תקשורת מי צריך לדאוג למשפחות שלא שורדות את הפסח?

מצב
הנושא נעול.

תמרהלה

משתמש פעיל
רמב"ם הל' יו"ט
שבעת ימי הפסח ושמונת ימי החג עם שאר ימים טובים כולם אסורים בהספד ותענית. וחייב אדם להיות בהן שמח וטוב לב הוא ובניו ואשתו ובני בניו וכל הנלוים עליו שנאמר ושמחת בחגך וגו'. אף על פי שהשמחה האמורה כאן היא קרבן שלמים כמו שאנו מבארין בהלכות חגיגה יש בכלל אותה שמחה לשמוח הוא ובניו ובני ביתו כל אחד כראוי לו.

כיצד הקטנים נותן להם קליות ואגוזים ומגדנות. והנשים קונה להן בגדים ותכשיטין נאים כפי ממונו. והאנשים אוכלין בשר ושותין יין שאין שמחה אלא בבשר ואין שמחה אלא ביין. וכשהוא אוכל ושותה חייב להאכיל לגר ליתום ולאלמנה עם שאר העניים האומללים. אבל מי שנועל דלתות חצרו ואוכל ושותה הוא ובניו ואשתו ואינו מאכיל ומשקה לעניים ולמרי נפש אין זו שמחת מצוה אלא שמחת כריסו. ועל אלו נאמר זבחיהם כלחם אונים להם כל אוכליו יטמאו כי לחמם לנפשם. ושמחה כזו קלון היא להם שנאמר וזריתי פרש על פניכם פרש חגיכם.
@geekית מחשבים
זה לא מדין מצוות צדקה, אלא כמו שיש חיוב לאדם לשמוח כך הוא צריך לשמח את העניים, (לא רק אלמנות ויתומים)

מי שחושב שכשמביאים לעני בצמצום ולא מעט יותר, או לתת לו הרגשה של שווה ולא של נזקק זה שמחה, טועה
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
רמב"ם הל' יו"ט
שבעת ימי הפסח ושמונת ימי החג עם שאר ימים טובים כולם אסורים בהספד ותענית. וחייב אדם להיות בהן שמח וטוב לב הוא ובניו ואשתו ובני בניו וכל הנלוים עליו שנאמר ושמחת בחגך וגו'. אף על פי שהשמחה האמורה כאן היא קרבן שלמים כמו שאנו מבארין בהלכות חגיגה יש בכלל אותה שמחה לשמוח הוא ובניו ובני ביתו כל אחד כראוי לו.

כיצד הקטנים נותן להם קליות ואגוזים ומגדנות. והנשים קונה להן בגדים ותכשיטין נאים כפי ממונו. והאנשים אוכלין בשר ושותין יין שאין שמחה אלא בבשר ואין שמחה אלא ביין. וכשהוא אוכל ושותה חייב להאכיל לגר ליתום ולאלמנה עם שאר העניים האומללים. אבל מי שנועל דלתות חצרו ואוכל ושותה הוא ובניו ואשתו ואינו מאכיל ומשקה לעניים ולמרי נפש אין זו שמחת מצוה אלא שמחת כריסו. ועל אלו נאמר זבחיהם כלחם אונים להם כל אוכליו יטמאו כי לחמם לנפשם. ושמחה כזו קלון היא להם שנאמר וזריתי פרש על פניכם פרש חגיכם.
@geekית מחשבים
זה לא מדין מצוות צדקה, אלא כמו שיש חיוב לאדם לשמוח כך הוא צריך לשמח את העניים, (לא רק אלמנות ויתומים)

מי שחושב שכשמביאים לעני בצמצום ולא מעט יותר, או לתת לו הרגשה של שווה ולא של נזקק זה שמחה, טועה
קטונתי מלפשר דברי חכמים,
אני הבאתי כאן את דבר ההלכה.
אבל שימי לב שכתוב חייב להאכיל ולהשקות .... ולא חיב להאכיל בשר ויין....
אני מצידי הייתי מחלקת דירה לכל אברך בכל ערב חג... אבל שההתיחסות של חלק מהאנשים היא בצורה של מגיע לי בעוד שחזל כתבו "פשוט נבלה בשוק ואל יזדקק לבריות" זה קצת צורם,
(מנגד יש הרבה שממש צריכים את העזרה הזאת ומתביישים לבקש).
 

MRF

משתמש מקצוען
בשביל זה מספיק מחזיק מפתחות בצורת קוקה קולה :sneaky::sneaky:
בימינו אפשר צמיד או עגילים יפים מאד ב10 שקל
 

תמרהלה

משתמש פעיל
קטונתי מלפשר דברי חכמים,
אני הבאתי כאן את דבר ההלכה.
אבל שימי לב שכתוב חייב להאכיל ולהשקות .... ולא חיב להאכיל בשר ויין....
אני מצידי הייתי מחלקת דירה לכל אברך בכל ערב חג... אבל שההתיחסות של חלק מהאנשים היא בצורה של מגיע לי בעוד שחזל כתבו "פשוט נבלה בשוק ואל יזדקק לבריות" זה קצת צורם,
(מנגד יש הרבה שממש צריכים את העזרה הזאת ומתביישים לבקש).
המצוה היא לשמח
אם שמחה זה בשר ויין, גם העני צריך לשמוח עם בשר ויין ולא עם תפוחי אדמה
לא דברתי על מגיע לי ועוד דברים
הכל רק כנגד מה שכתבת על הלכה ואסור לתת צדקה למי שיש לו יותר מסכום מסוים
ואני באתי לומר שבערב חג זה דין שמחה ולא צדקה ומסתבר שהגדרים שונים
(גם לענין הנותן שאפי' אם הוא נותן חומש אבל עדיין העניים שהוא מחויב לתת להם (לדוג' עניי העיר )
חסר להם בשמחת החג (מכל סיבה שהיא) הוא עדיין מחויב לשמח אותם מדאוריי'
 

לא מוגדרת

משתמש פעיל
בפרט שבפריפריה אין כל כך היצע של משרות ועבודות מכניסות,
וגם אם יש משכנתא נמוכה בפריפריה לא תמיד יש ממה לשלם אותה...
מצחיק ההשוואה באופקים ובירוחם אפשר למצוא שכירויות של 1300 בחודש כל אחד יכול לעמוד בזה אלא מה רוצים את החנויות והשפע במרכז חבל לטאטא את האמת אני באתי מהמרכז וגם בעלי ואנחנו מכירים את שתיי המקומות יש משפחות שחיות בפשטות ושמחה והאמא רק במעון
 
בהלכות צדקה שולחן ערוך, יו"ד סימן רנג, סעיף א למדנו שעני שיש לו מזון י"ד סעודות אינו רשאי ליטול מן הצדקה.
ה'מקור חיים' סימן תכט, חידושים ס"ק ג כותב שבנוגע למעות חיטין אין הדין כן,
אלא רשאי עני לקבל מעות חיטין למרות שיש לו יותר מכמות מזון זו
הלכה זו הובאה בביאור הלכה ד"ה י"ב, ובכף החיים ס"ק ט.
מכאן יש ללמוד שתקנת מעות חיטין היא תקנה נרחבת יותר מהלכות צדקה הרגילות. אפשר למצוא את הסיבה להלכה ייחודית זו בטעם הראשון שכתב ה'משנה ברורה' בתקנת מעות חיטין לתת לעניים את התחושה הנעלה של 'חג החירות'.
גם לאחר שדאגנו לפרנסתו הבסיסית, לא ירגיש העני תחושת 'חירות' אלא בתוספת, באופן שיש לו מזון ברווח.
 

אי הבנה

משתמש צעיר
ה'מקור חיים' סימן תכט, חידושים ס"ק ג כותב שבנוגע למעות חיטין אין הדין כן
אגב זה היחס גם למתנות לאביונים לשיטת הריטב"א והרמב"ם (יש חולקים) בביאור דברי הירושלמי הידועים שכל הפושט יד נותנים לו.
ומכאן מתגלגל הדיון אם מותר לצאת ידי חיובים אלו מכספי מעשרות.
אגב במענה הטלפוני של רבי עמרם פריד אמרו לי שכדי לתת קמחא דפסחא ממעשרות ולצאת ידי כל השיטות לכתחילה כדאי לתת 10 שקלים לא ממעשרות ואת עיקר הקמחא דפסחא ממעשרות.
 

MRF

משתמש מקצוען
שמעתי על משפחה שרשמו 2 ילדים כאוטיסטים אפילו שהם לא, שכנעו את הרופא ושלחו אותם לאומנה אצל הדודה ובאמת גרים בבית וכל פעם שהרווחה מתקשרת להגיע הולכים לדודה כך ההורים מקבלים בשבילם והדודה גם מקבלת חלק וכך על אותו הדרך, מכירה גם משפחות שבאמת זקוקות ולא קבלו כמו אלמנה שבכתה לי שביקשה ולא קיבלה ואין לה כלום או כאלו שביקשו ממסילה סיוע רק לסדר את העניינים, לא כסף ובאמת היו צריכים ולא קיבלו ומה אם אלה שצריכים ולא מבקשים? יש כאלו שמעדיפים לאכול פת חרבה בחורבה עלובה ולא לבקש, אותם צריך לחפש
 

אנוכי

משתמש מקצוען
שמעתי על משפחה שרשמו 2 ילדים כאוטיסטים אפילו שהם לא, שכנעו את הרופא ושלחו אותם לאומנה אצל הדודה ובאמת גרים בבית וכל פעם שהרווחה מתקשרת להגיע הולכים לדודה כך ההורים מקבלים בשבילם והדודה גם מקבלת חלק וכך על אותו הדרך, מכירה גם משפחות שבאמת זקוקות ולא קבלו כמו אלמנה שבכתה לי שביקשה ולא קיבלה ואין לה כלום או כאלו שביקשו ממסילה סיוע רק לסדר את העניינים, לא כסף ובאמת היו צריכים ולא קיבלו ומה אם אלה שצריכים ולא מבקשים? יש כאלו שמעדיפים לאכול פת חרבה בחורבה עלובה ולא לבקש, אותם צריך לחפש
זה חולני.
היתה גם אמא שהזריקה לילדיה אינסולין ע"מ להציג מצג שוא של סוכרתיים בלא איזון והזיקה להם לעד. (ע"מ לקבל קיצבה)
לצערינו יש אנשים חולניים, וח"ו לא נהפוך להיות בלשים ונחשוד בכלל הציבור הנתמך.
 

MRF

משתמש מקצוען
זה חולני.
היתה גם אמא שהזריקה לילדיה אינסולין ע"מ להציג מצג שוא של סוכרתיים בלא איזון והזיקה להם לעד. (ע"מ לקבל קיצבה)
לצערינו יש אנשים חולניים, וח"ו לא נהפוך להיות בלשים ונחשוד בכלל הציבור הנתמך.
מסכימה עם כל מילה
רק רציתי להראות שיש דבר כזה אבל כמובן שהוא נדיר ולא צריך לחשוד ביהודים כשרים ח"ו
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
שמעתי על משפחה שרשמו 2 ילדים כאוטיסטים אפילו שהם לא, שכנעו את הרופא ושלחו אותם לאומנה אצל הדודה ובאמת גרים בבית וכל פעם שהרווחה מתקשרת להגיע הולכים לדודה כך ההורים מקבלים בשבילם והדודה גם מקבלת חלק וכך על אותו הדרך, מכירה גם משפחות שבאמת זקוקות ולא קבלו כמו אלמנה שבכתה לי שביקשה ולא קיבלה ואין לה כלום או כאלו שביקשו ממסילה סיוע רק לסדר את העניינים, לא כסף ובאמת היו צריכים ולא קיבלו ומה אם אלה שצריכים ולא מבקשים? יש כאלו שמעדיפים לאכול פת חרבה בחורבה עלובה ולא לבקש, אותם צריך לחפש
יש הבדל בין גופי צדקה שנותנים מינימום באופן ח"פ
לבין לגנוב את המדינה שיש כאלו שסבורים שמותר וגם התמיכה משמועותית פי 1000 וזה בלי בושות ופדיחות
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
יש הבדל בין גופי צדקה שנותנים מינימום באופן ח"פ
לבין לגנוב את המדינה שיש כאלו שסבורים שמותר וגם התמיכה משמועותית פי 1000 וזה בלי בושות ופדיחות
זה לא קשור ל"לגנוב מהמדינה"
זה פשוט שטויות,
גם ככה במקרים אמיתיים לגמרי ככ קשה לקבל עזרה מהרווחה וקצבאות מביטוח לאומי,
אז בדיוק אנשים שמפברקים יצליחו?
אבל לא נסיט את האשכול...
 

קשתות

משתמש פעיל
שמעתי על משפחה שרשמו 2 ילדים כאוטיסטים אפילו שהם לא, שכנעו את הרופא ושלחו אותם לאומנה אצל הדודה ובאמת גרים בבית וכל פעם שהרווחה מתקשרת להגיע הולכים לדודה כך ההורים מקבלים בשבילם והדודה גם מקבלת חלק וכך על אותו הדרך, מכירה גם משפחות שבאמת זקוקות ולא קבלו כמו אלמנה שבכתה לי שביקשה ולא קיבלה ואין לה כלום או כאלו שביקשו ממסילה סיוע רק לסדר את העניינים, לא כסף ובאמת היו צריכים ולא קיבלו ומה אם אלה שצריכים ולא מבקשים? יש כאלו שמעדיפים לאכול פת חרבה בחורבה עלובה ולא לבקש, אותם צריך לחפש
לא מציאותי כלל.

על ילדים נכים בבית מקבלים גימלת ילד נכה (לא אכנס לאלה שמציגים מיצג שוא)
על ילדים באומנה לא מקבלים גימלה וכן משלמים השתתפות בהשמה חוץ ביתית, (וגם לא מקבלים נקודות זיכוי במס, אבל סביר שלא הגיעו לסף המס)
והדברים הללו מוכיחים שהסיפור מצוץ מן האצבע.
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
זה לא קשור ל"לגנוב מהמדינה"
זה פשוט שטויות,
גם ככה במקרים אמיתיים לגמרי ככ קשה לקבל עזרה מהרווחה וקצבאות מביטוח לאומי,
אז בדיוק אנשים שמפברקים יצליחו?
אבל לא נסיט את האשכול...
דווקא למפברקים יותר קל כי הם לומדים בדיוק מה הם צריכים להציג, והם "עובדים בזה".
לעומת מסכנים אמיתיים שאין להם את הידע, הזמן והיכולת להגיש את כל המסמכים הנכונים בצרה נכונה


אבל לא נסיט את האשכול
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה