מה 'חזק' יותר מבחינת גוגל: קטגוריות או תגיות?

גרפיקנער

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
באתר של וורדפרס, יש שני אפשרויות לתייג פוסטים, קטגוריות ותגיות. לכאורה קטגוריות הם ברמה 'גבוהה' יותר מאשר תגיות, כי בדרך כלל יש יותר תגיות מאשר קטגוריות.

בוא נגיד שיש לי באתר מאמר זהה שמופיע פעמיים, בשני פוסטים שונים. אחד מתוייג עם התגית - סתם לצורך הענין - 'דשא סינטטי', ואחד הוא תחת קטגוריה של 'דשא סינטטי'. לכאורה הקטגוריה תעקוף את התגית, בדירוג של גוגל.

מבדיקות שערכתי באתר מסויים, זה לא כך, אלא להפך, התגית עוקפת את הקטגוריה.
איך זה יכול להיות?
 

s976

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
זה יכול להיות תלוי עוד באלף דברים קטנים. למשל, כמה פעמים יש קישורים פנימיים לקטגוריה מסוימת, וכמה לתגית.
ובאופן כללי, קשה לדעת מה עובר בראש של גוגל, אבל אם היו מבקשים ממני לנחש, הייתי אומר, שאין שום הבדל מבחינת גוגל בעצם הדבר עם זה תגית או קטגוריה. השאלה היא רק באיזו צורה בנוי האתר.
 

Shlomi

משתמש פעיל
D I G I T A L
בסופו של יום, מה שהכי יועיל לגולש.
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
שמעון צודק ב100%.
אני אחזק את דבריו ואגלה לך שבעצם תגיות וקטגוריות הן למעשה אותו דבר בדיוק מבחינת מערכת וורדפרס. שני הדברים הם מה שנקרא בוורדפרסית מקצועית "טקסונומיות". התכונות של טקסונומיית קטגוריות וטקסונומיית תגיות הן זהות:
- הן לקטגוריה והן לתגית, יש ארכיון (תצוגה של כל הפוסטים השייכים לקטגוריה/תגית).
- ניתן לשייך פוסט לכמה קטגוריות/תגיות.
- אופן ניהול הקטגוריות והתגיות הוא זהה.
- ההבדל היחד הוא שבקטגוריות ישנה היררכיה ואילו בתגיות אין.

בהתחשב בכל זה, אין שום הכרח שקטגוריות "יעקפו" תגיות. בסופו של דבר, הכל תלוי באופן בניית האתר, באופן שבו מוצגים התכנים בתבנית, באופן בניית הקישורים הפנימיים והחיצוניים ובהחלטות שבונה האתר מחליט.

קח לדוגמה את אתר פשקוויל, ותראה שהוא נסמך בצורה מאוד חזקה על תגיות לצורך קידום והתגיות ממקמות אותו בתוצאות הראשונות בטווח גדול של ביטויים בנישת הפרסום המגזרי החרדי. למשל: נוחעם, יגאל רווח, איתן דובקין, בולטון פוטנציאל, פרסום אפיקים, פרסום אגס, יפעת בקרת פרסום, ועוד שורה ארוכה של ביטויים דומים...
 

פיני הלל

משתמש רשום
תגיות, הן לא הדבר החשוב שנמצא בפרמטר של גוגל. מה שכן נמצא בראש מעייניו של גוגל זה שהלקוח יצא מרוצה מתוצאות החיפוש. קרי, האתר- ולכן כדאי להשקיע במראה האתר ובביצועיו לפני התגיות. כמובן שלא צריך להזניח שום פרמטר. אבל זה לא מה שיביא אותך למיקום כזה או אחר. אלא א"כ זה גם יתן ערך מוסף לגולש. כמו למשל שהרבה גולשים לחצו על תגית מסוימת וכד'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה