בואו נעזוב לרגע את האמוציות, את הרגש המפעפע בנו ואת הידע הרב שיש לנו אודות מצוות צדקה ומעלתה.
בואו נדבר רגע הכי פרקטי שיש וניצמד לעובדות בלבד.
קיימות מספר משפחות רעבות. אין להן כסף לצרכים בסיסיים. קיימות כמה משפחות במצוקה נוראית עם בעיות רפואיות. משפחות שהאב הלך לעולמו ואין להן כל. האמת שלא משנה הסיפור, משנה השורה התחתונה: קיימת בעיה, קיים צורך, לפתוח לאנ?שים את הכיס למען המטרה.
באופן הכי פרקטי שיש, מדוע אותו היגיון שמדריך אותי ומשכנע אותי עד כדי כך שאני אפילו מצליחה לשכנע בו את הלקוחות שלי - שפרסום יכול לגרום ליותר אנשים לצרוך מוצר, להוציא כספים, מדוע אותו היגיון לא יעבוד פה? למה כשחברת ענק מפרסמת את מוצריה אלו הוצאות פרסום חיוניות, וכאן זה בזבוז?
הרי יש לנו צורך, שחייבים למלא. בלי קשר למצוות הצדקה או לחשיבות שלה - איננו יכולים להשאיר משפחות רעבות.
בדיוק כמו שבאותו רגע שאתחיל לפרסם מוצר המכירות שלו אמורות לעלות, ובדיוק כשם שאני בטוחה שזה לא בזבוז כסף, אחרת לא היו מפרסמים דבר - אם ההשקעה לא היתה מצדיקה את עצמה ומניבה פירות, כך אני בטוחה ששווה לפרסם עבור תרומה.
יתכן שההסתכלות היא לא באמת מצד המצווה, אלא מצד הצורך להשיג כספים עבור מטרה, וזה לא מוריד מדחיפות העניין או מרום ערכו. באמת נאיבי לחשוב שמישהו דואג לחשבון המצוות של אי מי. אני בטוחה שאף אחד גם לא מנסה באמת לשווק ישועות. הכל אלו אמצעים למטרה חשובה ביותר, אמצעים בדוקים, ומובילים למטרה. פרסום.
ושוב - פרסום שאמור לפתוח את כיסיו של הצרכן לקנות מוצר מיותר ברמת רווח שמשאירה את ההוצאות הכבדות רווחיות, אמור לעבוד גם במקרים שהמוצר איננו ניתן למישוש, או שהוא רוחני או נקרא מצווה.
בואו נדבר רגע הכי פרקטי שיש וניצמד לעובדות בלבד.
קיימות מספר משפחות רעבות. אין להן כסף לצרכים בסיסיים. קיימות כמה משפחות במצוקה נוראית עם בעיות רפואיות. משפחות שהאב הלך לעולמו ואין להן כל. האמת שלא משנה הסיפור, משנה השורה התחתונה: קיימת בעיה, קיים צורך, לפתוח לאנ?שים את הכיס למען המטרה.
באופן הכי פרקטי שיש, מדוע אותו היגיון שמדריך אותי ומשכנע אותי עד כדי כך שאני אפילו מצליחה לשכנע בו את הלקוחות שלי - שפרסום יכול לגרום ליותר אנשים לצרוך מוצר, להוציא כספים, מדוע אותו היגיון לא יעבוד פה? למה כשחברת ענק מפרסמת את מוצריה אלו הוצאות פרסום חיוניות, וכאן זה בזבוז?
הרי יש לנו צורך, שחייבים למלא. בלי קשר למצוות הצדקה או לחשיבות שלה - איננו יכולים להשאיר משפחות רעבות.
בדיוק כמו שבאותו רגע שאתחיל לפרסם מוצר המכירות שלו אמורות לעלות, ובדיוק כשם שאני בטוחה שזה לא בזבוז כסף, אחרת לא היו מפרסמים דבר - אם ההשקעה לא היתה מצדיקה את עצמה ומניבה פירות, כך אני בטוחה ששווה לפרסם עבור תרומה.
יתכן שההסתכלות היא לא באמת מצד המצווה, אלא מצד הצורך להשיג כספים עבור מטרה, וזה לא מוריד מדחיפות העניין או מרום ערכו. באמת נאיבי לחשוב שמישהו דואג לחשבון המצוות של אי מי. אני בטוחה שאף אחד גם לא מנסה באמת לשווק ישועות. הכל אלו אמצעים למטרה חשובה ביותר, אמצעים בדוקים, ומובילים למטרה. פרסום.
ושוב - פרסום שאמור לפתוח את כיסיו של הצרכן לקנות מוצר מיותר ברמת רווח שמשאירה את ההוצאות הכבדות רווחיות, אמור לעבוד גם במקרים שהמוצר איננו ניתן למישוש, או שהוא רוחני או נקרא מצווה.