שיתוף - לביקורת מי פה קוף?

סמדר אלחנתי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חילקתי את הקטע לשלושה חלקים, כי הוא קצת ארוך.
אבל לא לדאוג - קוראים אותו בשלוק...
כמובן שכל הזכויות שמורות וכו'



מראש ידעתי שבמסיבת יום ההולדת שאליה הוזמנה גילי, ביתי בת השנתיים, אני רק אסבול. מי מביא פינת חי למסיבה של ילדה קטנה? מהרגע כשנכנסנו צבטתי את אפי, כדי שלא לנשום את ריח החיות הדחוס. גילי הסתערה מייד על היצורים הדוחים, ואני סובבתי את פני אל הקיר והתחרטתי בפעם-המי-יודע-כמה על שנכנעתי לנדנודים ולבכיות שלה ונכנסתי אל תוך הסיוט הזה.

מהרגע שאפשר היה לצאת, תפסתי את גילי ונמלטתי החוצה. נעמדתי על המדרכה ונשמתי באובססיביות את אוויר הרחוב. אפילו ריח הדלק ועשן המכוניות נדמו לי כמו ריח של פרחים. באותם רגעים החלטתי שזו הפעם האחרונה בחיי שאני מתקרבת לחיות.

חמושה בהחלטתי המנחמת, התחלתי ללכת בדרך הארוכה אל תחנת האוטובוס שיוביל אותנו הביתה. צעדנו בנחת בטיילת שהתעקלה לפנינו כמו נחש פיתון רחב. הבטתי בסיפוק בגילי שלי ששמש הצהריים פיזזה על צמות הברונזה שלה כששיחקה בצמחים שבצידי הדרך. ידעתי שזה טוב להתפתחות שלה והנחתי לה. שיח אחד משך את תשומת ליבה במיוחד והיא נברה בו בריכוז.

"הנה פושית!" היא קראה. לפני שהספקתי להתנגד, היא כבר משכה אותי אל השיח והצביעה על חיפושית אדומה. בלי להתמהמה היא רכנה אל העלים ותפסה באצבעותיה את השרץ כששש רגליו השחורות מפרפרות באוויר.

גל צמרמורת עבר בי. "איכס, גילי, תזרקי את זה!" הפצרתי.

"גם מרים הביאה פושית לגן!" היא קראה בגאווה.

הבטתי בעיניה הנוצצות. היא בטח מדמיינת את כל ילדי המעון עומדים סביבה ומתפעלים מהחיפושית שלה. לא. אני אהיה אמא איומה אם אהרוס לה את החוויה הזו.

לא אמרתי לגילי כלום. הגננת מרים בטח הייתה גאה בי עכשיו. המשכתי ללכת במרחק בטוח מגילי, שמרוב שהייתה מרותקת אל החיפושית שלה, כמעט לא שמה לב שנעצרתי מול מעבר החצייה.

הרמזור היה אדום. בשעה שהמתנו לרמזור שיתחלף, שמעתי קול משק כנפיים מתרומם מהעץ הסמוך. הבטתי אל הכיוון והבחנתי בזוג יונים שמביטות בי בעיניהן החדות. הבטתי בחשש אל גילי, אך זו הייתה שקועה מדי בחיפושית שבכף ידה ולא שמה לב אל היונים בכלל. נשמתי לרווחה.

בדיוק כשהרמזור התחלף לירוק היונים הקימו רעש חזק כשהתרוממו מן העץ וגילי הרימה את מבטה אליהם.

"ציפור!" היא אמרה.

"זו לא ציפור, אלה יונים, ואין, הן עפו" אמרתי בסיפוק.

"אוצה ציפור!" שתי דמעות גדולות צצו לפתע בזויות עינה וזלגו על לחייה.

בדיוק אז התחלף הרמזור. תפסתי בידה של גילי ומשכתי אותה אחרי לכל אורך הכביש. גילי המשיכה להביט לאחור ולקרוא לציפור בקולות מעוררי רחמים.

בעברו השני של הכביש חיכתה לנו אישה מבוגרת שצפתה בנו. היא חבשה כובע אדום רחב שוליים שבלט על רקע חליפתה השחורה. "למה היא בוכה, המתוקה?"

האדמתי כולי. "היא רוצה את היונה שראתה על העץ. אבל היא עפה." התנצלתי כמו תלמידת בית ספר.

"את רוצה ציפור, מתוקה?:" היא שאלה בקול נוטף. "הנה יש לי ציפור." היא חיטטה כמה שניות בתיקה, צמידיה מקרקשים, ושלפה ממנו כמו קסם סוכריית תרנגול אדומה עטופה בעטיפה שקופה שרק חותמת הכשרות התנוססה עליה בצד. היא פתחה את העטיפה והגישה את הסוכרייה לגילי.

גילי בחנה את הציפור בחשדנות והפילה בטעות את החיפושית שבידה השנייה.

"אוההה!"

"תרגעי, תרגעי! הנה החיפושית שלך!" כיווצתי את פי בסלידה והרמתי את החיפושית. "אני אשים אותה בתיק שלך כדי שלא תיפול לך, טוב?" מילא, כשאגיע הביתה, אכניס את התיק הישר למכונת הכביסה.

גילי הנהנה בשתיקה והחלה למצוץ את הסוכריה בריכוז.
 
נערך לאחרונה ב:

סמדר אלחנתי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא סמכתי על הריכוז הזה. סרקתי את הרחוב לכל אורכו ככדי לבדוק אם הוא נקי מיצורים כלשהם, ומזל שעשיתי זאת, בהמשך הרחוב טייל לו אדם צעיר עם הכלב שלו. לפני שגילי הספיקה לשים לב, חתכתי את הרחוב ופניתי לעלייה הסלעית והשוממת שעוקפת את הרחוב מסביב. משם תישאר לי עוד דרך קצרה ואני אגיע סוף סוף לתחנת האוטובוס, ומשם הביתה.

טיפסתי ביגע את העלייה הסלעית כשהשמש קופחת על ראשי ופלגי זיעה נוטפים על פני ומורחים לי את האיפור. למרות שגילי מעדה על אבני החצץ ונפצעה בברך, ולמרות שקוץ ארוך וחד מאחד הצמחים נתפס בשמלתה היפה וקרע אותה, מצב רוחי היה מרומם. קטע הדרך היה מלא בחרציות צהובות שהפיצו ניחוח משכר ושום בעל חיים לא נראה למלוא העין. זמזמתי לי שיר עליז שהתנגן עד לא מזמן במסיבת יום ההולדת והצטערתי כשקטע הדרך הסתיים ויצאנו אל הרחוב הראשי.

המעבר אל הרחוב העמוס והרועש ערער אותי. הולכי רגל וצפירות המכוניות נשמעו ברקע. מייד ביציאה אל הרחוב הזדעק מולי שלט אדום עם ציור של קוף שחור. כמו ברק הכתה בי ההכרה שבסוף המדרכה, מאחורי שורת עצים סבוכה - בדיוק לפני תחנת האוטובוס שאליה מיועדות פננו, שוכנת פינת החי המלאה בחיות מכל מין ומין.

אסור – שגילי – תשים – לב.

מה אני עושה? תרתי את הרחוב אחר מוצא כלשהו – אבל אין. הורדתי את עיני אל גילי ולהפתעתי עיניה היו תקועות בעניין אל פח האשפה שחור כמו שלושת החתלתולים המכוערים שרבצו סביבו וניסו לטעום משאריות אוכל מבאישות.

"אוצה חתול!"

טוב, ידעתי שזה יבוא. ברגע שהחתולים שמעו את קולה של גילי הם נתנו טיסה אל מתחת למכונית שחנתה בסמוך. אני נשמתי בהקלה, אבל גילי נשכבה על הכביש והשחילה את ידה אל מתחת למכונית בניסיון נואש לתפוס אותם. ה' ירחם.

מיהרתי למשוך את גילי והרחקתי אותה מהכביש תוך כדי שהיא חובטת בפני ומעיפה לי את המשקפיים. מזל שהפאה נשארה במקום.

"אולי תקחי אותה להמשך הרחוב." אמר קול מקומט מאחורי והקפיץ אותי. זו הייתה ההיא, בשחור, שחילקה לגילי את סוכריית התרנגול הדביקה. "יש שם קוף שמטייל על העצים."

"חה, חה" צחקתי כמתבקש. גילי הייתה שרועה שוב על המדרכה ואני הרמתי אותה סביב מותניה ונמלטתי בריצה מהמקום. מאין יבוא עזרי? הרחוב היה עמוס. חנות ספרים, חנות בגדים, סושי, בלוני הליום – בלונים! בפתח חנות המזכרות שליד פינת החי חייך אל על בלון חתול אדום. עברתי את הכביש ברגע. עקבי נקשו בקצב כשרצתי מול נשים וילדים שחסמו את דרכי. טסתי בין כמה גזעי עצים שהסתירו את פינת החי והגעתי חסרת אוויר אל החנות שבפתח הגן. גילי עוד בכתה, תפוסה בשתי ידי כשפניה כלפי מטה. היא לא שמה לב לקולות החיות שעלו מכל עבר.

"הנה בלון חתול" אמרתי מתנשפת והורדתי את גילי מזרועותי הדואבות.

גילי התלהבה מאוד מהבלון האדום, וכשהיא יצאה מרוצה מהחנות משכתי אותה מהר לכיוון ההפוך, הרחק מקולות הקופים שעלו, כנראה, מפינת החי הסמוכה. אחר כך אחשוב כיצד להגיע לתחנה בלי שהיא תשים לב, דיה לצרה בשעתה. אולי אני אזמין מונית הביתה וזהו. כן, זה רעיון טוב.

עצרתי מונית. אבל רגע לפני שבאתי לעלות עליה שמתי לב שגילי אינה לצידי. מבט חפוז ברחוב גילה לי שהיא עומדת בתוך קבוצת ילדות שהתגודדו סביב אחד העצים שעל המדרכה תוך כדי שהן מפטפטות וקוראות בהתרגשות ומצביעות מעלה אל בין ענפי העץ.
 

סמדר אלחנתי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ליבי קפא. ברגליים כושלות דידיתי למקום. גילי עמדה שם. היא אחזה בחוזקה בבלון האדום שלה והביטה במעלה העץ כשפיה פעור. היא אפילו לא שמה לב שהסוכריה נשמטה לה אל החול.

תחושת קור הזדחלה אל ליבי. קולות הקופים רעמו כמו תופים באזני. ידעתי מה נמצא שם על העץ, ולא הייתי בטוחה שאני רוצה לראות את זה. דחפתי כמה ילדות כדי להתקרב עוד. הכרחתי את עצמי להרים את ראשי למעלה.

את אשר יגורתי יבוא לי.

קוף בצבע חום עטלפי מאובק הביט בי בעיניו הצהובות, הרעות.

"גילי, בואי!" משכתי אותה אחרי בניסיון נואש.

גילי הסתובבה לעברי ועל פניה נהרה. "אוצה קוף!"

הבטתי סביבי במצוקה. "אני אקנה לך בובה קוף." זרקתי מבט מקווה אל חנות המזכרות שניצבה מחוץ לפינת החי. משאלת שווא. אין בחנות בובה בצורת קוף.

"קוף!" היא הצביעה בעקשנות על העץ.

"ממש לא!" התעקשתי. ואז נשמתי עמוק והחלטתי להמר על הכל. "אנחנו נכנס לפינת החי ותראי שם הרבה קופים! ואולי אפילו אקנה לך שם עוד בלון! טוב גילי, טוב?"

"לאצה בלון!" צרחה גילי ושמטה בזעם את הבלון שריחף מעלה אל העץ. "אוצה קוף הביתה!"

"מה פתאום הביתה, אי אפשר, זו חיה שצריכה להיות בגן חיות! גן חיות! הבנת?!" צעקתי.

כמה ציפורים נמלטו מן העץ בקול שקשוק עז. הגברת בשחור נעצרה במדרכה ממול והביטה בי.

הקוף המשיך לקרוא קריאות קצובות, שהדהדו בכל הרחוב. פיה הקטן הקמוץ של גילי החל לרטוט.

ראיתי שזה עומד להגיע ועצמתי את עיני. ליבי דילג על פעימה בדיוק רגע לפני ש –

"אוה-ה-ה-ה-ה-ה-"

גילי התמוטטה על המדרכה. ידיה הקטנות חבטו עליה בהתקף זעם וגרמו לקוף לקרוא קריאות קרב שנבלעו בשאון מכונית חולפת. הוא קיפץ מעלה-מטה וגרם לשברי ענפים ועלים לנחות על ראשי.

גילי צרחה במלא גרונה ופיה התמלא חול. דמעותיה הרטיבו את החול שנמרח על פניה והיא נראתה כמו בהתקף שיגעון. האישה המבוגרת זרקה בי מבט חמור.

"בסדר, בסדר, תהיי בשקט! אני אביא לך את הקוף!" כמעט בכיתי גם אני.

הילדה הפסיקה לבכות והביטה בי בדממה. הילדות הנרגשות שסביב העץ השתתקו אף הן. הקולות היחידים שנשמעו היו קריאותיו המחליאות של הקוף וקולות החריקה של הענף שעליו התנדנד. המעגל הצפוף שסביב העץ פסע כמה פסיעות אחורה, מפנה לי מקום.

נהיה לי חם. אין לי אויר. לא, אני לא עושה את זה. כמו מתוך חלום מצאתי את עצמי חולצת את נעלי העקב שלי ומניחה אותן סמוך לשורשי העץ. מיקמתי רגל אחת רועדת על הגזע. רגל אחת נוספת. ועוד אחת. תפסתי בענף שנראה לי יציב ומשכתי את עצמי למעלה בקול פיצוח מאיים.

הקוף טיפס בניתור קל אל הצמרת הגבוהה והפיל בדרכו קן ציפורים שליו שהתרסק על המדרכה.

טיפסתי עוד. חלקיו העליונים של העץ היו מוצפים שמש וסנוורו אותי. הקוף ישב שם על ענף גבוה, מרטש איזשהו ענף בשיניו החדות.

טיפסתי עוד קצת והגעתי למרחק נגיעה מהזנב שלו. אבל אז הבחנתי בבלון האדום של גילי שהיה תקוע כמה ענפים לידו. גם אם אחזור עם הקוף, גילי תיזכר מהר מאוד בבלון הנעלם ותתחיל לצרוח שוב.

קוף או בלון? בלון או קוף?

קוף.

הושטתי אל זנב הקוף יד מזיעה ורועדת. סגרתי עליו.

הקוף שאג בזעם וקפץ.

ב-ו-םם!!!

הבלון התפוצץ. נבהלתי והעפתי מידי את הזנב. בקול רשרוש חזק נמלט הקוף הזועם ונחת על העץ הסמוך.

ידי נותרה באוויר. כדי להתייצב, אחזתי גם אני בענף של העץ ההוא ונותרתי תלויה בין שני העצים כשרגלי מתנופפות. עלי העץ המרשרשים חבטו בחוזקה על פני והחשופות שרטו אותי. גם כטלטלתי את ראשי שוב ושוב בניסיון לסלק אותם ממני הם חזרו להצליף. הקוף כבר לא נראה בשום מקום.

קולות של אנשים מבוהלים, מחפשים, החלו להישמע מכל עבר.

אל תסתכלי למטה. אל תסתכלי!

הסתכלתי.

עובדי פינת החי הגיעו סוף סוף .

"איפה הקוף?" הם שאלו.

ביתי הקטנה הצביעה עלי באושר.
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
אווףףף ארוך מידי...
כמו אף של פיל.
כמו צוואר של ג'רפה.
כמו לשון של זיקית...

טוב. אמשיך לקרוא בהזדמנות.
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
קראתי.
בשלוק.
כתיבה מדוייקת, נעימה, ועסיסית.
אפשר להעיר?
בשביל להחזיק קריאה ארוכה שכזו, צריך לדעתי יותר מזה...
לא מספיק מתפתח משהו משורה לשורה, אין כאן מספיק מתח או רגש או לכל הפחות הומור חד, שיגרום להמשיך ולקרוא עוד ועוד...
אם הקטע היה קצר יותר, והיה נותן לי שלוק פחות ארוך, הייתי נהנה הרבה יותר...
 

-חיה-

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
קראתי בשלוק!
למרות האורך הקריאה ממש זורמת וקולחת.
אל תסתכלי למטה. אל תסתכלי!

הסתכלתי.

עובדי פינת החי הגיעו סוף סוף .

"איפה הקוף?" הם שאלו.

ביתי הקטנה הצביעה עלי באושר.
:ROFLMAO::ROFLMAO:
טואווב!!
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
25
צפיות
2K

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  15  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה