חדשות בעולם מלחמת רוסיה & אוקראינה

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

רק״מ מסוג 'אמיר' של חברת GAIA הישראלית צולם בידי צבא אוקראינה בחרסון​

הכלי צולם והופיע בכמה אתרים אוקראיניים עם ציון שמו 'אמיר' תוצרת גאיה | טרם התקבלה תגובת מנכ"ל החברה שלומי שרגא
דן ארקין | 13/11/2022 Contact author

רק״מ מסוג 'אמיר' של חברת GAIA הישראלית צולם בידי צבא אוקראינה בחרסון


בגזרת הלחימה בחרסון נראה וצולם בצבא אוקראינה כלי רכב תוצרת ישראל - רק"ם 'אמיר' תוצרת חברת GAIA AUTOMATIVE.
הכלי צולם והופיע בכמה וכמה אתרים אוקראיניים עם ציון שמו 'אמיר' תוצרת גאיה. לא התקבלה תגובת מנכ"ל החברה שלומי שרגא.
הרק"ם GAIA AMIR של חברת GAIA AUTOMOTIVE (קריית טבעון) שוקל 10 טונות, רכב 4X4, עביר בתנאי קרקע קשים, פתחי מירי משני צידי הרכב, נושא עד 10 לוחמים, כניסה מדלת אחורית. מהירות עד 122 קמ"ש, טווח מבצעי 400 ק"מ.
יש גרסה גדולה יותר, רכב 6X6 שמשקלו 13 טונות, ובו צריח לירי עם הפעלה מרחוק, מקלע 12.7 מ"מ ואופציה למקלע וולקן 20 מ"מ.

קרדיט: israel defense
FhTtQ_vXgAgS44T.jpg
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

האוקראינים הופתעו: גרפיטי של בנקסי על הריסות הבתים באזור קייב​

אמן הגרפיטי הידוע, בנקסי, הפתיע את האוקראינים כשהגיע לביקור חשאי באזור קייב וצייר לפי ההערכות שני ציורים על קירות בתים הרוסים • הציורים: מתעמל שעושה עמידת ידיים על קוביות בטון, וילד שמנצח מבוגר בהתעמלות


WhatsApp-Image-2022-11-14-at-00.00.45-824x1024.jpeg

הציור שבנקסי פרסם אצלו
תשעה חודשים למלחמה במזרח אירופה: לצד החגיגות של אוקראינה בחרסון, אחרי שהצליחו לשחרר אותו מידי צבא רוסיה שנסוג משם בבושת פנים, היום (ראשון) הופתעו האוקראינים לגלות ציור גרפיטי נדיר ביותר על הריסות בניין באזור הבירה קייב. אמן הגרפיטי הבריטי המכונה בנקסי, אחד אמני הגרפיטי הידועים ביותר בעולם, אישר ברשת החברתית שביקר באוקראינה.
בנקסי ידוע כאמן שמגיע לכל מיני מקומות לא צפויים ומצייר את הציורים שלו על מבנים סתמיים לכאורה, תוך שהוא נע ונד ברחבי אירופה עם קרוואן לבן נטול סממני זיהוי מיוחדים. כאשר האוקראינים גילו ציור עדין של מתעמל שעושה עמידת ידיים, שצץ לו פתאום על קיר בניין הרוס מחוץ לקייב, הם גילו שמדובר בציור של בנקסי. בסך הכול הוא צייר במקום שני ציורים.
בנקסי פרסם תמונות של יצירות האמנות שעשה על הקירות בעיירה בורודיאנקה, שממוקמת צפונית-מערבית לבירת אוקראינה. בין הציורים ישנו מתעמל אותו הגדיר כ"עושה עמידת ידיים על שאריות מקומטות של קוביות בטון". לפי דיווח הערב ב'AP', העיירה הייתה יעד להפגזות על ידי צבא רוסיה בחודשים הראשונים של המלחמה, מה שהפך את בנייני המגורים שלה ל"גושים מפוחמים ומופצצים".
ציור קיר אחר שעשה ככל הנראה בנקסי בעיירה – של ילד קטן שמבצע תרגיל הגנה עצמית של ג'ודו על אדם אחר – גם נראה כאילו זה יכול להיות של בנקסי, למרות שזה לא פורסם בעמוד שלו ברשת החברתית. עם זאת ההערכה שכן מדובר בציור שלו, בשל המסרים שבנקסי נוהג להעביר דרך הציורים שלו. המסר כאן הוא מאחר ופוטין מתעמל ג'ודו, הילד הקטן מנצח אותו כביכול בזירה שלו.
WhatsApp-Image-2022-11-14-at-00.00.46.jpeg

הציור השני שמוערך שצויר על ידי בנקסי
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

רוסיה דחתה את דרישות אוקראינה לחידוש המשא ומתן. משרד החוץ האוקראיני הגיב:​

הצד הרוסי סירב לקבל את התנאים שהודיעה אוקראינה לחידוש אפשרי של תהליך המשא ומתן . הקרמלין דורש לקחת בחשבון את "המצב בשטח".


"תנאים כאלה אינם מקובלים. הנשיא שלנו אמר שוב ושוב שאנחנו מוכנים למשא ומתן, אבל המשא ומתן הזה, כמובן, חייב לקחת בחשבון את המצב בשטח", - פרסום התעמולה RIA Novosti מצטט את דבריו של סגן ראש המועצה. משרד החוץ הרוסי, אולכסנדר הרושקה.
בתגובה, משרד החוץ האוקראיני הזכיר לקרמלין כי רוסיה כרגע "אינה בעמדה להכתיב את הכללים".

דובר משרד החוץ אולג ניקולנקו חזר על התנאים שבהם אוקראינה תהיה מוכנה לשבת שוב ליד שולחן המשא ומתן עם הפדרציה הרוסית:

הפסקה מיידית של המלחמה ,
נסיגה של כל החיילים הרוסיים ,
שיקום השלמות הטריטוריאלית האוקראינית,
פיצוי בגין נזקים
מתן ערבויות אפקטיביות לאי-חזרה על תוקפנות.
הצטרפו אלינו לרשתות החברתיות!
ללא יישום של נקודות אלו על ידי רוסיה, "אי אפשר יהיה להשיג שלום בר קיימא", סיכם ניקולנקו.

נזכיר: ב-9 בנובמבר, נציגת משרד החוץ של הפדרציה הרוסית, מריה זכרובה, הצהירה כי הפדרציה הרוסית מוכנה למשא ומתן "בהתחשב במציאות המתהווה בשעה זו." יום לפני זאת, סגן שר החוץ של הפדרציה הרוסית אנדריי רודנקו הצהיר כי לפדרציה הרוסית אין דרישות כלשהן לתחילת המשא ומתן עם הצד האוקראיני.

עמדת הצד האוקראיני לגבי המשא ומתן נותרה בלתי מעורערת - הוא יתאפשר רק לאחר שרוסיה תשחרר את כל השטחים האוקראינים ותסיג את חייליה מארצנו. מיכאילו פודוליאק, יועצו של ראש לשכת הנשיא , הדגיש זאת לאחרונה.

תרגום מהתקשורת האוקראינית (https://mind.ua/news)
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

מאז תחילת המלחמה המלאה נגד אוקראינה, רוסיה כבר איבדה כמעט 81,400 איש, יותר מ-4,300 יחידות של רכבי אויב ומכליות הושמדו - המטה הכללי של הכוחות המזוינים​


סך אבדות הקרב של האויב מ-24 בפברואר עד 14 בנובמבר הסתכם בקירוב:
כוח אדם - כ-81,370 (+510) אנשים חוסלו,
טנקים - 2848 (+8) יחידות,
כלי רכב קרביים משוריינים - 5748 (+6) יחידות,
מערכות ארטילריה – 1,839 (+2) יחידות,
RSZV – 393 (+0) מ,
ציוד הגנה אווירית - 206 (+0) יחידות,
מטוסים – 278 (+0) יחידות,
מסוקים - 261 (+0) יחידות,
מל"טים ברמה המבצעית-טקטית - 1509 (+2),
טילי שיוט ‒ 399 (+0),
ספינות/סירות ‒ 16 (+0) יחידות,
ציוד רכב ומשאיות טנקים - 4316 (+21) יחידות,
ציוד מיוחד‒ 160 (+0).

 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

אוקראינה משחררת צעד אחר צעד את השטחים הכבושים, ואנחנו נעבור דרך קשה לניצחון - הנשיא בחרסון​



אוקראינה משחררת צעד אחר צעד את השטחים הכבושים, ולמרות הקרבות הקשים ומחיר הניצחון הגבוה, המדינה שלנו תעבור את הדרך הקשה הזו. כך אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במהלך שיחה עם נציגי תקשורת בחרסון.

"אנחנו הולכים צעד אחר צעד לכל השטחים הכבושים זמנית של ארצנו. כמובן, זה קשה, זו דרך ארוכה וקשה. הגיבורים הטובים ביותר של ארצנו נמצאים במלחמה הזו", אמר ראש המדינה.
וולודימיר זלנסקי הדגיש כי אוקראינה אינה מאמינה להצהרותיה של רוסיה, שמנסה להטעות את הקהילה העולמית.
"אנחנו ממשיכים הלאה. אנחנו מוכנים לשלום, אבל שלום לכל המדינה שלנו. זה השטח של כל המדינה שלנו. אנחנו מכבדים את החוק הבינלאומי ואת הריבונות של כל מדינה, ועכשיו אנחנו מדברים על הריבונות של המדינה שלנו. לכן אנחנו נלחמים נגד התוקפנות הרוסית", ציין הנשיא.
הוא הצהיר כי אוקראינה תמשיך לשחרר את השטחים שנכבשו על ידי התוקפן.
"אנחנו לא מעוניינים בשטח של מדינות אחרות. אנחנו מעוניינים רק בביטול הכיבוש של ארצנו ושל השטחים שלנו. לכן, אני לא יודע מה יקרה אחר כך, אבל זה יקרה", הדגיש וולודימיר זלנסקי.
הנשיא הדגיש כי היום אוקראינה משלמת מחיר יקר על ניצחונות בחזית, כי האויב לא רוצה להחזיר מרצונו את מה שכבש.
"אף אחד לא נותן שום דבר כל כך בקלות. המחיר של המלחמה הזו גבוה. אנשים נפצעו, מספר רב של אנשים מתו. לכן (חיילים רוסים. - אד') נסוגו או ברחו - אנו מאמינים שהם ברחו כי הצבא שלנו הקיף את האויב, והם היו בסכנה. היו קרבות עזים, והתוצאה היא שהיום אנחנו באזור חרסון", ציין ראש המדינה.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

משייפים חוטים בידיים: החבלנים הרוסיים פוצצו פצצות מצרר אוקראיניות • צפו​

ברוסיה מפרסמים תיעוד בו ניתן לראות את החבלנים הרוסיים מפוצצים פצצות שלא התפוצצו אחרי התקפה אוקראינית לטענתם, תוך שהם מדווחים כי מדובר בפצצות מצרר, האסור לשימוש על ידי מרבית מדינות המערב בשל הסיכון הגבוה •

צפו

קרדיט: JDN
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית

זלנסקי הזהיר: "חרסון מלאה מוקשים"; התושבים נותקו ממים וחשמל • צפו​

בסיור בחרסון, לאחר ששוחררה מצבא רוסיה, הזהיר הנשיא זלנסקי כי העיר עדיין מלאה במוקשים • "הרוסים הרסו הכול", אמר • התושבים נותקו מאספקת מים וחשמל, במערב מזהירים שרוסיה עדיין יכולה לשגר טילים על התושבים
קרדיט איתמר בן כליפה, JDN.

תשעה חודשים למלחמה במזרח אירופה: אחרי שחרור העיר חרסון מצבא רוסיה, מוקדם יותר היום (שני) הגיע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לביקור במקום. זלנסקי כינה את נסיגת הכוחות הרוסיים מהעיר כ"תחילת סוף המלחמה", אך במקביל הודה שהצבא האוקראיני שילם מחיר כבד מאוד על השחרור. ב'AP' דווח כי במערב הזהירו את האוקראינים מפני תקיפה רוסית מחודשת על המקום.

בסיור ברחובות חרסון אמר זלנסקי כי "זו ההתחלה של סוף המלחמה", והוסיף ש"אנחנו מגיעים צעד אחר צעד לכל השטחים הכבושים זמנית". עם זאת ציין זלנסקי בעצב: "הלחימה לקחה את הגיבורים הטובים ביותר של ארצנו". מפקדי הצבא באזור הראו לנשיא האוקראיני את הנקודות בהן התמקמו הרוסים בזמן כיבוש העיר, והוא הגיב: "הם הרסו כל מה שנקרה בדרכם, הרסו את כל רשת החשמל".

בשולי פסגת G20 באינדונזיה, התייחס נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לשחרור חרסון. ביידן כינה זאת כ"ניצחון משמעותי" עבור אוקראינה. לדבריו: "אני לא יכול לעשות דבר מלבד לברך על האומץ, הנחישות והיכולת של העם האוקראיני, הצבא האוקראיני. הם באמת היו מדהימים". נשיא המעצמה הגדולה הבהיר: "נמשיך לספק את היכולת לעם האוקראיני להגן על עצמו".

במקביל, אנליסטים צבאיים במערב הזהירו כי ישנם עדיין חלקים נרחבים במזרח ודרום אוקראינה שנמצאים בשליטה רוסית, והעיר חרסון עצמה נותרה "בהישג יד" של הפגזים והטילים של מוסקבה. האופוריה בחרסון לאט לאט שוככת, בזמן ש-80,000 התושבים שעדיין נותרו שם גילו שתוך כדי הנסיגה – הרוסים ניתקו אותם מאספקת המים והחשמל. גם אספקת המזון והתרופות שובשה. זלנסקי עצמו הזהיר שהעיר עמוסה במלכודות ובמוקשים. עם זאת, ההערכה שהרשת האלחוטית תתחיל לפעול במקום כבר ממחר.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
פולשים רוסים ממשיכים למות באוקראינה . כך, על פי נתוני המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה, במהלך 24 השעות האחרונות חיסלו כוחות ההגנה של אוקראינה 710 פולשים נוספים, 13 טנקים, 25 כלי רכב קרביים משוריינים ו-11 מערכות ארטילריה.

בסך הכל, ב-14 בנובמבר, ביצעו כוחות הכיבוש הרוסיים 4 טילים ו-23 תקיפות אוויריות, ביצעו יותר מ-70 הפגזות של חפצים צבאיים ואזרחיים על שטחה של אוקראינה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כצפוי: רוסיה תקפה את קייב וכמה אזורים באוקראינה ב-15 בנובמבר.


ביום שלישי, 15 בנובמבר, נשמעו פיצוצים בקייב . בסביבות השעה 14:20 הוכרזה התרעה אווירית בבירה, כמו גם ברוב אזורי אוקראינה.

מאוחר יותר התפשטה ההתרעה האווירית לכל אזורי אוקראינה, ולאחר זמן מה החלו להגיע דיווחים על פיצוצים באזורים שונים, בעיקר בסומי ובקירובורד. לאחר מכן, הופיע מידע על קולות הפיצוצים בקייב ובאזור קייב.

המידע הראשון על הפיצוצים בקייב התקבל בסביבות השעה 15:05. מאוחר יותר נודע כי בעיר פועלת מערכת הגנה נגד מטוסים, כפי שדווחו תושבים מקומיים.

תוך דקות ספורות נודע על קולות נפץ חוזרים ונשנים בבירה. עשן נראה באתר הנחיתה. לא ידוע היכן בדיוק אירעו הפיצוצים, ואסור להפיץ מידע כזה.

כפי שדיווח ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו , כמה רקטות רוסיות פגעו בבנייני מגורים ברובע פצ'רסק בעיר.

ציטוט
"על פי מידע ראשוני, שני בנייני מגורים נפגעו ברובע פצ'רסק. כמה טילים הופלו על ידי ההגנה האווירית מעל קייב. חובשים ומחלצים בזירת הפגיעה. מידע מפורט יותר בהמשך", הודיע ראש קמד"א.
בסביבות השעה 16:00 נודע על להיט נוסף בקייב. הוא טס מעל בניין רב קומות, הכריז ראש עיריית העיר ויטלי קליצ'קו. הוא לא חשף פרטים נוספים.

יחד עם המידע על הפיצוצים בקייב, נודע על הפיצוצים באזור קייב. בעבר דווח כי באזור פועלת מערך ההגנה האווירית. מאוחר יותר, מידע זה אושר על ידי ראש קייב OVA, Oleksiy Kuleba.

ציטוט
"אזור קייב! ההגנה האווירית פועלת באזור. יש מידע על חפצים שהופלו. אין לצלם או לצלם את אתרי הנחיתה. הישאר במקלטים!" כתב קולבה בטלגרם שלו .
פיצוצים באזור סומי ב-15 בנובמבר
מיד לאחר פרסום הכוננות האווירית נודע על הפיצוצים באזור סומי. בהמשך התקבל מידע על פיצוצים חוזרים ונשנים. עד כה יש מידע על העבודה המוצלחת של ההגנה האווירית באזור. לא ידוע דבר על הפגיעה.

פיצוצים באזור קירובורד ב-15 בנובמבר
הפיצוצים הראשונים באזור קירובורד אירעו גם הם מיד לאחר פרסום האזעקה. כ-30 דקות לאחר מכן אירעו פיצוצים באזור, כלומר בעיר קרופיבניצקי. עדיין אין מידע רשמי.

מתקפת רקטות על לבוב ב-15 בנובמבר
בסביבות השעה 16:10 נשמעו פיצוצים בלבוב. כך אישר ראש העיר אנדריי סדובי. לדבריו, חלק מלבוב נותר ללא חשמל עקב הפגזות.

עבודת הגנה אווירית באזורי צ'רקסי, ויניצה ופולטבה ב-15 בנובמבר
השלטונות של שלושה אזורים באוקראינה - צ'רקאסי, ויניציה ופולטבה - דיווחו על הפעולה המוצלחת של כוחות ההגנה האווירית במהלך הכוננות האווירית. נכון לשעה 16:20 לא היו דיווחים על פגיעה מאזורים אלו.

פיצוצים בחרקוב ב-15 בנובמבר
כמו כן, במהלך התקיפה האווירית נשמעו פיצוצים הן בחרקוב והן באזור. ידוע כי לאחר השביתות באזור החלו בעיות באספקת האנרגיה, ובחרקוב עצמה הופסקה עבודת הרכבת התחתית.

תרגום מהתקשורת האוקראינית (https://mind.ua/news)
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
חלק גדול מאוקראינה נותר ללא חשמל לאחר שביתת הפדרציה הרוסית היום:


לאחר מתקפת הטילים הרוסית המאסיבית על אוקראינה ב-15 בנובמבר, נותרו מספר ערים באזורים רבים ללא חשמל.

הדיווחים הראשונים על הפסקות חשמל החלו להגיע לאחר השעה 16:00. ראשית, נודע כי לבוב וחארקוב נותרו ללא חשמל, מאוחר יותר כבה האור בקייב ובז'יטומיר.

לאחר מכן, DTEK הודיעה בדחיפות לציבור על הפסקות חשמל חירום.

ציטוט
"עקב התקפות טילים מהצד הרוסי, בפקודת ה-NEC Ukrenergo, הם נאלצים ליזום הפסקות חשמל חירום. זהו צעד הכרחי כדי לאזן את מערכת החשמל ולמנוע תקלות בציוד. לוחות זמנים של כיבוי ייצוב אינם בתוקף כרגע!" DTEK הדגיש.

אספקת החשמל בבירה ובאזור נעלמה בסביבות השעה 16:30. יחד עם האור, החיבור הנייד נעלם לחלוטין. לדברי אולקסי קולבה, ראש ה-OVA של קייב, באזור יש התקפות על תשתית אנרגיה , בגלל זה, התפתח מצב קריטי עם אספקת חשמל באזור - כמעט מחצית מהאזור נותר ללא חשמל נכון ל-19: 00.

ציטוט
"הוכנסו הגבלות חשמל לשעת חירום. כמו כן אנו רואים בעיות בתקשורת - השתמשו בנדידה ארצית. עבודות השיקום נמשכות. כולם עובדים במקומות שלהם כדי להתגבר על ההשלכות של ההפגזה בהקדם האפשרי", אמר קולבה.
במקביל, ראש עיריית קייב , ויטלי קליצ'קו , הודיע כי לאחר התקפות רקטות מסיביות בבירה, על מנת לאזן את מערכת האנרגיה ולהימנע מתאונות ציוד, האורות כובו בשעת חירום. בגלל זה, הקו האדום של המטרו נעצר, אבל מאוחר יותר תנועת הרכבות הוחזרה.

ציטוט
"המטרו מחזיר בהדרגה את התנועה לשגרה", הודיע ראש עיריית בירת אוקראינה בשעה 18:35.
בלאק אאוט בלבוב
המצב בעיר לאחר ההפגזות היום נצפה כקשה מאוד - כיום נותרו 80% מלבוב ללא חשמל, לצרכנים חסר חום ומים חמים. כמו כן, חשמליות וטרוליבוסים אינם נוסעים בעיר.

כדי לפתור איכשהו את בעיית אספקת האנרגיה, כבר הופעלו בעיר גנרטורים של דיזל.

לפיכך, כרגע, אור נעדר חלקית ב:

חמלניצקי
אודסה
לוצק
מיקולאיב
צ'רנוביץ
מחוז קרמנצ'וצקי, מחוז פולטבה.

יש לציין שצפוי שלג כבד באיזורים רבים באוקראינה הלילה, ללא חשמל!

תרגום מהתקשורת האוקראינית (https://mind.ua/news)
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
בעקבות המתקפה הרוסית על אוקראינה שכללה שיגורים של יותר מ100 טילים,
חצי מהעיר קייב ללא חשמל כשמחר אמור לרדת שלג בעיר...
כמו"כ בעקבות הפגיעות של רוסיה במתקני החשמל נותקה ושובשה גם חלק מאספקת החשמל למולדובה הסמוכה..
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
כאן 11: דיווחים על טיל רוסי שנפל בשטח פולין היום במתקפה המאסיבית אחה"צ!!

דאגה בעולם: רוסיה שיגרה טילים לפולין - כינוס חירום של הקבינט​

שני בני אדם נהרגו בעיר פרזבודו במחוז לובלין מפגיעת טילים ששיגרה רוסיה לעבר לבוב באוקראינה | ראש הממשלה מורביצקי והנשיא דודה הודיעו על כינוס חירום של הקבינט

2 בני אדם נהרגו בעיר פרזבודו במחוז לובלין בפולין מפגיעת טילים ששיגרה רוסיה לעבר אוקראינה. ראש הממשלה מורביצקי והנשיא דודה הודיעו על כינוס חירום של הקבינט.

פולין חברה בנאט"ו. ומדינה יכולה לבקש להפעיל את סעיף 5 אם היא מותקפת. מדובר בזליגה ראשונה של הלחימה אל תוך מדינה שחברה בנאט"ו.


:שני בני אדם נהרגו בעיר פרזבודו במחוז לובלין מפגיעת טילים ששיגרה רוסיה לעבר לבוב באוקראינה. כזכור, פולין חברה בנאט"ו.

גורם בפולין לכאן חדשות: עדיין בוחנים את מה שאירע - עדיין לא ניתן לומר בוודאות ממה הפגיעה, אולם בכיר במודיעין האמריקני מאשר: טילים רוסיים פגעו בפולין והרגו שני בני אדם.

בזמן שבבאלי מתקיים כינוס ה G20, כולל שר החוץ הרוסי לברוב, ביצעה היום רוסיה את אחת התקיפות הנרחבות ביותר נגד אוקראינה מאז הורחבה הפלישה ב 24 בפברואר. מה שברור כעת הוא שהרוסים שיגרו בערך 90 טילי שיוט לעבר עשרות ערים ויעדי תשתיות ברחבי אוקראינה. מחרתיים צפויות המעלות בקייב לצנוח לאפס, וצפוי שלג. בעקבות התקיפות חצי העיר מנותקת כעת מאספקת החשמל, וכך גם בלא מעט ערים אחרות, כך דיווח יאיר נבות.

קירילו טימושנקו, סגן ראש לשכת הנשיא זלנסקי, אמר לפני זמן קצר על המצב: ״רוב התקיפות התרחשו במרכז ובצפון המדינה. המצב בקייב קשה מאוד, וכעת מוכנסים לתוקף לוחות זמנים מיוחדים לכיבוי חירום. תאגיד החשמל הממלכתי נאלץ להתחיל בהפסקות חירום של אספקת החשמל כדי לאזן את מערכת החשמל ולהימנע מתקלות בציוד".

קרדיט ומקור: https://hm-news.co.il/323568/
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ראש ממשלת פולין כינס בדחיפות את הוועדה לביטחון לאומי


תקיפות טילים מסיביות בשטחה של אוקראינה הדהדו במדינה השכנה. הערב, התכנסה בדחיפות ישיבה של הוועדה לביטחון לאומי בראשות ראש הממשלה מתאוש מורבייצקי בפולין. גם הנשיא אנדז'יי דודה נוכח בפגישה עם השרים. סיבת הכינוס מובטחת שתפורסם בהמשך.

מוקדם יותר ברשתות החברתיות המקומיות היו דיווחים כי שתי רקטות נחתו בשטח פולין לאחר תקיפות על אוקראינה. דווח על פיצוצים במחוז לובלין על הגבול עם אוקראינה. שני אנשים מתו.

באופן לא רשמי, גם ידוע ששוגרו מטוסים צבאיים.

הרדיו הפולני ZET דיווח כי בכפר פז'וודובי (8 ק"מ מהגבול עם אוקראינה) במחוז לובלין, אירע פיצוץ במייבש תבואה, והרג שני אנשים. כתב הרדיו גילה כי הפיצוצים אירעו כאשר טרקטור נכנס למשקל.

המשטרה, הפרקליטות והצבא פועלים במקום. בשירותי הכיבוי אישרו כי היו פיצוצים בפשבודוב, אך עדיין לא ידועה הסיבה למה שקרה.

המודיעין האמריקאי סבור כי הטילים שנפלו בפולין הם רוסים.

הפרסום "Onet" כותב כי המועצה לביטחון לאומי אכן התכנסה, אך מכנה את השביתות במחוז קובל (מחוז וולין באוקראינה), הממוקם 65 ק"מ מהגבול עם פולין, כסיבה.

תרגום מהתקשורת האוקראינית (https://mind.ua/news)
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

באבוד רשעים בינה • אתגר 112

לוח מודעות

למעלה