חידה ממלכה בחידון ~ אוסף חידונים כוזרים

מצב
הנושא נעול.

טאבו

משתמש סופר מקצוען
קראתם את הסדרה ממלכה במבחן?
חושבים שאתם שולטים בכל הפרטים הקטנטנים?
אז ייצרתי שני חידונים נחמדים על הממלכה, (ויש גם משובים...)
מוזמנים להתנסות >>>


בחידונים האלו הציון המירבי הוא 70 נקודות.

ויש חידון נוסף שלא אני הכנתי, אבל הוא חמוד ממש!
קרדיט לניקית @שירה שרה שהביאה אותו,
הנה:
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
יש ביניהם גם התאמה של סחף אחרי דעת הקהל
מה ששונה בזוג הזה
שאשר תמיד היה צבוע קצת כמו אביהוד שגם את אבא שלו היה מוכר תמורת נזיד עדשים( זוכרים את מעשי משפחת קפחבר?)
ושאול בתחילה היה בחור טוב (למרות שכבר ביוזבד לא התלהבתי ממנו , באיזה קלות הוא היה מוכן לתמוך ביוזבד כמורד
לא פלא שהוא ערק בסוף)
באמת אביהוד הרבה יותר דומה לאשר
וגם אני לא אהבתי את שאול מההתחלה
 

שרהלה שרהלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
טוב זה הרבה פחות תואם כמו הטבלה הקודמת, אבל זה נחמד:


אשרשאול
תפקידחבר של דמות ראשית (איסתרק)חבר של דמות ראשית (שאול)
מעמדבן של אחד מנכבדי כוזראחיין של אחד מנכבדי כוזר
נאמנותו לח.ברובגד תוך פגיעה בחברובגד בגלל אידיאולוגיה
סופומתמת
סורי על הכועס, אבל אני שונאת שמדברים על שאול.
הוא לא אשר. אשר הרבה יותר נאלח ומושחת ממנו. למרות שאין כל כך איך לסנגר על שאול...
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
יש ביניהם גם התאמה של סחף אחרי דעת הקהל
מה ששונה בזוג הזה
שאשר תמיד היה צבוע קצת כמו אביהוד שגם את אבא שלו היה מוכר תמורת נזיד עדשים( זוכרים את מעשי משפחת קפחבר?)
ושאול בתחילה היה בחור טוב (למרות שכבר ביוזבד לא התלהבתי ממנו , באיזה קלות הוא היה מוכן לתמוך ביוזבד כמורד
לא פלא שהוא ערק בסוף)
מבחינתי בפדהאל היא עשתה לשאול רצח אופי.
אם הייתי קוראת רק את יוזבד, שאול היה האחרון שהייתי שמה עליו תווית של 'בוגד עבור כבוד'.
 

המסודרת

משתמש מקצוען
סורי על הכועס, אבל אני שונאת שמדברים על שאול.
הוא לא אשר. אשר הרבה יותר נאלח ומושחת ממנו. למרות שאין כל כך איך לסנגר על שאול...
אולי אשר יותר נאלח משאול
אבל היצר הרע לא תמיד נראה שחור
לפעמים הוא פרווה נעימה ומאכזבת
אולי נתוני החיים שלהם שונים , אופי אחר , אבל הבחירות שלהם הובילו אותם לאותו מקום
חבל---
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
מבחינתי בפדהאל היא עשתה לשאול רצח אופי.
אם הייתי קוראת רק את יוזבד, שאול היה האחרון שהייתי שמה עליו תווית של 'בוגד עבור כבוד'.
לא בוגד, רק אחד שהולך צעדים רחוקים מידי בשביל לדרוש צדק, ועוד כאלה שהם על חשבון אחרים (כמו לדחוף את יוזבד לעשות מעשים שלא בטוח שהוא היה מעז)
בלי לקרוא את פדהאל אז הוא עשה את המעשים בגלל דלות החיים שלו וההשפלות ולא בגלל נכלוליות, באמת מיה הלכה מידי רחוק עם הדמות שלו.
 

המסודרת

משתמש מקצוען
מבחינתי בפדהאל היא עשתה לשאול רצח אופי.
אם הייתי קוראת רק את יוזבד, שאול היה האחרון שהייתי שמה עליו תווית של 'בוגד עבור כבוד'.
כל מילה
בהתחלה זה הפריע לי
ואז סקרתי את יוזבד וקראתי איך שאול מנסה לשכנע את יוזבד לשתף פעולה עם המרד (וגם אם לא ממש לשתף)
שאול אדם טוב , נראה לי בתחילה גם יהודי טוב
אבל מי שמוכן בכזו קלות לפקפק בכך שהמלוכה מתאימה לאיסתרק ,למרות ועל אף .למה שלא יבגוד???
יהודי נבחן בפכים הקטנים
שאול לא עמד במבחן הזה
 

המסודרת

משתמש מקצוען
לא בוגד, רק אחד שהולך צעדים רחוקים מידי בשביל לדרוש צדק, ועוד כאלה שהם על חשבון אחרים (כמו לדחוף את יוזבד לעשות מעשים שלא בטוח שהוא היה מעז)
בלי לקרוא את פדהאל אז הוא עשה את המעשים בגלל דלות החיים שלו וההשפלות ולא בגלל נכלוליות, באמת מיה הלכה מידי רחוק עם הדמות שלו.
כן בוגד

גם רבי יוחנן כהן גדול היה כהן גדול 40 שנה
ופרש

אבל מסכימה שהיא עשתה לו רצח אופי טוטלי וקצת ברוטלי
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
כן בוגד

גם רבי יוחנן כהן גדול היה כהן גדול 40 שנה
ופרש

אבל מסכימה שהיא עשתה לו רצח אופי טוטלי וקצת ברוטלי
באופן כללי, הרבה מהדמויות של מיה קינן מאופינות מעולה, אבל כל ספר בפני עצמו. אין קשר בין ספר אחד בסדרה לספר השני.
קחי לדוגמה את איסתרק. באיסתרק האפיון שלו מעולה. הוא נסיך מרדן וסורר, נוער מתמודד קלאסי - לאורך כל הספר הוא עובר תהליך. אבל במהללאל- פתאום הוא נהיה קליל השלימות, בצורה פלאית כלשהי. ביוזבד- הוא חשדן ופרנואיד ומעצבן, ובפדהאל- הוא עליז ושובב. יש קווים משותפים לכל האיסתרקים, אבל האופי הבסיסי מאוד שונה.
 

שרהלה שרהלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
גם רבי יוחנן כהן גדול היה כהן גדול 40 שנה
ופרש
תודה שהזכרת. היו גדולים בעם ישראל שנפלו בסוף ימיהם.
מה שהרגיז אותי בשאול זה לא שהוא בגד, למרות שגם זה נורא ואיום, אבל זה היה מתקבל ואפילו צפוי. הפריע לי הזוועתיות שלו בסוף הספר. כאילו נער המשי התאדה ובמקומו הופיע חיה מפלצתית ונוראה שלא בוחלת בכלום ומוכנה להרוג.
כשיוזבד דיבר על השריפה (ביוזבד) והזכיר פצועים וחבישות, שאול ביקש ממנו להפסיק עם התיאורים נוטפי הדם. הוא היה משורר עדין נפש, וגם אם הבחירות שלו היו נוראיות - האופי לא יכול להשתנות כך פתאום מן הקצה לקצה.
 

שרהלה שרהלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
באופן כללי, הרבה מהדמויות של מיה קינן מאופינות מעולה, אבל כל ספר בפני עצמו. אין קשר בין ספר אחד בסדרה לספר השני.
קחי לדוגמה את איסתרק. באיסתרק האפיון שלו מעולה. הוא נסיך מרדן וסורר, נוער מתמודד קלאסי - לאורך כל הספר הוא עובר תהליך. אבל במהללאל- פתאום הוא נהיה קליל השלימות, בצורה פלאית כלשהי. ביוזבד- הוא חשדן ופרנואיד ומעצבן, ובפדהאל- הוא עליז ושובב. יש קווים משותפים לכל האיסתרקים, אבל האופי הבסיסי מאוד שונה.
דיברתי אתה על זה. אמרתי לה שהכרנו את איסתרק, עברנו איתו את התהליך, ואז ברגע שהוא קיבל על עצמו להיות שייך לכוזר בכל ליבו - הוא השתנה לבלי הכר. הוא נשאר איסתרק, עם אותם סערות ואנדרלין ושכל, אבל פתאום הוא נהיה צדיק שלא מהסס להקדים את רצון הבורא לרצונו שלו.
היא הסבירה את זה מאוד יפה: היא אמרה לי שדבר ראשון- איסתרק לא בחר בבת אחת. זה התחיל מהרגע שהוא הבין שקנז צודק, והמשיך לסירוב שלו לקאה הי, והמשיך לנכונות שלו להינשא לנערה שהוא לא יודע עליה כלום בשביל לחזור לכוזר, למרות שהוא יודע שהבחירה להישאר היא לא כל כך רחוקה מהמציאות... הוא עבר תהליך פנימי ארוך, וההחלטה על המוזיקה הייתה קריעת החבל האחרון שקשר אותו לפלאט. מאותו רגע שהוא בחר להשתייך לכוזר- לא היה לו שום רגש לפלאט.
מיה טענה (ואני מסכימה איתה) שכשאדם מקבל על עצמו קבלה ברצינות מוחלטת, ומקריב מעצמו, אפילו משהו קטן, הוא כבר במדרגה אחרת. הוא כבר לא באותו מקום שהוא היה קודם.
אצל איסתרק זה היה מאוד ברור, כי הוא עזב פיזית את הפלאט אבל ידע שלנצח ימשיך להתגעגע אליו. ברגע שהוא אמר 'אני יותר לא שייך לשם' והתכוון לכך באמת, ברבדים הכי נסתרים של לבו - הוא כבר באמת לא שייך לשם. וכן, פתאום הוא נהיה מלך צדיק וכמעט כמעט מושלם. פתאום פגיעה בכבוד התורה מוציאה ממנו כוחות לחימה, פתאום הוא מוכן להקריב עוד, ופתאום הוא נואם מול דיאלידאן בכל להט ליבו, מילים שכמה חדשים קודם הוא אטם את אזניו לשמען. זה כי הוא לא שמח כשהוא ויתר, זה כי הוא היה מאושר. ואגב, העבודה שלו ממש לא נגמרה - מתחת לכיסוי העגלה הוא עוד מלקה את עצמו, ובמשך כל הסדרה הוא עובד על עצמו. ובדיוק לכן הוא מגלם את הטוב בסדרה. בדיוק בגלל שהוא יודע שהוא לא מושלם, והוא עובד על עצמו יום אחרי יום, והוא שלם עם העובדה שאם הוא יפסיק לכאוב את המלחמה הזאת הוא יצטרך לפרוש.
בקשר לחשדנות שלו ביוזבד - גם לי היא הפריעה. איסתרק הוא אדם נותן אמון, אוהב אדם, לא חשדן פרנואיד כמו יוסף. אבל אולי זה מובן, הוא חווה בגידות קשות ע"י אנשים שהוא החשיב לקרובים אליו.
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
דיברתי אתה על זה. אמרתי לה שהכרנו את איסתרק, עברנו איתו את התהליך, ואז ברגע שהוא קיבל על עצמו להיות שייך לכוזר בכל ליבו - הוא השתנה לבלי הכר. הוא נשאר איסתרק, עם אותם סערות ואנדרלין ושכל, אבל פתאום הוא נהיה צדיק שלא מהסס להקדים את רצון הבורא לרצונו שלו.
היא הסבירה את זה מאוד יפה: היא אמרה לי שדבר ראשון- איסתרק לא בחר בבת אחת. זה התחיל מהרגע שהוא הבין שקנז צודק, והמשיך לסירוב שלו לקאה הי, והמשיך לנכונות שלו להינשא לנערה שהוא לא יודע עליה כלום בשביל לחזור לכוזר, למרות שהוא יודע שהבחירה להישאר היא לא כל כך רחוקה מהמציאות... הוא עבר תהליך פנימי ארוך, וההחלטה על המוזיקה הייתה קריעת החבל האחרון שקשר אותו לפלאט. מאותו רגע שהוא בחר להשתייך לכוזר- לא היה לו שום רגש לפלאט.
מיה טענה (ואני מסכימה איתה) שכשאדם מקבל על עצמו קבלה ברצינות מוחלטת, ומקריב מעצמו, אפילו משהו קטן, הוא כבר במדרגה אחרת. הוא כבר לא באותו מקום שהוא היה קודם.
אצל איסתרק זה היה מאוד ברור, כי הוא עזב פיזית את הפלאט אבל ידע שלנצח ימשיך להתגעגע אליו. ברגע שהוא אמר 'אני יותר לא שייך לשם' והתכוון לכך באמת, ברבדים הכי נסתרים של לבו - הוא כבר באמת לא שייך לשם. וכן, פתאום הוא נהיה מלך צדיק וכמעט כמעט מושלם. פתאום פגיעה בכבוד התורה מוציאה ממנו כוחות לחימה, פתאום הוא מוכן להקריב עוד, ופתאום הוא נואם מול דיאלידאן בכל להט ליבו, מילים שכמה חדשים קודם הוא אטם את אזניו לשמען. זה כי הוא לא שמח כשהוא ויתר, זה כי הוא היה מאושר. ואגב, העבודה שלו ממש לא נגמרה - מתחת לכיסוי העגלה הוא עוד מלקה את עצמו, ובמשך כל הסדרה הוא עובד על עצמו. ובדיוק לכן הוא מגלם את הטוב בסדרה. בדיוק בגלל שהוא יודע שהוא לא מושלם, והוא עובד על עצמו יום אחרי יום, והוא שלם עם העובדה שאם הוא יפסיק לכאוב את המלחמה הזאת הוא יצטרך לפרוש.
בקשר לחשדנות שלו ביוזבד - גם לי היא הפריעה. איסתרק הוא אדם נותן אמון, אוהב אדם, לא חשדן פרנואיד כמו יוסף. אבל אולי זה מובן, הוא חווה בגידות קשות ע"י אנשים שהוא החשיב לקרובים אליו.
וואוו!
אהבתי ממש.
תודה על זה...
אגב, תמיד טענתי שממלכה במבחן לימדו אותי יותר מכל ספר מוסר;)
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
תודה שהזכרת. היו גדולים בעם ישראל שנפלו בסוף ימיהם.
מה שהרגיז אותי בשאול זה לא שהוא בגד, למרות שגם זה נורא ואיום, אבל זה היה מתקבל ואפילו צפוי. הפריע לי הזוועתיות שלו בסוף הספר. כאילו נער המשי התאדה ובמקומו הופיע חיה מפלצתית ונוראה שלא בוחלת בכלום ומוכנה להרוג.
כשיוזבד דיבר על השריפה (ביוזבד) והזכיר פצועים וחבישות, שאול ביקש ממנו להפסיק עם התיאורים נוטפי הדם. הוא היה משורר עדין נפש, וגם אם הבחירות שלו היו נוראיות - האופי לא יכול להשתנות כך פתאום מן הקצה לקצה.
כבר דנו בזה, זה מאד בולט, החל מהספר הראשון, שהיא מוציאה את הרעים כרעים מאד ואת הטובים כטובים מאד,
למרות שהאמת היא, גם בחיים האמיתיים, וגם מבחינה סיפרותית זה יותר מוצלח, שהשטחים האפורים גדולים הרבה יותר,
ולא הכול כל כך ברור...
אבל במקרה של שאול הקיצוניות באמת מאד בולטת,
אותי (מעניין אם גם אתכם) תפסה אותה נקודה גם במקרה של יוסף דיאלידאן ב"איסתרק".
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אצל איסתרק זה היה מאוד ברור, כי הוא עזב פיזית את הפלאט אבל ידע שלנצח ימשיך להתגעגע אליו. ברגע שהוא אמר 'אני יותר לא שייך לשם' והתכוון לכך באמת, ברבדים הכי נסתרים של לבו - הוא כבר באמת לא שייך לשם. וכן, פתאום הוא נהיה מלך צדיק וכמעט כמעט מושלם. פתאום פגיעה בכבוד התורה מוציאה ממנו כוחות לחימה, פתאום הוא מוכן להקריב עוד, ופתאום הוא נואם מול דיאלידאן בכל להט ליבו, מילים שכמה חדשים קודם הוא אטם את אזניו לשמען. זה כי הוא לא שמח כשהוא ויתר, זה כי הוא היה מאושר. ואגב, העבודה שלו ממש לא נגמרה - מתחת לכיסוי העגלה הוא עוד מלקה את עצמו, ובמשך כל הסדרה הוא עובד על עצמו. ובדיוק לכן הוא מגלם את הטוב בסדרה. בדיוק בגלל שהוא יודע שהוא לא מושלם, והוא עובד על עצמו יום אחרי יום, והוא שלם עם העובדה שאם הוא יפסיק לכאוב את המלחמה הזאת הוא יצטרך לפרוש.
בקשר לחשדנות שלו ביוזבד - גם לי היא הפריעה. איסתרק הוא אדם נותן אמון, אוהב אדם, לא חשדן פרנואיד כמו יוסף. אבל אולי זה מובן, הוא חווה בגידות קשות ע"י אנשים שהוא החשיב לקרובים אליו.
איזה דיון מרתק.
בדיוק פתחתי את פרוג עכשיו, אחרי שבשעתיים האחרונות כתבתי לי בשקט ובשלווה :) את הפרק הבא לפאנפיק שלי שעוסק באיסתרק, ככה שיש לי כל כך הרבה מה לומר על מה שכתבת אבל נראה לי נשאיר את זה למחר כשיעלה במקום לעשות ספויילרים.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
אבל שאול בהתחלה (יוזבד) מתואר כצדיק וטוב לב.
דווקא דיברתי על זה עם מיה
והיא אמרה לי לשים לב שהוא אף פעם לא צדיק תמים
הוא רודף כבוד, אבל בצורה מוסוות
 

דנמרק

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
איזה דיון מרתק.
בדיוק פתחתי את פרוג עכשיו, אחרי שבשעתיים האחרונות כתבתי לי בשקט ובשלווה :) את הפרק הבא לפאנפיק שלי שעוסק באיסתרק, ככה שיש לי כל כך הרבה מה לומר על מה שכתבת אבל נראה לי נשאיר את זה למחר כשיעלה במקום לעשות ספויילרים.
קשור לנושא המדובר?
אם כן, זה ממש מעניין אותי.
 

שרהלה שרהלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
וואוו!
אהבתי ממש.
תודה על זה...
אגב, תמיד טענתי שממלכה במבחן לימדו אותי יותר מכל ספר מוסר;)
לא למדתי הרבה ספרי מוסר בחיי, אך אכן למדתי הרבה מהספרים האלה. לפעמים בשולחן שבת אני שומעת מבני משפחה ווארטים יפים, דרכי השקפה וכו', ואני פתאום אומרת לעצמי 'הי, זה בדיוק מה שכתוב בממלכה במבחן! זו בול ההשקפה הזאת!'
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה