התייעצות מורה שמביאה לילדות מהכיתה לבדוק מבחנים ומחברות. תקין?

מצב
הנושא נעול.

בדינג

משתמש מקצוען
D I G I T A L
תוהה במה את עובדת שאת ככ אנטי המורות
תהיי בטוחה שהן עובדות פי 5 ממה שרק נראה לך
והכי קל להאשים אותן
ממש לא אנטי מורות. אני בעצמי הייתי מורה בעבר, וכל הגיסות שלי מורות. ואני מאוד מוקירה את עבודתן. רק מסבירה שאם אתן עובדות חצי ממה שכל אדם בעולם המערבי עובד, תדעו לכלכל את זמנכן ולא להטיל את העבודה שלכן על בנות כשזה פוגע בחצי כיתה. זהו.

אם את מכינה שיעורים בבית, תבדקי גם מבחנים בבית. ואם את לא חייבת לעשות מבחנים ובגלל זה את מטילה את הבדיקה על ילדות הכיתה - אל תעשי מבחנים. לא צריך טובות.
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
ממש לא אנטי מורות. אני בעצמי הייתי מורה בעבר, וכל הגיסות שלי מורות. ואני מאוד מוקירה את עבודתן. רק מסבירה שאם אתן עובדות חצי ממה שכל אדם בעולם המערבי עובד, תדעו לכלכל את זמנכן ולא להטיל את העבודה שלכן על בנות כשזה פוגע בחצי כיתה. זהו.

אם את מכינה שיעורים בבית, תבדקי גם מבחנים בבית. ואם את לא חייבת לעשות מבחנים ובגלל זה את מטילה את הבדיקה על ילדות הכיתה - אל תעשי מבחנים. לא צריך טובות.
אז זהו שלא, מורה לא עובדת חצי משאר העולם
כנראה תלוי במקצוע\ שכבה וכו' אבל לפעמים על כל שעה בכיתה עובדים שעה בבית
זה ממש לא חצי מכולם
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
זה דבר ממש לא נורמלי.
לא מצליח להבין את ההצדקות, נשמח לגילוי נאות מהמצדיקים/ות. מעניין כמה מתוכם בהוראה.
שים לב שכמעט כולם אמרו שלתת לתלמידות לבדוק מבחנים ומחברות זה אכן לא נורמלי
והיו שהצדיקו בדיקת הכתבות על ידי תלמידות
 

נעמי 16

משתמש פעיל
ממש לא אנטי מורות. אני בעצמי הייתי מורה בעבר, וכל הגיסות שלי מורות. ואני מאוד מוקירה את עבודתן. רק מסבירה שאם אתן עובדות חצי ממה שכל אדם בעולם המערבי עובד, תדעו לכלכל את זמנכן ולא להטיל את העבודה שלכן על בנות כשזה פוגע בחצי כיתה. זהו.

אם את מכינה שיעורים בבית, תבדקי גם מבחנים בבית. ואם את לא חייבת לעשות מבחנים ובגלל זה את מטילה את הבדיקה על ילדות הכיתה - אל תעשי מבחנים. לא צריך טובות.
אני לא מורה בעצמי....עדיין תלמידה
ודווקא לכן אני זוכרת מאד את כיתה ג' ד' וכו'
ולא זכור לי שארע נזק משמעותי
כתבתנו מספר, המורה העתיקה לעצמה את הציונים
והכל בא על מקומו בשלום אני כן זוכרת מחמאות מצחיקות אם קיבלתי 10/10 ששירבטו הבנות
וכן להיפך כשקיבלתי 4/10 משהו כמו 'אויש...תלמדי פעם הבאה טוב יותר' ולא זכורני שניזוקתי/נפגעתי מכך
וגם שאר החברות קיבלו את העניין כמובן מאליו וחיכו להיות גם תורניות בדיקה
ואיכשהוא כולנו צמחנו לתפארת
 

ריקי שי

משתמש פעיל
לא תקין. לחלוטין.
לא לתת לתלמידות עבודות כאלו.
לא להפר את הפרטיות של הבנות בכיתה. (ולא, מספרים לא יפתרו את הבעיה)
וביום שמשרד החינוך ישמעו על זה-היא תפוטר כנראה באופן מיידי.
ויש סיכוי לא רע שההורים יכולים לתבוע אותה בשם בנותיהן. ולזכות.
בכל מקרה, תפסיקו את האירוע הזה באופן מיידי.
גם בשביל הבנות האחרות בכיתה, וגם בשביל הבת שלכם שאם היא תיתן ציון לא טוב למישהי נחשבת מדי-עלולה לסבול.
וגם כי זו לא עבודה לילדה.
 

נ.ג

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
שלום רב,

אשמח לעצתכם, ביתי עלתה לא מכבר לכיתה ה' באחד מבתי הספר המרכזיים בירושלים, שמשויכים לאחת מרשתות החינוך החרדי.

יום אחד ביתי חוזרת הביתה עם ערימה של מבחנים ומחברות של כל הכיתה. שאלתי אותה מה זה ועל מה זה? והיא עונה לי שהמורה לאנגלית עשתה תורנות בין כל הכיתה לבדוק את המבחנים של הכיתה. (במחברות מופיעות שמות כמובן, במבחנים יש מספר סידורי לכל לילדה, אבל בוא נאמר שביתי מכירה את הכתב של כל הכיתה שלה....)

האם גם לכם נראה לא הגיוני ולא חינוכי בעליל שילדה בת 10 תתרגל לציין את חברותיה לשכבה?
האם מישהו חושב שזה לא יכניס בילדה גאווה ובוז לחברותיה הנכשלות?
האם אנחנו צריכים להיות תמימים ולחשוב שהמורה באמת תיתן לכל הכיתה לבדוק את המבחנים? הרי הסיבה שביתי נבחרה להיות הראשונה היא בגלל שאנחנו מדברים אנגלית בבית, ניתן להסיק מכך שילדה שלא תהיה טובה, לא "תזכה" לציין את חברותיה ולהיחשף לכשלונותיהם.

מה אתם הייתם עושים במקומי? האם לפנות למורה? לפנות להנהלה? להנהלת הרשת?

או שזה נראה לכם התנהלות תקינה בסך הכל?

תודה מראש!
לא הגיוני בכלל!
מספיק ילדה אחת חלשה- למה חברותיה צריכות להיות שותפות לציון שלה?
לדעתי מבחן זה משהו אישי לפחות כמו תלוש משכורת של המורה, אף אחד לא אמור להיות שותף לזה
לא של החכמות וקל וחומר לא של המתקשות
 

נ.ג

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
אני לא מורה בעצמי....עדיין תלמידה
ודווקא לכן אני זוכרת מאד את כיתה ג' ד' וכו'
ולא זכור לי שארע נזק משמעותי
כתבתנו מספר, המורה העתיקה לעצמה את הציונים
והכל בא על מקומו בשלום אני כן זוכרת מחמאות מצחיקות אם קיבלתי 10/10 ששירבטו הבנות
וכן להיפך כשקיבלתי 4/10 משהו כמו 'אויש...תלמדי פעם הבאה טוב יותר' ולא זכורני שניזוקתי/נפגעתי מכך
וגם שאר החברות קיבלו את העניין כמובן מאליו וחיכו להיות גם תורניות בדיקה
ואיכשהוא כולנו צמחנו לתפארת
תשובה חסרת רמה

איכשהו כולנו צמחנו לתפארת- ברור לך על אחת אחת? וגם אם כן, לא צריך לחכות לטראומה לדורי דורות, מספיק פגיעה קטנה בתלמידה שתשכח מזה מהר, זה עדיין ממש לא מצדיק!
שוב אני אחזור על ההשוואה שלי- נראה איך תגיב המורה אם אחת המורות תקבל תפקיד לעבור על תלושי השכר של כל חברותיה לצוות
אין הגיון בהתנהגות הזו! חד משמעית!
יכול להיות שאת אישיות מאד זורמת, לא אומר על כולן
 

לייצי

משתמש פעיל
לדעתי מבחנים זה ממש לא תקין.
אבל בהכתבות אני לא רואה בעיה, במיוחד אם מביאים להם מספר ואין שם.
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
זאת התנהלות ללא תקינה
אבל לצערנו - קיימת בעוד הרבה תחומים הרבה יותר משמעותיים
לי הייתה מורה ("מחנכת") - כיתה ז' - והיא עדיין אותו דבר גם היום
וכל שנה יש לה 4-5 בנות מובילות בכיתה
לא רק שהן 'עוזרות' לה לבדוק מבחנים (בלי קוד- שמות של בנות בכיתה) "הן מספיק חכמות לא לספר על הציונים"
הן מחליטות את מבנה הקבוצות למסיבות חנוכה/פורים או סתם אספות כיתה (הן כמובן תמיד היו יחד באותה קבוצה אבל את שאר הכיתה הן חילקו עפי הדרכה שלה שצריך שיהיו בכל הקבוצות "חזקות" ו"חלשות" (עפי השקפתן כמובן, - הן כמובן בוגרות והוגנות ומכירות היטב את הכיתה [כיתה ז'])
 

ריקי שי

משתמש פעיל
לדעתי מבחנים זה ממש לא תקין.
אבל בהכתבות אני לא רואה בעיה, במיוחד אם מביאים להם מספר ואין שם.
זה לא תקין כי זה לא מוסרי, לא חינוכי וגם לא חוקי.
לגמרי לגמרי לא.
מספר זה שטויות, מאוד קל לגלות מי זו.
ומי שלא מאמין- מוזמן לשאול רב אם מותר לעשות כזה דבר...
 

לייצי

משתמש פעיל
זה לא תקין כי זה לא מוסרי, לא חינוכי וגם לא חוקי.
לגמרי לגמרי לא.
מספר זה שטויות, מאוד קל לגלות מי זו.
לא מאד קל לגלות - בכל אופן לא באנגלית, זה כתב אחר לגמרי.
גילוי נאות, אני מורה בתיכון וכל שנה שואלת את התלמידות אם אכפת להם בכזאת צורה ובת שמפריע לה אומרת לי ואני בודקת את שלה.
בד"כ לא אכפת לבנות בכלל. במיוחד שרוב הבחנים הם אמריקאים ועם מספר אז אין לאף אחת דרך לדעת של למי הבוחן.
 

ריקי שי

משתמש פעיל
לא מאד קל לגלות - בכל אופן לא באנגלית, זה כתב אחר לגמרי.
גילוי נאות, אני מורה בתיכון וכל שנה שואלת את התלמידות אם אכפת להם בכזאת צורה ובת שמפריע לה אומרת לי ואני בודקת את שלה.
בד"כ לא אכפת לבנות בכלל. במיוחד שרוב הבחנים הם אמריקאים ועם מספר אז אין לאף אחת דרך לדעת של למי הבוחן.
אז שמא תסבירי, באיזו הצדקה את נותנת לתלמידה לעשות עבודה שעליה את מקבלת משכורת? (כן, אני יודעת שזה לא סעיף מוגדר, אבל בהחלט ברור שנותני המשכורות מתכוונים גם לזה, במיוחד היום עם כל התוכניות החדשות אבל גם לפני), גם חוקית וגם הלכתית.
ומה אם למישהי לא נעים לומר לך שזה לא נעים לה?
ואני יכולתי לזהות בלי קושי את הכתבים של האחרות בכיתה, ועד כמה שאני יודעת- גם אחרות יכלו.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אז זהו שלא, מורה לא עובדת חצי משאר העולם
כנראה תלוי במקצוע\ שכבה וכו' אבל לפעמים על כל שעה בכיתה עובדים שעה בבית
זה ממש לא חצי מכולם
זה לא קשור בכלל כמה מורה עובדת, ואם יותר או פחות מעבודות אחרות.
בדיקת מבחנים והכתבות היא חלק מהעבודה של מורה, בדיוק כמו הכנת שיעורים, ישיבות פדגוגיות ואסיפות הורים.

האם זה יותר מדי עבודה תמורת המשכורת הנמוכה? בהחלט יכול להיות. במיוחד מורות שלא באופק/עוז.

אבל זה יכול להיות סיבה למה לא לבחור במקצוע ההוראה, זה לא סיבה להתנער מחלק מהעבודה אחרי שההוראה נבחרה למרות כל מה שהיא כוללת.

אמנם גם כשמדובר בתפקיד של המורה, מותר לה להקל על עצמה בכל דרך לגיטימית (כמו למשל לשלם למישהי שתבדוק או לבנות מבחנים שקל יותר לבדוק)
אבל לתת לבנות לראות מבחנים או אפילו שיעורי בית של בנות אחרות בלי שזה יהיה מרצונן החופשי (ולבקש אישור לא יעזור. מי תעז לומר לא?), זו לא דרך לגיטימית בעיני.
ועוד יותר לא לגיטימי אם הן גם אמורות להחליט מה יהיה הציון.
גם אם זה בעילום שם לכאורה.
מספיק שתלמידה תאמר בקול: "לא תאמינו, בדקתי הכתבה שקיבלה 30. לפשוט מזעזע איזה בנות חלשות יש לנו בכיתה".
גם אם אף אחת לא תדע מי זאת, אותה אחת תרגיש נורא.

הדבר היחיד שאפשרי מבחינתי (וגם עשיתי לא מעט פעמים) זה לתת לכל אחת לבדוק לעצמה. אם אני יכולה לסמוך עליהן שיבדקו ביושר לחברות, אני יכולה לסמוך עליהן שיבדקו ביושר לעצמן.
(עם חברות זה נסיון הרבה יותר קשה בעיני)
ככה אני גם מרוויחה שהן באמת לומדות מהטעויות שלהן, ולא מסתכלות רק על הציון ועוברות הלאה.
 

English Tech

משתמש פעיל
לא מאד קל לגלות - בכל אופן לא באנגלית, זה כתב אחר לגמרי.
גילוי נאות, אני מורה בתיכון וכל שנה שואלת את התלמידות אם אכפת להם בכזאת צורה ובת שמפריע לה אומרת לי ואני בודקת את שלה.
בד"כ לא אכפת לבנות בכלל. במיוחד שרוב הבחנים הם אמריקאים ועם מספר אז אין לאף אחת דרך לדעת של למי הבוחן.
בגילאי תיכון מזהים גם כתבים באנגלית...
הזיההה
גם ככה הבנות עמוסות ובקושי יש זמן להיות בבית ולעזור,
למה להעמיס??
וואו כמה שאת צודקת:(
 

**Moko**

משתמש מקצוען
אצלנו אם היו עושים כזה "טריק" מגוון זה היה באותו רגע, בסיום המבחן, זה היה בהפתעה וכל אחת הייתה מקבלת מבחן של מישהי אחרת.
הדאגה שלכם כנה ואמיתית @הלוחש למניות לאופי והמידות של הבת שלכם , אבל גם אם כל זה לא ייפע אצלה אני חושבת שממש *ממש* לא תקין שמורה תפיל את התיק שלה על הבת "הגאונה" וה"דוברת אנגלית" אולי גם שתתן לה לחבר מבחנים ולקבוע ציון מחצית בתעודה? :rolleyes:
לכל אחד יש את התפקיד שלו והמטרה העיקרית בלבדוק לחברות את המבחן זה להיות עדה לשגיאות נפוצות אצל אחרות וללמוד מזה
בקיצור לדעתי גם אם לא ייפגעו המידות של הבת שלכם אין צורך לשתף פעולה עם ניצול מהסוג הזה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה