יעקב אופרy
משתמש רשום
דיברתי עם דיין במודעין עילית הגאון הרש שמואל חים דאמב שליטא לגבי שאלה תאורטית והוא אמר לי שאין שום היתר לגנוב מהביטוח
אני חושב שלא כדאי להעלות בפרום את שמות המתירים כי מטבע הדברים אנשים שומעים שרב פלוני התיר וסומכים ע"ז אפילו שהוא התיר רק באופנים מסוימים וכדומה@איש שחושב
האם תוכל לתת חלק משמות הרבנים שהתירו ?
אם הם אומרים בשיחת טלפון מפורשת שגם השכרה כלולה בביטוח ואפשר להקליט את השיחה אני מאמין שגם בתביעה בבית משפט יקבלו את זה.השאלה היא לא מה הם אומרים בשיחת טלפון, כל השאלה מה הם יגידו בתביעה של 50,000 ש"ח.
גם אם זה מועיל מבחינת הלכה <שזה לא ברור בכלל.>הביטוח יכול לעלות על זה בקלות במקרה של תאונה. זה בדיוק העבודה שלו...יש שגובים את התשלום על הבלאי וההוצאות שיש לרכב, ואז זה לא מוגדר כהשכרה אלא כהשתתפות באחזקת הרכב,
ויש שמקנים חלק מהרכב לנהג 'הלא שוכר', ואו אז זו לא השכרה אלא שהוא שותף בבעלות על הרכב.
אנחנו שאלנו רב באופן אישי והוא אמר לנו בפירוש איך מותר לקמבן...בלת"ק
ביטוח לאומי\מס הכנסה\גוף של המדינה\רבקו- מותר לרמות???
בסדר, אתה לא חסיד של המדינה. בסדר, יש לך ביקורת.
לא בסדר, לגזול כספי ציבור
כל הדוגמאות הם בבין אדם למקום, והקב"ה נתן לנו את האפשרות לעשות "קומבינות" מסוימות.מאיפה הביטחון המוחלט?
רשמו לעיל ששאלו רבנים וחלק התירו וחלק אסרו
הזוי בעיניי שכל אחד כותב באופן כל כך מוחלט בנושא הלכתי
ולבוא ולתת בזה עוד סברות
כאילו שגילנו את אמריקה עם סברות כאלה
לא חסר הערמות בתורה שעושים כמו מתנה על מנת להחזיר באתרוג
והיתר עיסקה בריבית
היתר מכירה בפסח ועוד ועוד(גם אפשר לטעון את כל הסברות שאתה אומר
שזה ממש לעקם את התורה בלשון המעטה
כמו נניח היתר עיסקה שזה למי שלמד את הנושא זה נשמע "בהיגיון הפשוט"
עקמימות שאין כדוגמתה ,
או נניח מכירה לגוי בפסח
וכו וכו'
ופתאום להשתמש "בהגיון הישר"
ולכתוב גזל גמור
שוב זה סברות שלךכל הדוגמאות הם בבין אדם למקום, והקב"ה נתן לנו את האפשרות לעשות "קומבינות" מסוימות.
אבל כאן מדובר בדיני ממונות, וכל תנאים שבממונות קיימים. וממילא התנאי הבסיסי הוא שזה לפי פרשנות שמקובלת בבימ"ש, ולכן גם בי"ד יפסקו לפי הפרשנות המקובלת בבתי משפט.
גם מבחינה מעשית עצת הסוכן לא חכמה במיוחד, הרי אם תהיה תביעה משמעותית חברת הביטוח תוכל לפטור את עצמה ממנה. בפוליסה מפורש שהיא רק על בסיס הנתונים שניתנו ע"י המבוטח, ואם הם לא נכונים אין כיסוי ביטוחי. וחוקר מקצועי שרוצה לחסוך למעסיקיו סכום בן 7 ספרות על תביעה לפיצויים על נכות, יכול לעלות על כזה דבר.גם אני אוסיף שאלה מן הענין,
באתי לשכור רכב בלי עבר ביטוחי כלל, והסוכן הציע לי להביא אישור מחברה כל שהיא שנהגתי על הרכב שלהם במשך השנתיים האחרונות, וזה נחשב כעבר ביטוחי על ידי חברות הביטוח, והטענה שלו היא שהרי נהגתי במשך השנתיים רק על רכבי השכרות או חברים וכדו' ואין גבול כמה המינימום בשביל עבר ביטוחי.
רב שאני שאלתי אסר, מהנימוקים שהוזכרו שהיות וחברות הביטוח הם חברות פרטיות, כל תנאי שהם דורשים חייב להתמלאות ואםילו אם הוא בלי הגיון והצדקה.
אדרבה אשמח לשמוע אם יש רב שמתיר
אכן כל דיון מבחינת הביטוח צריך להיות מכמה כיוונים.גם מבחינה מעשית עצת הסוכן לא חכמה במיוחד, הרי אם תהיה תביעה משמעותית חברת הביטוח תוכל לפטור את עצמה ממנה. בפוליסה מפורש שהיא רק על בסיס הנתונים שניתנו ע"י המבוטח, ואם הם לא נכונים אין כיסוי ביטוחי. וחוקר מקצועי שרוצה לחסוך למעסיקיו סכום בן 7 ספרות על תביעה לפיצויים על נכות, יכול לעלות על כזה דבר.
יש מקור מוסמך לפרשנות הזו?דבר אחד ברור:
מה שכתוב בחוזה השכירות השכרה "דרך עיסוק" זה בא להוציא השכרה בין בני משפחה או חברים,
כלומר שאם מישהו משכיר באקראי לכאורה אין בעיה,
כל הנושא הוא בהשכרות השחורות שהם "דרך עיסוק" שאז הסתבכנו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: