אצלינו אין בכלל את מנהג החלקה (גם לא להכניס לחיידר וכו'), אבל כשהבן שלי נהיה בן 3 בדקתי את הנושא וזה מה שהבנתי.כלומר העניין העיקרי שיש דווקא ביום שניהיה בן 3 זה להכניס לחיידר
ןלספר אפשר גם אח"כ?
אצלינו אין בכלל את מנהג החלקה (גם לא להכניס לחיידר וכו'), אבל כשהבן שלי נהיה בן 3 בדקתי את הנושא וזה מה שהבנתי.כלומר העניין העיקרי שיש דווקא ביום שניהיה בן 3 זה להכניס לחיידר
ןלספר אפשר גם אח"כ?
עד כמה שידוע לי, הענין העיקרי הוא דוקא התספורת (אגב, זה שעד גיל 3 לא נוגעים, יש בזה רמז שקשור ל3 שנים של ערל, יש לנו עוד שנה עד החלאקה כדי להיזכר )מזדהה עם כל מילה!!!
כלומר העניין העיקרי שיש דווקא ביום שניהיה בן 3 זה להכניס לחיידר
ןלספר אפשר גם אח"כ?
תבררי אולי אצל הרב שלכםכלומר העניין העיקרי שיש דווקא ביום שניהיה בן 3 זה להכניס לחיידר
ןלספר אפשר גם אח"כ?
הבנתי שזה הבעיה שלך וקשה לי להבין אותה בגלל הסיבות שהבאתי לעילאין לי בעיה עם עצם הדבר, הבעיה שלי היא מזה שעושים מזה "עניין" עם כללים והגדרות איך עושים את זה
אה"נ שגם בדברים גשמיים זה מוזר והזוי אלא שאני פחות חווה את זה כרגעהבנתי שזה הבעיה שלך וקשה לי להבין אותה בגלל הסיבות שהבאתי לעיל
וניסיתי להסביר לך שהוא לא שאל מה הכלל במקרה הזה - כי אין כללים, אלא מה מבחינה רוחנית יותר חזק לנצל את היום הזה, שהוא אוחז אותו ליום גדול, וזה שאלה מאוד יפה
כמו שאתה תאחז מראש השנה שזה יום גדול ותרצה לנצל אותו הכי שאפשר אז תתענין לדעת מה יותר חשוב לומר תהילים או ללמוד מוסר, כמובן רק דוגמא לא רלונטית, וכמובן להבדיל, אבל זה הכיוון..
וחוץ מזה בלי קשר מענין אם כללים והגדות וענינים שעושים מדברים גשמיים ושטותיים, ויש מלא, גם מציק לך?
אבל כמובן זכותך שיהיה לך בעיה עם זה, ב"ה שאלו הבעיות שלך
נכון, אבל זה לא בהכרח שמיד בגיל 3 צריך להסתפר.(אגב, זה שעד גיל 3 לא נוגעים, יש בזה רמז שקשור ל3 שנים של ערל, יש לנו עוד שנה עד החלאקה כדי להיזכר )
אני כבר לא זוכרת איפה קראתי את זה, אבל אמרו שם בפרוש שעניין גדול להכניס לחיידר ביום הזה ולשמור על טהרת העיניים ועוד כל מיני עניינים שאני לא זוכרת, ועם התספורת אפשר לחכות גם לל"ג בעומר.עד כמה שידוע לי, הענין העיקרי הוא דוקא התספורת
ואיך החלטת שזה מה שצריך???אה"נ שגם בדברים גשמיים זה מוזר והזוי אלא שאני פחות חווה את זה כרגע
אני בראש השנה עשיתי מה שצריך לעשות-להתפלל, לאכול, ללמוד גם
כי זה מה שכתוב בחז"ל ובספרי ההלכה שצריך לעשותואיך החלטת שזה מה שצריך???
מצוין, אז באמת פותח האשכול יכל ללכת לספרים ומקורות לבדוק מה הכי חשוב ומה כדאי לעשות ביום הזה, (והוא בחר לשאול את הידענים דפרוג)כי זה מה שכתוב בחז"ל ובספרי ההלכה שצריך לעשות
את בטוחה שזה נאמר על היום של גיל 3? אני חושבת שכל מה שאת כותבת נאמר על היום שבו מכניסים לחדר, בלי קשר לגיל. אבל אולי כדאי באמת למצוא את המקורנכון, אבל זה לא בהכרח שמיד בגיל 3 צריך להסתפר.
אני כבר לא זוכרת איפה קראתי את זה, אבל אמרו שם בפרוש שעניין גדול להכניס לחיידר ביום הזה ולשמור על טהרת העיניים ועוד כל מיני עניינים שאני לא זוכרת, ועם התספורת אפשר לחכות גם לל"ג בעומר.
ככה אני הבנתי ויכול להיות שאני טועהאת בטוחה שזה נאמר על היום של גיל 3? אני חושבת שכל מה שאת כותבת נאמר על היום שבו מכניסים לחדר, בלי קשר לגיל. אבל אולי כדאי באמת למצוא את המקור
זה העניין, שמוזר לי לראות איך זה נהיה עניין ברוחניותמצוין, אז באמת פותח האשכול יכל ללכת לספרים ומקורות לבדוק מה הכי חשוב ומה כדאי לעשות ביום הזה, (והוא בחר לשאול את הידענים דפרוג)
אבל באמת יש דברים שצריך לעשות, יש דברים שכדאי לעשות ויש דברים שאפשר לעשות
יש אנשים שבגשמיות מחפשים לעשות גם מה שלא חייבים
יש אנשים שברוחניות מחפשים לעשות גם מה שלא חייבים
ואשרי מי שמענין אותו חשיבות של דברים ברוחניות ומעונין להגדיל להאדיר לנצל ולעשות ענין מדברים בעלי משמעות רוחנית
ואפשר לראות בעולם כל אחד מה שמענין אותו וחשוב לו יעשה ממנו ענין
וסתם ככה איזה נכס זה לילד שרואה ממה אבא שלו מתרגש מה הוא מחשיב וממה הוא עושה ענין...
ברור שכל העסק מגיל 3 זה רק רוחניותזה העניין, שמוזר לי לראות איך זה נהיה עניין ברוחניות
לא הבנתי...ברור שכל העסק מגיל 3 זה רק רוחניות
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ר'
קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ: