התייעצות מסכמת עם הילד שעה ותמיד מאחר

מאפינס

משתמש מקצוען
אני הייתי מציעה לשלוח אותו עם פלאפון ופשוט להתקשר אליו מתי שהוא צריך לחזור
 

ZX

משתמש פעיל
אבל אני בכללי לא אוהבת לעניש את הילדים ובפרט אותו כי הוא מאוד רגיש
סליחה.....
אבל ילד רגיש יותר וגם רגיש פחות חייב מסגרת ברורה (ולפעמים זה בטוב ולפעמים בפחות טוב) ברור שצריך להתאים את הדרישות למצבו הנפשי של הילד ולרגישותו. אבל בכ"ז וודאי שצריך לדרוש ממנו..... מובנת לחלוטין התחושה של סוג של פחד לפגוע יותר מידי חזק במיוחד בילד כזה. אבל בלא כלום א"א!! כל ילד חייב מסגרת ברורה וכללים ברורים בהתאמה לגילו ולרגישותו. ולפעמים כן גם התניות על דרך שלילת הטבות וכדו' זו ג"כ אופציה שצריכה להיות מונחת על השולחן.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אני מכירה אמא לילד שהיה שוכח לשים לב מה השעה.
היא קנתה לבן שלה ווקי טוקי שקולט למרחקים ארוכים, והשאירה מכשיר אחד אצלה.
וככה היא יכלה לקרוא לו כשצריך...
 

MP3+

משתמש פעיל
הבן שלי יורד לשחק אחרי צהריים עם שכנים ואופניים מסכמים שעה שהוא חוזר ותמיד מאחר
אתמול היה הגזמה של איחור של שעה ורבע איך לגרום לו לא לאחר יותר
אני דווקא הייתי הולכת על מבצע- להכין דף יפה ביחד.
ולפי הסגנון של הילד מתכננת כמה ימים יהיה המבצע, מה הפרס....
 

אסתר חייה

משתמש רשום
סליחה.....
אבל ילד רגיש יותר וגם רגיש פחות חייב מסגרת ברורה (ולפעמים זה בטוב ולפעמים בפחות טוב) ברור שצריך להתאים את הדרישות למצבו הנפשי של הילד ולרגישותו. אבל בכ"ז וודאי שצריך לדרוש ממנו..... מובנת לחלוטין התחושה של סוג של פחד לפגוע יותר מידי חזק במיוחד בילד כזה. אבל בלא כלום א"א!! כל ילד חייב מסגרת ברורה וכללים ברורים בהתאמה לגילו ולרגישותו. ולפעמים כן גם התניות על דרך שלילת הטבות וכדו' זו ג"כ אופציה שצריכה להיות מונחת על השולחן.
צודקת אבל אני לא מצליחה
גם בזמנים שזה ממש חובה מאוד מאוד קשה לי
אפילו במקרה שהוא שיחק באש במרפסת זה היה לי פשוט קשה לתפוס אותו ו......................
אבל אני חושבת שזה עדיף ממצב שלא מפריע לאמא לעניש את בנה אז זה השם ישמור
 

אין דברים כאלה

משתמש מקצוען
בלי לשלול שום דבר מהדיון הנ"ל שאלה פשוטה:
אתם ההורים, מגיעים בזמן או מאחרים?
ילד צריך דוגמא אישית!
ולפחות לא דוגמא אישית הפוכה!
זאת אומרת שאם הילד רואה בבית שההורים מגיעים בזמן, ששעה זו שעה (לאו דווקא בצורה 'ייקית' אבל עדיין בתחום הסביר) או אפי' בית נורמלי - שאין הקצנה לכאן או לכאן וכתוצאה מזו אין לילד סיבה לאחר, זזה הזמן ללמד אותו בהתניה, בעונשים וכדו' וכל אחד לפום מעלתו וגדולתו.
אבל אם הילד חווה ורואה שאין בעיה לאחר לעבודה/לחתונה/לתפילה/לאוטובוס וכל דוגמא אחרת, וודאי אם הוא שומע את אמא אומרת לחברה שלה, "מה העצבים, בסדר אז קבענו בחמש ועכשיו רבע לשש אפשר לחשוב שהתהפך העולם....."
אז אין שום סיבה שהוא יעשה אחרת.

אני הייתי מציעה לשלוח אותו עם פלאפון ופשוט להתקשר אליו מתי שהוא צריך לחזור
מאוד תלוי בגיל. כי במקום ללמד אותו לקחת אחריות את לוקחת את האחריות במקומו.
 

ZX

משתמש פעיל
צודקת אבל אני לא מצליחה
גם בזמנים שזה ממש חובה מאוד מאוד קשה לי
אפילו במקרה שהוא שיחק באש במרפסת זה היה לי פשוט קשה לתפוס אותו ו......................
אבל אני חושבת שזה עדיף ממצב שלא מפריע לאמא לעניש את בנה אז זה השם ישמור
אני אשמח לעזור לכם. בתור איש מקצוע בנושא.0527694578
 

דפה

משתמש מקצוען
היו היה לי ילד שאיחר, עשיתי התניה פשוטה: אם אתה חוזר עד חמש וחצי נלך לגינה/לקנייה/פארק/אתה בוחר ארוחת ערב מושקעת. אחרי חמש וחצי אני כבר לא יוצאת- פשוט מאוחר מידי ולא נשאר לי זמן.
זה היה היום האחרון שהילד איחר.
כנ"ל בבוקר, מי שמוכן פיקס עד 7 וחצי וסידר- אני מכינה לו אייסקפה/שוגי.
 

אופססס ;)

משתמש מקצוען
בן כמה הוא?
יש לו שעון?

ראיתי שלאחד הבנים שלי מאד קשה לחזור בזמן וקלטתי שהוא אכן לא מתכנן את הזמן כראוי. אני אומרת לו באיזה שעה להתחיל להתקדם לכיוון הבית וככה אני יודעת שיש טווח של 5-10 דקות.
הילדים שלי הם ילדי קש"ר ולא הולך לעמוד איתם על הדקות ולא הולך גם להעניש אותם. אז אם אני אומרת לו לצאת מהמגרש משחקים ב 7 לדוג' אני יודעת שעד 7 ורבע להחליק לו את ההגעה הביתה.
במידה ואיחר אז כחלק מסיבה ותוצאה הוא לא יספיק לשחק אחרי ארוחת ערב..
באיחור משמעותי ממש למחרת מסכמים על שעה מוקדמת 'כדי שאם יאחר אז יגיע מספיק מוקדם' ובמקרה של עיכוב גם למחרת אז ביום השלישי הוא לא יכול לצאת או לצאת רק ממש קרוב לבית ולא למגרש הרחוק.
בנ"ל אני עושה לילדים בני 12 ו- 9.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
צודקת אבל אני לא מצליחה
גם בזמנים שזה ממש חובה מאוד מאוד קשה לי
אפילו במקרה שהוא שיחק באש במרפסת זה היה לי פשוט קשה לתפוס אותו ו......................
אבל אני חושבת שזה עדיף ממצב שלא מפריע לאמא לעניש את בנה אז זה השם ישמור
את אמא רגישה מאוד ויש לך לב רחום
אבל זאת תחושה מסוכנת מאוד!!
לילד שלך יש חיישנים והוא יודע מה שאת מרגישה
את חייבת ללכת להנחיית הורים להבין מה הם גבולות ושהגבולות הם לא לרעתו ולא פוגעים בו
אלא בדיוק הפוך
זה נותן לו בטחון בך כאמא, ובהורות שלך שהיא יציבה
ילד שאמא שלו לא יודעת לעשות לו גבולות וכללים ברורים זה סכנה חינוכית עצומה!
את לא יודעת עד איפה הוא יקח את חוסר הגבולות הזה
עכשיו הוא קטן אבל הוא מסגל לעצמו התנהגות מסויימת שלא יהיה לך קל להתגבר עליה יום אחד
איחורים זה דבר קטן
אבל ככל שהוא יגדל ההתמודדויות והאתגרים גדולים יותר. והוא חייב לדעת שלאמא יש גבולות ברורים מה היא מסכימה שיקרה בבית ומה לא.
ואגב- אני לא בעד לשלוח ילדים למטה לבד...
 

אפונה וגזר

משתמש פעיל
לא כתוב גיל הילד, זה מאוד משנה...
הייתי יושבת איתו לשיחה ובודקת למה הוא מאחר?
אין לו שעון? הוא שוכח להסתכל עליו? הוא לא מחשב נכון מתי הוא צריך להפסיק את הפעילות כדי להגיע בזמן הביתה?
אפשר לעשות ביחד שעון מעורר (בחלק מהשעונים אפשר) שיזכיר לו להתכוונן הביתה. לפני זה לעשות חישוב כמה זמן לפני השעה המסוכמת הוא צריך לצאת. אולי אפילו ניסוי, שימדוד כמה זמן לוקחת לו הדרך, או רכיבה ממקום א למקום ב.
ובמילים אחרות, לפני שמדברים על עונשים, כדאי לדעתי לנסות לנתח למה זה קורה. הרי זה לא בכוונות זדון חלילה...
בהצלחה!
 

**Moko**

משתמש מקצוען
כשמדובר בילד זה אכן מעצבן ועושה לנו תחושה שזה בידיים שלנו,
אבל מה יקרה כשהוא יגדל ופתאום תשימו לב שאותן תכונות נשארו בתוכו ושום דבר לא השתנה ?
אני חושבת שהרעיון כאן הוא ללמוד איך להתגמש לפי האופי שלו. כפי שציינו אפשר לבקש ממנו לחזור הביתה 10 דק' לפני הזמן שאת רוצה כי את יודעת שלוקח לו זמן לסיים את המשחק.
אצלנו זה עד היום :כשמזמינים משפחה לאירועים,יודעים למי להגיד שעה מוקדם יותר ולמי להגיד בדיוק בזמן, ולדאוג כמובן שלא ידברו זה עם זה כדי שלא יעלו על התרמית. ;)
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יש ילדים שקשה להם עם תכנון של זמנים
לדוגמא אמרת לו לחזור בשעה 18:30
והוא רואה שנשאר לו עוד חמש דקות לשעה הזאת
נראה לו שהוא יספיק לנסוע עד לרחוב השני ולחזור
אבל בפועל זה לקח חצי שעה...
אם נראה לך שזה הבעיה
ממליצה לך ללמד אותו איך לתכנן זמנים בצורה נכונה
זה סתם גם יהיה לו לימוד לחיים

איך מלמדים??
 

אסתר חייה

משתמש רשום
אני לא חושבת שזה עדיף
כל קיצוניות היא ה' ישמור ומזיקה.
אני מסכימה עם זה שצריך לדעת לעשות דברים אפילו שזה לא נהיים לילד ולא כייף לצעוק או להעניש אותו
אבל ברור ברור שזה עדיף מי הצד השני אני התארחתי אצל משפחה בסעודה ןראיתי קיצוניות של צד שני הרבה יותר מפחיד הילד לא שומע פעם ראשונה משיכונת באוזן לילד נשפך קולה צעקה של אמא ילד עושה בלגן חמש דקות בחדר לבד לא גמר את האוכל לא מקבל גלידה הרביץ לאחות קטנה סטירה זה הרבה יותר גרוע
וכל התיאורים פשוט ראיתי בעיינים שלי בסעודת שבת אחת המעניין היה שהילדים שם לא נבהלים
אם אני יעשה חלק קטן לילדים שלי הם לא יצליחו להתאושש כמה ימים
פעם היה ילד שהגזים ולא היה לי ברירה אלא מכונת קטנה לקח לו שעות להתאושש וזה בכלל לא כאב לו אבל פשוט
לקח לו הרבה זמן להתאושש
 

הפולניה

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
יוצרי ai
יש הבדל גדול בין צעקות ואלימות,
לבין עונש מחושב לצורך גבולות, זה לא או שתיהם או אף אחד מהם.
זה כמו שתגידי עדיף שאמא לא תדבר עם הילדים שלה כי יש אמהות שפוגעות וצועקות ההתנהגות שתארת בפוסט הקודם זה לא עונש וגבולות, זו אלימות ואין קשר בין הדברים
 

אסתר חייה

משתמש רשום
יש הבדל גדול בין צעקות ואלימות,
לבין עונש מחושב לצורך גבולות, זה לא או שתיהם או אף אחד מהם.
זה כמו שתגידי עדיף שאמא לא תדבר עם הילדים שלה כי יש אמהות שפוגעות וצועקות ההתנהגות שתארת בפוסט הקודם זה לא עונש וגבולות, זו אלימות ואין קשר בין הדברים
נכון מסכימה עם כל מילה רק אחת אמרה ששתי הקצניות גרוע באותו מידה וזה הבאתי תיור
שממש לא והקיצונית השניה הרבה יותר גרועה
ודרך אגב לא הייתי קוראת לזה אמא אלימה פשוט דרך ואפשר לחלוק על זה אבל לא אלימה וכו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה