דרוש מידע מחזור בקבוקים, העושק הציבורי הגדול בעולם. מצורף כתבה

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
מחילה מכבוד תלמידי החכמים שבאשכול.
כל הציטוטים המוזכרים אינם נידון כלל לענייננו. כיוון שנידונים אלו, עניינם איסור הנאה ממלאכת שבת. כלומר: אחר שנעשתה המלאכה בשבת ע״י ישראל, האם מותר ליהנות ממנה או לא.
בנידוננו, אין שום עניין הנאה מדבר שכבר נעשה ע״י ישראל, שהרי בעת נתינת הבקבוק עדיין לא נעשה חילול שבת, וגם לבסוף אחר שנעשה האיסור - אין הוא נעשה עבור משליך הבקבוק ואין לו הנאה ממנו (ומה שכתבו כאן שאם דעת האיש למחזר מפני איכות הסביבה, נחשב שנהנה ממלאכת היהודי, הרי הוא לא ציווהו לעשותה, ואינה נעשית דווקא עבורו. שהרי באותה העת כבר הבקבוק אינו שייך לו. וא״כ, איזו הנאה יש לו ממנה? הרי באותה מידה נוכל לומר שכל אדם אחר נהנה ממלאכת שבת אם מאמין הוא בעניין המחזור) אלא הנידון הוא לגבי העתיד. כלומר: האם יש לנו לחשוש שפעולת היהודי תביא לכך שייגרם שאותו היהודי יעשה בגללו מלאכה.
כיוון שכך, אין הנידון תלוי כלל בעניינו הנאה ממלאכת שבת, אלא בענייני ׳לפני עיוור׳ ו׳מסייע׳. והנה, לפני עוור ודאי אין כאן, כמבואר בתוס׳ שבת ג ע״פ מקורות רבים, שאין איסור לפני עיוור שייך אלא במקום שאין עושה האיסור יכול להגיע לאיסור בלא אותו שמסייע לו. וגם איסור מסייע אין כאן, שאין איסור זה שייך אלא במקום שנעשה האיסור בוודאות ע״י סיוע הישראל. אבל כאן, שאין הישראל מסייע לו כלום בידיים, ואין מוכרח היהודי האחר לעבוד דווקא בשבת, אין איסור משום מסייע.
והרי זה כמו אדם שמוכר דירה לחברו, והלה מתכוון להעביר את הדירה בשבת, או אדם שמוכר רכב למחלל שבת, שכבר פסקו בזה כמה וכמה פוסקים להתיר. שבכה״ג אין איסור משום מסייע (ואע״ג שבסימן רמ״ג מבואר שאסור ליהודי להשכיר שדהו לגוי העושה מלאכה בשבת, שם מבואר הטעם משום שנקראת על שמו וגוי זה עושה בה מלאכה. ואע״ג שכתב שם המשנ״ב שביהודי עובר נמי על לפני עור, א״ז אלא במקום שאין לו אפשרות אחרת לעבור על האיסור, דאל״כ יקשה על כך מן הכלל הידוע שאין לפני עוור שייך אלא באופן דקאי אתרי עברא דנהרא).
 

דוד פרידמן השני

משתמש מקצוען
יש את התרומיחזוריות למי שיודע וחלקם מיועדות לתרומה לבתי כנסת!
פה מתחילה הבעיה. תאגיד אל"ה נסגר, ואסופתא מבטיחים לאסוף ולא מגיעים.
בית הכנסת שלנו הפסיק לאסוף בקבוקים בגלל זה,
ואלה שעדיין אוספים, תקועים עם כמויות ענק.
 

המעוצב

משתמש פעיל
אני בכלל לא הבנתי למה לא מבטלים את וגמרנו הרי אין להם באמת מה לעות עם זה

ואם כן למה צריך תווית על הבקבוק
 

שמחת זקנתי

משתמש צעיר
תאגיד אל"ה, שהיה אוסף בקבוקים בפועל, נסגר.
והארגון/חברה שנשאר במקומו,
לא מגיע לאסוף.
החנויות והעמותות מזמינים אותם, הם מבטיחים לבוא, ולא באים.
שמעתי שמועה שכל עיסוקם הוא בהלבנת הון בלבד במסווה של תאגיד מחזור.
הלבנת הון זה גם סוג של מיחזור...
 

(חיה)

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הנדסת תוכנה
זה נכון רק אם אין לך עניין בערך המחזור הקדוש.
אם לא אז הוא עובד בשביל למחזר בשבילך ועוזר לך לקיים את חובתך הקדושה לשמור על העולם והאוזון.
שטויות
אם ככה אז אני שותפה בכל חברה שעוסקת באיז שהוא משהו שיש לי אינטרס
לא רק אם נתתי להם בקבוקים
 

יהודיפשוט

משתמש פעיל
אתה רציני של
לא רואה הבדל...
המס ירד, המחירים עלו
הירידות לא נראות באופק, הפוך
למרות שההכנסות של החברות ושל רשתות השיווק רק עולות ועולות

לבחור לא לקנות, אפשר גם כשהכסף הולך למדינה
א ראית ירידות?????.
 

השמח בחלקו

משתמש מקצוען
מעבר לזה הבעייה היא להבנתי אידיאולוגית ולא הלכתית
בהחלט גם אם ההלכה מתירה ומעיקר הדין מותר,
השאלה היא האם נוח לנו לגרום לכך שמישהו יחלל שבת ע''י כך שנמחזר,
האם לא אכפת לנו שיתרבה חילול שבת ועוד בפרסיה, ובשביל כמה שקלים,


בכלל לא נראה לי כלכלי להחזיר את הבקבוקים, הזמן שזה לוקח וכו' לא שווה את הכמה שקלים,
לשם דוגמא על להחזיר עשר בקבוקים, תקבל 3 שקל,
אם השתמשת בשקית אשפתון, זה עלות של 70 אגורות וכו' וכו'
אם יש לך עוד הוצאה כל שהיא לא עשית כלום,
וגם אם יש לך כמות גדולה של בקבוקים, נניח 30 בקבוקים, זה בסך הכל 9 ש''ח !!! לפני הוצאות.
(הילדים שלי רצו ליסוע ליש בשביל להחזיר בקבוקים, תקזזו מהתשע שקל 2.1 על השקיות, ועוד נסיעה כפול שני ילדים, בסך הכל רווח עצום של כ-2 שקל).
הרעיון של מחזור יותר מיועד לאנשים עם עודף זמן מיותר, במקום לחסום את איילון שיתעסקו עם איכות הסביבה,

אם באמת רוצים לתרום לאיכות הסביבה, זה במפעלים שהם מייצרים למעלה משמונים וחמשה אחוז מהפסולת שפוגמת באיכות הסביבה,
אבל זה בכלל לא פופולרי ועוד צריך להאבק עם כוחות חזקים במשק,
עדיף פשוט לחוקק קנס שלושים אגורות על בקבוק קריסטל ולהרגיש שעשית משהו בחיים.
 
נערך לאחרונה ב:

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
בהחלט גם אם ההלכה מתירה ומעיקר הדין מותר,
השאלה היא האם נוח לנו לגרום לכך שמישהו יחלל שבת ע''י כך שנמחזר,
האם לא אכפת לנו שיתרבה חילול שבת ועוד בפרסיה, ובשביל כמה שקלים,
זה כבר שיקול רגשי שההלכה אינה מכירה בו, והוא אינו מחייב.
באותה מידה ניתן לטעון, שכל אדם שמוכר מוצרי חשמל או כלי עבודה הוא מרבה חילולי שבת, כי יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות משתמשים במוצרים הללו.
 

גונן

משתמש מקצוען

בובריק

משתמש צעיר
הלוואי שיהיה כאן קצת תרבות של מיחזור זה נותן גם מענה חינוכי קצת לילדים אני אהבתי מאוד באירופה שצריכים לשים כל דבר בפח נפרד זה קצת נותן פרופרציה כמה זורקים לפח סתם
 

ייד

משתמש מקצוען
הלוואי שיהיה כאן קצת תרבות של מיחזור זה נותן גם מענה חינוכי קצת לילדים אני אהבתי מאוד באירופה שצריכים לשים כל דבר בפח נפרד זה קצת נותן פרופרציה כמה זורקים לפח סתם
יש הרבה דרכים לגיתימיות יותר לחנך ילדים
מאשר לחלק זבל ל10 קופסאות נפרדות
 

בובריק

משתמש צעיר
יש הרבה דרכים לגיתימיות יותר לחנך ילדים
מאשר לחלק זבל ל10 קופסאות נפרדות
איך אומרים תטעם תבין מה לא לגטימי בזה אני לא מבין
בכל אופן אני לא מדבר על לקדש את זה כדת אבל זה חינוך יפה
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
ואם כן למה צריך תווית על הבקבוק
אז איפה יהיה מצויר בגדול ?
1688913235091.png
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה