מי אשם שיש הודעת יח"צ כזו?

שלכם

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;2399081:
1. לא. גם כשכותבים מצויינים כותבים כתבות שיווקיות, זה עדיין יוצא משעמם יחסית.

2. הכחשה נמרצת. לעולם לא. ממש לא.
א. גם אם זו הייתה כתבה שיווקית שלי לא הייתי מסכימה שכתבת תוכן שלי תופיע אחריה. את הקוראים לא מעניין מי כתב את השיווקי. הם מדלגים עליו בלי אבחנה.

ב. לעולם ומעולם לא כתבתי נגד כותבים פחות מוכשרים או פחות פופולריים, הבעיה שלי היא נטו הכתבות השיווקיות. שום קשר לרמת הכותב או לזהותו (רבות מהכותבות הן ידידות שלי. האשם אינו בהן אלא במערכות ובמשרדי הפרסום).

ג. לא ממש הבנתי את האמירה לגבי 'אם זו הייתה כתבה שיווקית שהם כתבו'. נראה למישהו שהייתי רוצה לכתוב כתבות שיווקיות? :confused:
אני לא מסכימה אף פעם לכתוב כתיבה שיווקית. בעיני, וייתכן שאני טועה, רמת וסגנון הכתבות השיווקיות של ימינו הם פגיעה באמנות הספרותית וזלזול במילה הכתובה. החריגים היחידים (והנדירים) לכלל הזה, הן כתבות שיש בהן ערך מוסף בולט למרות האזכור היחצ"ני. (למשל, פגישה עם ראשי בנק - בה הבטיחו לי שיתנו לי גם לשאול אותם שאלות קשות, וגם לכתוב הכל בלי צנזורים).

אם לסכם את ההודעה וכפי המופיע בסעיף ג' שלה, בהחלט יתכן לכתוב כתבות שיווקיות יפות וטובות אם רק מעמידים אותם בסטדרטים מסוימים. ולצערנו לא זה המצב במרבית הכתבות השיווקיות [וגם בחלק גדול מכתבות המערכת (שלכם)].
ואני מוסיף על זה את דעתי
א) גם עם הכתבה לא עומדת בכל הסטנדרטים של לכתוב הכל בלי צנזורים, היא עדיין יכולה להיות יפה מועילה ומחכימה, אם היא עומדת בסטנדרטים אחרים של רמת כתיבה ועניין לציבור.
ב)צינזורים יש פעמים רבות גם בכתבות שאינם שיווקיות.
ג) יתכן באמת שהסיבה לחלק גדול מבעיות הכתבות הנ"ל היא במזמינים שלהם שלא מבינים בספרות ודורשים דרישות הזויות, אך בכל אופן לדעתי סופרים טובים מוציאים גם כתבות שיווקיות ראויות לקריאה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י שלכם;2399089:
אם לסכם את ההודעה וכפי המופיע בסעיף ג' שלה, בהחלט יתכן לכתוב כתבות שיווקיות יפות וטובות אם רק מעמידים אותם בסטדרטים מסוימים. ולצערנו לא זה המצב במרבית הכתבות השיווקיות [וגם בחלק גדול מכתבות המערכת (שלכם)].
ואני מוסיף על זה
א) גם עם הכתבה לא עומדת בכל הסטנדרטים של לכתוב הכל בלי צנזורים, היא עדיין יכולה להיות יפה מעוילה ומחכימה, אם היא עמודת בסטנדרטים אחרים של רמת כתיבה ועניין לציבור.
ב)צינזורים יש פעמים רבות גם בכתבות שאינם שיווקיות.

הכוונה הייתה לצינזורים יחצניים. למשל, אם התברר לי במהלך הראיון שהבנק דוחף הלוואות גם לאנשים שלא ממש מעוניינים בכך, ויותר מזה: מעודד אותם לקחת הלוואות למרות שיהיה להם קשה להחזיר.
ההתניה שלי הייתה שללקוח לא תהיה אפשרות לצנזר קטעים כאלו. רוצה שאכתוב עליך? אני כותבת על הכל. גם ביקורת.

מיותר לציין שלא דובר על צנזורים רוחניים.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י שלכם;2399035:
יש נקודה נוספת שחשוב להדגיש, כל כתבה [בפרט כתבה אינפורמטיבית] היא למעשה כתבה שיווקית שמוכרת משהו, החל בפוליטאקי זה או אחר, ממשיך דרך רעיון, מוצר כל שהוא, או אפילו דעה, כל השאלה היא מה רמת הכתיבה, ועד כמה נושא הכתבה מעניין את האנשים, וכן בהחלט כתבות שיווקיות פעמים רבות הם בנושאים שמעניים את כולנו [כמו בריאות, צרכנות, דיור] והבעיה שלנו עמם, שהם כותבים גרוע.
[/SIZE]

זה נכון מאד.
 

שלכם

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;2399091:
הכוונה הייתה לצינזורים יחצניים.
ההתניה שלי הייתה שללקוח לא תהיה אפשרות לצנזר קטעים כאלו. רוצה שאכתוב עליך? אני כותבת על הכל. גם ביקורת.
מיותר לציין שלא דובר על צנזורים רוחניים.
כמובן גם כוונתי הייתה לצינזורים יחצניים ולא לצינזורים רוחניים.
וכמובן גם צינוזרים יחצניים יש בכתבות המערכות, והרבה.
[לדוגמא רק לאחרונה כתבתי כאן על נושא 'זכויות עובדים' שצונזר באחד העיתונים]
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
טוב. לפחות אני רואה שדרכתי על משהו ששוה לדרוך עליו.

אשתדל להמשיך.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י shandy;2398678:
אבל הרבה יותר מכעיס לקרוא כתבות שהן כאילו לא שיווקיות במהותן, שבנויות מתחילתן וסופן על יח"צ. העיתון בו את כותבת חוטא בכך כל הזמן, במיוחד עיתון הנשים שלו (אותן יבואניות אופנה מתראיינות לכל כתבה בנושא, אותן יועצות, וכן הלאה וכן הלאה...).
אם כבר, רק ככה כתבה היא שיווקית באמת
נכתב ע"י shandy;2398678:
האמת שהפסקתי לקנות את העיתון הזה כי לא הרגשתי שהוא נותן לי ערך אמיתי ואובייקטיבי.
כמו כמה מהעיתונים החרדים, לעומת החילונים, שהגם שלנו שומרי התורה והמצוות אין להם בדל ערך, לחילוני שקורא אותם יש ערך, והרבה, וגם רמה גבוהה.
נכתב ע"י shandy;2398678:
בשבוע שעבר קראתי מוסף של עיתון לא דתי שהייתי זקוקה לו כי הוא עסק כולו בנושא מסוים שנצרכתי לו. הייתי בשוק מהרמה הגבוהה של הכתיבה, כמה דפים לקחה כל כתבה! ואיזה תחקיר רציני ועמוק עשה כל כתב! ומדורי הדעה היו ארוכים ומנומקים ונטולי סיסמאות! וכתבה יכלה אף לצאת כנגד הקו האידאולוגי של העיתון עצמו!
נוני, שמעת עליו? זה בדיוק הטריק, כתבות ארוכות, שכאילו נגד, אבל משיגות את המטרה ההפוכה בדיוק!!! זה אחלה טריק. ואם תחשבו על זה, זה קורה די הרבה מתחת האף שלכם.
נכתב ע"י shandy;2398678:
הצטערתי לראות בעליבותה של התקשורת של הציבור שלנו.
נלע"ד שכולם כאן שותפים לצרתך. והגיע הזמן שיקום מישהו בציבור שומרי התורה והמצוות (שונא חרדים\דתלי"ם\חרדלי"ם - כולנו יהודים) ויקים עיתונות נקיה ומוצלחת, עם רמה גבוהה באמת (לגבי אג'נדה, אין מה לדאוג, היום כבר כולם יודעים שלכל עיתון יש אידאולוגיה משלו - אז אין שום בושה להיות עיתון אידאולוגי). תכל'ס היום עיתונות לכל הפחות זה דבר נתון, ואני לא חושב שבאמת יצליחו להוביל את הגלגל אחורה ולבטל את העיתונים החרדים-דתיים (לא, לא בגלל שצריך כי זה מציל מהעיתונים החילונים, אלא בגלל שזה כלי הביטוי שלנו כציבור, שצריך להישמר מאוחד ולא להתפרק, כפי שמרננים עלינו בחוץ חדשים לבקרים).
אם כי הדבר ברור, שיצירת עיתונות על רמה הוא תהליך של בירור ותמצית, מתוך אלף כותבים אחד ממולח, והיות שמספר הכותבים כרגע הוא 500 אז יש רק חצי ממולח, ואילו אצל החילונים 10000, אז יש 10 ממולחים, וכן על זה הדרך. הכל זה עניין של זמן.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י רותי קפלר;2399091:
הכוונה הייתה לצינזורים יחצניים. למשל, אם התברר לי במהלך הראיון שהבנק דוחף הלוואות גם לאנשים שלא ממש מעוניינים בכך, ויותר מזה: מעודד אותם לקחת הלוואות למרות שיהיה להם קשה להחזיר.
ההתניה שלי הייתה שללקוח לא תהיה אפשרות לצנזר קטעים כאלו. רוצה שאכתוב עליך? אני כותבת על הכל. גם ביקורת.

מיותר לציין שלא דובר על צנזורים רוחניים.
מיותר לציין שכזאת כתבה צריך להוציא בפונט פרנק\נרקיס תחת הכותרת "צרות של עניים"
ולכתוב מתחת "כתבת תחקיר חושפנית על שיטת המאפיה בבנקים בישראל"

סורי, הלכת לגמרי מהכיוון של כתיבה שיווקית, אבל לגמרי.
איזה בנק יתן שיכתבו עליו דבר כזה. מקסימום 2-3 הסתייגויות, אבל לכתוב את השורה הנ"ל, בנימה כמו שנאמרה, מעמידה את הלקוח באור טיפשי לחלוטין.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
חוזר לנושא המקורי:
מאוחדת היתה משיגה אפקטיביות רבה יותר, לו המידע הזה היה מוצג כמודעה ללקוחות מאוחדת.
באינפוגרפיקה מרשימה היתה מציינת את כל היתרונות והשכלולים, זה כבר היה עושה את העבודה למי שזה צריך להשפיע עליו.
מודעה, פשוטה.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י רותי קפלר;2399081:
א. גם אם זו הייתה כתבה שיווקית של המלאך גבריאל בעצמו... את הקוראים לא מעניין מי כתב את השיווקי. הם מדלגים עליו בלי שום אבחנה.

יש להניח שלו אראה כתבה שיווקית מהמלאך גבריאל אעשה מאמץ קל לקרוא אותה.
 

המפצח

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
באמת פעם שאלתי מה הרעיון של הכתבות הללו - איש יח"צ אמר לי כך: "להראות ללקוח שאנחנו פועלים בשבילו בכל האופציות"...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י קקטוס;2399574:
חוזר לנושא המקורי:
מאוחדת היתה משיגה אפקטיביות רבה יותר, לו המידע הזה היה מוצג כמודעה ללקוחות מאוחדת.
באינפוגרפיקה מרשימה היתה מציינת את כל היתרונות והשכלולים, זה כבר היה עושה את העבודה למי שזה צריך להשפיע עליו.
מודעה, פשוטה.

בדיוק כך, אם המטרה הייתה הייתה לתת שירות ללקוחות מאוחדת.
מסתבר שכאן... המטרה הייתה מלכתחילה שונה: להציג ללקוח מודעה ובה שמו מופיע פעמיים בכל שורה. והמטרה הזו הושגה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י y&m;2399926:
יש להניח שלו אראה כתבה שיווקית מהמלאך גבריאל אעשה מאמץ קל לקרוא אותה.

את לא תראי שהיא של המלאך גבריאל, כי ברגע שתקראי את הכותרת 'הבנק היחיד שמבין את צרכי המגזר' או 'חברת הטישו היחידה ששומרת שבת', את תדלגי ולא תגיעי בכלל לשורה של שם הכותב.
 

זלפה

משתמש רשום
הבעיה שעורכי העיתונים גילו את הכסף הקל שהכתבות השיווקיות מספק.

כרגע יש עדיין איזשהו איזון דק, הלקוח שרוכש את העיתון עדיין מרגיש שהוא קונה תוכן אמיתי. (ויתכן מאוד שיש לעבר הרחוק השפעה עליו)

ברגע שהלקוחות ירגישו שהעיתון הפך יחצני לגמרי- יפסיקו לקנות אותו.
אף לקוח לא משלם על קריאת פרסומות.
וכשלא יהיו לקוחות- גם חברות הפרסום יפסיקו לשלם על כתבות השיווק....


רותי- בעיתון שלך ריח היח"צ נדבק חזק גם לכתבות שאמורות להיות אינפורמטיביות לגמרי.
זכורה לרעה במיוחד הכתבה על ניתוק מהאינטרנט באלול האחרון.

אין בעיתון הזה שבוע בלי כתבת יחצנות מוסתרת.

פעם הוא היה עיתון לדוגמא.
חבל על דאבדין.
 

חבדניק

משתמש פעיל
קצת סדר:
כתיבה שיווקית היא אמנות לכל דבר. כמו כתיבת סיפור, תחקיר, סיקור וכמו כל כתיבה אחרת. וכמו שבכל כתיבה אחרת ישנן רמות איכות של כותבים. יש את הכותבים המעולים, האמנים ממש, אלו שתענוג לקרוא כל מילה ואתה אפילו לא מרגיש שקראת. ויש את הגרועים, אלה שכל עמוד נראה לך כמו שעה וחצי, שכל מילה שוקלת כמו סלע... ויש את כל הרמות באמצע,
כך גם בכתיבה שיווקית. יוצא לי מידי פעם לקרוא כתבות שיווקיות משובחות. כתיבה איכותית ברמה של "שפתיים ישק". אמנם זה לא הרבה ורוב התוכן השיווקי הוא זבל משובח, אבל צריך לגעת בנקודה האמיתית -
יושבים במגדלי השן של תאגידי הענק בכירים למיניהם שיש להם הרבה כסף והבנה בעסקים אבל אין להם טיפת הבנה בשיווק ופירסום. כל אנשי השיווק מתחתם - החל מסמנכ"ל השיווק ועד מנהל הפירסום בעיתון - מעוניינים רק לרצות אותם וחוששים להביע את דעתם בדרך, ואנחנו הקוראים סופגים את כל מה ששופכים עלינו...
כתיבה שיווקית משובחת ממתגת עסקים ויכולה גם למכור בפועל. אבל צריך לדעת לכתוב.

אגב, לידיעתכם. המפרסם אינו משלם על כתבת יח"צ. זה חלק מהחבילה. אין טיפת עריכת תוכן לכתבות היח"צ וברוב המקרים תראו את אותן הכתבות בכל המדיות עם שינויי עריכה קלים להחריד. פשוט עושים העתבק מהמייל של משרד הפירסום ומכניסים בעיתון.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י חבדניק;2421084:
קצת סדר:
כתיבה שיווקית היא אמנות לכל דבר. כמו כתיבת סיפור, תחקיר, סיקור וכמו כל כתיבה אחרת. וכמו שבכל כתיבה אחרת ישנן רמות איכות של כותבים. יש את הכותבים המעולים, האמנים ממש, אלו שתענוג לקרוא כל מילה ואתה אפילו לא מרגיש שקראת. ויש את הגרועים, אלה שכל עמוד נראה לך כמו שעה וחצי, שכל מילה שוקלת כמו סלע... ויש את כל הרמות באמצע,
כך גם בכתיבה שיווקית. יוצא לי מידי פעם לקרוא כתבות שיווקיות משובחות. כתיבה איכותית ברמה של "שפתיים ישק". אמנם זה לא הרבה ורוב התוכן השיווקי הוא זבל משובח, אבל צריך לגעת בנקודה האמיתית -
יושבים במגדלי השן של תאגידי הענק בכירים למיניהם שיש להם הרבה כסף והבנה בעסקים אבל אין להם טיפת הבנה בשיווק ופירסום. כל אנשי השיווק מתחתם - החל מסמנכ"ל השיווק ועד מנהל הפירסום בעיתון - מעוניינים רק לרצות אותם וחוששים להביע את דעתם בדרך, ואנחנו הקוראים סופגים את כל מה ששופכים עלינו...
כתיבה שיווקית משובחת ממתגת עסקים ויכולה גם למכור בפועל. אבל צריך לדעת לכתוב.

אגב, לידיעתכם. המפרסם אינו משלם על כתבת יח"צ. זה חלק מהחבילה. אין טיפת עריכת תוכן לכתבות היח"צ וברוב המקרים תראו את אותן הכתבות בכל המדיות עם שינויי עריכה קלים להחריד. פשוט עושים העתבק מהמייל של משרד הפירסום ומכניסים בעיתון.

אין כל קשר בין כתיבה שיווקית ובין הודעות לעיתונות/קומוניקט.

כתיבה שיווקית היא כתיבה שאמורה למכור. כתיבה לברושורים. כתיבה לפרוספקטים. כתיבה לאתרי תדמית ודפי נחיתה. וכו'.

הודעות לעיתונות יכולות להיות כתובות על ידי טיפשים גמורים עם ניסוח יבש ופשוט. כמובן כדאי שהכותב יהיה משופר כדי שהעיתונאי לא יחשוב שמדובר בידיעה משעממת.

שמעתי פעם מעיתונאי בגלובס ששם לב שהמתחרה שלו (דה מרקר או כלכליסט) פרסם ידיעה על כך שפורד פתחה בישראל מרכז לפיתוח רכב אוטונומי. ידיעה די עסיסית. הוא התקשר ליחצן של פורד ושאל מדוע לא נתנו לו גם את הידיעה. והיחצן דווקא ענה לו שהוא שלח לו במייל.

בדק העיתונאי במייל ומצא את הידיעה: פורד כחברה מובילה בלה בלה בלה. ובחיבור שלה לקהל הישראלי בלה בלה בלה, ובהמשך לנהג הישראלי האוהב את פורד בלה בלה בלה, ומנכל פורד בלה בלה בלה,

אחרי חצי כתבה התחילו לספר על החלק האמיתי של הידיעה, אבל העיתונאי בכלל לא התחיל לקרוא אותה. וכך פורד פספסה יח"צ עסיסי בגלובס רק בגלל שהיחצן שלה דיבר על פורד בבלה בלות במקום לספר את הסיפור האמיתי.

אולי מי שאשם בכך זה בתי הספר שמלמדים כתיבה שיווקית ומערבים בין שני הדברים. מעניין באמת לשמוע ממי שלמד כתיבה שיווקית מה לימדו אותם על הודעות לעיתונות.
 

חבדניק

משתמש פעיל
נכתב ע"י אלי אלימלך;2422504:
אין כל קשר בין כתיבה שיווקית ובין הודעות לעיתונות/קומוניקט.

כתיבה שיווקית היא כתיבה שאמורה למכור. כתיבה לברושורים. כתיבה לפרוספקטים. כתיבה לאתרי תדמית ודפי נחיתה. וכו'.

הודעות לעיתונות יכולות להיות כתובות על ידי טיפשים גמורים עם ניסוח יבש ופשוט. כמובן כדאי שהכותב יהיה משופר כדי שהעיתונאי לא יחשוב שמדובר בידיעה משעממת.

שמעתי פעם מעיתונאי בגלובס ששם לב שהמתחרה שלו (דה מרקר או כלכליסט) פרסם ידיעה על כך שפורד פתחה בישראל מרכז לפיתוח רכב אוטונומי. ידיעה די עסיסית. הוא התקשר ליחצן של פורד ושאל מדוע לא נתנו לו גם את הידיעה. והיחצן דווקא ענה לו שהוא שלח לו במייל.

בדק העיתונאי במייל ומצא את הידיעה: פורד כחברה מובילה בלה בלה בלה. ובחיבור שלה לקהל הישראלי בלה בלה בלה, ובהמשך לנהג הישראלי האוהב את פורד בלה בלה בלה, ומנכל פורד בלה בלה בלה,

אחרי חצי כתבה התחילו לספר על החלק האמיתי של הידיעה, אבל העיתונאי בכלל לא התחיל לקרוא אותה. וכך פורד פספסה יח"צ עסיסי בגלובס רק בגלל שהיחצן שלה דיבר על פורד בבלה בלות במקום לספר את הסיפור האמיתי.

אולי מי שאשם בכך זה בתי הספר שמלמדים כתיבה שיווקית ומערבים בין שני הדברים. מעניין באמת לשמוע ממי שלמד כתיבה שיווקית מה לימדו אותם על הודעות לעיתונות.

כתבת יח"צ היא בעצם כתבה שיווקית.
הודעות לעיתונות נועדו על מנת ליידע את העיתונאים בדברים חדשים/מעניינים שווים ידיעה מערכתית בד"כ.
כתבת יח"צ מחייבת כתיבה שיווקית על מנת שהקורא בביתו ירצה לקרוא את הכתבה והיא תעשה לו חשק לקנות.
הודעה לעיתונות מיועדת לעיתונאי והיא אמורה להיות יבשה לחלוטין להציג את הסיפור כמו שהוא, לבחירת העיתונאי האם וכיצד לפרסם אותה.
 

מכונתכתיבה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
אני חושבת שבקרוב מאד הבלון הזה יתפוצץ...
לכולם נמאס מכתבות היח"צ שמציפות את העיתונים.
ואנשים היום מספיק חכמים להבין שפורום ה"יועצות"בכתבה,
מורכב מהמפרסמות בעמודים הבאים, וכדו', בכל תחום.
קשה מאדדד למצוא כתבות תחקיר נקיות מרסיסי יח"צ.
לאט לאט הנוגעים בדבר יצאו מהריבוע התבניתי המשמים הזה...
ויחפשו פתרונות יצירתיים יותר. ומתוחכמים יותר.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י אסטרונאוטית;2427549:
נהיה יותר מתוחכם?
מודעה מהיום בגאולה:

\צפה בקובץ המצורף 337455

חיקוי של הפשקווילים של "קליק" ותפוצ'יפס, שכבר עבדו לחצאין עם הרעיון הזה.
רק שפה ריבוי המלל גורם לחשוב שזה באמת מחאה של העדה"ח נגד מכבי, ובסיום הקריאה לצחוק.
מה מעבר, לא יודע.
 

סמסונג

משתמש פעיל
נכתב ע"י רותי קפלר;2398443:
כנ"ל עיריות.
לראות חסויות של עיריית בני ברק על מגוון שטויות שלא קשורות לתושבי העיר, מקפיץ אותי בשם כל הבני ברקים.
עיר עניה ועלובת נפש (כלכלית, רק כלכלית...) שחיה על מענקי איזון, ובמקום לשלם כסף על תיקון המדרכות השבורות שלה, או על תוכנית הנדסה תחבורתית, או על בניית איזה פארק בצפון העיר שהתושבים לא ייאלצו להתפרזט לערים הסמוכות - מוציאה הון על חסויות מטופשות.
ועיר עניה ועלובת נפש (כלכלית, רק כלכלית...) כמו ירושלים, שחיה על מענקי איזון, ורק עכשיו הזבל התגלגל שבועיים ברחוב (דבר שלא היה בב"ב שנים!) ויש לה כסף להוציא על כתבה מגעילה בעיתון משפחה עם 2 היועצים החרדיים של ראש העיר שרק ניסו לטהר את השרץ, זה לא מקפיץ??
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה