מה לא עושים בשביל משמעת?!...

  • פותח הנושא MAIA
  • פורסם בתאריך

MAIA

משתמש מקצוען
בס"ד

אז גם אני, מחפשת עיצה, ככה מוחצת, איך להשליט משמעת בכיתה בת 40 בנות לכל הפחות.
לא שהשיעורים לא ברורים, לא שהם לא מעניינים.
העברת השיעור טובה ובהירה, כל פטנטי המשמעת הבסיסית נמצאים באמתחתי, הכל נמצא.
אך לא רואים כ"כ תוצאה...
כלומר, כשיש שקט, השיעור מעולה ומעורר עניין בקרב הבנות ב"ה, העניין הוא שקשה ביותר להשיג את השקט הזה.
ערכתי סדר. חיפשתי מה אצלי לא בסדר, שאלתי כמה מורות מנוסות, בהדגשה: המלמדות מקצועות שונים, שאינן מחנכות.
וגיליתי שפחות או יותר אצל כולן המשמעת לא מתוקתקת להפליא.
כיתה בת 40 בנות, זה כמעט חסר סיכוי שישרור שקט מוחלט לאורך שיעור בן 45 דקות.
ניקח את הכמה האלה בעלות בעיות קשב ועוד האלה בעלות החוויות המסעירות שמשום מה הפה שלהן לא יודע שתיקה מהי, ואין. אין שקט.
ושיעור מדהים, מלא תוכן, נהפך לצולע, חסר עניין.

דבר נוסף ידוע ומוכח, שאצל המורות המחנכות בד"כ ישרור שקט ממשי, ולכל הפחות הן פחות תתאמצנה בשביל להשיג את השקט הזה,
זה ברור שזה לא מפני שהן שונות, או קדושות עליון, אלא זה עצם מעמדן, והתחושה הניתנת לכיתה, (אולי לשיעורי היהדות המוצאים עניין בקרב בנות סמינר)
ובכן, מדגישה, מדובר בבנות סמינר, כיתות ט'-י"ב.
מחכה לשמוע עיצות/תובנות/דיעות, וכדו' של חכמות כמוכן,
שוב, הזכרתי, את העיצות החמודות הללו, הבסיסיות - ולא רק, יש לי, מחפשת משהו מעבר...
 

משה כוכב

משתמש רשום
דבר ראשון איך יש לך כיתה של 40 בנות בגמרא כתוב שמלמד/(מורה) אחד יכול להוית לו רק 25 תלמידים

והנה לשון הגמרא

ואמר רבא: סך מקרי דרדקיעשרין וחמשה ינוקי [הכמות המירבית למלמד תינוקות אחד היא עשרים וחמישה תינוקות], ואי איכא חמשין [ואם יש חמישים] תינוקות במקום — מותבינן תרי [מושיבים שני מלמדים] שילמדו בנפרד כל אחד עשרים וחמישה, ואי איכא ארבעין [ואם יש ארבעים] — מוקמינן ריש דוכנא, ומסייעין ליה ממתא [מעמידים לו ראש דוכן, עוזר, ומסייעין לו מבני העיר] לשלם שכרו של העוזר.
 
נערך לאחרונה ב:

MAIA

משתמש מקצוען
ואוו,
בדיוק זו הנקודה עליה ביקשתי להתדיין,
תודה מקרב לב ;)
ובאמת, אדרבה, לך תדבר עם הנהלות הסמינרים בארץ,
לי זה רק יועיל :)
ובכל אופן, עד איזה גיל נקראים "ינוקי", בכוונת הגמרא?
אני חושבת עד גיל 12/13 - תינוקות של בית רבן.
אם כך, העניין לא משתייך לכאן, מפני שבנ"ל מדובר על גילאים גדולים מגיל זה...
 

משה כוכב

משתמש רשום
לכאורה עד20 אבל
אבל אולי באמת צריך לשאול את הרבנים שאחרים על הבית יעקב
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_27196.jpg
    אוצר החכמה_27196.jpg
    KB 465.3 · צפיות: 18

Malki.A

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
ואוו,
בדיוק זו הנקודה עליה ביקשתי להתדיין,
תודה מקרב לב ;)
ובאמת, אדרבה, לך תדבר עם הנהלות הסמינרים בארץ,
לי זה רק יועיל :)
ובכל אופן, עד איזה גיל נקראים "ינוקי", בכוונת הגמרא?
אני חושבת עד גיל 12/13 - תינוקות של בית רבן.
אם כך, העניין לא משתייך לכאן, מפני שבנ"ל מדובר על גילאים גדולים מגיל זה...
הלוואי והיו רק 25 בכתה
אולי באמת היו מתחילים עם זה בגילאי הגן ולאט לאט זה היה מחלחל גם לסימנרים,
בכמות הבנות יש גם את הבעיה של הפטפטת אבל גם את הבעיה שלא מגיעים לכל בת ולא רואים כל אחת אז בנות מרשות לעצמן יותר...
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני לא יודע איך זה בסמינרים, אך מצד אחד זה ברור שבגיל הזה יותר קשה להשליט משמעת ומצד שני מדובר בבנות יותר בוגרות ומבינות מן הסתם מאשר הגיל הקטן יותר, וזה אכן עוול שיש כזה הרבה בנות בכיתה אחת.....
אני בכיתת בנים עם 35 ילדים וב"ה ובס"ד יש משמעת נפלאה
 

MAIA

משתמש מקצוען
בכמות הבנות יש גם את הבעיה של הפטפטת אבל גם את הבעיה שלא מגיעים לכל בת ולא רואים כל אחת אז בנות מרשות לעצמן יותר...

זו נקודה חשובה בהחלט.
ואכן, זו עוד סיבה לכך שאצל המורות המחנכות בד"כ יהיה יותר שקט, יותר הקשבה,
למורות המחנכות יותר אפשרי להגיע לכל בת ובת, להכיר יותר לעומק את הבנות,
וההקשבה באמת היא סוג של תוצאה - הבנות חשות קרבה, שמבינים אותן, יודעים מי הן, כך שהן תקשבנה לא רק כי הן לא רוצות לפגום בשם הטוב שלהן, אלא גם מפני שהן פשוט תרצינה, יעניין אותן מראש מה המורה הזו, שקשורה אליהן יותר מכל השאר רוצה לומר להן...
מה שאצל מורות מקצועיות, לא כ"כ הגיוני ליישם, וכך הבנות חשות את חוסר הכרתן של המורות בהן, ומרשות לעצמן יותר, ופחות מתעניינות מראש, בדיוק כפי שהזכרת.
זו נקודה למחשבה, אולי לנסות יותר להגיע אל התלמידות בגישה מסוג כזה.

אני לא יודע איך זה בסמינרים, אך מצד אחד זה ברור שבגיל הזה יותר קשה להשליט משמעת ומצד שני מדובר בבנות יותר בוגרות ומבינות מן הסתם מאשר הגיל הקטן יותר, וזה אכן עוול שיש כזה הרבה בנות בכיתה אחת.....
אני בכיתת בנים עם 35 ילדים וב"ה ובס"ד יש משמעת נפלאה

זו בדיוק הנקודה. שבנות בגיל הסמינר, הן בוגרות, מבינות עניין, כך שאם אכן ישרור שקט, השיעור יכול להתנהל מדהים.
השאלה שלי היא, איך ניתן להגיע לשקט יחסי, ומהם הגורמים השונים שמונעים את השקט - ובהכרתם נוכל ללמוד להבא- כיצד אפשרי למנוע אותם.
חלקם כבר הוזכרו, מחכה לעוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה