זה נכון כל עוד המחיר הנורמלי הוא נגיד 50 ש"חואחרי זה אתה רואה שיש מישהוהוא מוכר לך במחיר שבו הוא חושב שסך הרווח שלו מהמכירות יהיה הכי גבוה, ולא שקל פחות.
איזה טריקים שיווקיים הוא עושה בדרך, זה לא רלוונטי.
אם הוא מוכר בפחות ממה שהוא יכול הוא מפסיד את ההפרש. הכוונה אינה שהמוצר עלה לו יותר ממה שהוא קיבל עליו, אלא שהוא היה יכול לקבל יותר וקיבל פחות. זה נקרא הפסד.
דוגמה לסבר את האוזן: קנית מוצר בחנות. יצאת מהחנות וראית שהחנות הסמוכה מוכרת בעשרה שקלים פחות. אתה אומר לעצמך "הפסדתי עשרה שקלים".
כמו שלהוציא יותר ממה שצריך זה הפסד, גם להכניס פחות ממה שאפשר זה הפסד.
שהוריד מחירים מתחת לנורמה זה לא"הפסד" כמו מישהו שלקח 60ש"ח שאז אני ירגיש מופסד
פורפורציה זה לא ביקוש והיצעפרופורציה זה עניין של הצע וביקוש, אם מוכנים לשלם 20,000 על דירה 80 מטר, והוא לא לוקח את הסכום הזה הוא פראייר.
פורפורציה זה מחיר הגיוני ל3 ימים
השוואה מה זה לא נכונהלמה חייבים?
כשחייבים וצמאים באמת שותים מים ולא קולה - מוזמנים לאש"ל. בזול.
בסוכה אנו רואים שמצטער פטור מן הסוכה.
אז אולי אלה שמצטערים על המחירים שהם צריכים לשלם בשביל להיות אצל הרבי אולי הם פטורים?
כותבת כחסידית שמבינה את החשיבות של לזכות להיות אצל הרבי.
בפרט אם את חסידית
גדלנו על סיפורים של החסידים שהיו הולכים חודשים לרבה
זה נראה לי קצת יותר מצטער
כל אחד לוקח את הענין שיותר קרוב לליבויש גם ענין של התורה חסה על ממונם של ישראל
ומפרש אחרת
ובדיוק בגלל זה מנסים להוריד את המחירים
המקור לזה הוא מישעיהודווקא בר''ה? מה המקור לזה?
יש עניין ידוע שכל השנה עדיף להתפלל בי-ם אבל לא בר''ה
וְהָיָ֣ה ׀ הַנִּשְׁאָ֣ר בְּצִיּ֗וֹן וְהַנּוֹתָר֙ בִּיר֣וּשָׁלַ֔͏ִם קָד֖וֹשׁ יֵאָ֣מֶר ל֑וֹ "כׇּל־הַכָּת֥וּב לַחַיִּ֖ים בִּירוּשָׁלָֽ͏ִם׃"
ובלעלוב זה מסורת שבר"ה עולים לירושלים בגלל הפסוק הנ"ל