מהם הנושאים שמעניינים בנות סמינר?

רייזי053

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
מה שנהנתי שדברו איתם וזה שינה את כל הבית על:
שירים: הביאו מלחין מפורסם ןהסביר להם על שכדאי לשמוע רק שירים שמתאימים לשולחן שבת שלנו.
וזה ממש עשה שינוי בבנות
גם אני חושבת שזה היה נחמד עם היה סדנה של סדר ויעול הזמן(בסגנון של יעל זלץ)
וגם נושא :אוירה(מי כמונו יודעים כמה האשה אחראית על האוירה)
וגם נושא :חוסן (לא להתרגש נכל משפט שאומרים )
 

גרעין

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אם רוצים לצאת עם משהו תועלתי אז אין אפשרות לפנטז
לא התכוונתי לפנטז במשמעות של לשקר. אלא לדמיין לאן זה יכול להגיע, מכל כיוון כי זה לא הסטוריה שיש נתון ותוצאה.
הביאו לאחותי הרצאה כזו במקום שהיא עובדת. וכן . הלכו איתן לכל התרחישים. בצורה מיקצועית. טענות וכו'
 

#שירי

משתמש פעיל
מצחיק אותי שבטוחים שבחורות נדלקות רק למשמע המילה "שידוכים"
שומעים על זה כל כך הרבה עד שזה הופך להיות נושא שאם את לא רב/מרצה מעניינת בטירוף (!)
אז זה כבר עובד ליד האוזניים.
בתכלס, בתור מורה לשיעור אחד, פחות נראה לי מומלץ.
הנושא של טכנולוגיה גם מדובר הרבה, בעיקר במסגרת שיעורי "הנני" שהם בנויים מאד חכם ומסודר.
את יכולה לנסות להביא הרחבה לנושא אחד שם (אולי על הנושא של "מחיר החינם", נראה לי שיש הרבה מה עוד להרחיב שם)
כלכלה גם יכולה לעניין, לא מדובר על זה כמעט במסלולים הלא חשבונאיים.
 

no_ya

משתמש רשום
מצחיק אותי שבטוחים שבחורות נדלקות רק למשמע המילה "שידוכים"
שומעים על זה כל כך הרבה עד שזה הופך להיות נושא שאם את לא רב/מרצה מעניינת בטירוף (!)
אז זה כבר עובד ליד האוזניים.
בתכלס, בתור מורה לשיעור אחד, פחות נראה לי מומלץ.
הנושא של טכנולוגיה גם מדובר הרבה, בעיקר במסגרת שיעורי "הנני" שהם בנויים מאד חכם ומסודר.
את יכולה לנסות להביא הרחבה לנושא אחד שם (אולי על הנושא של "מחיר החינם", נראה לי שיש הרבה מה עוד להרחיב שם)
כלכלה גם יכולה לעניין, לא מדובר על זה כמעט במסלולים הלא חשבונאיים.
מסכימה. באמת יש הרבה מאד חומר על זה (תלוי באיזו כיתה).
כלכלה אני לא בטוחה שיעניין כל כך... יש בנות שזה נוראא ישעמם אותן
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
איזה קטע,
המחנכת שלי התקשרה אלי לבקש לשתף איתה פעולה בתוכנית שיש למורות עכשיו במחנה שלהם
ומה התוכנית?
לשאול תלמידה רשימת נושאים מה מעניין אותה ומה לא..
זה היה מצחיק הקטע שזה הגיע בעיתוי
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
וואו, תודה רבה מעומק הלב לכוולם!!! אין לכם מושג איך עזרתם לי!
יש הרבה נושאים שלקחתי ואחפש עליהם חומר. מדובר במערך שיעורים לשנה שלמה, כך שאוכל לדבר על המון נושאים.
ועכשיו להערות ולשאלות:
נראה לי אם תצייני סגנון (חסידי/ קלאסי/ פתוח וכו') זה ימקד יותר את התגובות.
רוצה לדייק מה את הסגנון המתאים?
חסידי
אם תרצי אוכל לסרוק לך את המחברת שלי שסיכמתי בשיעורים תוכלי לעבור על זה אולי זה יכוון אותך יותר.
ממש אשמח!! תוכלי לשלוח לי בפרטי?
איך עובדת הכלכלה
רעיון מצוין, תודה!
אהבת תורה- באמת למה זה שווה, לא רק תוירה תוירה...
יש לך חומר בנושא? סיפורים? משהו?
אם את לא ברת סמכא לדבר על הנושאים הללו, אז את לא ברת סמכא לדבר על שום נושא פיקנטי שיעניין אותן באמת. לא טכנולוגיה, לא ניסיונות, לא תפקיד אישה ואם בישראל, לא ענייני עבודה ותורה, לא ענייני חינוך, לא ענייני גשמיות - רוחניות, ולא שום נושא אחר שיש בו מורכבות.
והנושאים שיש בהם מורכבות, הם אלו שיוצרים את השיח המחשבתי הפורה והמהנה.

אינני בחורת סמינר, אבל ממה שידוע לי, הנושא שהכי מעניין בחורים ובחורות זה שידוכים והבית היהודי. ומעבר לזה שזה הכי מעניין, זה גם הכי נחוץ.

אמנם הגיוני שיש רתיעה מלדבר על נושאים כאלו כאשר איננו מומחים בתחום, אבל מי אמר שזה צריך להיות בסגנון של הרצאה?
אני דווקא חושב שעדיף לעשות את זה בסגנון של לפתוח כיווני מחשבה.
אחת הבעיות היא שבחורים ובחורות (ואנשים בכלל) לא מודעים לצורה בה יש לגשת לסוגיה / לנושא. יש המון שאלות שאפילו לא יודעים שצריך לשאול או לברר.
בשיח קבוצתי בעל רמה, פותחים את הנושא ומעלים שאלות ותהיות וצדדים לכאן ולכאן, ובהנחייתך כל אחת תעלה את מחשבותיה בנושא, ובכך פותחים כיווני מחשבה ואפיקים חדשים שיתכן שהרבה אפילו לא חשבו עליהם.
ובתום הדיון, לאחר סיכום מוצלח ומוגדר של כל הנקודות בהן עסקתן, כולן יצאו עם נקודות שהן ירצו לברר, אבל יהיה ברור להן יותר על מה הנידון ומה צריך לברר.

את תצטרכי כמובן לעשות הרבה שיעורי בית לפני פתיחת נושא מורכב כזה, אבל תזכרי שאת לא אמורה להגיע עם תשובות ברורות, את אמורה להגיע עם שאלות ברורות.



נ.ב. ולאחר כל הנ"ל, אם עדיין את מחפשת נושא ניטרלי יותר, אפשר לדבר על תרבויות שונות ברחבי העולם. למשל תרבות אפריקה, ערבים, אנשי המזרח הרחוק, וכו'. (אמנם כמו בכל נושא, אם לא תפקחי על הדיון כמו שצריך, זה יכול לגלוש מהר לקטע מורכב, כגון העולם המערבי מול תרבויות אחרות וכדו').
תודה רבה רבה! אכן לוקחת לתשומת לבי את כל מה שכתבת!
אולי על הנושא של "מחיר החינם",
כלומר?
 
  • תודה
Reactions: GRN

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
וואו, תודה רבה מעומק הלב לכוולם!!! אין לכם מושג איך עזרתם לי!
יש הרבה נושאים שלקחתי ואחפש עליהם חומר. מדובר במערך שיעורים לשנה שלמה, כך שאוכל לדבר על המון נושאים.
ועכשיו להערות ולשאלות:

רוצה לדייק מה את הסגנון המתאים?
חסידי

ממש אשמח!! תוכלי לשלוח לי בפרטי?

רעיון מצוין, תודה!

יש לך חומר בנושא? סיפורים? משהו?

תודה רבה רבה! אכן לוקחת לתשומת לבי את כל מה שכתבת!

כלומר?
יש סרטון ביוטיוב "איך המכונה הכלכלית עובדת" של ריי דליו (משקיע מליארדר). אותי זה עניין. מאמינה שאם תלכי על הנושא זה יוכל מאוד לעזור לך. בהצלחה!
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

נחמה קרוטהמר

משתמש חדש
לדעתי תדברי על החשיבות במודעות עצמית בגיל הזה. א"א כבר לשחק עם מה אני ומי אני. תני לעצמך יישוב הדעת לבנות בסולם ערכים נכון מה יש בי. מי אני. פשוט. מה החוזק שלי ומה חלישויות שיש בי. אצלנו לא דברו פתוח על שידוכים דברו על זה שהאדם חייב להכיר את עצמו כדי להבין איך הוא יכול להתקדם מהמקום שלו.
מה מקפיץ אותי. מה נותן לי כח. ואיך אני עובדת. מה הכח המניע שלי. ככה אפשר לזהות מראש לא להכנס למקומות שקשה לצאת מהם. אם אני טיפוס מסתבך וכל דבר גדול עלי ומאיים ומחליש אני ידע להתרחק מנקודות שמושכים אותי לבור. אם אני חזק דעתן ושטלתן אני ידע לומר לעצמי משפטים שירגיעו את הסערה שלי, למה אני רוצה לשלוט, מאיפה זה בא לי? מה חסר לי שאני צועקת...
מקווה שעזרתי לך.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
לדעתי תדברי על החשיבות במודעות עצמית בגיל הזה. א"א כבר לשחק עם מה אני ומי אני. תני לעצמך יישוב הדעת לבנות בסולם ערכים נכון מה יש בי. מי אני. פשוט. מה החוזק שלי ומה חלישויות שיש בי. אצלנו לא דברו פתוח על שידוכים דברו על זה שהאדם חייב להכיר את עצמו כדי להבין איך הוא יכול להתקדם מהמקום שלו.
מה מקפיץ אותי. מה נותן לי כח. ואיך אני עובדת. מה הכח המניע שלי. ככה אפשר לזהות מראש לא להכנס למקומות שקשה לצאת מהם. אם אני טיפוס מסתבך וכל דבר גדול עלי ומאיים ומחליש אני ידע להתרחק מנקודות שמושכים אותי לבור. אם אני חזק דעתן ושטלתן אני ידע לומר לעצמי משפטים שירגיעו את הסערה שלי, למה אני רוצה לשלוט, מאיפה זה בא לי? מה חסר לי שאני צועקת...
מקווה שעזרתי לך.
מהמם תודה!! עכשיו נותר לי רק למצוא חומר על זה
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
לדעתי תדברי על החשיבות במודעות עצמית בגיל הזה. א"א כבר לשחק עם מה אני ומי אני. תני לעצמך יישוב הדעת לבנות בסולם ערכים נכון מה יש בי. מי אני. פשוט. מה החוזק שלי ומה חלישויות שיש בי. אצלנו לא דברו פתוח על שידוכים דברו על זה שהאדם חייב להכיר את עצמו כדי להבין איך הוא יכול להתקדם מהמקום שלו.
מה מקפיץ אותי. מה נותן לי כח. ואיך אני עובדת. מה הכח המניע שלי. ככה אפשר לזהות מראש לא להכנס למקומות שקשה לצאת מהם. אם אני טיפוס מסתבך וכל דבר גדול עלי ומאיים ומחליש אני ידע להתרחק מנקודות שמושכים אותי לבור. אם אני חזק דעתן ושטלתן אני ידע לומר לעצמי משפטים שירגיעו את הסערה שלי, למה אני רוצה לשלוט, מאיפה זה בא לי? מה חסר לי שאני צועקת...
מקווה שעזרתי לך.
נעבור לפרטי?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה