נכתב ע"י inspiration;2398581:( במאמר מוסגר שימו לב שמי שקורא כאלו כתבות, גם יודע כמה אחוזי חומר פעיל יש בסבון כלים אצלו בבית. זה בדוק)
נכתב ע"י אידאה;2398564:לגבי חסויות לנושאים שונים, כפי שכתבו פה
יש לדעת, כי לפעמים יש תקציבים שצבועים לנושאים שונים.
למשל אם העיריה זועקת לתברואה ויש תקציב בסעיף הפקות תרבות, לא ניתן לנייד בין סעיף לסעיף.
נכתב ע"י רותי קפלר;2398471:ולשאלה המקורית - מי אשם?
משרדי הפרסום יחד עם מחלקות השיווק בעיתונים.
לאנשים האלה אין טיפת נשמה אמנותית, אין להם פיפס של הבנה בערך המילה הכתובה, כל מה שהם רוצים זה רק להוציא מהלקוח כסף. זהו.
(כל אחד מהלקוח שלו... כלומר: מחלקת השיווק רוצה להוציא ממשרד הפרסום, ומשרד הפרסום - מהלקוח הסופי).
הכתבה בפתיח היא דוגמה מתחתית החבית, אבל גם בלי להדרדר עד לשם - רוב הכתבות השיווקיות הן משעממות, צפויות, מכוערות פנימית וחיצונית. לא יודעת איך אנשים חכמים, מנהלי מוסדות ובעלי חברות, מוכנים לשלם על זה.
חברותיי שכותבות כתיבה שיווקית, אל תקפצו עליי. כן, אני יודעת שאתן מתאמצות מאד. עדיין, זה משעמם לאללה, זה מבזה את מקצוע הכתיבה, ובגלל הכתבות השיווקיות האלה אנשים לא קוראים גם את התוכן המערכתי שאנחנו עמלים עליו קשות. בנאדם פותח מוסף כלכלי, רואה שהכל שם זה תיאורים מרטיטים על שמירת השבת של שניב ועל פריסת מרפאות מכבי, וטורק את הגליון באכזבה בלי לדפדף הלאה ולראות את הכתבות המושקעות שלנו.
(אישית, בפעם האחרונה דרשתי וקיבלתי התחייבות שהכתבה שלי תופיע ראשונה במוסף, ובכל מקרה - לפני כל כתבה שיווקית שהיא. אבל לא תמיד זה אפשרי).
החמדנות של מחלקות הפרסום, זה ברור. הרי על פרסומת הם מקבלים עשרות אלפים, ועל כתבה טובה עם תחקיר מצויין, הם לא מקבלים דבר. להיפך, הם אמורים עוד להוציא מכיסם 900 ש"ח ולשלם לכותבת. אז בטח שמבחינתם עדיף כמה שיותר כתבות שיווקיות, וכמה שפחות תוכן.
וכמה שניסיתי להסביר באוזניהם שסיפור אחד טוב, מביא להם יותר קוראים ומנויים מכל הפרסומות ביחד, הם לא קלטו את הפואנטה.
אז מילא הם, מי מצפה מהם למשהו, חוץ מלהביא עוד ועוד לקוחות כדי שצמרת העיתון תוכל ל (---צונזר מטעמי אתיקה מקצועית, כלומר, כדי שלא יפטרו אותי---)
ומילא משרדי הפרסום הגדולים, שכבר מזמן איבדו כל כיוון והגיון.
אבל הלקוחות!!! איפה הם?
נכתב ע"י רותי קפלר;2398471:ולשאלה המקורית - מי אשם?
משרדי הפרסום יחד עם מחלקות השיווק בעיתונים.
לאנשים האלה אין טיפת נשמה אמנותית, אין להם פיפס של הבנה בערך המילה הכתובה, כל מה שהם רוצים זה רק להוציא מהלקוח כסף. זהו.
(כל אחד מהלקוח שלו... כלומר: מחלקת השיווק רוצה להוציא ממשרד הפרסום, ומשרד הפרסום - מהלקוח הסופי).
הכתבה בפתיח היא דוגמה מתחתית החבית, אבל גם בלי להדרדר עד לשם - רוב הכתבות השיווקיות הן משעממות, צפויות, מכוערות פנימית וחיצונית. לא יודעת איך אנשים חכמים, מנהלי מוסדות ובעלי חברות, מוכנים לשלם על זה.
חברותיי שכותבות כתיבה שיווקית, אל תקפצו עליי. כן, אני יודעת שאתן מתאמצות מאד. עדיין, זה משעמם לאללה, זה מבזה את מקצוע הכתיבה, ובגלל הכתבות השיווקיות האלה אנשים לא קוראים גם את התוכן המערכתי שאנחנו עמלים עליו קשות. בנאדם פותח מוסף כלכלי, רואה שהכל שם זה תיאורים מרטיטים על שמירת השבת של שניב ועל פריסת מרפאות מכבי, וטורק את הגליון באכזבה בלי לדפדף הלאה ולראות את הכתבות המושקעות שלנו.
(אישית, בפעם האחרונה דרשתי וקיבלתי התחייבות שהכתבה שלי תופיע ראשונה במוסף, ובכל מקרה - לפני כל כתבה שיווקית שהיא. אבל לא תמיד זה אפשרי).
החמדנות של מחלקות הפרסום, זה ברור. הרי על פרסומת הם מקבלים עשרות אלפים, ועל כתבה טובה עם תחקיר מצויין, הם לא מקבלים דבר. להיפך, הם אמורים עוד להוציא מכיסם 900 ש"ח ולשלם לכותבת. אז בטח שמבחינתם עדיף כמה שיותר כתבות שיווקיות, וכמה שפחות תוכן.
וכמה שניסיתי להסביר באוזניהם שסיפור אחד טוב, מביא להם יותר קוראים ומנויים מכל הפרסומות ביחד, הם לא קלטו את הפואנטה.
אז מילא הם, מי מצפה מהם למשהו, חוץ מלהביא עוד ועוד לקוחות כדי שצמרת העיתון תוכל ל (---צונזר מטעמי אתיקה מקצועית, כלומר, כדי שלא יפטרו אותי---)
ומילא משרדי הפרסום הגדולים, שכבר מזמן איבדו כל כיוון והגיון.
אבל הלקוחות!!! איפה הם?
נכתב ע"י מלפפון;2398515:רותי, את שוכחת שהעיתון שלך לא נשען על אלפי המנויים שלו.
הוא משלם לך את הכסף על כתבתך המושקעת מהכתבה השיווקית המשעממת שמופיעה לפנייך.
נכתב ע"י אידאה;2398564:לגבי חסויות לנושאים שונים, כפי שכתבו פה
יש לדעת, כי לפעמים יש תקציבים שצבועים לנושאים שונים.
למשל אם העיריה זועקת לתברואה ויש תקציב בסעיף הפקות תרבות, לא ניתן לנייד בין סעיף לסעיף.
בלי קשר לפרויקט המדובר (שאני אישית אינני מכירה)במקרה כזה, עושים הפקת תרבות של מבצע ניקיון לילדי העיר, למשל.
זה מקובל והגיוני. וכך גם מצב התברואה משתפר, וגם הילדים נהנים.
אבל להפיק חוברת לארגון 'חלכאי עמך' בשכונה ט' בדימונה? אין גבול???
לפעמים זו פשוט הדרך להשתמש בתקציבים לסעיף- תרבות.נכתב ע"י רותי קפלר;2398443:כנ"ל עיריות.
לראות חסויות של עיריית בני ברק על מגוון שטויות שלא קשורות לתושבי העיר, מקפיץ אותי בשם כל הבני ברקים.
עיר עניה ועלובת נפש (כלכלית, רק כלכלית...) שחיה על מענקי איזון, ובמקום לשלם כסף על תיקון המדרכות השבורות שלה, או על תוכנית הנדסה תחבורתית, או על בניית איזה פארק בצפון העיר שהתושבים לא ייאלצו להתפרזט לערים הסמוכות - מוציאה הון על חסויות מטופשות.
נכתב ע"י רותי קפלר;2398686:(אגב, יש כמה עיתוני ילדים מצויינים שמחזיקים יפה גם בלי פרסומות כלל).
נכתב ע"י מלפפון;2398750:נסי לדבר עם אחת העורכות.
דיברתי שבוע שעבר עם אחת כזו שכמעט משכנה את הבית שלה בשביל העיתון.
וכולם נמצאים שם בלחץ גבוה.
היתרון- הם עושים כל מאמץ להיות כאלו טובים כדי שהקוראים ישתכנעו לעשות להם מנוי.
אבל בהחלט זה עולה להם במאמץ גבוה.
נכתב ע"י רותי קפלר;2398686:שיהיה ברור: אין לי בעיה שעיתון מרוויח מפרסומות - יש לי בעיה עם זה שהשיווק נדחף לכתבות. פעם לא היה מצב כזה. ובא לי לנהום אל משרדי הפרסום: סלקו את הטלפיים שלכם מהכתבות. כתבות בעיתונים ובמגזינים זה דבר ספרותי, אמנותי, מדעי, פוליטי - אבל לא שיווקי.
רוצים לפרסם? תעצבו מודעה, עם מסגרת שכתוב בה 'תשקיף', ובתוך המודעה הגגו מה שבא לכם. אבל אל תנסו להציג כאילו זאת כתבה, כי זאת לא.
תראו כמה הקוראים כועסים על זה. כמה הם שונאים את זה. למה אתם ממשיכים? למה???
נכתב ע"י שלכם;2399035:היה מי שטען באשכול כאן כי בכתבות השיווקיות איש לא מעיין, בעוד כתבות המערכת נקראות בשקיקה,
1. לדעתי כשסופר טוב כותב כתבה שיווקיות היא יוצאת מרתקת, ואילו כשסופר בינוני כותב סיפור/תחקיר/ראיון, אדלג על הכתבה [בעיתון אליו אני מנוי ישנו כתב שאותו אני קורא רק לאחר סיום הכתבות השיווקיות].
2. אותם סופרים שהבהירו כאן שהם לא מסכימים שהכתבה שלהם תהיה אחרי כתבה שיווקית, אני מניח שאם הייתה זו כתבה שיווקיות שהם כתבו היו תומכים בהחלט בהצבתה בראשונה, ואין לי ספק שאת הזעם שהם ביטאו כאן כלפי הנ"ל הם מביעים בפורמים סגורים, גם כלפי סופרים שונים מתוך המערכת שלדעתם גורמים לקוראים לנטוש את העיתון באמצע הקריאה.
.[/SIZE]
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ה'
לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי: