עזרה מכה חדשה בבני ברק: חניה על מדרכות

מצב
הנושא נעול.

אסתושי

משתמש מקצוען
תודה רבה על ההשקעה (כמה זמן זה לקח?)
הודעה יפה ועשירה בתוכן!
יש לי הערה אחת שלא קשורה לנושא העיקרי של האשכול.
לעניות דעתי הבלתי מחייבת צריך להוציא גם את התח"צ הבין עירונית מהעיר לעשות תחנה מרכזית ולרשת את העיר בשאטלים שיעברו ברחובות המרכזיים,
ביום של הפגנת השמאל שעברה בז'בוטינסקי לא הייתה תחבורה ציבורית בעיר והעיר הייתה משוחררת ברמות שלא הכרתי, זה היה ביום חמישי שכל כלל ישראל בקניות ולא היו פקקים ולא צפירות!
הציעו את זה פעם וכל הבני ברקים הזדעקו שלא יתכן שהאוטובוס לא יעבור להם מתחת הבית...
 

נפטון

משתמש מקצוען
תודה רבה על ההשקעה (כמה זמן זה לקח?)
הודעה יפה ועשירה בתוכן!
יש לי הערה אחת שלא קשורה לנושא העיקרי של האשכול.
לעניות דעתי הבלתי מחייבת צריך להוציא גם את התח"צ הבין עירונית מהעיר לעשות תחנה מרכזית ולרשת את העיר בשאטלים שיעברו ברחובות המרכזיים,
ביום של הפגנת השמאל שעברה בז'בוטינסקי לא הייתה תחבורה ציבורית בעיר והעיר הייתה משוחררת ברמות שלא הכרתי, זה היה ביום חמישי שכל כלל ישראל בקניות ולא היו פקקים ולא צפירות!
רעיון חלופי:
לרשת את סביבות העיר בכמה חניונים ענקיים לרכבים פרטיים, ולהפוך את העיר לתחב"צ בלבד! אולי אפילו רכבת על ציר רבי עקיבא/חזון איש/כהנמן, גם ישחרר את העיר גם ישחרר את המדרכות, גם ישחרר את הצפירות העצבניות, וגם יתן תחב"צ יעיל ואמין שבאמת ייתר את השימוש ברכב בעיר
;)
 

דיני

משתמש מקצוען
רעיון חלופי:
לרשת את סביבות העיר בכמה חניונים ענקיים לרכבים פרטיים, ולהפוך את העיר לתחב"צ בלבד! אולי אפילו רכבת על ציר רבי עקיבא/חזון איש/כהנמן, גם ישחרר את העיר גם ישחרר את המדרכות, גם ישחרר את הצפירות העצבניות, וגם יתן תחב"צ יעיל ואמין שבאמת ייתר את השימוש ברכב בעיר
;)
רעיון חלופי לחלופי:
לחרוש את כל בני ברק ולבנות מחדש
 

די

משתמש סופר מקצוען
ומה יעזור לדרוש מבעלי הרכבים? איפה הם ישימו אותם?

בקיצור, מה הפתרון שלך הישים לבעלי הרכבים?
בעיה:
בעל רכב מתגורר ברחוב רבי עקיבא 10.
השעה 10 בלילה.
הוא חזר מהעבודה, הוא רעב, וצריך לשרותים. וגם עייף.
אין חניות ליד הבית. יש רק על מדרכה.
עושה סיבוב רחב ב2 קילומטרים סמוכים,
ואין חניה!
כיצד עליו לנקוט?
אם אין לו חניה יש לו שתי אפשרויות 1. למכור את הרכב. 2. לקנות חניה ולשים מחסום שלא יחנו לו שם.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אני רואה את הדיון כאן,
אני גרה באזור שבנו פרויקט חדש עם מדרכה רחבה יחסית ,
וכבר שמחתי שהנה יהיה כיף ללכת כאן ברוגע עם הילדים לגינה,
והופ, הכל מלא במכוניות מקצה לקצה... לפחות עשרה רכבים לכל אורך הפרויקט החדש............
לא קלטתי את עוצמת האבסורד עד שביום אחד שנסחבתי עם עגלת תאומים וילדים עייפים בחזור מהגינה -אני שומעת רכב צופר לי בעצבנות שוב ושוב, שאפנה לו את המדרכה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלחתי לעירייה תמונות וסרטונים מכל שעות היממה ,התחננתי שיתקינו עמודי חסימה,
תנחשו לבד את התגובה............
תעזרו לי באמת, איך אפשר לדון לכף זכות התנהלות קבועה !!!! ולא של רכב אחד או שנים - בכביש סואן שאין לאן לרדת אם תחסום את המדרכה??
איך זה יכול להיות?
וכי לך - בעל הרכב הנכבד - אין אשה וילדים ?????
כמה יעלה לדיירי הבניין לשים בעצמם עמודי חסימה על המדרכה?
(אגב זה יכול להיות פיתרון לבעיה כאן באשכול-אם מישהו באמת רוצה לפתור אותה-לרשת את מדרכות ב"ב בעמודי חסימה). וכמובן בנוסף להפוך נתיב אחד לפחות ברבי עקיבא וכהנמן לנת"צ.
 

ניק כפול

משתמש חדש
בוקר טוב לכולם ובמיוחד לעיצובים מפנקים מן הטבע.
אני אתייחס קודם כל לבעיה, אולי בסוף בקצרה לדרך שאנשים מחליטים לפתור אותה.
בעית החניה בבני ברק היא ממש לא בעית חניה, היא בעית ציפוף אוכלוסין, היא בעיה של חלוקה נכונה של שימושים במרחב הציבורי.
בגדול, אפשר לחלק בגסות את הדרך לשלושה שימושים עיקריים, א. הולכי רגל, ב. תחבצ, ג. תחבורה פרטית.
בעיר כמו בני ברק אין מקום כמעט לשלושת השימושים, זה עוד לפני שאני מדבר על חניה, אני מדבר על תנועה. זו לא בעיה של בני ברק, זו בעיה של כל עיר גדולה ומבוקשת בעולם, בני ברק היא דוגמא חדה לכך בגלל הצפיפות המוגזמת, אבל זו בעיה שקיימת גם בתל אביב רמת גן גבעתיים ירושלים בחלק מהשכונות, חיפה, חדרה, נתניה, וכו וכו.
בעולם המגמה (הנכונה) היא לתת את המקום להולך הרגל, זה מתבטא ביצירת מרחב ציבורי נוח ונעים להולכי רגל תוכ"ד דחיקת הרכב הפרטי ממרכזי העיר ומאזורי הסחר בעיקר.
דוגמא טובה בארץ הוא רחוב יפו בירושלים, רחוב שלכל אחד נעים להסתובב בו, הוציאו מהרחוב את הרכב הפרטי לגמרי, יצרו מרחב נעים להולכי הרגל.
הבעיה שהדוגמא הזו די נדירה בארץ, היא קיימת במדרחובים בירושלים תל אביב ועוד מספר ערים וזהו. בגדול התכנון בארץ הוא מוטה רכב פרטי בצורה קיצונית מה שמשפיע לרעה גם בצורה קיצונית על חווית ההליכה והתחבצ בכל מרחב עירוני כמעט בארץ.
התכנון הלקוי הזה גורם שכל אדם שיש ברשותו יכולת קונה רכב פרטי, ואז באים הפקקים ואז באה מצוקת החניה, ואף אחד לא עוצר לחשוב ולומר בוא נעשה את זה אחרת.
אם תרצו להבין איך אמורה להראות עיר, תסתכלו על התכנון של צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים, העדפה מוגזמת לתחצ, בניה של פתרונות היסע המונים על חשבון רכב פרטי ולא בנוסף, (כי אין כמעט שייכות לבנוסף), בנית חניוני חנה וסע שמשמשים כקישורית לתחבצ ומשאירים את הרכב הפרטי מחוץ לעיר.
עוד דוגמא לכמה התכנון מוטה רכב פרטי, בכל הערים הגדולות באירופה אור של תחנת רכבת הוא אזור הומה, במרכז העיר, מסחר פעיל, מגורים, מוסדות ממשלה וציבור, וכו'. בערך כמו תחנת יצחק נבון בירושלים.
הבעיה שפה בארץ תחנת רכבת תהיה תקועה באזור תעשיה או בקצה העיר, ותמיד יקיפו אותה מגרשי חניה עצומים לטובת משתמשי הרכב הפרטי, אם היו בונים שם במקום את העיר עצמה מאשר את החניות הללו היה נראה פה הרבה יותר נעים וטוב ויעיל, הקישוריות של האוטובוסים עם הרכבת ברוב התחנות בארץ פשוט נוראיות, לא פלא שבסוף או שאדם יסע את כל הדרך ברכב פרטי או שעד הרכבת יסע ברכב פרטי.
אם הייתה לנו פה מערכת תחבצ אמינה, תכנון עירוניות נכון, רוב תושבי גוש דן לא היו חשים צורך ברכב, המיליונרים של ניו יורק מגיעים לעבודה במנהטן במטרו מהכרח, כי אין להם שום סיכוי לזוז ולחנות במנהטן. תושב די אמיד בוינה שישבתי אצלו פעם לסעודת שבת שיבר את אוזני בכך שהוא לא רואה צורך ברכב, חניה אין לו, אין חניות כמעט בוינה במרכז העיר שהם לא פרטיות, אבל התחצ אמין לעילא ולעילא, אז למה צריך אוטו.
את וינה מצד לצד אתה תחצה ב40 דקות עם תחצ, וחווית החלפת המטרו או אוטובוסים תהיה אמינה ומדוייקת ובלי ללכת מתחנה לתחנה שני דקות ולחצות צמתים עצומים כלום, זה פשוט מקושר נכון.
לגבי תכנון עירוניות נכון, כשאתה בונה שכונה חדשה, ובית הספר רחוק יותר מרבע שעה הליכה מהבית, כנ"ל לגבי כל מקום שנצרך ברמה יומיומית, ודאי שהאדם בסוף ירוץ לקנות אוטו, אבל אם היית בונה ומתכנן נכון, לא מבתר ערים באמצעות כבישים מהירים בין שכונה לשכונה, יוצר שימוש עירובים קרי מסחר ומגורים ומוסדות ציבור באותו תא שטח, מתכנן את הרחובות בצורה שנעים וכיף ללכת בהם גם מבחינת מרחקי ההליכה וגם מבחינת חווית ההליכה, נותן עדיפות אמיתית לתחבצ והולכי רגל, אולי היו קונים פה פחות רכבים במדינה.
הבעיות הם רבות ומעיקות, יש עיריות שמנסות לפתור אותם, יש עיריות שמנסות לתת פתרונות מוטי רכב פרטי בעיקר, וחבל, יש עיריות שלא מנסות כלום, יש גם שלטון ארצי שחייב לתעדף פחות רכב פרטי, זה כולל את משרד התחבורה השיכון והפנים בעיקר.
תמיד תהיתי לעצמי כמה ממתכננני התחצ ומבכירי משרד התחבורה משתמשים בתחצ על בסיס יומיומי.
שורה תחתונה יש מקומות בארץ שמנסים לפתור את התכנון ההזוי פה, יש מקומות שרק אינטרסים אישיים ועסקיים גוברים על ציבוריים.
לגבי עצם הבעיה והדרך להתמודד עם פתרון, אני בתור אחד שמחזיק רכב פרטי ומשתמש בו המון, כשאני נכנס לגאולה או לבני ברק תמיד אחפש חניה בעוטף ואלך ברגל או באוטובוס, למי שגר זה לא פתרון, הוא צריך כל ערב לחנות ליד הבית וזה מובן, אבל לחנות על מדרכה זה פשע וחוצפה ברמה אחרת.
דיברו פה על סכנות של הולכי רגל וילדים בכביש, אף אחד לא הזכיר פה את הנכים, יש בבני ברק לא מעט כאלה על קלנועיות, או כסאות גלגלים.
תחשבו עליו, יצא מהבית נסע כמה מאות מטרים או יותר, ובום, רכב על המדרכה, מה עכשיו, הוא לא יכול לקפוץ מהמדרכה לכביש, הוא יפרסס ויחזור עד הירידה לכביש במעבר חציה או צומת, ואז מה? במדרכה בצד השני גם יהיה חסום, בכביש סכנת נפשות ליסוע, באמת לא מבין את האנשים שמרשים לעצמם, הטענה פה שאם העירייה לא דואגת לחניה אני אגנוב לנכה את המדרכה,, משולה לאם לא אישרו לי דמי אבטלה מביטוח לאומי אני אשדוד בכניסה לדואר נכה שמשך את הקצבת נכות שלו. זה פשוט גועל נפש, החזרה בגלגול של גזל הרבים כזה בוודאי מובטחת.
אם הנתונים הם א. אני גר במקום פלוני, ב. אני חייב רכב פרטי, ג. אין חניה ליד הבית שלי, ד. אחנה על המדרכה. הנתונים לא מוכרחים מלכתחילה, ל א לא ב לא ג וודאי וודאי לא ד.
באופן אישי אני משתדל לא לדון עד שאגיע, אבל את זה אני לא מסוגל לקלוט.
יצא לי לפני חודשיים לחטוף דוח 250 על חניה של שתי דקות בתחנת אוטובוס פה בחריש, פשוט לקחתי את הדוח ואמרתי לפקח תודה רבה, כי אם אוטובוס עם אמא עם עגלת תינוק עבר שם, והנהג לא יכל להצמד ולתת לה לרדת נורמלי למדרכה אז הדוח מגיע לי, וההרתעה חייבת להיות, כי אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו וכו.
סליחה על החריפות אבל התרגלנו במיוחד בערים הגדולות לתרבות של אגואיזם בנהיגה בצורה מחפירה, זו חניה על מדרכה, זו עקיפה של רכב שעצר במעבר חציה תוכ"ד מעבר ילדים את המעבר, זו עקיפה מימין של אוטובוס שפורק נוסעים, (למה הנהג לא נצמד, כי חנו לו בתוך המפרץ, או סתם כי הוא עצלן).
מקווה שלא העקתי, ותשתדלו לנהוג בריא


אם כבר יורדים לשורש הבעיה, לדעתי התכנון הלקוי נבע משני דברים א. שנים ארוכות של שלטון זר ב. הגידול המהיר לא מאפשר לעמוד בקצב
 

נפטון

משתמש מקצוען
בעל רכב מתגורר ברחוב רבי עקיבא 10.
השעה 10 בלילה.
הוא חזר מהעבודה, הוא רעב, וצריך לשרותים. וגם עייף.
אין חניות ליד הבית. יש רק על מדרכה.
עושה סיבוב רחב ב2 קילומטרים סמוכים,
ואין חניה!
כיצד עליו לנקוט?
בעל רכב מתגורר ברחוב רבי עקיבא 10.
השעה 10 בלילה.
הוא חזר מהעבודה, הוא רעב, וצריך לשרותים. וגם עייף.
אין חניות ליד הבית. ואין חניה על המדרכה.
עושה סיבוב רחב ב2 קילומטרים סמוכים,
ואין חניה!
כיצד עליו לנקוט?

אשאל אחרת:

בעל רכב מתגורר ברחוב רבי עקיבא 10.
השעה 10 בלילה.
הוא חזר מהעבודה, הוא רעב, וצריך לשרותים. וגם עייף.
אין חניות ליד הבית. יש רק בכניסה לחניה של הבניין ממול.
עושה סיבוב רחב ב2 קילומטרים סמוכים,
ואין חניה!
כיצד עליו לנקוט?

********
שאלה של מבט:
כשחניה על מדרכה היא אופציה אז ברור מה תהיה התשובה, אבל כשחניה על מדרכה היא לא אופציה חושבים אחרת.
 

חרישאי

משתמש מקצוען
הזעם שלכם מובן,
אבל אתם מגיעים ממקום שרואה רק צד אחד.
הדוגמא פה לא מתאימה.
זה נכון שצריך לפתור את העוול, אבל להתחיל להגיד שיש חניות
או שהנהג יישן כל הלילה ברכב (איפה בדיוק? יעמוד באמצע הכביש?)
זה לא לנסות למצוא פתרון, אלא רק להוציא קיטור על ציבור הנהגים החוצפן.
כלומר זה ישאר ככה.
אתם תקטרו, הם בינתיים יחנו.

למצוא פתרון זה להודות שאין מספיק חניות,
ולהתחיל לדרוש אותם מהגורמים הרלוונטיים בעיריה.
וכן לתלות מודעות לבעלי הרכבים שישימו לב כשהם חונים על מדרכה,
שישאירו רווח עבור עגלות.
למצוא פתרון זה להבין שבעיר כמו בני ברק אין חניות לכולם נקודה, או שגרים בחריש עם חניה פרטית, או שקונים דירה עם חניה פרטית בבני ברק, אין כזה דבר למצוא או להמציא חניות.
 

צביקה - היימישTech

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
תודה רבה על ההשקעה (כמה זמן זה לקח?)
הודעה יפה ועשירה בתוכן!
יש לי הערה אחת שלא קשורה לנושא העיקרי של האשכול.
לעניות דעתי הבלתי מחייבת צריך להוציא גם את התח"צ הבין עירונית מהעיר לעשות תחנה מרכזית ולרשת את העיר בשאטלים שיעברו ברחובות המרכזיים,
ביום של הפגנת השמאל שעברה בז'בוטינסקי לא הייתה תחבורה ציבורית בעיר והעיר הייתה משוחררת ברמות שלא הכרתי, זה היה ביום חמישי שכל כלל ישראל בקניות ולא היו פקקים ולא צפירות!
כמה חיכיתי שמישהו יכתוב את זה כבר!
עשרות תגובות על כמה הנהגים חוצפנים שהם חונים על המדרכה, אבל על זה שמי שרוצה לנסוע בבני ברק במוצאי שבת בשביל להביא את הילדים לביקור אצל סבתא לא יכול לנסוע, כי מקניון איילון ועד היציאה מהעיר יש נחש של אוטובוסים שאי אפשר לעבור, כי כמה אנשים החליטו שחייבים לעלות לאוטובוס מתחת לבית ואי אפשר לנסוע באוטובוס עירוני לתחנות מחוץ לעיר, על זה אף אחד לא מדבר.
או על זה שכשרוצים לצאת מהעיר בשעות מסויימות אי אפשר כי כל בני ברק יוצאים מקוקה קולה כדי שחס ושלום לא יהיה מחלף ברמת אלחנן.
או שאי אפשר להכנס לעיר בערב כי כולם נוסעים למחתנה.
או שאין סוף פעמים מפספסים רמזור ירוק כי הולך רגל החליט שהוא צריך לעבור את הכביש עכשיו למרות שהרמזור שלו אדום.
או שבכל מטר צריך לדפוק ברקס כי מעברי חציה הם המלצה בלבד.

להאשים רק את הצד השני זה קל מאוד. אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. למשל, רוב אנשים שיש להם רכב לא יחצו כביש באלכסון כי "מה זה משנה לאיזה כיוון", ולא יחצו בלי מעבר חציה מטר אחרי פניה שאי אפשר לראות. אז בעלי רכבים דווקא מאשימים את הולכי הרגל ושמחים שיש בעלי רכבים שיודעים איך להשתמש בדרך גם כהולכי רגל.

סליחה על הבוטות, אבל האגואיסטיות בעיר הזו הפכה למחלה ממארת. אני לא מכליל את כולם כמובן, אבל אלה שכן פשוט גורמים לעיר הזו להפוך לגהנום!
ולא נדבר על זה שיש עוד הרבה דברים שלא קשורים דווקא לכביש ולעכברים שבגללם גם אם אני אקבל בחינם בניין בבני ברק אני לא אבוא לגור שם.
 

צביקה - היימישTech

משתמש פעיל
מנוי פרימיום

חרישאי

משתמש מקצוען
אני אתייחס בקצרה לכמה מן הנושאים שעלו.
א. בעית ההולכי רגל היא חמורה מאד, לא רק בבני ברק אלא בכל עיר חרדית, הנהיגה בערים אלו משולה לרולטה רוסית, אין תחושה יותר מזעזעת מלפגוע בילד כשזה 200 אחוז אשמתו.
אבל זה לא קשור לאשכול הזה, זה מחייב אשכול נפרד, בבני ברק ספציפית זה כן נובע מעומס אנשים ומחוסר נתינת מקום להולכי הרגל כראוי, סדר עדיפויות נכון זה לסגור רחוב לרכבים בשביל מרחב בטוח להולכי רגל. ( מדרחוב בלעז).
חייבים להבין ולעשות את הסוויצ בראש, אם זה יקרה באופן גורף בתכנון נכון, בעל הרכב לא יהיה מסכן כי אין לו איפה לחנות, הוא יהיה מאושר כי הוא לא יצטרך רכב, אני יודע שזה נשמע יקום מקביל, אבל זה לא רק באירופה ככה, זה פה בתל אביב בשכונות מסויימות. עירוב שימושים נכון נתינת סדר עדיפויות נכון והרכב הפרטי נהפך למטרד.
ב. אוטובוסים בין עירוניים בתוך העיר, כנ"ל, חייבין לעוף החוצה, זו רעה חולה גם בקוים עירוניים אבל עוד יותר בבינעירוני, אין חיה כזאת קו ספיישל לכל אחד בבית, אם היינו מחלקים נכון את הקוים היו יותר קוים שמשיקים אחד לשני, והשירות היה משתפר פלאים.
לדוגמא קו 422 400 402 411 412 מאוחדים לקו אחד, (סורי אם אני לא מעודכן במספרי הקוים), הזמינות הייתה ברמה של שני אוטובוסים בדקה, תשאלו איך נגיע אליהם אם הם יצאו מהכניסה לבני ברק ויגיעו למרכזית בירושלים, אז כנ"ל לגבי העירוני בבני ברק וירושלים, כמובן שזה לא שייך איך שהערים בנויות כיום, עם מרחקי הליכה העצומים בין תחנה לתחנה ועם מרחב עירוני שדוחק הולכי רגל, אבל אולי חלקית אפשר לעשות משהו, מה שכן אפשרי.
ג. זה נושא כאוב ואגע בו בעדינות, זה שלשכונת גני הדר בפתח תקווה יש מחלף רק לצד אחד זה מצורך דתי, כנ"ל יציאה מרמת אלחנן לבני ברק לרכב, וכנ"ל ההפגנות בירושלים ושיבושי עבודות הרכבת.
אני לא מביע דעה, לא רוצה להכשל, אבל ...
 

נפטון

משתמש מקצוען
עשרות תגובות על כמה הנהגים חוצפנים שהם חונים על המדרכה, אבל על זה שמי שרוצה לנסוע בבני ברק במוצאי שבת בשביל להביא את הילדים לביקור אצל סבתא לא יכול לנסוע, כי מקניון איילון ועד היציאה מהעיר יש נחש של אוטובוסים שאי אפשר לעבור, כי כמה אנשים החליטו שחייבים לעלות לאוטובוס מתחת לבית ואי אפשר לנסוע באוטובוס עירוני לתחנות מחוץ לעיר, על זה אף אחד לא מדבר.
או על זה שכשרוצים לצאת מהעיר בשעות מסויימות אי אפשר כי כל בני ברק יוצאים מקוקה קולה כדי שחס ושלום לא יהיה מחלף ברמת אלחנן.
או שאי אפשר להכנס לעיר בערב כי כולם נוסעים למחתנה.
או שאין סוף פעמים מפספסים רמזור ירוק כי הולך רגל החליט שהוא צריך לעבור את הכביש עכשיו למרות שהרמזור שלו אדום.
או שבכל מטר צריך לדפוק ברקס כי מעברי חציה הם המלצה בלבד.
על זה שמי שרוצה להיכנס לבני ברק באוטובוס להביא את הילדים לביקור אצל סבתא לא יכול לנסוע, כי מגשר קוקה קולה ועד הכניסה לעיר יש נחש של רכבים שאי אפשר לעבור, כי כמה אנשים החליטו שחייבים להגיע עם רכב עד מתחת לבית ואי אפשר לנסוע באוטובוס לתחנות בעיר, על זה אף אחד לא מדבר.
או על זה שכשרוצים לצאת מהעיר באוטובוס בשעות מסויימות אי אפשר כי כל בני ברק יוצאים מקוקה קולה כדי שחס ושלום לא יהיה מחלף ברמת אלחנן.
או שאי אפשר להכנס לעיר ב4 בצהרים כי כולם חייבים לאסוף את הילד ברכב דווקא.
או שאין סוף פעמים כמעט נדרסים ברמזור ירוק כי נוסע החליט שהוא צריך להספיק את הכביש עכשיו למרות שהרמזור שלו אדום.
או שבכל מעבר חצייה הולכי רגל צריכים 8 עיניים, כי מעברי חציה הם המלצה בלבד.
להאשים רק את הצד השני זה קל מאוד. אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. למשל, רוב אנשים שיש להם רכב לא יחצו כביש באלכסון כי "מה זה משנה לאיזה כיוון", ולא יחצו בלי מעבר חציה מטר אחרי פניה שאי אפשר לראות. אז בעלי רכבים דווקא מאשימים את הולכי הרגל ושמחים שיש בעלי רכבים שיודעים איך להשתמש בדרך גם כהולכי רגל.
הגעתי למקומך אחרי נהיגה של הרבה שנים בבני ברק וכעת אני יכול לדון ולהאשים, למשל, רוב אנשים שאין להם רכב לא צופרים אף פעם לנהג רכב, פשוט כי אין להם צופר, ולא דוהרים לתוך מעבר חצייה ושמים ברקס ברגע האחרון (ווי באמת תודה שעצרת בסוף כעת כל מה שאני צריך זה 2 זנקס והגומל), ולא צועקים על איש מבוגר מקדימה כי הוא לא הולך מהר מספיק, (בכביש? חופשי אברך בן 20 צופר ממושכות למישו שיכול להיות סבא רבא שלו)
ורוב האנשים שאין להם רכב לא מגיעים הביתה יבש ביום של גשם, ולא מגיעים הביתה יבש ביום של קיץ,
ורוב האנשים שאין להם רכב כשרוצים להביא את הילדים לביקור אצל הסבתא בירושלים צריכים הרבה התארגנות ו30 עיניים על המשפחה בכל רגע נתון.
בעיניי, ואני אומר זאת ממשקפי הנהג: נהג בכביש צריך צניעות וענווה אל מול הולך רגל, מעצבן ככל שיהיה.
 
נערך לאחרונה ב:

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
@חרישאי דברך מחכימים בהחלט, אבל עד שהמדינה הנחמדה שלנו תישם מדיניות של תחבורה ציבורית אמינה, זריזה ונוחה אין ברירה אלא להסתדר במצב הקים והלא נוח.

בעייני, הדבר הראשון במעלה הוא שמירה ואי סיכון חיי אדם ולכן בעלי הרכבים צריכים זהירות והקפדה יתירה.
במיוחד בנושא שהועלה כאן- חניה על גבי המדרכה.
עם כל האמפתיה (ויש אמפתיה) לקושי במציאת חניה הפתרון הנ"ל לוקה בבעיה של 'ונשמרתם' באופן מובהק.
שלא בסתירה, גם הולכי הרגל צריכים להזהר הרבה יותר ממעבר באור אדום/ לא במעבר חציה.

י כמה אנשים החליטו שחייבים לעלות לאוטובוס מתחת לבית ואי אפשר לנסוע באוטובוס עירוני לתחנות מחוץ לעיר,
טוב לדעת שלכמה אנשים יש השפעה חזקה כל כך על מערך התחבורה בעיר.
אולי תגלה את אוזנינו מיהם האנשים המשפיעים האלו? נשמח שיעזרו במיגור בעית העכברים בעיר, לדוג'.
לדעתי, התרוץ הנ"ל נוח מאד להצדיק את חוסר המעש בו נוקטת העיריה/ משרד התחבורה לשיפור ענין התחבורה.
 

צביקה - היימישTech

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
@נפטון כנראה לא הבנת את הקונספט. מאשימים פה רק את הנהגים, הבאתי גם את הצד השני. גם אני הולך ברגל ונוסע באוטובוסים, וגם אני רואה את הנהגים מהצד של הולך רגל. אני גם רואה הולכי רגל מהצד של הולך רגל, משתמשי תחב"צ מהצד של משתמש תחב"צ, ונהגים מהצד של נהג. את כולם אפשר להאשים בהרבה דברים, ואין עניין להאשים צד אחד ולשפוך קיטונות על הצד השני ולהיות הצודק היחיד. כולם צודקים. להתלונן לא עוזר. צריך פתרונות. כשתכבתי את התגובה שלי זה היה בכוונה אחרי שמישהו אחר כתב עוד צד, כדי לחזק את זה שיש עוד צדדים למטבע.
והערה קטנה בעניין הזה:
על זה שמי שרוצה להיכנס לבני ברק באוטובוס להביא את הילדים לביקור אצל סבתא לא יכול לנסוע, כי מגשר קוקה קולה ועד הכניסה לעיר יש נחש של רכבים שאי אפשר לעבור, כי כמה אנשים החליטו שחייבים להגיע עם רכב עד מתחת לבית ואי אפשר לנסוע באוטובוס לתחנות בעיר, על זה אף אחד לא מדבר.
אולי זה כי יש שירה של עוד 1000 אוטובוסים? ראית פעם צילום רחפן ממוצאי שבת? הכל נחש של אוטובוסים. הרכבים נוסעים בדרכים עוקפות, מה שהאוטובים לא יכולים לעשות, אז ברור שמעדיפים רכב מאשר לשת באוטובוס חצי שעה בתוך בני ברק כדי להגיע רק עד דסלר.
אז אם בפתרונות עסקינן, לא היה חכם יותר לעשות קו פנימי לכל אזור בעיר בנפרד, שאוסף אנשים בתחנה שנמצאת מחוץ לעיר, ואז מפזר אותם בתוך העיר בלי לפקוק את כולה? וגם, מה יעשה מי שגר ברחוב קהילות יעקב בואכה רמת גן למשל? למה נגרע חלקו והוא לא יכול לנסוע עם האוטובוס הבינעירוני עד פתח הבית? אם היה לו אוטובוס עירוני שאוסף אותו מהתחנה עד הבית היה לו יותר נוח, וזה כשהוא גר בתחילת המסלול שבתוך בני ברק. ומי שגר למשל ברחוב בארי, באיזה תחנה של 402 הוא אמור לרדת? פלא שלכולם שם יש רכבים? בתור אחד שנוסע בתחבורה ציבורית אני מעדיף את זה:
לעניות דעתי הבלתי מחייבת צריך להוציא גם את התח"צ הבין עירונית מהעיר לעשות תחנה מרכזית ולרשת את העיר בשאטלים שיעברו ברחובות המרכזיים,
אני בטוח שאני אגיע לסבתא יותר מהר וביותר נוחות...
 

המלכה אסתר

משתמש רשום
כמה יעלה לדיירי הבניין לשים בעצמם עמודי חסימה על המדרכה?
(אגב זה יכול להיות פיתרון לבעיה כאן באשכול-אם מישהו באמת רוצה לפתור אותה-לרשת את מדרכות ב"ב בעמודי חסימה).
יכולה לצרף את ההתכתבות עם העירייה,
הרעיון הגאוני (!) הזה נכתב להם, ותגובתם היתה שהתקנת עמודי חסימה צריכה אישור מאגף התשתיות ואסור לאדם פרטי לעשות את זה.
מה נעשה???
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה