מידע שימושי מחירי שכירות דירות לחגים תשפ"ה בירושלים

בלדה

משתמש פעיל
לא בקשנו רולקס
ב15 השנים האחרונות רמת החיים עלתה מאד, כנראה גם תודות לסביבת ריבית נמוכה.

הרבה דברים שלפני 15 -20 שנים היו מיועדים למי שהיה לו אקסטרה כסף , היום הפכו לבייסיק.
כמו נופש בצימרים (ולא רק בקיץ), שיפוצים בעשרות - מאות אלפי שקלים, ולא רק לצרכים פונקציונאלים, מותגים בבגדים, בתכשיטים, טיסות לחו"ל.

אז אולי בתהליך פחות נעים נחווה עכשיו תהליך הפוך ובסייק / אקסטרה יוגדרו מחדש.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לשכור מקומות בפריפריה זה לא הגיוני כ"כ כי צריך בתי כנסת ענקיים.
אבל- יורת זול אפילו לשכור בתי מלון מהמחירים היום. כל חסידות יכולה לארגן ת=מתחם אירוח ענק לגברים+ סעודות, אפילו כן בהשתתפות כספית של המתפללים. אבל נניח לשכור מתחם ענק כמו סמינר או בית ספר וכדו' עולה 15 אל"ש+ מזרונים, מצעים כל אחד מביא מהבית- 5000- ביחד 20 אל"ש, ושמים בזה 2500 איש, + סעודות בערך 200 שקל לכל אחד (מחירים הגיוניים משוערים ל7 סעודות.) אם כל אחד ישלם 250 שלק יצא מחיר הגיוני+ , וישאר אולי קצת עודף למשכורת לעובדים שיטפלו בכל הכאב ראש הזה, ועובדי ניקיון. והמחיר ישאר נוח לכל כיס- משפחה של אבא+3 ילדים מגיל 9 ומעלה יצא 1000 שקל כולל לינה ואוכל. הרבה פחות בלי שום השוואה מכל דירה שהיא. והנשים? גם ככה לא רק בברסלב הן נשארות בבית או אצל הורים
 

רינהרינה

משתמש מקצוען
נראה לי שאת בעצמך עונה תשובה על השאלה בסוף דברייך.
אני רק אחזור על זה שברור שיש מחיר שנחשב לשפוי, והמחיר שמבקשים על דירה הוא לא ביחס של שבוע אחד שכירות אלא ביחס של שלושה ימים לחודש כמעט.
וההקבלה שלא חסידים לא גומרים להקביל פה שהגעה לרבי לחג זה כמו חופש היא פשוט כבר מגוחכת עד נמאסה ביותר, כי אם עדיין לא הבנתם את ההבדל הזה שכ''כ ברור לכל חסיד, גם הוא הוא חסיד לא שרוף, ואפילו חסיד קר, ותשאלו כל חסיד בכל סגנון שהוא שמיד יבין את ההבדל והענין, אז תפסיקו כבר להקביל את זה לכל מיני דברים שאין להם שום השוואה שהיא. מובן?
ההקבלה היא לא מבחינת הנחיצות של ההוצאה אלא היא על כך שהשוק החופשי.
למשכיר פשוט לא משנה כמה נחוץ וקריטי לחסיד לשכור דירה באזור, הוא יכול להחליט כבכמה כסף הוא מסכים להשכיר את דירתו גם אם זה סכום מוגזם, כמו שבעל הצימר בבית חלקיה יכול להחליט על כל סכום שמעוניין,
אם הוא הגזים כנראה שישאר בלי שוכר, אין מה לבוא אליו בטענות.
 

סטודיו בול

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
נניח שיהיה פיקוח על מחירי מטפלות - אף אחת לא תסכים לעבוד כמטפלת בתנאים החדשים, ושוב יהיה מחסור, אבל הפעם באמת. (מחסור שכמובן רק יעלה את המחירים בשוק השחור שיווצר).
לא להכריח, אבל כן לעשות פעולות אקטיביות שיעזרו להוזלת מחירים
נניח איפה שאני גרה, היה מחסור חמור במטפלות, מקום חדש בלי כמעט מעונות מפוקחים, עם בלי עין הרע המון המון תינוקות חדשים בכל שנה. והמטפלות הפרטיות ניצלו לגמרי את המחסור והעלו את המחירים בכל שנה בעוד סכום נכבד. כך שבארבע שנים המחיר בערך הכפיל את עצמו. והתמורה? כמו קודם ולעיתים אף ומטה. כי הרי צריכים אותן והביקוש רב.
מה תעשה אשת אברך שהיא גננת?

אחד התושבים, איש יקר, לקח את הענינים לידיים ובשיתוף עם העיריה פתח כמויות משפחתונים בשכונה, איך הוא עשה את זה? העירייה נתנה מענק משמעותי מאד עבור רכישת ציוד, והקלו מאד את הסחבת שכרוכה באישורים.
השנה למשל היה חסר מטפלות לטווח גילאים מסוים- העלו את סכום המענק.
וכן, פתאום את רואה הודעות כמו- התפנה מקום אצל מטפלת פרטית... שנה הבאה אני מאמינה שכבר ירד המחיר עוד.
האם אני, האזרח הפשוט יכולתי לעשות את זה? האם בלי העירייה וההטבות וההקלות שנתנה מצב כזה היה קורה?

אני שוב אכתוב שאינני מבינה דבר בכלכלה
אבל המצב פה יצא משליטה! באמת א''א לחיות פה!
אז כן, צריך פתרון יצירתי, שמגיע מלמעלה, כי לאדם הפשוט אין באמת איך לעצור את הטרללת הזאת.
 

הללו

משתמש מקצוען
ומי שבנה את השכירות השנתית שלו על השכירות של החגים צריך לשבת ולעשות חושבים מחדש.
או מי שבנה על מגורים במקום זול ולהוציא משפחות מביתם בחגים צריך לשבת ולעשות חושבים מחדש
 

לעלוב ב"ש

משתמש פעיל
לא כ"כ הבנתי את ההשוואה, כלומר הייתי משווה לגמרי אבל הפוך

זאת מחוץ לירושלים מגיעה לדירה זרה עם כל הקושי בדבר, כי יש לה רווח עצום מכך
היא זוכה להיות קרוב לחסידות/לרבה/לתפילות/ללוות את ילדיה וכל מה שנכתב כאן
ולכן יש לה רווח עצום (להערכתי פי כמה וכמה מכסף)
ולכן היא מקריבה את הנוחות שלה ואת הלהישאר בבית בקלות ואת כספה בשביל לזכות לכך

הירושלמית עושה אותו דבר מקריבה את הנוחות שלה, אין לה בזה שום ענין רוחני, אולי אפילו ההיפך אולי בעלה והילדים מעדיפים להתפלל דוקא במנין קרוב לבית אבל מה לעשות ש להם שיקולים כספיים
אז היא מקריבה ויש לה רווח כספי על כך

ובאופן כללי למשפחה גדולה לעזוב בית זה קושי עצום ועוד לתת אותו מסודר נקי ומתאים להשכרה
במיוחד כי אין לזה תכלית!!! ולפעמים נופלים על אחרים או שוכרים בתשלום וכו
מי שיוצא מביתו וגולה למקום תפילה/לכיבוד הורים/לישיבה/לשמחה משפחתית או לכל צורך אחר
עצם היציאה וההגעה למקום אחר נותנת לו כח להיות מחוץ לבית

ולכן מי שיוצא עושה את זה נטו בשביל כסף ולא תמיד סכום שבעיני השוכר נראה שווה, גם מצטייר כך בעיני המשכיר
ומה לעשות ברגע שיש ביקוש הכל עולה ואולי זה ניצול אבל לצערינו בכל החיים יש את זה
כן גם בלחם וחלב (אולי לא ממש אבל דברים שהם קריטים, שכר לימוד לא חובה והמחירים מטורפים, טיפול רגשי לא חובה ופיקוח נפש, והמחירים ב ...)


מצטערת אני לא חושבת שיש אנשים בדרגה שירגישו מחויבות לצאת רק כי החסיד מרגיש צורך נפש להיות אצל הרב, גם אם הלא חסיד יבין את זה מאוד
לשם ההשואה עשיתי כבר כמה שבתות שמחה הייתי במצוקה כי לא היו לי דירות, לא חשבתי לרגע ואף אחת משכנותי לא התנדבה לצאת לשבת אחת יום אחד להורים שלה כי אולי יציל אותי
וזה שמחה וצורך גדול מאוד והייתי אבודה באמת(ב"ה הסתדר בקושי רב, לא חוזרת על כזה פורמט)
זה נראה מהתגובה שלך שעומדים עם מקלות על בעלי הדירות ואומרים להם
נונונו אם לא תשכירו
יאלה
כמו שלך יש זכות לדרוש מחיר מופקע לי יש זכות להגיד לכל החברים שלי לא לשכור ממך

לא הבנתי.
נניח שאני רוצה להשכיר את הדירה.
שוכר א רוצה לשכור במחיר X, אוקי שווה לי.
שוכר ב בא ורוצה לשכור בפי 10
(כי חסרות דירות בשוק, ושווה לו לשלם יקר העיקר להשיג דירה).
למה שאשכיר לראשון?

כך עובד שוק של היצע וביקוש.
נכון
אז זה בדיוק מה שמתקנים שלא יהיה שוכר X שמבקש לשכור בכפול...............
בלת"ק

אז אולי הגיע הזמן לסדר מחדש את סולם הערכים שלנו?

יש מצב רציני, שאת אותו סכום שתכנן החסיד לשלם כדי להתפלל עם הרבי בר"ה היה נכון יותר, הלכתית ומוסרית להשקיע במצוות אחרות, צדקה, החזקת תורה, סיוע לחולים נזקקים, יולדות, גרושות, עגונות, גרים אלמנות ויתומים?
חוצפה............
שכל אחד יסדר את סולם הערכים שלו
ואני יחליט מה קודם אצלי והמציאות מוכיחה שהחסידים (בלי להכליל ...מהדרים ביותר גם בכל הדברים שהזכרת)
וזה לא סותר למה אם אני יקנה אתרוג יקר מחר אני יקנה תפילין פשוטים.............
זה כבר מונופול...
זה משהו אחר.
אין לעוד מישהו יכולת להביא אוטובוסים לשם...

אף אחד לא מונע מאף אחד לקנות דירה ענקית באזור ירושלים
ולא יצטרך לשכור
יותר מזה
הוא מוזמן לקנות כמה דירות (יש מבחר גדול, תכנסי ליישא ברכה, וכד' מתווכים)
ולהשכיר בר"ה במחיר סמלי (לדוג' 50-100 ש"ח למיטה)

זה שוק חופשי
ושוק חופשי עובד לפי כללי ביקוש והיצע
אין בזה שום בעיה.

שוב, אין לי בכלל אינטרס בעניין
אין לי נכס בירושלים, וגם לא עולה לירושלים בחגים...
רק לא מבינה את זעקות השבר...
רוב מי שמשכיר את דירתו, זה זוגות צעירים שמשלמים שכירות אדירה, ולוקחים בחשבון את ההכנסה שהחגים (ומידי פעם גם שבתות) מכניסים להם כחלק מהשכירות...
כולם חוזרים על אותו בדיחה
אף אחד לא מכריח אותכם להשכיר..............
ומותר לנו לשחרר קיטור
ותמיד אחרי הזעקה מגיעה הישועה ......
וזה מה שרצינו שיקרה ובעז"ה שיצליח
אם החסידות כ"כ רוצה לעזור לאנשים, אולי שיורידו מחירים למקומות התפילה?
במקום לנסות להפוך את העולם ולבטל דירות שכבר הזמינו מראש?
למה לא?
אתה יודע איזה הערכות יש לחסידות ממוצעת לקראת 3 ימים\אז זכות המוסדות לדרוש מחירים יקרים
ואפ' הכי בכל חסידות יש כמה דרגות של מחירים כדי להתחשב באברכים שאין להם לשלם
ואחד שלא רוצה לשלם יקר משלם דרגה יותר זולה
אבל במקומות יש ברירה משא"כ בדירות שאין ברירה אין דרגות
אז בסדר, ליטאים לא מבינים ולא יבינו, אבל א"כ למה לבוא אליהם בטענות?
בדיוק כמו שהזכירו פה, נניח שיש חסיד שיש לו חברה לגנרטור שבת והוא מרוויח הרבה, זה יהיה נכון לבוא בטענות, למה אתה מעלה מחירים, הרי "אנחנו הליטאים" זה ענין של חילול שבת??...
אין מה לעשות..
אם נניח גנרטור ל 3ימים היה עולה 20אל"ש
אתה יודע איזה זעקות שבר היו פה
וכן.... הייתי מבין אותם
והיתי מציע להם להתאגד נגד המשכירים
ולא הייתי מתחיל להגיד להם סדר עדיפויות וכו'
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
זאת דרך העולם והתחרות היא המאפשרת לכלכלה לפרוח.
השיטה שאת מציעה, קרי: לקבוע מחירים שיאפשרו חלוקה שווה בין בעלי אמצעים לשאינם, לא הוכיחה את עצמה לאורך ההיסטוריה. ראי ערך רוסיה הקומוניסטית.
אכן כן. אלו כוחות שוק. (למרות שבין קפיטליזם טהור לרוסיה הקומוניסטית יש עוד כמה אפשרויות על הציר)

בתחום של שהיה אצל האדמו"ר בחגים הייתי מצפה למאמץ מצד חצר האדמור לתת הזדמנויות גם לאלו שיש להם אפשרויות כלכליות פחותות על ידי רעיונות יצירתיים ולא רק על ידי תקנות שלא יועילו וישאירו את ההזדמנויות בדיוק אצל מי שהיו קודם לכן.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אתה יודע איזה הערכות יש לחסידות ממוצעת לקראת 3 ימים\אז זכות המוסדות לדרוש מחירים יקרים
ואפ' הכי בכל חסידות יש כמה דרגות של מחירים כדי להתחשב באברכים שאין להם לשלם
ואחד שלא רוצה לשלם יקר משלם דרגה יותר זולה
אבל במקומות יש ברירה משא"כ בדירות שאין ברירה אין דרגות
בטח שיש דרגות.
אפשר דירה במרחק הליכה יותר גדול, דירה יותר ישנה, יותר קומות לעלות,
ומי שלא רוצה את זה - זה כבר נכנס לגדר פינוק.

ובדיוק כמו ש"זכות המוסדות" לדרוש תשלום על מה שהם עושים, כך זכות המשכירים להשכיר במה שמתאים להם,
אבל לא יפה בעיני לקחת את הכח של חסידות כציבור ולהפיל ולבטל אנשים אחרים, בשעה שיש להם עצמם איפה לקצץ.
 
נערך לאחרונה ב:

לעלוב ב"ש

משתמש פעיל
או מי שבנה על מגורים במקום זול ולהוציא משפחות מביתם בחגים צריך לשבת ולעשות חושבים מחדש
דייי.....נמאס
תפסיקו להתבכיין אף אחד לא חייב אותכם לצאת מהבית
זה נראה כאילו כל חסיד אחראי על בנין אחר בירושלים שהוא דואג שכולם יתפנו
כי הוא צריך להיות אצל הרבה...................
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
לשכור מקומות בפריפריה זה לא הגיוני כ"כ כי צריך בתי כנסת ענקיים.
אבל- יורת זול אפילו לשכור בתי מלון מהמחירים היום. כל חסידות יכולה לארגן ת=מתחם אירוח ענק לגברים+ סעודות, אפילו כן בהשתתפות כספית של המתפללים. אבל נניח לשכור מתחם ענק כמו סמינר או בית ספר וכדו' עולה 15 אל"ש+ מזרונים, מצעים כל אחד מביא מהבית- 5000- ביחד 20 אל"ש, ושמים בזה 2500 איש, + סעודות בערך 200 שקל לכל אחד (מחירים הגיוניים משוערים ל7 סעודות.) אם כל אחד ישלם 250 שלק יצא מחיר הגיוני+ , וישאר אולי קצת עודף למשכורת לעובדים שיטפלו בכל הכאב ראש הזה, ועובדי ניקיון. והמחיר ישאר נוח לכל כיס- משפחה של אבא+3 ילדים מגיל 9 ומעלה יצא 1000 שקל כולל לינה ואוכל. הרבה פחות בלי שום השוואה מכל דירה שהיא. והנשים? גם ככה לא רק בברסלב הן נשארות בבית או אצל הורים
זה כבר קיים שנים.
והחסידויות הגדולות לא צריכות לשכור, יש להן מוסדות משלהן ובדיוק כך זה עובד.
כל הזעקה כאן באשכול היא של משפחות שרוצות להגיע בהרכב מלא, לדירות נוחות ולא לאכסניות לגברים בלבד.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אחד התושבים, איש יקר, לקח את הענינים לידיים ובשיתוף עם העיריה פתח כמויות משפחתונים בשכונה, איך הוא עשה את זה? העירייה נתנה מענק משמעותי מאד עבור רכישת ציוד, והקלו מאד את הסחבת שכרוכה באישורים.

זו דוגמה נהדרת להגדלת היצע, שמורידה מחירים בדרך נכונה שהציבור מרוויח ממנה.
זה לא פיקוח על מחירים.
 

לעלוב ב"ש

משתמש פעיל
בטח שיש דרגות.
אפשר דירה במרחק הליכה יותר גדול, דירה יותר ישנה, יותר קומות לעלות,
ומי שלא רוצה את זה - זה כבר נכנס לגדר פינוק.

ובדיוק כמו ש"זכות המוסדות" לדרוש תשלום על מה שהם עושים, כך זכות המשכירים להשכיר במה שמתאים להם,
אבל לא יפה בעיני לקחת את הכל של חסידות כציבור ולהפיל ולבטל אנשים אחרים, בשעה שיש להם עצמם איפה לקצץ.
סליחה............
אתה יודע כמה פעמים נפלנו על דירות זבל במרחק הליכה והם ביקשו מחירים מופרזים
שנאלצנו לשלם כי הם יודעים שמשפחות ממוצעות לא ילכו לפרויקטים היקריאיזה דרגות יש....
הבדלים של כמה מאות שקלים
שעוד לא פתרו את הבעיה
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
זה כבר קיים שנים.
והחסידויות הגדולות לא צריכות לשכור, יש להן מוסדות משלהן ובדיוק כך זה עובד.
כל הזעקה כאן באשכול היא של משפחות שרוצות להגיע בהרכב מלא, לדירות נוחות ולא לאכסניות לגברים בלבד.
אפילו אם זה רק חלקי- זה יעזור לירידת מחירים אם יאמצו את זה בעוד חסידויות. זה הפתרון. המי שמגיע בהרכב מלא שיהיה לו לבריאות. אבל האכסניות האלו מורידות דרסטית את הביקוש.
 

סטודיו בול

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
זו דוגמה נהדרת להגדלת היצע, שמורידה מחירים בדרך נכונה שהציבור מרוויח ממנה.
זה לא פיקוח על מחירים.
אבל היא הגיעה עם עזרה "מלמעלה" מה שנקרא.
מה שאני מתכוונת לאמר- שמאחר והמצב יצא משליטה, צריך כן לחשוב על איזה פתרון.
 

לעלוב ב"ש

משתמש פעיל
בלת"ק
כל אלה שהשוו את זה למירון ל"ג בעומר וכו'
זה לא השוואה כי להיות בצימר במירון ל"ג בעומר זה לא חובה
ומי שאין לו לשלם לא יסע כי זה לא הכרח המציאות
וכן גם ב"ש עם ר' מיילעך ואם ירצה להיות קרוב לר' שימען
יכול לקחת בחצי מחיר במושבים ליד
אבל נניח אם היה אפשרות לשכור בערים ליד ירושלים ולנסוע ברכב
נראה לכם שמישהו היה מזדעק
היו אומרים מי שלא רוצה לשלם שילך ערים הקרובות
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אבל היא הגיעה עם עזרה "מלמעלה" מה שנקרא.
מה שאני מתכוונת לאמר- שמאחר והמצב יצא משליטה, צריך כן לחשוב על איזה פתרון.

ה'עזרה מלמעלה' לא הייתה בפיקוח על מחירים אלא בסיוע לבעלות העסקים (משפחתונים) והפחתת רגולציה (כלומר הקלה בבירוקרטיה ובדרישות).

ואכן, צריך לחשוב על פתרון, אבל פיקוח מחירים ברוב המקרים אינו פתרון יעיל.
 

שתים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
סליחה............
אתה יודע כמה פעמים נפלנו על דירות זבל במרחק הליכה והם ביקשו מחירים מופרזים
שנאלצנו לשלם כי הם יודעים שמשפחות ממוצעות לא ילכו לפרויקטים היקריאיזה דרגות יש....
הבדלים של כמה מאות שקלים
שעוד לא פתרו את הבעיה
אז אתם צריכים לחפש יותר טוב ולדעת לברר אם הדירה ברמה נורמלית או לא.
כי בהחלט יש דירות יותר זולות במחרק הליכה קצת יותר גדול.
 

הדס99

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בלת"ק
כל אלה שהשוו את זה למירון ל"ג בעומר וכו'
זה לא השוואה כי להיות בצימר במירון ל"ג בעומר זה לא חובה
ומי שאין לו לשלם לא יסע כי זה לא הכרח המציאות
וכן גם ב"ש עם ר' מיילעך ואם ירצה להיות קרוב לר' שימען
יכול לקחת בחצי מחיר במושבים ליד
אבל נניח אם היה אפשרות לשכור בערים ליד ירושלים ולנסוע ברכב
נראה לכם שמישהו היה מזדעק
היו אומרים מי שלא רוצה לשלם שילך ערים הקרובות
לא צריך להגיע עד רכב וערים ליד ירושלים...
תמיד יש אפשרות גם בירושלים עצמה להתרחק וללכת ברגל,
בטוחה שדירה בקרית משה , גבעה צרפתית וכדומה- לא מתקרבת למחירים של הרחובות ליד בעלזא וגור....
ובכל זאת השוכרים מתמקדים באזור מצומצם יחסית מטעמי נוחות (ושם הבקוש גבוה והמחירים בהתאם)
 

רבקי 1234

משתמש צעיר
מה שברור שבזמן בית המקדש החגיגה לא תמשיך
אלא בשלושת הרגלים ניתן לבעלי הדירות את העורות של הקרבנות או משהוא כזה כפי המופיע בחז"ל
ולכולם יהיה מקום ללון ואוכל בשפע
רק שכבר נזכה בקרוב ממש אולי עוד בסוכות השנה לשמוח בשמחת בית השואבה
ולא אמר אדם צר לי המקום שאלין בירושלים
בעלי הדירות לא יצאו ויפנו לכם את הבית .
הם יארחו אותכם.
וגם עכשיו הירושלמים שנשארים בבית מארחים
לכו תבקרו בכל בית ירושלמי בחג ותגלו שבכל חדר יש משפחה ובכל בלטה יש מזרן והם לא אומרים צר לי המקום
 

דאבל

משתמש מקצוען
אף אחד לא חייב להשכיר לך את דירתו, זה הבית שלו והוא זה שיחליט בכמה שווה לו, גם אם זה מחיר מופקע.
לא מצליחה להבין איפה הטענה כלפי מי שמחליט למכור מוצר במחיר יקר, אף אחד לא חייב לקנות, אם הוא הגזים כנראה שישאר עם המוצר בלי קונה, ואם מישהו מסכים לשלם למה שהוא לא יבקש?
מבינה את התיסכול של החסידים שנאלצים לשכור דירות במחירים הזויים, אבל אין מה לבוא בטענות למשכירים שס"ה מנסים להרוויח ביושר (!!) עוד אפיק פרנסה.
אף אחד לא חייב להשכיר
אבל המרמור נגרם לא מהעלאת מחירים איטית ועקבית שאנחנו רגילים אליה בארץ,
אלא מתחושה של קרטל
ברור שגם את נורמות המחירים היו נמוכות יותר רוב המשכירים היו שמחים להשכיר גם כך.

לצורך הדוגמא אם כל רופאי השינים בארץ יכפילו בשלוש את מחירי הטיפולים
אני אלך לטיפול כי אין לי ברירה, נכון?
אבל ברור שאתעצבן נוראות על הקרטל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה