חדשות בעולם מלחמת רוסיה & אוקראינה

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • כתבה ארוכה או מספר תמונות - מומלץ להכניס לספוילר.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

רוסיה נסוגה מהסכם התבואות עם אוקראינה​

רוסיה חזרה בה מההסכם על מעבר חופשי של ספינות משא חיטה מאוקראינה, לאחר שטענה כי כוחות הממשל בקייב תקפו ספינות של צבא רוסיה באזור הים השחור • הנשיא ביידן תקף: "מעשה מקומם ושערורייתי"

שמונה חודשים למלחמה במזרח אירופה: לפי דיווח הערב (ראשון) ב'AP', מסתבר כי ההסכמות אליהן הגיעו רוסיה ואוקראינה על אף הלחימה ובתיווך של טורקיה והנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן, לא החזיק הרבה זמן. כזכור רוסיה אפשרה בחודשיים האחרונים לספינות משא חיטה של אוקראינה לשוט בבטחה בסמוך לנמלים שנכבשו על ידי כוחות הקרמלין, אבל המצב כעת כבר השתנה.

לפי הדיווח, רוסיה ניתקה מחדש את אוקראינה מכל אפשרות של הוצאת סחורות חיטה על ידי ספינות משא למדינות נחשלות בעולם כגון יבשת אפריקה. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס לכך בהצהרה לתקשורת וכינה זאת כ"מעשה שבאמת מקומם". לדברי הנשיא האמריקני, הטלת המצור של רוסיה עלול להחריף את משבר המזון שכבר קיים במספר מדינות.

"זה ממש שערורייתי", אמר ביידן, "אין טעם במה שהם עושים. האו"ם ניהל משא ומתן על ההסכם הזה וזה צריך להיות הסוף שלו". הרוסים מנגד נימקו את החזרה שלהם מההסכמות, בטענה כי אוקראינה ביצעה התקפת מזל"ט בשבת כנגד צי רוסי בים השחור, מול חופי קרים. אוקראינה הכחישה את המתקפה ואמרה כי "רוסיה טיפלה לא נכון בנשק שלה" ושלמעשה מדובר היה בפיצוץ פנימי של צבא רוסיה.

לפי הדיווח בשעות האחרונות של משרד התשתיות האוקראיני, 218 ספינות המעורבות בייצוא תבואה נחסמו – 22 הועלו ונתקעו בנמלים, 95 הועלו ויצאו כבר מהנמלים, ועוד 101 ממתינות לבדיקות. במקביל נמשכת הלחימה עצמה בתוך אוקראינה, כאשר במשרדו של הנשיא וולודימיר זלנסקי בקייב דיווחו היום על חידוש המתקפות באזור העיר חרסון.

קרידט ומקור: https://www.jdn.co.il/video/1849164/
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

התחדשו ההפצצות הרוסיות בקייב; תשתיות קריטיות ניזוקו​

בשעות הבוקר המוקדמות נשמעו אזעקות ופיצוצים בבירה קייב, זפוריז'יה, חארקוב וערים נוספות • ראש עיריית קייב הודיע כי כמה מתקני תשתית "קריטיים" נפגעו – ובשל כך נפגעה אספקת המים והחשמל לכמה אזורים בבירה

לאחר כמה ימים שקטים יחסית, מטח כבד של תקיפות רוסיות פגע הבוקר (שני) בתשתיות קריטיות בקייב, חרקוב ובערים גדולות אחרות. המתקפה באה ככל הנראה כנקמה על מה שמוסקבה טענה הייתה מתקפה אוקראינית על צי הים השחור שלה בסוף השבוע.

בשעות הבוקר המוקדמות נשמעו אזעקות ופיצוצים בבירה קייב, זפוריז'יה, חארקוב וערים נוספות. ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו הודיע כי כמה מתקני תשתית "קריטיים" נפגעו – ובשל כך נפגעה אספקת המים והחשמל לכמה אזורים בבירה. חלק מתושבי העיר שעשו את דרכם לעבודה בשעה זו, קיבלו הודעות משירותי החירום על איום במתקפת טילים, ואזעקות התקיפה האווירית פעלו במשך שלוש שעות רצופות.

הרשויות במחוז קייב הזהירו את האזרחים להיות מוכנים להפסקת חשמל ארוכה בגלל הפסקות החירום. מושל אזור קייב, אולכסיי קולבה, אמר גם כי אדם אחד נפצע ומספר בתים ניזוקו כתוצאה מהתקיפה הבוקר.

במקביל, צבא אוקראינה דיווח הבוקר כי צבא רוסיה החל להסיג יחידות ארטילריה מאזורי הלחימה במחוז חרסון, על רקע ההיערכות להתקדמות אוקראינית באזור וחשש מנפילת הגדה המערבית של הדנייפר לידי קייב. על פי ההערכה של הצבא המקומי, היחידות ככל הנראה צפויות לעבור לחזית אחרת בלחימה, ככל הנראה במזרח.

בתוך כך לפי דיווח אמש ב'AP', ההסכמות אליהן הגיעו רוסיה ואוקראינה על אף הלחימה ובתיווך של טורקיה והנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן, לא החזיק הרבה זמן. כזכור, רוסיה אפשרה בחודשיים האחרונים לספינות משא חיטה של אוקראינה לשוט בבטחה בסמוך לנמלים שנכבשו על ידי כוחות הקרמלין, אבל המצב כעת כבר השתנה.

לפי הדיווח, רוסיה ניתקה מחדש את אוקראינה מכל אפשרות של הוצאת סחורות חיטה על ידי ספינות משא למדינות נחשלות בעולם כגון יבשת אפריקה. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס לכך בהצהרה לתקשורת וכינה זאת כ"מעשה שבאמת מקומם". לדברי הנשיא האמריקני, הטלת המצור של רוסיה עלול להחריף את משבר המזון שכבר קיים במספר מדינות.

קרדיט ומקור: https://www.jdn.co.il/news/1849454/
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

נחשף: יחידת עילית אמריקנית שוהה על אדמת אוקראינה בסמוך לחזית​

בכיר בפנטגון חשף כי יחידת עילית אמריקנית נשלחה לאזור הקרב באוקראינה, במטרה לבצע בדיקות על השימוש בנשקים העצומים שנשלחים מהבית הלבן לממשל זלנסקי בקייב • הנשיא ביידן הבהיר: "הם לא לוקחים חלק בקרב"

שמונה חודשים למלחמה במזרח אירופה: לפי דיווח הערב (שני) ב'AP', ארצות הברית שלחה קבוצת חיילי עילית אמריקנים לאזור שדה הקרב באוקראינה. גורם בכיר בפנטגון חשף כי הקבוצה הזאת מבצעת למעשה בדיקות על תפעול הנשק שארצות הברית מספקת לאוקראינה במלחמה שלה מול רוסיה, ויודעת לעדכן את וושינגטון כמה נשקים חסרים או שדווקא מיותרים.

הבכיר בפנטגון הבהיר כי החיילים האמריקנים לא נשלחו לתוך שדה הקרב באוקראינה, "הם לא יכולים לבצע בדיקות קרוב לקווי החזית", אך כן לאזור. המיקום המדויק לא נמסר כמובן מחשש שהרוסים יפגיזו אותם, אך הגורם הבכיר כן ידע לספר שקבוצת חיילי העילית נמצאים "במקום מאובטח". בפנטגון הבהירו כי בקייב פועלים מולם עד כה בשקיפות מלאה בכל הקשור לנשק המערבי שנשלח אליהם.

הסיבה לכך שארה"ב החליטה לפרסם את הסיפור באופן פומבי, היא כחלק ממסע לחצים כבד שמפעיל הציבור האמריקני כנגד ממשל ביידן. הציבור דורש לוודא כי כמויות הנשק שהבית הלבן שולח לקייב, לא יפול לידיים רוסיות. מסע לחצים נוסף מופעל מצד מספר חברי קונגרס, שדורשים מהבית הלבן לספר כיצד בדיוק מועבר הנשק האמריקני בשווי המיליארדים לאוקראינה. את זה סירב ממשל ביידן לחשוף.

בתחילת הלחימה באוקראינה הודיעה ארה"ב שמספר קטן של חיילים אמריקנים חזרו לשגרירות בקייב כדי לבצע משימות אבטחה ואחרות. אחרי החשיפה היום, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלל שאלה של העיתונאים האם אותה קבוצת חיילי עילית אמריקנים לוקחים גם חלק בלחימה עצמה. "אין כל תפקיד קרבי עבור כוחות ארה"ב בתוך אוקראינה", הבהיר הנשיא.

קרדיט ומקור: https://www.jdn.co.il/video/1849717/
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

באוקראינה חוששים מגנרל חורף​

באוקראינה ציינו אתמול 250 ימים לפריצת המלחמה העקובה מדם עם רוסיה – והחשש הגדול הוא מפני מחסור בחשמל וגז שכבר מורגש היטב בבירה קייב וכמעט בכל עיר באוקראינה. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים הגבירו הרוסים את התקיפות על תשתיות אזרחיות ובהן תחנות כוח המייצרות חשמל – כולל גם בערים במערב אוקראינה שלא היו נתונות לירי טילים עד כה

החורף כבר מורגש היטב באוקראינה והשבוע הטמפרטורה בחלק מהערים צפויה להגיע ל-0 מעלות צלזיוס ואף לכמה מעלות מתחת לאפס.
לדברי הרב שלום גוטליב, רב העיר ושליח חב"ד במיקולאייב שמופגזת ללא הרף ונותקה חלקית מחשמל ומים, "אנחנו נערכים ומתכוננים לחורף מאתגר. נספק הרבה תנורים ועצים להסקה, כי במקלטים רבים החימום הרגיל לא עובד והם נעזרים בתנורים עם עצים. אנחנו עובדים על רכישת ואספקת גנרטורים, כי כבר כעת יש תקלות בחשמל,
עוד אמר: "במקביל, אנחנו מסייעים לאנשים בתשלומים של חובות לחברת החשמל המקומית, כדי שיחברו אותם שוב לחשמל והם יוכלו להתחמם. נספק גם הרבה שמיכות וביגוד חורפי שיסייע לאנשים להתחמם. צוות של הקהילה עובר בבתים של יהודי העיר ומתקן את זגוגיות החלונות שהתנפצו מההפצצות וכן דלתות שנעקרו ממקומן מהדף - וזאת כדי למנוע מהקור להיכנס פנימה".
גם שליח חב"ד הרב שאול הורביץ, רב העיר ויניצא, עושה ככל יכולתו להשיג גנרטורים. האתגר שלו כפול: מלבד הניסיון להשיג שעות אור וחשמל לביתו הפרטי, למרכז הקהילתי ובית הכנסת שלו, הוא מאכלס גם עשרות משפחות של פליטים בבית הספר היהודי 'אור אבנר' בויניציא. "אנחנו מנסים להשיג גנרטורים, כי יש פה הרבה הפסקות חשמל. המטרה שלנו היא לאפשר כמה שיותר אור ובעיקר חימום כדי שאנשים לא יקפאו חלילה".
בשבועות האחרונים הגבירו הרוסים את התקיפות על תשתיות אזרחיות ובהן תחנות כוח המייצרות חשמל – כולל גם בערים במערב אוקראינה שלא היו נתונות לירי טילים עד כה.
ב"פדרציית הקהילות היהודית של אוקראינה", שמאגדת את 180 הקהילות היהודיות במדינה, אומרים שאכן מדובר באחד האתגרים הגדולים ביותר מאז פרצה המלחמה: "אנחנו מציינים 250 ימים למלחמה הנוראית הזו, שבה קיפחו את חייהם רבבות אוקראינים חפים מפשע ונראה שהיא רחוקה מלהסתיים. עברנו כל כך הרבה אתגרים וקשיים, אבל האתגר של החורף הקשה באוקראינה ללא חשמל מדיר שינה מענינו והחשש הוא שלא נצליח לתת מענה לכולם. אנו מנסים לסייע לבתי הכנסת ולמרכזים הקהילתיים ברכישת גנרטורים ונציגים שלנו עושים עבודה לוגיסטית קשה ומבצעים רכש בכל המדינות הסובבות את אוקראינה בגלל שלא ניתן למצוא פה גנרטורים. החשש הוא שרבים ימותו מקור חלילה", אומר הרב מאיר סטמבלר יו"ר ה"פדרציה" ושליח חב"ד.
עוד אמר: "בכל התקופה האחרונה אנחנו מתעסקים בנושא הזה מסביב לשעון ופונים לקרנות, ארגונים ואנשים פרטיים מסביב לעולם בבקשה לעזור לנו וב"ה יש כבר ארגונים שגילו רצון לעזור ואנחנו מברכים אותם על כך".
לדברי מנכ"לית הפדרציה אלינה טפליצקי: "ברור שלא נוכל לחלק גנרטור לכל משפחה יהודית כדי לחמם את ביתה, אבל במהלך השבועות הקרובים נחלק לעשרות אלפי בתי אב יהודיים מטענים ניידים מיוחדים שבהם יש תקעים לחיבור מוצרי חשמל – כדי שיהיה להם עוד כמה שעות של חימום ואור. נחלק גם תנורים, שמיכות וביגוד חם – ונשמח לכל תרומה לרכישת הציוד ולהעברתו הלאה ליהודי אוקראינה".
בחדרי חרדים

קרדיט ומקור: https://www.kore.co.il/viewArticle/117036
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
פורסם שרוסיה מוכנה לחזור/חזרה להסכם התבואה בתנאי שאוקראינה תתחייב שלא תתקוף את רוסיה בים השחור...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
פורסם הבוקר שהרוסים הסירו את דגל רוסיה מבנין הממשל בחרסון,
האוקראינים טוענים שהעיר ננטשה לחלוטין גם ע"י אזרחים (לא ברור אם בכפיה או ברצון),
והעיר כעת ממש עיר רפאים...
כמו"כ המודיעין הבריטי עדכן שהכוחות הרוסיים סובלים משימוש בכלי רכב וטנקים תקולים וישנים,
ובעקבות כך קיבלו כ 100 כלי רכב וטנקים מבלארוס לאזורי החזית במזרח אוקראינה...
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

המודיעין הבריטי: החיילים הרוסים מתלוננים על "פחיות אלומיניום"​

החיילים הרוסים מאוכזבים מהצורך לשרת עם כלי רכב קרביים ישנים, אותם הם מתארים כ"פחיות אלומיניום". רוסיה איבדה עד היום 2,734 טנקים, 5,552 רכבי לחימה משוריינים, 4,162 כלי רכב ומשאיות דלק, 1,755 מערכות ארטילריה. כך לפי צבא אוקראינה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם3.11.2022 | 13:58

fb5368ddbeb0d7ffa31a.jpg
מלחמת אוקראינה רוסיה | צילום: משרד ההגנה האוקראיני
במהלך השבועות האחרונים, רוסיה רכשה לפחות 100 טנקים ומשוריינים נוספים מבלארוס, לאחר שכוחות רוסים מאבדים כ-40 כלי רכב משוריינים ביום באוקראינה, שזה "שווה בערך לציוד של גדוד", כך פרסם משרד ההגנה הבריטי.
"יחידות שריון וארטילריה הם מרכזיים בדרך המלחמה של רוסיה", נכתב בדו"ח. עם זאת, לפי המשרד, החיילים הרוסים מאוכזבים מהצורך לשרת בכלי רכב קרביים ישנים, אותם הם מתארים כ"פחיות אלומיניום". כוחות רוסים באוקראינה "נאבקים בחלקם בשל קשיים בהשגת תחמושת ארטילרית וכלי רכב משוריינים חלופיים מספקים", פרסם המשרד.
המטה הכללי של צבא אוקראינה דיווח היום כי רוסיה איבדה 2,734 טנקים, 5,552 רכבי לחימה משוריינים, 4,162 כלי רכב ומשאיות דלק, 1,755 מערכות ארטילריה, 390 מערכות רקטות שיגור, 198 מערכות הגנה אווירית, 277 מטוסים, 258 מסוקים, 1442 מל"טים ו-16 סירות.
במהלך 24 השעות האחרונות, כוחות ההגנה האוויריים של אוקראינה הפילו 10 מל"טים מתוצרת איראן ומתוצרת רוסית, כך דיווח המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה.
בחדרי חרדים

מקור: כל רגע
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
פורסם הבוקר שהרוסים הסירו את דגל רוסיה מבנין הממשל בחרסון,
האוקראינים טוענים שהעיר ננטשה לחלוטין גם ע"י אזרחים (לא ברור אם בכפיה או ברצון),
והעיר כעת ממש עיר רפאים...
בניין הממשל בחרסון ללא הדגל הרוסי
file.php
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
4.11.2022 12:27
אתר 'בלומברג' האמריקני דיווח היום (שישי) כי רוסיה הבטיחה להגיב אם ישראל תעביר מיירטים תוצרתה לאוקראינה. ('כאן')

מתוך אתר 'כל רגע'
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
BBC הבריטי:
אזרחים אוקראינים מדווחים שהחיילים הרוסים בחרסון החליפו את המדים בבגדים אזרחיים,
ונראה שהם מתכוננים למחמה ממושכת בשטח בנוי..
כמו"כ הרשויות בקייב מתכוננות לאפשרות שלא יהיה חשמל כלל בעיר, ויצטרכו לפנות את כל 3.000.000 האזרחים שנותרו בעיר ובפרבריה...
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

האטום על היפנים: פוטין הבהיל את מקרון​

במערב נבהלו מהרמזים: פוטין התייחס בשיחה עם מקרון למתקפה הגרעינית האמריקנית על הירושימה ונגסקי ב-1945

ישתמש בנשק להשמדה המונית? פוטין על רקע הלחימה באוקראינהישתמש בנשק להשמדה המונית? פוטין על רקע הלחימה באוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבהיל מנהיגים במערב כאשר במהלך שיחה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא רוסיה פוטין התייחס למתקפה הגרעינית האמריקנית על הירושימה ונגסקי ב-1945 , כך אמרו מקורות דיפלומטיים ל"דיילי מייל".
פוטין אמר כי ההפצצות - שסיימו את מלחמת העולם השנייה הודות לכניעת היפנים - הוכיחו כי "לא צריך להתקיף את הערים הגדולות כדי לנצח".
לדברי המקורות: "מקרון נבהל לשמע הדברים. זה נשמע כמו רמז מאוד גדול לכך שפוטין עשוי לפוצץ נשק גרעיני טקטי במזרח אוקראינה, ולא לגעת בקייב כלל. נראה שזה עיקר דבריו".
מקור בממשלת צרפת אמר ל"דיילי מייל" כי "שני הנשיאים דנו בסכנה שטמונה בשימוש בנשק גרעיני. פוטין רוצה להעביר את המסר שכל האפשרויות פתוחות, בהתאם לדוקטרינה הרוסית".
גורמים במערב הזהירו כי פוטין עשוי להשתמש בנשק גרעיני אחרי שצבא אוקראינה תקף גשר המחבר בין רוסיה לחצי האי קרים - צעד שפוטין אמר כי "חצה את כל הקווים האדומים".

יש לציין כי האיומים של פוטין נשמעים ברקע האזהרות של פוטין כי על תושבי העיר חרסון במזרח אוקראינה, שנכבשה על ידי הרוסים, לפנות את האזור לאור ההתקדמות של הצבא האוקראיני.

המחדש
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
נתי לנגרמן ערוץ 14:
ימים לפני הבחירות ישראל העבירה לאוקראינה מערכות התרעה מתקדמות לזיהוי שיגורי טילים,
כמו"כ שגריר אוקראינה בישראל בשיחות סגורות "אנו מודאגים מהקשר בין נתניהו לפוטין"..."ליברמן הוא הפוליטיקאי הבעייתי ביותר מבחינת אוקראינה בישראל"...
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

בירת אוקראינה בסכנת הקפאה; חורף ללא חימום​

רוסיה תקפה את רשת האנרגיה של אוקראינה, במהלך החודש האחרון, מה שהוביל למחסור בחשמל ולהפסקות מתגלגלות ברחבי המדינה שסועת המלחמה
97532325bd2fa563b67d.jpg

יענקי פרבר | חדשות בעולם7.11.2022 | 07:50

ראש עיריית קייב על רקע הריסות בעיר | צילום: באדיבות המצלם
עיר הבירה של אוקראינה עשויה לעמוד בפני חורף ארוך ללא חום, חשמל או מים, דבר שעלול לאלץ את תושבי קייב לברוח אם רוסיה תמשיך בהתקפותיה על רשת האנרגיה של אוקראינה, כך הזהירו גורמים רשמיים.
ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, פרסם את ההערכה העגומה כאשר ארה"ב לוחצת על מנהיגי אוקראינה להביע נכונות לנהל משא ומתן עם רוסיה, כי בעלות בריתה עומדות בפני עייפות להמשך המלחמה. קליצ'קו הדגיש בפני התקשורת הממלכתית כי גורמים רשמיים עושים כל שביכולתם כדי להימנע ממחסור בצרכים דחופים כשהטמפרטורות הקפואות מתקרבות למספרים מאד מאד נמוכים.
"בואו נהיה כנים, האויבים שלנו עושים הכל כדי שהעיר תהיה בלי חום, בלי חשמל, בלי אספקת מים, באופן כללי, אז כולנו מתים", אמר קליצ'קו. "ועתיד המדינה והעתיד של כל אחד מאיתנו תלוי במידת הכנה שלנו למצבים שונים".
רוסיה פגעה בתשתית האנרגיה של אוקראינה במהלך החודש האחרון, מה שהוביל למחסור בחשמל ולהפסקות מתגלגלות ברחבי המדינה שסועת המלחמה. קייב וחלקים אחרים של האזור היו ביום ראשון עם הפסקות חשמל מדי כמה שעות.
קליצ'קו אמר ש-3 מיליון תושבי קייב צריכים להתכונן לעזוב את העיר ולהישאר עם משפחה או חברים בפרברים שלה שעדיין יש להם חשמל ומים "במקרה הגרוע ביותר". ראש העיר כינה את מעשי רוסיה כ"טרור" ו"רצח עם".
בינתיים דובר מחלקת המדינה אמר שאם רוסיה רוצה לנהל משא ומתן, עליה לעצור את "הפצצות והטילים שלה ולהסיג את כוחותיה מאוקראינה, הקרמלין ממשיך להסלים את המלחמה הזו", אמר הדובר. "הקרמלין הוכיח את חוסר נכונותו לעסוק ברצינות במשא ומתן עוד לפני שהחל בפלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה". זלנסקי אמר ביום שישי האחרון שמדינתו מוכנה ל"שלום הוגן וצודק", ציין הדובר.
בחדרי חרדים

מקור: כל רגע
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

המל"ט מכוון – התותח יורה והמשטרה הושמדה: תיעוד מהמלחמה באוקראינה​

ברוסיה מפרסמים תיעוד וידאו מהמלחמה הניטשת באוקראינה, כאשר מל"ט המשמש לצורך איסוף מודיעיני מעביר מידע מצולם לאנשי יחידת התותחנים, שמצליחים לדייק את הירי שלהם ולפגוע במטרה של צבא אוקראינה – ומשמידים אותה
להורדת הסרטון

JDN
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
על פי דיווחים, פולין תסייע לאוקראינה לשדרג את מפציצי ה-SU-24 שלה כדי שיוכלו לשאת את טיל השיוט "Storm Shadow" של נאט"ו.
במידה שזה נכון, זה הטיל ארוך הטווח הראשון שניתן לאוקראינה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה