התייעצות מהו לדעתכם הגדרה של אדם חכם

מאיר 4134

משתמש מקצוען
פירוש המילה "פילוסוף" ביוונית היא אוהב חכמה, וששאלו את פיתגורס אם הוא חכם ענה אינני חכם אני אוהב חכמה. (פיליה = אהבה סופוס = חכמה)

וגם ע"פ הגדרת היהדות רואים זאת שהרי איזהו חכם הלומד מכל אדם ודייקו המפרשים (המגיד ממעזריטש ועוד) שאפי' מעם ארץ ואפי' מגוי יש מה ללמוד הנהגות טובות, ומי שאוהב חכמה, הוא לומדה מכולם ואפי' מן התינוקות.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית

מאיר 4134

משתמש מקצוען
וכן רואים זאת בצורה שדוד המלך התבטא ע"ע שכתוב במדרש תהילים:

גר אנכי בארץ אל תסתר ממני ממצותיך. וכי גר היה דוד אלא אמר לו כשם שהמתגייר היום אינו יודע כלום בתורה. כך עיניו של אדם פתוחות ואינו יודע בין ימינו לשמאלו כלום בתורה. ומה אם דוד שאמר כל השירות וכל המזמורים הללו אמר גר אנכי בארץ ואיני יודע כלום. אנו על אחת כמה וכמה שאין אנו יודעים כלום בתורה. לכך נאמר גר אנכי בארץ וכו' (קיט')
 

לב זהבה

משתמש מקצוען
הדבר נראשון שעלה לי לראש, אדם העושה את הדבר הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון ולא באופן חד פעמי, שהצליח לו אלא זו דרך חייו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה