לפי מה שהבנתי מאנשי ראש העיר בשיחות שנעשו אתמול והיום:
העירייה מתעקשת על דרישת הקירוי לרכבת.
האכלוס הבא של 30.9.2024 לבנינים 20-27 עשוי להדחות משמעותית, עקב דרישת הקירוי שהם מתעקשים עליו.
המשמעות היא כמובן גם לבנינים 28-33 שהיו אמורים להתאכלס לפני כ-5 חדשים, עכשיו זה זה נדחה לתאריך לא ידוע.
אין שום תכנית ממשלתית ועירונית אופרטיבית [לא הזכרת העניין באגב כאפשרות לבניית תכנית 1045א העתידית] , לתכנית הקירוי [בשונה מהגשר שהיה בתב"ע המקורי והיו תכניות מפורטות].
המשמעות הקשה היא גם עבורינו - אלו שקיבלו טופס 4 !
א. מגורים באתר שומם שרק שליש ממנו מאוכלס.
ב. כל שטחי המסחר של השכונה נמצאים בבנינים המעוכבים, [28,30,23,27] המשמעות ברורה, כנ"ל גני ילדים.
ג. השטח העיקרי החום המיועד למוסדות ציבור במרכז השכונה מקביל לבנינים [28,30] לכאורה לא יוכל לשמש לשום צורך. כי הוא גם כן בתוך דרישת הקירוי.
ד. העיכוב הגדול יביא לרוכשים רבים גם אלו שכבר קיבלו טופס 4 להשכיר את הדירה, כיון שלא יהיה מספיק אנשים מהקהילה עמם ניתן לפתח מוסדות ובתי כנסת וכו' מהקהילה שלהם. וזה נזק ארוך טווח.
הבנתי [לא יודע מדויק] שיש התארגנות גדולה של קבוצת רוכשים לתביעה מנהלית בבית משפט לחייב את העיריה לאכלוס בנינים 28-33.
כדאי מאד שזה יקרה כי רק כך יתברר האם יש צדק בטענות העיריה כל הזמן על חומרים מסוכנים וכו' , או שהכל שקר ורק רצון לרווחים אסורים על חשבון המשפחות האומללות.
בקיצור שווה לכולם לעקוב אחר ההתפתחות וזה גם יגלה על הכלל והפרט במניעים של העיריה.
אגב, נושא משני היו כאן ניקים שטענו שיש תועלת לשכונה מהקירוי שע"י יוכלו להגיע לכיון קניון איילון והאיזור המסחרי הכלוא שם, אז צר לי למרות שזה באמת רעיון טוב, [לא דווקא הקניון, אלא עצם הרחבת הגישה לאיזור המסחרי], ביררתי את זה ונאמר לי בצורה ברורה שכל עוד יש שם את תחנת הרכבת הרי כל אורך ורוחב המסילה יהיה מגודר, שהרי שם אין ולא יהיה קרוי. [איזור תחנת הרכבת], ולא יהיה שום מעבר כלל מעבר לו, אז הקירוי יועיל רק להתקרב יותר לגדרות אבל לא יועיל כלל למעבר.