מידע שימושי מחירי שכירות דירות לחגים תשפ"ה בירושלים

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
פיקוח על מחירים לא נועד למצב חירום, מהסיבה הפשוטה שהוא לגמרי לא יעיל למצב חירום.
הפיקוח על המחירים מגיע מתוך תפיסה שהוא עוזר למנוע העלאת מחיר בשגרה. נשים בצד את השאלה האם זה עובד. למקרה של מחסור זה לגמרי לא עוזר. אפילו כשיש קצת מחסור, היצרנים מעדיפים לא לייצר את המוצרים בפיקוח ולייצר במקומם מוצרים לא בפיקוח שעליהם הם מרוויחים יותר. אפשר לאסור על מכירת לחם מעל מחיר מסוים אבל אי אפשר לחייב לייצר ולמכור במחיר הזה. במצב חירום אף אחד לא ימכור לחם אחיד ב9.96 ש"ח. בעלי מאפיות ישמרו את הלחם למשפחה שלהם, או ימכרו בשוק השחור באיזה מחיר שבא להם. כשיש שני אנשים שרוצים לקנות את אותה כיכר לחם אז או שאחד מהם ישלם יותר ממה שהשני מוכן לשלם, או שהם ילכו מכות.
הדרך היחידה לדאוג שיהיה לחם בשעת חירום הוא שהמדינה תפתח את מאגרי החירום שלה ותחלק לחם (גם מכירה מוקצבת במחיר "הגיוני" היא בעצם חלוקה, כשהיא מתחת למחיר השוק החופשי). אולי המדינה תגייס למילואים את עובדי המאפיות ואפילו תפקיע מאגרי קמח פרטיים. בשום דרך אחרת שהיא לא ניהול ישיר וריכוזי אין אפשרות שמחירי לחם ישארו נמוכים בזמן מחסור אמיתי.
אותו דבר מכונות כביסה. אפשר להגיד עד מחר ש"לא יתכן" שמכונת כביסה תעלה מעל מחיר מסוים, אבל אם יהיה מחסור במכונות כביסה אז דווקא בגלל שזה מוצר שקשה להסתדר בלעדיו, המחיר יטפס בלי שום קשר ל"הגיון", בדיוק עד לנקודה שבה מספיק אנשים יעדיפו לוותר על מכונת כביסה. גם אם הנקודה הזו תהיה בגובה שלוש משכורות חודשיות ואפילו ארבע.

כדאי להבין איך זה עובד לפני שמתחילים לעשות פה השוואות לשוק הדירות לחגים. בסופו של דבר יש בדיוק שתי דרכים לגרום להורדת המחירים. אחת היא בכלים של השוק החופשי, הקונים יחליטו שהם מעדיפים להסתדר בלי מאשר לשלם ביוקר והמוכרים יאלצו להוריד מחיר. זה יכול להיות על ידי חרם מאורגן או על ידי הצטברות של אנשים פרטיים בלי תיאום. השניה היא לעשות כמו שהמדינה עושה כשהיא רוצה להוריד מחירים באופן מלאכותי - לספוג את העלויות על ידי גוף מרכזי ולחלק לאנשים פרטיים במחיר מסובסד.
דוגמא טובה לזה זה מצלמת G7 שהמחיר שלה עלה בטירוף בשנים האחרונות
 

טורונטיאני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יוצרי ai
נראה לי שאת בעצמך עונה תשובה על השאלה בסוף דברייך.
אני רק אחזור על זה שברור שיש מחיר שנחשב לשפוי, והמחיר שמבקשים על דירה הוא לא ביחס של שבוע אחד שכירות אלא ביחס של שלושה ימים לחודש כמעט.
וההקבלה שלא חסידים לא גומרים להקביל פה שהגעה לרבי לחג זה כמו חופש היא פשוט כבר מגוחכת עד נמאסה ביותר, כי אם עדיין לא הבנתם את ההבדל הזה שכ''כ ברור לכל חסיד, גם הוא הוא חסיד לא שרוף, ואפילו חסיד קר, ותשאלו כל חסיד בכל סגנון שהוא שמיד יבין את ההבדל והענין, אז תפסיקו כבר להקביל את זה לכל מיני דברים שאין להם שום השוואה שהיא. מובן?
אז בסדר, ליטאים לא מבינים ולא יבינו, אבל א"כ למה לבוא אליהם בטענות?
בדיוק כמו שהזכירו פה, נניח שיש חסיד שיש לו חברה לגנרטור שבת והוא מרוויח הרבה, זה יהיה נכון לבוא בטענות, למה אתה מעלה מחירים, הרי "אנחנו הליטאים" זה ענין של חילול שבת??...
אין מה לעשות..
 

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
רק שאם היה כאן מי שמזדעק על תרופה מסוימת/טיפול מסוים שהוא צורך נפשי או רפואי שלו ומחירה עולה משנה לשנה לשנה, מכפילה ומשלשת, ומרים קול זעקה, אז היית אתה ואחרים יותר מבינים את הכאב, ואת הרצון להתאגד על מחיר, נכון?
כי יש אנשים לא חסידים שהם פשוט לא מבינים על מה הזעקה, למה הם לא יכולים להישאר בביתם ועושים כאן הקבלות מגוחכות.
זה למה ביקשתי להחליף את המילים, נראה לי שאז כולם כולל הלא חסידים יצליחו להבין את הצורך.
מבין את הכאב, למרות שאני לא שותף לו.
אני רק אומר שהרצון להתאגד פוגע בכם, הכואבים.

אם לא הייתה ההתאגדות הזו והפיקוח על המחירים, מי שהיה מקבל את הזכות לשכור דירה היה מי שהכי כואב לו.
לעומת זאת במצב של התאגדות ופיקוח על מחירים אין תיעדוף טבעי למי שיותר כואב לו.

לצורך הדוגמה, נניח שיש זוג צעיר ליטאי שההורים שלהם גרים באזור. עד השנה הם נמנעו מלהגיע לראש השנה להורים, כי המחירים בשמיים וזה לא באמת כל כך קריטי להם.
פתאום עכשיו המחיר נהיה שווה לכולם. הזוג הליטאי חזר לשוק ויש סיכוי שהוא יצליח לתפוס דירה, על חשבון חסידים שזה הרבה יותר חשוב להם.
יש?
 

Chan

משתמש פעיל
והתקנות מבקשות לתת במחיר שבוע שכירות ולי זה לא נשמע כלכלי
מדובר על 3 וחצי ימים +הוצאות של מי שיוצא מהבית שצריך לפעמים לשכור לעצמו+ ניקיון ועוד דברים שצריכים לדאוג בהשכרה יומית

זה הגיוני ועוד איך. מי שלא מתאים לו - שלא ישכיר.
יש הרבה שבמילא נוסעים להורים והדירה שלהם ריקה - על הדרך הם מרוויחים עליה יפה מאד.
יש כאלה שנוסעים לאדמו"ר בערים אחרות , ושם הם ישלמו חצי ממה שהם יקבלו על הדירה שלהם בי-ם.

תחשבי כמה אבסורדי זה שבבני ברק רוב החסידויות קבעו תקנון, כבר לפני שנים,
וכן - גם שם יש איזורי ביקוש מטורפים, ואנשים עובדים קשה לנקות ולהשאיר דירה, ומצליחים לכסות בקושי "חצי" מהעלות של הדירה שהם שוכרים בירושלים ליד האדמו"ר שלהם.
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
תחשבי כמה אבסורדי זה שבבני ברק רוב החסידויות קבעו תקנון, כבר לפני שנים,
וכן - גם שם יש איזורי ביקוש מטורפים, ואנשים עובדים קשה לנקות ולהשאיר דירה, ומצליחים לכסות בקושי "חצי" מהעלות של הדירה שהם שוכרים בירושלים ליד האדמו"ר שלהם.
אין לי מושג לאיזה איזורי ביקוש מטורפים אתה מתכוון, אבל לא מדובר על ויז'ניץ.
בויז'ניץ יש אמנם ביקוש, אבל ממש לא מטורף.
אני גרתי שם בעבר, ובאחת הפעמים, למרות שעזבתי את הדירה, החלטתי שלא שווה לי להשכיר אותה במחיר הזה.
אם היה ביקוש כמו באיזורי הביקוש בירושלים - אז אין מצב שהתקנון היה עוזר.
ועוד משהו: גם מחירי השכירות לכל השנה הם בלי השוואה בכלל לאיזורי הביקוש בירושלים.
 
נערך לאחרונה ב:

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בלת"ק
ראיתי את הטבלה- המחירים ממש סבירים. גם למשכירים וגם לשוכים- מכסה לשוכרים את כל העלות של החג ונשארים עם עודף בשביל לשכור במקום אחר- פחות יקר. למשל- 12 מיות בבעלזא- 6500, במקום זה שוכרים בבני ברק ב4000, ונשארים עם 2500 לשאר הוצאות החג- מכסה או כמעט מכסה בהנחה שזה אותו נפשות.
 

איש בן פרצי

משתמש פעיל
חבל שאנשים לא מבינים מושגי בסיס בכלכלה.
פיקוח על מחירים הוא דבר הרסני שמפר את מנגנון ההיצע והביקוש ויוצר בעיקר דבר אחד - מחסור.

ברגע שלא מאפשרים להשכיר מעל מחיר מסוים הביקוש עולה, כי יש יותר אנשים שיכולים לשלם את המחיר המפוקח, ומאידך ההיצע יורד, כי יש פחות אנשים שירצו להשכיר במחיר המפוקח.
התוצאה היא שאולי עזרת לכמות מוגבלת של אנשים שהתמזל מזלם לשכור במחיר הנמוך, אבל מבחינה מערכתית גרמת רק נזק.

במצב של שוק חופשי המשאבים מתחלקים בצורה הכי יעילה, ומגיעים למי שהם הכי חשובים עבורו, קרי: מי שמוכן לשלם עליהם הכי הרבה.

אם עד היום אנשים שהיה חשוב להם במיוחד לשכור דירה מכל סיבה שהיא (לדוגמה, נכה שקשה לו ללכת מרחקים אחרים, או משפחה ברוכת ילדים) הייתה להם אפשרות לבטא את זה שהדבר יותר חשוב להם על ידי תשלום גבוה יותר, ובכך הם היו יכולים לשכור דירה כרצונם,
במצב החדש של שוק מפוקח אין להם מה לעשות.
וכך הדירות לא ילכו למי שבאמת יותר צריך אותם, אלא יתחלקו רנדומלית למי שיתפוס ראשון.
זו נקראת חלוקת משאבים לא יעילה.
@הדוויג מאוד מסכים אם מה שכתבת
אם יורשה לי אחדד יותר
שנה שעברה חסידות קרלין כמדומני עשתה כמעט אותו הדבר
למה לא שמעו על זה כ''כ כאן בפורום?
פשוט מאוד, הם לא עשו מודעות על פיקוח ותקנת השוק
הם פשוט אמרו שכיון שמאוד יקר - אל תבואו!!
זה ורק זה נקרא שוק חופשי
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
זה הגיוני ועוד איך. מי שלא מתאים לו - שלא ישכיר.
יש הרבה שבמילא נוסעים להורים והדירה שלהם ריקה - על הדרך הם מרוויחים עליה יפה מאד.
יש כאלה שנוסעים לאדמו"ר בערים אחרות , ושם הם ישלמו חצי ממה שהם יקבלו על הדירה שלהם בי-ם.

תחשבי כמה אבסורדי זה שבבני ברק רוב החסידויות קבעו תקנון, כבר לפני שנים,
וכן - גם שם יש איזורי ביקוש מטורפים, ואנשים עובדים קשה לנקות ולהשאיר דירה, ומצליחים לכסות בקושי "חצי" מהעלות של הדירה שהם שוכרים בירושלים ליד האדמו"ר שלהם.
כתבתי כלכלי
לא הגיוני
כי בכלכלה לא עובד הגיון אלא שוק

לגבי בני ברק יש לי שם הרבה משפחה באיזורי ביקוש
שיוצאים להורים!!! ולא משכירים כי לא שווה להם הטרחה

ולכן מאוד יתכן שאם המחירים היו שפויים ונורמלים אז מי שבמילא יוצא היה משכיר כמו בכל מקום
ומי שלא יוצא ויש לו משפחה גדולה וצריך גם למצוא מקום להיות וגםלהיסחב וגם מעדיף לנתפלל במנין שלו
לא יצא
ואז שוב חזרנו לכמות מועטת של דירות וביקוש עצום מה שמעלה את המחירים
או מנגד שהתקנות והכללים יועילו וזה יגרום שרק מעטים יוכלו לבוא

אצלי בבנין כל שבוע מתפרסמת מודעה של ביקושים לדירות לשבת אפילו בתשלום
מעולם לא חשבתי לעזוב את ביתי לשבת בגלל מודעות אילו
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אגב בסודי סודות אני אגלה לכם מה קורה אצלינו. הרבה שלנו נמצא בגוש 80, וגם של ההורים שלי. הם שוכרים שם באזור כנראה ומשכירים את שלהם בבית ישראל לא פינוק. 20 דקות הליכה זה המון כשמדובר על הפסקה לסעודה בצהריים של כשעה כולל: תקיעות, הליכה הלוך, סעודה והליכה חזור אנחנו נשארים בבית! עוד 2 מיטות ולול (נתמודד עם זה) בחדר נפרד, יעלו עוד 1000 שקל בערך!
 

רינהרינה

משתמש מקצוען
תסלח לי אבל ממש לא הבנתי אותך...
יש דברים שחייבים לעשות אותם או לרכוש אותם ויש דברים שלו...
ובדיוק כמו שכתבו פה חלב חייבים לקנות ולא יתכן שהוא יעלה 350 ש"ח בדיוק כמו שלא יתכן שמכונת כבסיה תעלה 15000 ש"ח.. ולכן גם לא יעלו את המחירים כי ישנה סבירות כמה כסף גובים על כל דבר...
ולכן גם בדירות המחירים השלישו את רף הסבירות ועל זה יצא הקצף...
האם אינך מסכים לזה??
האם המחיר נשמע לך הגיוני???
אם זה נשמע לך הגיוני אתה בבעיה...
ואם זה נשמע לך לא הגיוני ובכ"ז אתה טוען את טיעוניך אתה סובל מבעיה אחרת...
אף אחד לא חייב להשכיר לך את דירתו, זה הבית שלו והוא זה שיחליט בכמה שווה לו, גם אם זה מחיר מופקע.
לא מצליחה להבין איפה הטענה כלפי מי שמחליט למכור מוצר במחיר יקר, אף אחד לא חייב לקנות, אם הוא הגזים כנראה שישאר עם המוצר בלי קונה, ואם מישהו מסכים לשלם למה שהוא לא יבקש?
מבינה את התיסכול של החסידים שנאלצים לשכור דירות במחירים הזויים, אבל אין מה לבוא בטענות למשכירים שס"ה מנסים להרוויח ביושר (!!) עוד אפיק פרנסה.
 

Green

משתמש מקצוען
מבין את הכאב, למרות שאני לא שותף לו.
אני רק אומר שהרצון להתאגד פוגע בכם, הכואבים.

אם לא הייתה ההתאגדות הזו והפיקוח על המחירים, מי שהיה מקבל את הזכות לשכור דירה היה מי שהכי כואב לו.
לעומת זאת במצב של התאגדות ופיקוח על מחירים אין תיעדוף טבעי למי שיותר כואב לו.

לצורך הדוגמה, נניח שיש זוג צעיר ליטאי שההורים שלהם גרים באזור. עד השנה הם נמנעו מלהגיע לראש השנה להורים, כי המחירים בשמיים וזה לא באמת כל כך קריטי להם.
פתאום עכשיו המחיר נהיה שווה לכולם. הזוג הליטאי חזר לשוק ויש סיכוי שהוא יצליח לתפוס דירה, על חשבון חסידים שזה הרבה יותר חשוב להם.
יש?
בדקת את הסכומים שביקשו התקנות?
אלו סכומים שלא נראה לי שליטאי ישלם על הגעה,
כמו"כ עדיין יהיו חסידים שגם סכום כזה יהיה יקר בשבילם.
השוק כרגע למשפחה ברוכה הוא לבעלי אמצעים בלבד.
 

חישוקים

מעטפת פרסום לעסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
תחשבי כמה אבסורדי זה שבבני ברק רוב החסידויות קבעו תקנון, כבר לפני שנים,
וכן - גם שם יש איזורי ביקוש מטורפים, ואנשים עובדים קשה לנקות ולהשאיר דירה, ומצליחים לכסות בקושי "חצי" מהעלות של הדירה שהם שוכרים בירושלים ליד האדמו"ר שלהם.
בבני ברק יש חסידות אחת- ויז'ניץ, ובנוסף עוד כמה חסידויות קטנות בנות מאות משפחות מקסימום.
אין שום השוואה לירושלים שנוהרות אליה כמה חסידויות ענק+ עשרות קהילות קטנות יותר.
ובנוסף, לא יודעת למה מדברים פה על התקנון הקשוח שמוכיח את עצמו בבני ברק...
מידיעה, מי שמעוניין בתנאים משופרים יותר- עוקף גם עוקף את התקנון ומשלם הרבה יותר.
אישית אני מתגוררת בקרבת מקום לחסידות קטנה שמפרסמת תקנון ומנסה לאכוף אותו, אבל תכלס בשטח- אנשים שוכרים במחיר שמתאים להם את הדירות שמתאימות להם. ואם המלאי קטן והם לא מוכנים להתפשר על רמת הדירה, אז התקנון לא מחזיק מים...
 

סטודיו בול

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
חלוקת משאבים מוגבלים מכל סוג שהוא, היא כלכלה.
שוק חופשי מאפשר לחלק את המשאבים למי שהכי צריך אותם, אין הבדל אם סיבת הצורך שלו היא צורך נפשי, צורך רפואי, צורך רוחני או כל צורך אחר.

המשאב המוגבל במקרה שלנו הם דירות להשכרה באזור מסוים ובזמן מסוים.
הדבר הנכון הצודק וההגיוני ביותר הוא לאפשר למי שהכי מעוניין במשאב הזה לשלם עליו יותר.
למי שהכי צריך אותם?
למי שיש לו הכי הרבה...

אני לא מבינה בכלכלה שום דבר.
אני יודעת דבר אחד-
במדינה היפה שלנו, יוקר המחיה עלה לרמות בלתי נתפסות
והמון העם נאנק תחתיו, נבלע ונרמס.

ובינתיים עד שסמוטריץ' יצליח בפועליו המבורכים
כגון טיפול בבעיית המונופולים החמורה, והורדת מיסי היבוא-
אני אישית בעד לעשות איפוס כללי כן בצורת פיקוח כלשהו
להחזיר את המבצ לאיזון.
מה שקורה שכל העצמאים מעלים מחירים כי החיים עולים להם יותר
וכל שירות הכי קטן שהאזרח השכיר הקטן מבקש- שילש את עצמו לפחות
אז אולי פיקוח על מחירים במצבינו היום נותן שוויון הזדמנויות.
ואני לא בעד לפקח על כל דבר, אני בעד לפקח עד דברים בסיסיים
כמו: אוכל, דיור ומוסדות לימוד.
שאם ביקשנו לחיות פה, נוכל. לא בקשנו רולקס.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הירושלמי לא משלם שכירות שמשלם הבני ברקי. מה ההשוואה בכלל? באזורי הבקוש משלמים כל השנה דמי שכירות גבוהים מאד בשביל לגור. ומי שרוצה להגיע בחגים- מתבקש לשלם יותר
אין שום קשר בין הדברים.
בצפת השכירות כל השנה זולה אז אולי הנופש שם צריך להיות זול יותר?
באתה מידה באינסוף ישובים שכמעט וישלמו לכם עבור מגורים במקום כשמגיע לנפוש בהם משלמים מחירים גבוהים מאוד.
ומי שבנה את השכירות השנתית שלו על השכירות של החגים צריך לשבת ולעשות חושבים מחדש.
 

בונדש

משתמש צעיר
כמו"כ עדיין יהיו חסידים שגם סכום כזה יהיה יקר בשבילם.
השוק כרגע למשפחה ברוכה הוא לבעלי אמצעים בלבד.
ועדיין, למרות המחירים המאמירים, אין מחסן פנוי בתקופה המדוברת במרכז ירושלים.
הביקוש רב מההיצע, וכל עוד זה יהיה המצב - המחירים הגבוהים ישארו על כנם.
שנה שעברה חסידות קרלין כמדומני עשתה כמעט אותו הדבר
למה לא שמעו על זה כ''כ כאן בפורום?
פשוט מאוד, הם לא עשו מודעות על פיקוח ותקנת השוק
הם פשוט אמרו שכיון שמאוד יקר - אל תבואו!!
מהלך הגיוני וחכם.
ואם במקום לקבוע תקנות שאין הציבור יכול לעמוד בהן יחליטו בחסידויות הגדולות לוותר על הצורך החיוני המדובר לשנה שנתיים, או אפילו כמו שהציעו כאן - להעביר את התפילות והטישים בתקופת החגים לעיר פריפרית, יווצר מצב בו ההיצע בירושלים רב מהביקוש, מה שיוביל לירידת מחירים.
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
הדבר הנכון הצודק וההגיוני ביותר הוא לאפשר למי שהכי מעוניין במשאב הזה לשלם עליו יותר.
הדבר הכי הגיוני- נכון.
הכי צודק? לא בטוחה.
לא רואה למה שוק שמאפשר לעשירים קדימות/ בלעדיות נחשב להוגן.
מובן שהשוק מתנהל על פי חוקי המשחק אך לא בטוח שהתערבות חיצונית לא תהיה נכונה יותר במקרים מסוימים.
(למה רק לעשירים מותר להנות אצל האדמור?)

בכללי, היכולת להוריד מחיר בתחום הנ"ל תקרה רק אם תהינה לחסידים חלופות ריאליות אמיתיות ולא רק תקנות של /מי ישבר קודם':
בתי ספר/ אכסניות לגברים (אולי גם לנשים...)/אופציה לגיטימית להשאר בבית/ תורנות בחגים אצל האדמור/ קיום תפילות החג בעיר פריפרית ועוד.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ואני לא בעד לפקח על כל דבר, אני בעד לפקח עד דברים בסיסיים
כמו: אוכל, דיור ומוסדות לימוד.
כמו שאמרו, את יכולה לפקח עליהם, אבל את לא יכולה להכריח את היצרנים לייצר לך אותם.

נניח שיהיה פיקוח על מחירי מטפלות - אף אחת לא תסכים לעבוד כמטפלת בתנאים החדשים, ושוב יהיה מחסור, אבל הפעם באמת. (מחסור שכמובן רק יעלה את המחירים בשוק השחור שיווצר).

נניח שיהיה פיקוח על מחירי מוסדות לימוד, אף מלמד לא יסכים לעבוד בשכר רעב. נישאר כולנו עם מחיר זול ואפס מקום בחיידרים (או 70 ילדים בכיתה...).

עם כל הכאב, הציבור חייב להבין מה המשמעות של 'מחסור'. ומה המשמעות של 'כלכלה' ו'פיקוח מחירים'.
 

אמא של אפרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
אין שום קשר בין הדברים.
בצפת השכירות כל השנה זולה אז אולי הנופש שם צריך להיות זול יותר?
באתה מידה באינסוף ישובים שכמעט וישלמו לכם עבור מגורים במקום כשמגיע לנפוש בהם משלמים מחירים גבוהים מאוד.
ומי שבנה את השכירות השנתית שלו על השכירות של החגים צריך לשבת ולעשות חושבים מחדש.
זה לדעתי יושב גם על נקודה נוספת.
צעירים אביונים לא גרים באיזורים האלו.
מי שמסוגל בכל חודש לשלם שכירות מטורפת שכזו,
או שהוא בעלים של דירה כזו-
הוא לא ממש ירוץ מהבית בשביל סכום נמוך.
זה סכום שפחות יישחק אצלו.
(יש משפחות מבוגרת יותר שאולי גם שקועות בחובות-
אבל זה כבר שלב פחות גמיש ובד"כ אין כבר ממש מקום להתארח בו)
 

רבקי 1234

משתמש צעיר
וההקבלה שלא חסידים לא גומרים להקביל פה שהגעה לרבי לחג זה כמו חופש היא פשוט כבר מגוחכת עד נמאסה ביותר, כי אם עדיין לא הבנתם את ההבדל הזה שכ''כ ברור לכל חסיד, גם הוא הוא חסיד לא שרוף, ואפילו חסיד קר, ותשאלו כל חסיד בכל סגנון שהוא שמיד יבין את ההבדל והענין, אז תפסיקו כבר להקביל את זה לכל מיני דברים שאין להם שום השוואה שהיא. מובן?
לליטאים שיושבים ולומדים רציפות חופש זה חמצן לנשימה
ולנו רבה זה חמצן לנשימה מה יש להתעצבן על ההשוואה?
 

בונדש

משתמש צעיר
לא רואה למה שוק שמאפשר לעשירים קדימות/ בלעדיות נחשב להוגן.
מובן שהשוק מתנהל על פי חוקי המשחק אך לא בטוח שהתערבות חיצונית לא תהיה נכונה יותר במקרים מסוימים.
(למה רק לעשירים מותר להנות אצל האדמור?)
זאת דרך העולם והתחרות היא המאפשרת לכלכלה לפרוח.
השיטה שאת מציעה, קרי: לקבוע מחירים שיאפשרו חלוקה שווה בין בעלי אמצעים לשאינם, לא הוכיחה את עצמה לאורך ההיסטוריה. ראי ערך רוסיה הקומוניסטית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה