התייעצות מנסיון שלכם, איך לשרוד את יום כיפור?

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אבל בוודאי שזה לא חובה, שצריך לשרוד כדי לצום.
טעות.
ביום כיפור הצום הוא חובה גמורה, לבד ממקרה של פיקוח נפש.
מי שהבחירה בידו בין לצום ולא להתפלל, או להתפלל ולא לצום, ברור שיצום ולא יתפלל,
אם בגלל הצום, הבעל צריך להשאר בבית עם הילדים ולא ללכת לבית הכנסת, גם הדין ברור, הצום הוא העיקר.
 

דירה בבית שמש

משתמש צעיר
מנסיון שלי לשתות בירה שחורה ללא אלכוהול הבקבוק מפסטיק ליטר וחצי עולה כ8 ש"ח לשתות מיומיים לפני הצום מידי כמה שעות כוס (השנה שבת ) לי עוזר פלאים
 

סוווווף !!!

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
D I G I T A L
כוונת הצום

להורות את כני ישראל אנשים כערכי עבודה גדולה ונפלאה ליוצרנו ובוראנו ית״ש ויתעלה זכרו לעד בכוונת ענוי הצום והתענית ביום הקדוש והנורא הזה הלא ידעת שענוי זה מאכילה ושתיה הם מ״ע ול״ת עלינו בספר תורת האלקים מפורש ועניתם את נפשותיכם וגו׳ כי כל הנפש אשר לא תעונה וגו׳ כמבואר ברמב״ם פ״א מהל׳ שביתת עשור הלכה ד׳. ומבואר עוד שם הלכה ה׳ שאף רחיצה וסיכה ונעילת הסנדל ותשמיש המטה כולם הם מדאורייתא, ופשוט הוא שטעם של הענויים האלו צוה יוצרנו ובוראנו ית״ש ויתעלה עלינו בחסדו וברחמיו הגדולים שעל ידי ענויים אלו ירחם עלינו ויכפר לנו את חטאתינו ועונותינו ביום הנורא הזה וזה מפורש בפי אחרי ובפ׳ אמור בפי אחרי כתיב והיתה זאת לכם לחקת עולם בחדש השביעי בעשור לחודש תענו את נפשותיכם וכל מלאכה לא תעשו האזרח והגר הגר בתוככם כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני ה׳ תטהרו וכן פסוק כזה בפי אמור הרי מפורש שעיקר כפרת העונות ביום הזה הוא בשביל הענוי אך זה מבואר בגמרא הקדושה שהעינוי לבד בלא תשובה וחרטה גמורה והוידוי אינו נחשב לכלום והרי הוא כטובל ושרץ כידו ועכ״פ עיקר כפרת עונותיו הוא בשביל הענוי כמפורש בפסוק הנ״ל ופשוט הוא אף אם יקבל האדם בלבו כיום זה על עצמו תשובה שלימה ואמתית בחרטה גמורה על העבר וקבלה אמתית אלהבא שלא ישוב לכסלה עוד לעולם ואף אם יקבל על עצמו שיתענה אחר י״כ על העבירות שעבר עד הנה משבת לשבת כל ימיו ויסגף א״ע בכל הסגופים אך לא יתענה ביום הנורא הזה בודאי כל קבלת תשובתו הנ״ל כלא נחשב ולא יועיל לו קבלתו לכפר עונותיו ביום צום הקדוש והנורא הזה ועונשו כרת כי לא ענה נפשו וכל עיקר כפרת עונותינו בשביל העינוי ביום הנורא הזה כנ״ל ולא די שבענוי זה אנו נעשים חפשים מעבירות שבין אדם למקום אלא אף גם זאת בהיות נחשב לנו עינוי זה כקיום מצות עשה מן התורה כשאר מצות עשה כגון תפלין ציצית ומזוזה וכיוצא ופשוט הוא ששכר קיום מצות עשה זו שכרה מרובה יותר כי צערא דגופא עדיף כידוע. הנה אחר כל ההצעות האמתים וכנים האלו. אחיי ורעי יתכונן כל אדם בשכלו שמהראוי וטוב לו לשמוח שמחה עצומה עד מאוד בכל רגע שסובל צער הענוי מאכילה ושתיה וחליצת הסנדל על קיום מצות עשה מן התורה שמקיים בכל רגע שסובל הענוי ובודאי מי שתקוע בלבו אהבת הבורא יתברך שמו ויתעלה לעבודתו חשקו ורצונו שיתארך היום הצום הקדוש הזה כפלי כפלים בכדי שיקיים בכל רגע מצער העינוי מצות עשה מן התורה שצוה לו יוצרו ובוראו יתברך שמו ויתעלה כי זה ברור לכל משכיל שאינו רומה מי שמקיים איזו מצות עשה שעה מועטת למי שמקיים לאותה מצות עשה כמה שעות ודמיון לזה בקיום מצות עשה של תפילין אינו דוטה טי שנושא. תפילין עליו רק שעה מועטת לטי שנושא אותם עליו כמה שעות ואתו בדומה לו קיום מצות עשה של בסכות תשבו שבעת ימים וכדומה לו. נמצא לפ״ז אדם שהוא ערום בעבודת הבורא יתברך שמו ואהבת הבורא תקוע בלבו לעבודתו יתברך• שמו איך לא ישמח ויגל לבבו שמחה רבה ועצומה בכל רגע של ענוי הצום והתענית על קיום מצות הבורא יתברך שמו כנ״ל לכן מעת שאדם נעשה חלש מענוי הצום ועמידת הרגלים יחף יכנים שמחה עצומה בלבו על קיום מצות עשה מן התורה שמקיים בענוי זח ובכל שעה שיתגדל ויתוסף אצלו הענוי דהיינו בעת תפלת מנחה ותפלת נעילה תתגדל ותתוסף שמחה עצומה יותר בלבו ולפי גורל הענוי כן גודל השכר מבוראנו יתברך שמו והעיקר שבכל רגע שיעלה על דעת האדם צער הענוי יכוין במחשבתו בשמחה עצומה מאוד הריני מקבל עלי מ״ע של יוצרי ובוראי ב״ה וב״ש בענוי זה ע״כ. ויכניס תשוקה עצומה בלבו הלואי שיתארך הצום יותר ויותר. והגות לבך תבונות מבן חביב התקוע בלבו גודל אהבתו של אביו בכל עת אשר הוא עושה באיזה שימוש קורת רוח גדול לאביו הוא שמח וטוב לב מאד על גודל הנחת שעושה לאביו וכל הקרוב הקרוב אל השלטת השימוש ההוא מצטער בלבו כי קרוב הוא להמנע מאתו עשיית קורת רוח ונחת גדול כזה לאביו ככלות מעשה השימוש ההוא וכל היום וכל הלילה תמיד לא יחשה מתשוקה עצומה בלבו שיתארך ויתוסיף כהנה וכהנה משך זמן השימוש ההוא בכדי שיגיע לאביו קורת רוח יותר ויותר זאת חקרנוה כן היא.

ועתה בנים למקום ב״ה שיערו האמת בדעתכם כי כן דרך גבר ירא ה׳ במצותיו חפץ מאד בתשוקה עצומה נכספה וגם כלתה נפשו בכל דבר שבחובה עליו מאתו יתברך שמו וזמנו קבוע. שיתארך הזמן זמניהם מובא בכדי להרבות נחת רוח לפניו ית״ש בעשייתן וכל עוד שמתקרב לתשלום המשך זמנו מצטער בלבו על הזמן כי יעבור והנה איננו יכול לעשות עוד בזה נחת רוח לאביו שבשטים יתברך שמו ויתעלה זכרו לנצח ומה גם בגודל מצוה זו של ענוי יה״כ שמאהבתו ה׳ אותנו ומחמלתו עלינו בניו החביבים והקדושים צוה עלינו בעשה ולא תעשה ועניתם את נפשותיכם בעצם היום הזה לחקת עולם לכפר על בני ישראל מכל חטאתם אחת בשנה ראוי לכל אדם בכל עת אשר הוא רואה כי חלפה תיירה ועונתה לו יגרע מיום הקרוש הזה כי ינטו צללי ערב והלילה ממשמש ובא דשלימא לי׳ עבידתי׳ עבודת הקודש של מצוה זו. להכניס צער בלבו הן קרבו הימים שימנע מאתו עשיית נחת רוח גדול הזה ליוצרי ובוראי יתברך שמו ויתעלה. ובודאי בכוונה זו יהיה נקרא בן חביב לאביו שבשמים. וילך בכל גנזי דמלכא ולית דימח׳ בידי׳ אך אדם המצפה בכל עת ובכל רגע מתי יעבור אותו רגע מהענוי ובבקר יאמר מי יתן ערב יתקרב להפטר מהענוי בודאי האדם הזה אינו מקיים מצות עשה זו בשמחה ומאהבת הבורא יתברך שמו ויתעלה ובודאי אינו מקבל חלק מאלף אלפי אלפים משכר שמקבל האדם המכוין כוונה זו בשמחה עצומה ועכ״ז אף שהיה כוונת שניהם רחוקים זה מזה בתכלית הריחוק כגבוה שמים מעל הארץ יוכל להיות לעת ערב לאחר התענית אפשר שיזדמן אכילת שניהם ברגע אחד ובודאי אם היה מתישב ברקתו קל רוק כוונתו ביום ההוא במצות עשה של הצום הנורא הזה היה אוכל את בשרו בשיניו קל גודל צערו וכאבו קל אשר תאבד ממנו שכר גדול של הקנוי לאין קרן וקץ ותכלית בעולם שכלו ארוך מחמת גרעון כיסוף כוונתו כנ״ל ומה בצק שנכספה וגם כלתה נפשו לחסרות היום ויגיק הקרב ויפטר מענוי הצום הלא כ״כ הי׳ סובל העינוי ממש כמו זה ששמח בלבו שמחה עצומה בעבורת הבורא יתברך שמו ויתעלה בקיום מצות קשה זו בכל רגע רק ההפרש היה ביניהם שזה היה שמח וטוב לב כל היום באהבת הבורא יתברך שמו ויתעלה בקיום קבורתו במצות קשה זו בכל רגע וזה היה בלבו כל היום תוגה ואנחה מצער העינוי וכבר ארז״ל לעולם יהא אדם ערום ביראה. ודי בהערה זו.
(ציטוט מספר "יסוד ושורש העבודה")
 

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מה שצריך זה נוזלים, תזונה, וקפאין למי שמכור
לגבי נוזלים הפתרון לאכול דברים שאוגרים נוזלים בבטן כמו אבטיח וענבים, לגבי מזון פשוט לאכול הרבה לחם או אורז והרבה חלבון (למשל יוגורטים עם אבקת חלבון), לגבי קפאין פשוט להפסיק או ממש למעט כמה ימים מראש (קפה חזק לפני הצום ממש לא מומלץ)
מומלץ לאכול אורז לפנו הצום זה גם אוגר נוזלים וגם פחמימות.
את כל זה לעשות לאורך כל ה24 שעות שלפני הצום ולא רק בשעות האחרונות.
לקחת מולטי ויטמין לפני הצום.
דווקא לא מומלץ פצצות סוכר כמו מיץ ענבים זה נותן הרבה כוח לטווח קצר אבל לא יעזור כלום לשעות האחרונות של הצום...
 

sap13

משתמש מקצוען
לא לצאת לבית הכנסת. ואם יש ילדים לבקש מהבעל שידאג לאכילה שלהם וכו' וגם יבוא לפעמים לראות שהכל בסדר ולהתעסק במה שהם צריכים, שהיא לא תטצרך לקום מהמיטה כלל.
 

רבקה רייזל

משתמש פעיל
אני לפני כל צום
באה באותו היום על הבוקר לקופת חולים
ונותנים לי ליטר נוזלים
זה יכול לעזור שלא תהיי מסוחררת
קחי כדורי קלי צום זה יכול טיפה להקל
 

גימפעל

משתמש מקצוען
מהדורת ביקורת של חוברת הדרכה לבתי הוראה לענייני פיקוח נפש ביום הכיפורים "עם פסקים והוראות מאת מרן הגאב"ד רבי אשר וייס שליט"א", שנכתבו בהתייעצות עם רופאים בכירים וכו'.
 

קבצים מצורפים

  • חולה רפואה ביום הכיפורים.pdf
    KB 529.3 · צפיות: 37

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
מחיפוש ברשת נראה שאבטיח אכן גורם לגוף להפריש נוזלים באופן מוגבר ונחשב משתן, לא רק הקליפה שלו.

האבטיח עצמו מאוד משתן
הוא מלא בנוזלים
לא כל פרי מלא בנוזלים גם משתן. ספציפית אבטיח כן, אבל יש פירות אחרים שדווקא אוגרים מים בגוף.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
משהו שלא הייתי כ"כ ממליצה.
הרב שלנו אמר לאמא שלי אחרי שהיא ילדה בו' תשרי (לפני 21 שנים) לשתות בקבוק שלם של מיץ ענבים לפני הצום, וככה לצום.
היא הצליחה לצום, 4 ימים אחרי לידה. אבל היו לה כאבי בטן נוראים והיא לא הצליחה ללכת לשירותים כמה שעות בגלל זה.
זה למקרים קשים כמו 4 ימים אחרי לידה, אבל אפשר להשתמש ברעיון ולשתות כמה כוסות של מיץ ענבים.
וכמובן לקחת קלי צום.
ממש מפתיע.
יולדת עד 7 ימים צמה ככל יכולתה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה