מידע מה יפה בכלל במוזיקה אלקטרונית וטראקים ?

צור סגל

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
אם אפשר - הנידון פה הוא מקצועי, לא משגיחי.
בתור מורה לתורת המוזיקה, פיתוח שמיעה, סולפז', קומפוזיציה ותזמור, לצערי קלידנים רבים עובדים רק משמיעה, ולמרות שרובם מנגנים מאד יפה, ישנם טעויות רבות בהרמוניה, בפוליפוניה ובהולכת הקולות. קלידנים רבים אינם שולטים בתורת האקורדים ומפספסים אקורדים מיוחדים רבים וגם לא מהווים פיתרונות נכונים בהולכת האקורדים ובמעבר נכון עם מודולציות נכונות ונעימות לאוזן. ושוב אומר, כל חול המועד ניגנתי עם קלידנים שונים וכולם היו טובים.
 

הקלידן המאסטרו

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בתור מורה לתורת המוזיקה, פיתוח שמיעה, סולפז', קומפוזיציה ותזמור, לצערי קלידנים רבים עובדים רק משמיעה, ולמרות שרובם מנגנים מאד יפה, ישנם טעויות רבות בהרמוניה, בפוליפוניה ובהולכת הקולות. קלידנים רבים אינם שולטים בתורת האקורדים ומפספסים אקורדים מיוחדים רבים וגם לא מהווים פיתרונות נכונים בהולכת האקורדים ובמעבר נכון עם מודולציות נכונות ונעימות לאוזן. ושוב אומר, כל חול המועד ניגנתי עם קלידנים שונים וכולם היו טובים.
אתה צודק. אבל זה ודאי לא קשור לסגנון מוזיקה.
אני כל חול המועד ניגנתי באירועים של אברכים וכדו', והיה מאוד מוצלח, ושילבתי גם אלקטרוני בטעם טוב, וכולם נהנו, הייתי אפילו מראה לך הסרטות, פשוט הם לא עלי.

יש לי סט של מוטי רוזנפלד, והוא ממש מוצלח בכך שגם האלקטרוני שלו (לא רק הקטרון, שהוא לא הנושא) מאוד מקצועי וכמו שאמרת - מוביל לרצון ללמוד ולא להיפך חס ושלום.
 

צור סגל

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
אתה צודק. אבל זה ודאי לא קשור לסגנון מוזיקה.
אני כל חול המועד ניגנתי באירועים של אברכים וכדו', והיה מאוד מוצלח, ושילבתי גם אלקטרוני בטעם טוב, וכולם נהנו, הייתי אפילו מראה לך הסרטות, פשוט הם לא עלי.

יש לי סט של מוטי רוזנפלד, והוא ממש מוצלח בכך שגם האלקטרוני שלו (לא רק הקטרון, שהוא לא הנושא) מאוד מקצועי וכמו שאמרת - מוביל לרצון ללמוד ולא להיפך חס ושלום.
אני גם לא בא ברצון להתווכח חס ושלום. חשוב לבחון את סגנונות המוזיקה השונות ולחקור מהיכן המקור שלהן לפני שמחליטים "לגייר" אותן. אני מגיע מהעולם הקלאסי שהיא מוזיקה מאד מתוחכמת וחסרת נשמה המגיעה מהשפעות הגויים. כך לטעמי גם המוזיקה האלקטרונית שהיא מלאת תאווה מעולם הגויים ואי אפשר להתעלם מזה. לדעבוני בעברי עסקתי במוזיקה לסרטים ברמה גבוהה ביותר ומאד מרגשת, אבל לוקחת את המאזין למקום לא יהודי ובטח שלא מקרבת לעבודת ה'. בעיניי כך גם המוזיקה האלקטרונית שמנסה לקחת אותנו להשפעות שליליות. לנגן צריך להיות חיבור מלא עם הצליל ובכלים אלקטרוניים הדבר בלתי אפשרי. אגב, מאותה סיבה, אני מסרב בלי נדר לבצע משיריו של קרליבך כי המקור השורשי שלו כאדם הוא שלילי ואין כאן המקום לפרט. למרות שכשהייתי מזרוחניק, אהבתי את שיריו, וכשגיליתי מי הוא באמת היה ובבקשת אנשים רבים, הפסקתי לעסוק בשיריו. מדוע? מכיוון שאני מאמין בתור מלחין שהנשמה מוטבעת ביצירה שמלחינים. במשך שנים בניתי קריירה שלימה של מוזיקה לא יהודית אינסטרומנלטית אשר השקעתי בה כספים רבים, ובחסדי שמיים גנזתי הכל וקיבלתי על עצמי לנגן רק מוזיקה שעברה בדיקה יסודית של מקורותיה הסגנוניים והתרבותיים.
 

צור סגל

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
אני גם לא בא ברצון להתווכח חס ושלום. חשוב לבחון את סגנונות המוזיקה השונות ולחקור מהיכן המקור שלהן לפני שמחליטים "לגייר" אותן. אני מגיע מהעולם הקלאסי שהיא מוזיקה מאד מתוחכמת וחסרת נשמה המגיעה מהשפעות הגויים. כך לטעמי גם המוזיקה האלקטרונית שהיא מלאת תאווה מעולם הגויים ואי אפשר להתעלם מזה. לדעבוני בעברי עסקתי במוזיקה לסרטים ברמה גבוהה ביותר ומאד מרגשת, אבל לוקחת את המאזין למקום לא יהודי ובטח שלא מקרבת לעבודת ה'. בעיניי כך גם המוזיקה האלקטרונית שמנסה לקחת אותנו להשפעות שליליות. לנגן צריך להיות חיבור מלא עם הצליל ובכלים אלקטרוניים הדבר בלתי אפשרי. אגב, מאותה סיבה, אני מסרב בלי נדר לבצע משיריו של קרליבך כי המקור השורשי שלו כאדם הוא שלילי ואין כאן המקום לפרט. למרות שכשהייתי מזרוחניק, אהבתי את שיריו, וכשגיליתי מי הוא באמת היה ובבקשת אנשים רבים, הפסקתי לעסוק בשיריו. מדוע? מכיוון שאני מאמין בתור מלחין שהנשמה מוטבעת ביצירה שמלחינים. במשך שנים בניתי קריירה שלימה של מוזיקה לא יהודית אינסטרומנלטית אשר השקעתי בה כספים רבים, ובחסדי שמיים גנזתי הכל וקיבלתי על עצמי לנגן רק מוזיקה שעברה בדיקה יסודית של מקורותיה הסגנוניים והתרבותיים.
אוסיף עוד דבר קטן, מאד חשוב לשים לב לתנועות הגוף של הנגן ומה הוא משדר כשהוא מנגן...
לגבי המאזין, חשוב שישים לב מהיכן מתחילות אצלו הצמרמורות- האם מהראש לרגליים או מהרגליים לראש. נקודה למחשבה. אגב, כשהייתי מופיע על במות גדולות בעולם הקלאסי, הייתי מפוצץ גאווה. כיום אני מרגיש התקדמות ב"ה בעבודת המידות וכשאני מנגן, אני משתדל לנגן לשם שמיים ואני רק כלי לעבודת ה'.
 

הקלידן המאסטרו

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אוסיף עוד דבר קטן, מאד חשוב לשים לב לתנועות הגוף של הנגן ומה הוא משדר כשהוא מנגן...
לגבי המאזין, חשוב שישים לב מהיכן מתחילות אצלו הצמרמורות- האם מהראש לרגליים או מהרגליים לראש. נקודה למחשבה. אגב, כשהייתי מופיע על במות גדולות בעולם הקלאסי, הייתי מפוצץ גאווה. כיום אני מרגיש התקדמות ב"ה בעבודת המידות וכשאני מנגן, אני משתדל לנגן לשם שמיים ואני רק כלי לעבודת ה'.
נשגב מבינתי כל העניין....
כנראה עוד לא הגעתי לדרגה.
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
בעברית מדוברת - מוזיקה אלקטרונית מיועדת לגרום לאקסטזה וסחרור חושים, זו הסיבה שהיא אינה צועדת שלובת יד וזרוע עם רגש יהודי אותנטי. שירי חופה ורגש אין אפשרות לבצע עם מוזיקה אלקטרונית
 

הקלידן המאסטרו

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בעברית מדוברת
בד"כ כשאומרים עברית מדוברת הכוונה היא על דעת רבים, לא דעת יחיד.

מוזיקה אלקטרונית מיועדת לגרום לאקסטזה וסחרור חושים, זו הסיבה שהיא אינה צועדת שלובת יד וזרוע עם רגש יהודי אותנטי
אז תחזור להרכבים של הכינור-חצוצרה-תוף מרים. אחרת אין לדבר סוף, הרי גם לפני חמישים שנה היו שאמרו על המוזיקה ה"עדכנית" של אז את אותו הדבר.

שירי חופה ורגש אין אפשרות לבצע עם מוזיקה אלקטרונית
מה זה קשור? ועם הרכב ג'אז הכוללת גיטרת ג'אז ופריטה על צ'לו כן אפשר לבצע שירי חופה?
כל מוזיקה והכלים שלה. (האם בחתונה אמורים לרקוד לצלילי החליל?)
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
סגנון המוזיקה משתנה כל כמה שנים כבר 2000 שנה.
זה עניין של טעם וזהו.
מה אנשים עשו לפני שהיה את המוזיקה הזו? אולי הם לא אהבו מוזיקה בכלל...

(האם בחתונה אמורים לרקוד לצלילי החליל?)
לצלילי קלרינט, תופים, סקסופון ועוד שלל כלים מקפיצים..
לא חייבים ללכת לכלי הכי שקט
 

צור סגל

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
בד"כ כשאומרים עברית מדוברת הכוונה היא על דעת רבים, לא דעת יחיד.


אז תחזור להרכבים של הכינור-חצוצרה-תוף מרים. אחרת אין לדבר סוף, הרי גם לפני חמישים שנה היו שאמרו על המוזיקה ה"עדכנית" של אז את אותו הדבר.


מה זה קשור? ועם הרכב ג'אז הכוללת גיטרת ג'אז ופריטה על צ'לו כן אפשר לבצע שירי חופה?
כל מוזיקה והכלים שלה. (האם בחתונה אמורים לרקוד לצלילי החליל?)
נכון, כל מוזיקה והכלים שלה. אלקטרוני - מקומו לא בחופה יהודית. במחילה, אבל גם מוזיקת ג'אז היא מוזיקה מאד טכנית בדומה למוזיקה הקלאסית והיא חסרת כל נשמה ורגש. מניסיון, כאשר ניגנתי קלאסי וג'אז, הרגשתי שהתכלית שלי על הבמה היא להראות את היכולות הטכניות שלי ותו לא. מוזיקת ג'אז מנסה לקחת את עולם המודוסים שאינם המינור והמז'ור הקלאסים ולתת להם תורה סדורה כמו שני הסולמות הללו בכישלון מוחלט. כיצד? אין רגש כלל. אני אוהב הלחנה של המודוסים דורי ופריגי, וזה לא חייב להישמע כמו ג'אז. ראה ערך ארבע בבות בפריגי. בחופות אני מנגן בכלי טבעי אשר אתה יכול להתחבר באופן מלא עם הצליל, וברגע שהנגן מחובר לכלי אז הוא יכול גם לחבר את המאזין. בחופות אני בדרך כלל מייצר פלייבקים של תזמורת כלי קשת ושומר על האותנטיות של צלילים טבעיים למרות שהפלייבק מיוצר במחשב. ועדיין אנשים מצליחים להתרגש מזה.
 

הקלידן המאסטרו

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אחר בקשת סליחה ומחילה מחובבי הז'אנר.
אבל מה יפה בכל הפיצוצים האלו שנקראים טראקים וכל מיני קולות מעוותים שנשמעים בלי סדר ובלי שום הגיון, רק כל מיני עיוותי קולות וצלילים שצורמים את האוזן.
ואם תגידו לי שזה מקפיץ - מה היה לפני 5 או 10 שנה ? לא רקדו ? לא הייתה מוזיקה מקפיצה ?
לכו תחפשו את כל הסרטונים של מאיר אדלר מנגן את 'אחד יחיד' או 'צמאה' ותראו איך הציבור קופץ בלהט !
אני פשוט מנסה להבין איך המוזיקה הזאת נכנסה אלינו ומה כל כך מתלהבים ממנה
זה לא כמו מוזיקה רגילה שאפשר לעשות בה הרמוניות יפות ומהלכי אקורדים
אשמח להסבר, אבל בבקשה אל תקטלו אותי
(אני מתאר לעצמי שאני מעורר כמה דובים... ;) )
לי היה נדמה שברוך ר שאל בשביל לקבל תשובה טכנית על מוזיקה אלקטרונית. לא בשביל להבין האם זה יהודי, חרדי, וכדו'.

הרבה תגובות על השאלה הזאת, גורמת לי לחשוב שאולי שגיתי בהבחנה - והוא היה בכלל צריך לשאול את זה בפורום משגיחים.

@ברוך ר האר עינינו - למה כיוונת בשאלתך?
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
לי היה נדמה שברוך ר שאל בשביל לקבל תשובה טכנית על מוזיקה אלקטרונית. לא בשביל להבין האם זה יהודי, חרדי, וכדו'.

הרבה תגובות על השאלה הזאת, גורמת לי לחשוב שאולי שגיתי בהבחנה - והוא היה בכלל צריך לשאול את זה בפורום משגיחים.

@ברוך ר האר עינינו - למה כיוונת בשאלתך?
לגבי זה שהאם זה יהודי או לא, אף פעם לא חשבתי שזה יהודי כי זה ממש לא נשמע יהודי, יותר גס וטראנסים.
אני שאלתי בעיקר אולי אפשר לקרוא לזה טכני, מה יפה בזה כי הרבה פעמים שמעתי כל מיני קולות שהם לא מנגינה בכלים חיים או מדמים כלים חיים, אלא כל מיני עיוותי כלים ופיצוצים שגם לא יהודיים וגם לא ברורים.
זה לא שעכשיו מנגנים למשל שיר 'תנא דבי אליהו' של יוני שלמה וכל מיני כלים נכנסים באמצע למילוי, במוזיקה האלקטרונית הקולות הם בלי שום קשר לכלום. אז לא הבנתי מה יפה בזה
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לפני כשנה שנתיים, נערך ראיון עם אייבי רוטנברג, מלחין אמריקאי תותח, שהוא הסמל למוזיקה איכותית וישנה.

ואם אתה לא מתחבר לסגנון, זה לא סימן שהמוזיקה לא טובה, אלא שזמנך במוזיקה, תם!! ועליך להישאר בעבר לנצח נצחים.
אפשר להשים לב שלצד התפתחות המוזיקה האלקטרונית דווקא מתפתח ז'אנר הרבה יותר אוטנטי של ריבו ושות' שכולו על טהרת הכלים המקוריים.
כך שזמן הכלים האוטנטיים לא תם
והייתי אומר שדווקא ההתפתחות המוגזמת של האלקטרוני מביאה צימאון למשהו אוטנטי וטהור
והלב לא משקר!!!!
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אפשר להשים לב שלצד התפתחות המוזיקה האלקטרונית דווקא מתפתח ז'אנר הרבה יותר אוטנטי של ריבו ושות' שכולו על טהרת הכלים המקוריים.
כך שזמן הכלים האוטנטיים לא תם
והייתי אומר שדווקא ההתפתחות המוגזמת של האלקטרוני מביאה צימאון למשהו אוטנטי וטהור
והלב לא משקר!!!!
אני חושב שכמות התודות והשכויח שקיבלתי בהודעה הראשונה מוכיחה כמו שאתה כותב שהציבור מרגיש שהגזימו עם האלקטרוני
 

צור סגל

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
לי היה נדמה שברוך ר שאל בשביל לקבל תשובה טכנית על מוזיקה אלקטרונית. לא בשביל להבין האם זה יהודי, חרדי, וכדו'.

הרבה תגובות על השאלה הזאת, גורמת לי לחשוב שאולי שגיתי בהבחנה - והוא היה בכלל צריך לשאול את זה בפורום משגיחים.

@ברוך ר האר עינינו - למה כיוונת בשאלתך?
זאת בדיוק הנקודה. הטכניקה והרגש במוזיקה הם בלתי נפרדים. אי אפשר לנתק את הלב היהודי מסוג המוזיקה. אם הלב נמצא במקום של קדושה קשה לו להתחבר למוזיקה בסגנון הזה.
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אנו מגזימים עם הצלחת האליקטרוני הוא בסך הכל מכסה זאנר של חלק מרחבת הריקודים גם שם יש פריילך והורה ורוק וכו'.
תעשו סיבוב בנגן שלכם ותראו כמה אחוז מוזיקה אלקטרונית ותראו שלא כצעקתה יש עוד המון מוזיקה רגילה.
מה שכן, בגלל שזה כובש את רחבות הריקודים זה נותן תחושה כאילו כל המוזיקה נמצאת שם.
תראו אפילו במצעד של קול חי כמה אלקטרוני?
לא ספרתי אבל נראה לי משהו בסביבות ה35 אחוז.
1730032469832.png
 

צור סגל

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
די הרבה... האם הרבנים צריכים לצאת נגד קול חי?....
בעונת "המאסטרו" של קול חי היו מתמודדים מכל גווני הקשת המוזיקאלית(כולם מוכשרים מאד). בסופו של דבר, הקהל בחר בכנר שרוליק לפקוביץ' שהוא נגן נשמה אמיתי ותמצית המוזיקה היהודית.
 

הקלידן המאסטרו

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בעונת "המאסטרו" של קול חי היו מתמודדים מכל גווני הקשת המוזיקאלית(כולם מוכשרים מאד). בסופו של דבר, הקהל בחר בכנר שרוליק לפקוביץ' שהוא נגן נשמה אמיתי ותמצית המוזיקה היהודית.
חחח... כנראה בהוראת הרבנים....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט נ'

קה נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי:קו נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:קז נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יי חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ:קח נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יי וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי:קט נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קי נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי:קיא נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה:קיב נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה