חדשות בעולם מלחמת רוסיה & אוקראינה

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה

מ.א.ק.

משתמש מקצוען

אוקראינה אומרת שיש לה דריסת רגל על הגדה המזרחית של נהר הדנייפר​


פקיד אוקראיני בכיר אמר שכוחותיה הקימו ראש חוף על הגדה המזרחית של נהר הדנייפר ליד חרסון, התקדמות חשובה בהתגברות על אחד המחסומים האסטרטגיים המשמעותיים ביותר של רוסיה במלחמה.

אנדריי ירמק, ראש לשכת הנשיא, לא מסר פרטים אך אישר את ההתפתחות שנידונה בהרחבה בפורומים צבאיים בחודש האחרון. "כנגד כל הסיכויים, כוחות ההגנה של אוקראינה קיבלו דריסת רגל בגדה השמאלית", אמר למכון הדסון, צוות חשיבה בוושינגטון, בנאום ביום שני.

מאז עזבו הכוחות הרוסיים את העיר חרסון והשטח סביבה בנובמבר 2022, האזור היחיד בו שלטו בגדה המערבית של הדנייפר, הפך הנהר לקו הפרדה טבעי לאורך חזית הקרב הדרומית, ומנע מהחיילים האוקראינים להתקדם הלאה לכיוון קרים שסופח לרוסיה.

המכשול גם איפשר לרוסיה לרכז חיילים נוספים באזור זפוריז'יה הממוקש והמבוצר ובמזרח אוקראינה. חציית הנהר עלולה לאפשר לאוקראינה לאגף את רוסיה מבלי שתצטרך לפרוץ את אזור זפוריז'יה ולעשות את הנתיב היבשתי הישיר ביותר לקרים.

ירמק אמר שצבא אוקראינה נע "צעד אחר צעד" לכיוון קרים וכסה כמעט שלושה רבעים מהמרחק שם.

מאז הקיץ, כוחות אוקראינים חצו את הנהר בקבוצות קטנות כדי ליצור דריסת רגל ליד גשר חרסון ולאחרונה ביקשו להרחיב את נוכחותם בכפרים הסמוכים בגדה המזרחית, כולל קרינקי.

המכון לחקר המלחמה בוושינגטון אמר שההערות של ירמק מאששות את ההערכות שלו כי אוקראינה מבצעת פעולות קרקעיות גדולות מהרגיל בגדה המזרחית של הנהר ונראה שהיא מחזיקה בעמדות שלה ומספקת חיילים בחלק הנשלט על ידי רוסיה. אזור חרסון.

צילומי לוויין מיום שני הראו כוחות מתקדמים על קרינקי בגדה המזרחית כ-22 מייל (35 ק"מ) צפונית מזרחית לעיר חרסון, אמר המכון.

בלוגרים צבאיים רוסים דיווחו על קרבות אינטנסיביים ליד קרינקי.

המושל של מחוז חרסון שנכבש על ידי מוסקבה, ולדימיר סלדו, אמר כי הכוחות האוקראינים איבדו עד שני גדודים שחצו את הנהר וניסו לשמור על דריסת רגלם בגדה המזרחית.

בערוץ הטלגרם שלו, הוא טען כי הכוחות האוקראינים בקרינקי עומדים בפני "גיהנום לוהט" של הפצצות אינטנסיביות והם מושמדים "בקנה מידה גדול".

כוחות אוקראינים הקימו מזמן עמדות בכמה אזורים בגדה המזרחית וביקשו להרחיב אותם, תוך שימוש בסירות להובלת אספקה.

אוקראינה איבדה שליטה על כמעט כל אזור חרסון, כולל העיר חרסון, במרץ 2022, רגע לאחר שהחלה פלישת רוסיה. כוחות רוסים התקדמו מחצי האי קרים, כמעט ולא נתקלו בהתנגדות למרות שגבול אוקראינה היה אמור להיות בשמירה כבדה.

בפיתוחים אחרים:

לפחות שני אזרחים נהרגו ו-14 נפצעו באוקראינה ביממה האחרונה, כך נמסר מלשכת הנשיא.

במזרח אזור דונייצק פתחו הרוסים במתקפת טילים מאסיבית על סליידוב שפצעה שלושה בני אדם ופגע בשמונה בניינים רבי קומות ואחרים.

באזור חרסון נפצעו שבעה בני אדם במהלך הפגזה על אזורי המגורים של בריסלאב והעיר חרסון.

מל"טים הרגו גבר בן 26 בניקופול, על הגדה הנגדית של הנהר מהאזור ליד תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה.

באזור חרקוב, הפגזה ליד איזיום פגעה במכונית והרגה נהג בן 33 ופצעה נוסע.

(AP)
 

י"כ

משתמש מקצוען

אוקראינה טוענת כי רוסיה איבדה 1,190 חיילים ביום אחד​

המטה הכללי של צבא אוקראינה הודיע כי רוסיה איבדה 318,570 חיילים ו-7,744 מערכות ארטילריה מאז פברואר 2022. אוקראינה מסרה אתמול כי למעלה מ-150 ישובים / מחוזות במדינה ספגו אש ארטילרית ביממה האחרונה​

רוסיה איבדה 1,190 חיילים ו-18 מערכות ארטילריה ביממה האחרונה, כך מסר צבא אוקראינה. על פי הדיווחים באוקראינה ובארצות הברית, למעלה מ-300,000 חיילים רוסים נהרגו מאז החלה הפלישה בפברואר 2022.
המטה הכללי של צבא אוקראינה הודיע אתמול כי רוסיה איבדה 318,570 חיילים ו-7,744 מערכות ארטילריה מאז פברואר 2022.
ה'דיילי אקספקס' דיווח כי אי אפשר לדעת את מספר ההרוגים באופן עצמאי, והקרמלין טרם הגיב על הנתונים האוקראינים.
רוסיה פרסמה עדכון משלה אתמול, וטענה כי 605 חיילים אוקראינים נהרגו במהלך 24 השעות האחרונות, אם כי לא סיפקה הערכה רוסית לגבי סך האבידות האוקראיניות שנגרמו במהלך המלחמה.
בעדכון של אתמול מסרה אוקראינה כי מערכות ההגנה האווירית שלה השמידו 15 מתוך 20 מל"טים מאיראן ששימשו את הכוחות הרוסיים. בסך הכל 38 מל"טים שוגרו במהלך הלילה שבין שבת לראשון לשטח אוקראינה, לפי קייב, רוסיה גם שיגרה טילים ותקפה עשרות פעמים במהלך 24 השעות הקודמות.
אוקראינה מסרה אתמול כי למעלה מ-150 ישובים / מחוזות שלה בצפון, מזרח ודרום המדינה ספגו אש ארטילרית ביממה האחרונה, וכי הקרבות נמשכים סביב העיירה אבדייבקה שבדונייצק.​
 

י"כ

משתמש מקצוען

שלושה סוכנים רוסים הורעלו למוות בעיר הכבושה

שלושה סוכנים משירות הביטחון של רוסיה מתו באוקראינה. השלושה אכלו ארוחה שהוזמנה בחנות לממכר מזון מהיר. משלוחן הביא את האוכל לסוכנים, והם מתו לאחר שטעמו מרעל עכברים שהוכנס לאוכל

שלושה סוכנים משירות הביטחון של רוסיה ה-FSB מתו באוקראינה לאחר שאכלו ארוחה שכללה גם רעל עכברים. סוכן רביעי אושפז לאחר שבלע גם את האוכל המזוהם בעיר הכבושה מליטופול באזור זפוריז'יה.
ההרעלה הקטלנית התרחשה לפני מספר ימים, כאשר קבוצה של סוכני FSB שהוצבה במליטופול הזמינה מזון ומשקאות אלכוהוליים לביתם מאחת המסעדות המקומיות, כך דיווחו ערוצי טלגרם רוסיים שונים.
זמן קצר לאחר שהסוכנים אכלו את ארוחתם, הובהלו ארבעתם לבית החולים, שם מתו שלושה מהם, והרביעי נותר ביחידה לטיפול נמרץ. מקורות עלומים ב-FSB וברשויות אכיפת החוק ברוסיה, אמרו כי הקורבנות אכלו רעל עכברים.
בחיפוש במסעדה שבה הזמינו הקורבנות את האוכל לא נמצאו סימני רעל, אבל המשלוחן שהביא את הטייק אאוט לכתובת של סוכני ה-FSB הנידונים "נעלם ללא עקבות".
איבן פדורוב, ראש העיר הגולה של מליטופול שנאלץ לעזוב את העיר הכבושה, אישר את אירוע ההרעלה וייחס אותו לעבודתם של פעילים שמתנגדים לרוסיה בראיון לתוכנית טלוויזיה אוקראינית. "חיסול האויב מתבצע לא רק על ידי פיצוצים וטילים, אלא גם על ידי כוחות התנגדות", אמר פדורוב.
"קבוצה של אויבים חוסלו, כלומר הורעלו. ערוצי הטלגרם של האויב אפילו כותבים על זה: הם הזמינו אוכל בבית קפה ואחרי שאכלו אותו כולם הורעלו וחלקם מתו, זו ההתנגדות האפקטיבית שממשיכה להיות מופעלת במליטופול גם תחת כיבוש", אמר ראש העיר.​
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הכלכלן העולמי רובין ברוקס: הייצוא הגרמני של כלי רכב וחלקים מנועיים לקירגיזסטן עלה ב- 5500% מאז פלשה רוסיה לאוקראינה.
לא צריך להיות מדען טילים כדי לדעת שכל הדברים האלה מיועדים בכלל לרוסיה.
זה לא שקירגיזסטן נמצאת פתאום בתנופה אדירה.
גרמניה חייבת לעצור את המסלול העוקף שפוטין יצר.
 

י"כ

משתמש מקצוען
בשבוע האחרון פוצצו האוקראינים 2 מסילות רכבת מרכזיות במזרח הרחוק של רוסיה, ליד הגבול עם מונגוליה, מדובר בהפרעה קשה לשינוע כוחות צבא ורכבות משא למזרח הרחוק (כולל סין).​
 

יוסקה הזמר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
קרן בצלאל: נשיא אוקראינה זלנסקי מעדכן שהוא בדרכו לארגנטינה להשתתף מחר בהשבעה של הנשיא הנבחר חאבייר מיליי. זו נסיעה ראשונה של זלנסקי לאחת ממדינות דרום אמריקה מאז הפלישה הרוסית - אזור שנחשב בעייתי לקייב בכל הקשור לתמיכה באוקראינה.
 

י"כ

משתמש מקצוען

3000 חיילים רוסים נהרגו תוך 3 ימים בלחימה עם אוקראינה​

רוסיה איבדה בימים האחרונים 3000 חיילים תוך שלושה ימים בלבד בקרבות עזים במזרח אוקראינה. כוחותיו של פוטין ממשיכים לנסות להסתער על העיר אבדייבקה במסע עקוב מדם

צבא רוסיה איבד 3,010 חיילים וכן 32 טנקים תוך שלושה ימים בלבד, צבאו של פוטין ספג מכה אדירה בחזית. יש לציין כי המספרים הלא מאומתים פורסמו בפייסבוק על ידי המטה הכללי של אוקראינה אשר נשבע "להכות את הכובש" בסוף כל פוסט.
קייב הודיעה שרוסיה ספגה 1,120 נפגעים ב-7 בדצמבר, 990 ב-8 בדצמבר ו-900 ב-9 בדצמבר - היא לא ציינה את כמות הפצועים בהשוואה להרוגים, כמו כן אוקראינה לא ציינה כמה חיילים אוקראינים נהרגו בימים האלה.
סביר להניח שרבים מהאבידות הללו התרחשו סביב העיר אבדייבקה, שאותה מנסה מוסקבה לכבוש מאז אמצע אוקטובר עם השלכות הרסניות נוראיות.​
 

חיי יצחק

משתמש מקצוען
ביידן צוחק כששואלים אותו אם הוא רוצה שאוקראינה תנצח את רוסיה.
האיש לא תמיד מפוקס, שיהיה בריא.
או אולי הוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים...
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Video 2023-12-13 at 12.37.47 AM.zip
    KB 937.9 · צפיות: 144
  • WhatsApp Video 2023-12-13 at 12.37.47 AM.mp4
    KB 939.7

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
גם הלילה: מתקפה מסיבית של טילים וכטב"מים איראניים של צבא רוסיה בערי אוקראינה. חיל האוויר של אוקראינה הודיע שהפיל הלילה את כל 35 הכטב"מים האיראניים ששיגר צבא רוסיה. בשעה זו: יותר מ-20 מפציצים רוסיים באוויר, נערכים לשגר טילים לאוקראינה. (N12)
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לא שומעים ע"ז..

אבל מצבם של האוקראינים, לא טוב.

ממתקפה אוקראינית עם נשק מערבי מתקדם, הם עברו להתבוססות בכמה עיירות שכבשו בדרום.

בנתיים הרוסים דחקו אותם שוב מבאחמות וההרים והערים שסביבה, כמה ק"מ אחורה. כמו"כ הרוסים מכתרים את אבדיבקה, במה שנראה חזרה על באחמות 2.

כל זה קורה כשהקשב העולמי מופנה למלחמה בישראל, ולנתיבי השייט המאויימים ע"י החות'ים בתימן, הקונגרס מסרב לאשר סיוע נוסף לאוקראינה, והצבא האוקראיני קרוב מתמיד לנקודת השחיקה שלו.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אסף רוזנצוייג:


דיווח בסקיי ניוז: ארה"ב מתכוונת להציב מחדש נשק גרעיני בבריטניה - על רקע האיום הגובר מרוסיה והחשש לפגיעה בברית נאט"ו. משרד ההגנה הבריטי לא הכחיש את הדיווח, וזו תהיה הפעם הראשונה מאז 2008 שארה"ב מציבה נשק גרעיני בבריטניה, אז פינו האמריקנים פצצות אטום מהממלכה בעקבות ההערכה כי האיום מרוסיה ירד מאז סוף המלחמה הקרה. בדיווח נטען שיוצבו פצצות הגדולות פי שלושה מאלו שהוטלו על הירושימה
 

חכמה חיפאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
395,990 חיילים, 332 מטוסי-קרב מתקדמים, 6,416 טנקים, 325 מסוקים, 24 אוניות מלחמה וסירות, וצוללת אחת • אוקראינה מסכמת את האבידות הקשות שגרמה לרוסיה – במהלך שנתיים של מלחמה עקובה מדם, שהחלה עם הפלישה לשטחה.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
אוקראינה הטביעה נחתת רוסית בים השחור
צבא אוקראינה הודיע כי "הכוחות המזוינים של אוקראינה, יחד עם יחידת המודיעין של משרד ההגנה, השמידו את ספינת הנחיתה הגדולה 'צזאר קוניקוב'. היא הייתה במים הטריטוריאליים של אוקראינה, ליד אלופקה, בזמן הפגיעה".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה