הם יודעים בכלל הלכות? שאלה טובה, אתם לעומתם בטוח לא.
אם הרבנים מושפעים מבעלי אינטרסים? ייתכן, אבל את/ה במקום שלהם היית מתיר/ה דברים גרועים יותר.. אז מה אתם מתלוננים עליהם..
מאיפה אני יודע? כי הם למדו יותר מכם, ולא לחינם זה התפקיד שלהם, ושלכם הוא רק לקבול עליהם בצורה אנונימית בפורום שממש לא הלכתי ולא מוצגים בו מראי מקומות תורניים וענייניים אלא כל העוקץ והפוגע חזק יותר ידו על העליונה.

דיונים תורניים לא עושים בקלות דעת על המחשב אלא בכובד ראש במ"ח דברים שהתורה נקנית בהם.
דיונים תורניים לא עושים לאחר שקבעתם על סמך הרגש הכואב את כאב וזעקת השבת שמדובר בחילול שבת מחפיר ומנסים למצוא סימוכין לקביעת ההלכה הפנימית והאישית שלכם.
צריך להתיישב בצורה ניטרלית עניינית ורצינית (בשמוש חכמים, באמונת חכמים, ועוד השאר תוכלו לראות כאן בפירוט)
 

פלפלת

משתמש פעיל
כולנו צמאי דעת לשמוע דבר ה' זו הלכה

אדרבה אם מישהו יוכל להביא כאן חוות דעת הלכתית מהרבנים המתירים לעלות למירון עם נימוקם ירבה הדעת

לבנתיים הרבנים האוסרים נימקו טעמם, ואילו השאר ממלאים פיהם מים.



במשך שבועות יש טענות של קבוצת מושחתים כנגד העליה למירון ואף רב או מו"צ לא טורח לעלות נימוק להתיר, הרי בכל זאת יש כאן סוג של דיון, והרי אף אם הדבר מותר ללא פקפוק, הרי הלכה מפורשת, והייתם נקיים וגו'.

התורה בהחלט נקנית "בתלמוד", אך לא בזריקת השכל, עצימת עיינים, אטימת אזניים, חוסר התבוננות. מדוע טרח המשנ"ב לבאר לנו טעמו של השולחן ערוך, הרי אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

האיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נכתב ע"י תמרהלה;n4891512:
דבר ראשון ראש השנה יוצא בשבת !!!

דבר שני
המטרה היא שיום חבטת ערבה (הו"ר ) לא יצא בשבת
ובער כשקדשו ע"פ הראיה לפעמים יכל הו"ר לצאת בשבת
וכשהלל (לא הזקן ) תיקן את הלוח הוא מראש קבע בצורה הזאת שיום הו"ר לא יצא בשבת
קביעה מראש לא נקרא להזיז יום

תקיעת שופר נדחית
ואילולי שיש יומים מתקנת חכמים היא היתה מתבטלת לגמרי.
ואם אפשר להסביר מה כ"כ גרוע שיום הו"ר יצא בשבת
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
כי אם הו''ר יצא בשבת מאיפה יהיו לך עלים לשמירה?:rolleyes:
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לכל המתווכחים בלהט
הבעיה במקרה דנן זה לא האוטובוסים
שמעתי כבר יותר מפעם אחת מנציגי אגד
שאין בעיית חילול שבת באוטובוסים
שכן הם מתחילים להוציא אוטובוסים רק שעתיים אחרי צאת השבת
ואז הם מוציאים רק כל שעה עגולה
גם אם נניח שבמוצ"ש יש להם 40 אוטובוסים שיוצאים מיד
עדיין הגיוני מאוד שיש להם 40 אוטובוסים בירושלים בשבת
ושלש שעות אחרי צאת השבת- כבר יכולים להגיע אוטובוסים אפילו ממירון לירושלים;)

הבעיה, אם ישנה, היא חילולי השבת של המשטרה,
וכאן השאלה הגדולה אם העולים למירון הם האשמים בחילולי השבת של המשטרה?
(לפי זה גם אסור ללכת בחג השבועות לכותל, שכן יש הרבה שוטרים ששומרים בדרך, וזה בגלל העולים?)
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י פלפלת;n4891551:
לסיכום עד כה כמו שהבנתי עד עתה מקריאת האשכול

הצדדים לדחות את ההדלקות והכל עד לפנות בוקר - ימנע חילול שבת המוני. גם אם לא יצליחו למנוע את הכל, וודאי ימנע חלק כל שהוא, ואפילו בשביל חילול שבת קטן שווה לדחות הדלקה כל שהיא.
יש לך מקור של פסק שאוסר ואלו נימוקיו?
אם הנימוקים כ"כ פשוטים, וכ"כ ברורים. גם אני יכולה לפסוק הלכה

תארי לך שבקלות כזו היו פוסקים לגבי עגונות
זה הכי בטוח הכי פשוט. האישה אסורה וזהו.

בשביל זה יש לנו מורי הוראה??

לאסור זה הדבר הכי קל, החכמה היא למצוא את הדרך להתיר גם כשזה נראה אסור על פניו.
ולא הכוונה לחיפוש היתרים.

(אני כמובן לא משווה בין הדברים, אבל אם ההלכה היא תמיד כ"כ ברורה, איך זה שיש לנו שאלות?)

ההמשך דברי כפירה שאני לא מסוגלת לצטט.
לא יודעת באילו מוסדות לומדים 14+ שנים ונשארים עם כזה אטימות וחוסר רגישות למעשי גדולי הדור.

 

פלפלת

משתמש פעיל

נכתב ע"י מקופלת;n4891972:
יש לך מקור של פסק שאוסר ואלו נימוקיו?
אם הנימוקים כ"כ פשוטים, וכ"כ ברורים. גם אני יכולה לפסוק הלכה


כן הביאו לך את הרב מוצפי, כן גם דעת הרב עובדיה נאמרה בפרסהיא בדרשה לפני כשלוש שנים. כמו"כ דעת הרה"ר הר"ד לאו. כמו"כ דעת כמה וכמה פוסקי הלכה שידברתי עימם. טעמם של כל אלו פשוט. אם תשאלי את הגר"ח הוא פשוט יצחק על השאלה.

אסביר למי שאינו מבין: בתורה שניתנה לנו בהר סיני כתוב שמור את יום השבת וגו', למדנו שאסור לעשות מלאכה בשבת. למדנו מלאכת שבת ממלאכת המשכן, ומחמת זה נאסרו לנו ל"ט מלאכות. מלבד האיסור לחלל שבת. נטווינו בתורה בחיוב לפני עיוור לא תתן מכשול, וכוונת האיסור שלא נכשיל איש מישראל לעבור איסור דאורייתא או דרבנן.



עגונות זה קצת יותר מסובך, מי שלמד יודע, ומי שלא למד שלא ידבר......



לאסור זה הדבר הכי קל, החכמה היא למצוא את הדרך להתיר גם כשזה נראה אסור על פניו.
ולא הכוונה לחיפוש היתרים.

אכן כן, אך במקום שאין היתרים לא מתירים.



ההמשך דברי כפירה שאני לא מסוגלת לצטט.

לא מצאתי שם דברי כפירה


לא יודעת באילו מוסדות לומדים 14+ שנים ונשארים עם כזה אטימות וחוסר רגישות למעשי גדולי הדור.


במוסדות שלומדים את התורה שניתנה לו בהר סיני, וממשיכים להעתיק השמועה מדור לדור...ומחוייבים רק לתורה ורק למוסריה בטהרתה ללא כחל וללא משוא פנים.

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה