יישר כח על ההסבר והפירוט.איכות תצוגה לא נגזרת רק מצפיפות פיקסלים שדברנו על זה (ppi) אלא מעוד שתי פרמטרים, יחס ניגודיות ובהירות.
יחס ניגודיות זה היחס בין הלבן הכי בהיר. לבין השחור הכי כהה.
ככל שהניגודיות תהיה גבוהה יותר השחור יהיה יותר שחור ופחות אפור כהה וכן הלבן יהיה לבן. וגם בתמונה נורא כהה תוכלו לראות כל מיני פרטים קטנים בתוך השחור, לעבודה על וורד יספיק 1:400 / 1:800 לעבודה בגרפיקה מומלץ 1:1000 ומעלה.
1:1000 אומר שהלבן יהיה פי אלף בהיר יותר מהשחור.
בהירות זה עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק, ככל שהבהירות תהיה גבוהה יותר כך תוכלו לראות תמונה אמיתית יותר גם בחדר מואר ומול חלון פתוח ועדיין התצוגה תהיה ברורה וצלולה, לעבודה על וורד וכדו’ די בבהירות של עד 250 בעבודה על גרפיקה מומלץ שיהיה יותר גבוה 350 ומעלה... בהירות גבוהה יתן לנו גם תמונה עם יותר פרטים בגלל הבהירות אך עם זאת תשמור על הצבע השחור.
לדוגמא למי שמעצב כריכות לפי הפרדות צבעים, ויש כאן כאלו, אז יש שני סוגי שחור, שחור שמורכב מצבע שחור לבד ושחור שמורכב משחור ועוד צבע. במסך עם ניגודיות ובהירות טובה יראה הבדל בין שתי הגוונים.
אבל עדיין רציתי להתעמק קצת בחלק הראשון (הניגודיות): אתה רוצה להגיד שגם ה'לבן\שחור' שבברירת מחדל זה לא מאה אחוז לבן\שחור אלא תלוי בכל מסך לפי הניגודיות? או שהלבן\שחור הם תמיד מאה אחוז, והשאלה היא רק כמה דרגות בינים יש בין השחור לגמרי להלבן לגמרי?