נכתב ע"י גלבוע;2283398:את/ה שייך לבנים שלא מחפשים אקשן, או שאת/ה בת שחושבת שיש בנים שלא מחפשים אקשן?
לראשון.
לא נתקלתי בבת שחושבת כאפשרות השניה
נכתב ע"י גלבוע;2283398:את/ה שייך לבנים שלא מחפשים אקשן, או שאת/ה בת שחושבת שיש בנים שלא מחפשים אקשן?
נכתב ע"י רותי קפלר;2283378:ברובד העמוק, כמובן שכולם רוצים סיפור יהודי טוב שיעורר את לבבם ליראה ולאהבה וכולי.
ברובד המיידי, בני הנוער והגברים אוהבים אקשן, מתח, דם וסערות.
הנשים והבנות מחבבות יותר את הצד הרגשי - שיהיו סערות רגש עצומות.
שני הצדדים מחפשים מקוריות, חדשנות, דרמות מכל הסוגים, והרבה הרבה אנושיות. שיהיו יחסים מעניינים בין אנשים. שהגיבורים, או לפחות אחד מהם, יזכירו להם את עצמם.
רובם רוצים עלילה שמתפתחת, שכל הזמן קורים דברים שמקדמים את הסיפור לאן שהוא.
כולם שונאים הטפות מוסר בסיפורים.
כשיש יותר משני משפטים רצופים של מסר/הגות/נאום לאומה - ולא משנה עד כמה הוא חשוב, אנשים בדרך כלל ידלגו הלאה.
אנשים רוצים להבין מה קורה. זה שיש תעלומה זה יופי, אבל לא כדאי לקמצן במידע.
סיפור מעורפל ואלגורי, שבו לא ברור לקוראים מי זה 'הם' ומי זה 'הוא' ומה הסוד הנורא שקרה, עלול להינטש די מהר. במקביל לבניית המתח, חשוב לשחרר כל הזמן פריטי מידע. לשתף את הקוראים. הם לא האויבים שלך, ש'אוי ואבוי אם ידעו'. הם שותפים, חשוב שידעו מי נגד מי ומה קורה.
אנשים רוצים ואוהבים להבין את המסר מעצמם. בלי שיגידו להם.
הרבה סופרים נופלים במלכודת הזו של המסרים, שהיא מפתה מאד, וכותבים: "הדרקונים הסגולים הם חיה מסוכנת מאד", אמר האב לבנו. "גם אם לרגע מטעה הם נראים לך כמו חיות תמימות ובלתי מזיקות, זכור כי את עוצמת האש שלהם אין לשער". ואז בסוף הפרק עוד 8 משפטים מיותרים על כמה הדרקון הסגול מסוכן, ועל כל יהודי להתרחק ממנו ככל האפשר למרות שהוא יפה כל כך.
במקום זה, ספרו איך הבן לא נזהר, ונכווה מהדרקון כוויות סגולות ומוזרות, למרות שהיו אנשים שליטפו את הדרקון ולא קרה להם כלום. זהו, סיימו את הפרק כשהבן בוחן את זרועו הכואבת ומנסה לפוצץ את השלפוחיות שנוצרו.
הקורא כבר יגיד לעצמו לבד: וואלה, דרקון סגול זו כנראה חיה מסוכנת.
(ועל כך נאמר, טובה מרדות אחת בליבו של אדם, יותר ממאה מלקיות...)
ועוד נקודה : שום סיפור לא מספק ל-100% מהקוראים את דרישותיהם.
להתחבב על 30% מתוך הקוראים, זה יפה וזה הרבה מאד.
נכתב ע"י רותי קפלר;2283378:ברובד העמוק, כמובן שכולם רוצים סיפור יהודי טוב שיעורר את לבבם ליראה ולאהבה וכולי.
ברובד המיידי, בני הנוער והגברים אוהבים אקשן, מתח, דם וסערות.
הנשים והבנות מחבבות יותר את הצד הרגשי - שיהיו סערות רגש עצומות.
שני הצדדים מחפשים מקוריות, חדשנות, דרמות מכל הסוגים, והרבה הרבה אנושיות. שיהיו יחסים מעניינים בין אנשים. שהגיבורים, או לפחות אחד מהם, יזכירו להם את עצמם.
רובם רוצים עלילה שמתפתחת, שכל הזמן קורים דברים שמקדמים את הסיפור לאן שהוא.
כולם שונאים הטפות מוסר בסיפורים.
כשיש יותר משני משפטים רצופים של מסר/הגות/נאום לאומה - ולא משנה עד כמה הוא חשוב, אנשים בדרך כלל ידלגו הלאה.
אנשים רוצים להבין מה קורה. זה שיש תעלומה זה יופי, אבל לא כדאי לקמצן במידע.
סיפור מעורפל ואלגורי, שבו לא ברור לקוראים מי זה 'הם' ומי זה 'הוא' ומה הסוד הנורא שקרה, עלול להינטש די מהר. במקביל לבניית המתח, חשוב לשחרר כל הזמן פריטי מידע. לשתף את הקוראים. הם לא האויבים שלך, ש'אוי ואבוי אם ידעו'. הם שותפים, חשוב שידעו מי נגד מי ומה קורה.
אנשים רוצים ואוהבים להבין את המסר מעצמם. בלי שיגידו להם.
הרבה סופרים נופלים במלכודת הזו של המסרים, שהיא מפתה מאד, וכותבים: "הדרקונים הסגולים הם חיה מסוכנת מאד", אמר האב לבנו. "גם אם לרגע מטעה הם נראים לך כמו חיות תמימות ובלתי מזיקות, זכור כי את עוצמת האש שלהם אין לשער". ואז בסוף הפרק עוד 8 משפטים מיותרים על כמה הדרקון הסגול מסוכן, ועל כל יהודי להתרחק ממנו ככל האפשר למרות שהוא יפה כל כך.
במקום זה, ספרו איך הבן לא נזהר, ונכווה מהדרקון כוויות סגולות ומוזרות, למרות שהיו אנשים שליטפו את הדרקון ולא קרה להם כלום. זהו, סיימו את הפרק כשהבן בוחן את זרועו הכואבת ומנסה לפוצץ את השלפוחיות שנוצרו.
הקורא כבר יגיד לעצמו לבד: וואלה, דרקון סגול זו כנראה חיה מסוכנת.
(ועל כך נאמר, טובה מרדות אחת בליבו של אדם, יותר ממאה מלקיות...)
ועוד נקודה : שום סיפור לא מספק ל-100% מהקוראים את דרישותיהם.
להתחבב על 30% מתוך הקוראים, זה יפה וזה הרבה מאד.
נכתב ע"י רותי קפלר;2283378:... ... ...
נכתב ע"י israelintop;2283392:דעתי שונה.
אבל היא לא משנה.
לעצם הכתיבה - כל אחד יתחבר למה שמתאים לו
נכתב ע"י אשר גולד;2283553:אנשים אוהבים מקצועיות
נכתב ע"י זלמן כהנא;2284648:כמה נקודות ארעיות:
הכותבת המוכשרת ר. קפלר הציגה את עדת הגברים, במיוחד הצעירים שבהם, כחובבי 'אקשן' מושבעים.
לדעתי - כמי שנמנה על העדה המדוברת - הדבר אינו נכון בעליל! אמת שגברים לא אוהבים את הסיפורים עמוסי הרגש פרי ידיהן המוכשרות של המברכות 'שעשני כרצונו'. אבל זה עוד לא מטיל אותם לחווה הפראית המתבוססת בדם קרב. סיפור ערכי ומעניין, שיש בו גם המון רגש ובנוסף יש בו צדדים מרתקים, מגוונים ובעיקר - אופקים חדשים; אמור לעניין ביותר את ציבור הקוראים על כל צדדיו.
[/B]
נכתב ע"י רותי קפלר;2283378:ברובד העמוק, כמובן שכולם רוצים סיפור יהודי טוב שיעורר את לבבם ליראה ולאהבה וכולי.
ברובד המיידי, בני הנוער והגברים אוהבים אקשן, מתח, דם וסערות.
הנשים והבנות מחבבות יותר את הצד הרגשי - שיהיו סערות רגש עצומות.
נכתב ע"י רותי קפלר;2283378:אנשים רוצים ואוהבים להבין את המסר מעצמם. בלי שיגידו להם.
נכתב ע"י רותי קפלר;2284644:לא. לצערי לא כולם.
רק העשירון העליון של הקוראים (אולי גם השניים שתחתיו) מעריכים ואוהבים מקצועיות.
כל היתר, מוכנים לקרוא מה שכותבים להם, העיקר שזה יהיה נורא סוחף ומותח.
לא ממש מעניין אותם התאמה של זמנים ותקופות וסגנונות.
נכתב ע"י קדיתא;2284687:החלוקה המגדרית גם היא שרירותית ומכלילה.
[סביר שהיא נכונה לגבי הרוב, אבל מה עם הנורמלים ;ׂׂ)]
נכתב ע"י קדיתא;2284687:אבל זה נכון לא רק לגבי ה"מסר" [מילה דוחה], אלא גם לגבי הסיפור.
וגם בארזים נפלה שלהבת, אולי מתוך הערכת חסר של הקוראים.
דוגמא אקראית בשליפה:
"מחר בערב ליד מדורת השבט תתכנס מועצת הזקנים של הכפר. יחד ידונו בהצעות השידוך האחרונות שהתקבלו לבני ולבנות הכפר, ויבדקו שהמדוברים הם לא קרובי משפחה, עד שישה דורות אחורה. נישואי קרובים אסורים מכל וכל בין השבטים הפפואנים, אפילו אם מדובר בסב סבא משותף אחד.
"נראה לך שיש סיכוי שאמבר ואני קרובים?" שאלה ברנדין בתקווה."אולי סבתא של סבא שלו, היא דודה של סבתא ג'ילט?"
המשפט המודגש, לְמה הוא בא?
נכתב ע"י אשר גולד;2283553:אנשים אוהבים מקצועיות
באחד הספרים שזכו לפופולריות יתר בציבור החרדי מתואר איש עטור קרבות המשתלט בקלות על חייל שתוקף אותו במפתיע עם סכין
כמה פרקים אח"כ (באותו יום) אישה שאך ילדה בן זה מכבר נועלת אותו במחסן באיומי מעדר... ואין לו יכולת להתגבר עליה, מהסיבה הפשוטה שלצורך הסיפור הוא היה צריך להיות נעול למשך הלילה...
כמו כן נסו נא לדמיין מישהו בעל השפעה גדולה שמנסה 'לחלן' קהילה אחת או עיר אחת ולהפוך אותם משומרי מצוות אדוקים לאנשים פתוחים כמה זמן זה אמור לקחת ?
(לאינטרנט זה לקח כמה שנים טובות, וזה בדורנו שאנשים מאוד רדודים בלי חוט שדרה חזקה).
אבל בסיפור עצמו לוקחים מדינה שלימה והופכים אותם למזלזלים בתו"מ בתוך חודשים ספורים.... ע"י כמה זמרים עם שירים מודרניים.
ולא עובר הרבה זמן וההגה מסתובב בחזרה ואנשים 'תופסים' את עצמם וחוזרים בתשובה..
אלו המקרים שצצו בראשי אחרי שקראתי את הספר ההוא
יש עוד הרבה מה לכתוב, לא רק על הספר הזה אלא על הרבה עלילות אצלנו בציבור.
שאנשים נעלמים, הופכים לקשתים, אקדוחנים, משתמשים בסוגי תחמושת, מבלי לדעת טיפת ידע ע"ז.
או מדברים - כותבים שפה עתיקה בסלנג 2016... ילדים שמוצאים מנהרות שארכיאולוגים מחפשים שנים. ועוד היד נטויה
נכתב ע"י רותי קפלר;2284672:ועוד משהו: חשוב להבדיל בין משאלות לב למציאות.
דומה שכל הנוכחים בפורום זה, כולל הח"מ, היו רוצים שהקהל יעריץ ספרות רגשית. אבל המציאות אומרת אחרת, ועלינו להרכין בפניה את הראש.
שזה אומר: או לכתוב ספרות רגש-נפש, ולדעת שקהל היעד מלכתחילה קטן יותר.
או להוסיף לסיפור יותר עלילתיות, יותר אקשן, שני תתי מקלע ושלושה אקדחים. ואם אפשר כמה עינויים קלים, ככה בשביל שהסאדיסט הקטן בלב של הקוראים יהיה מרוצה - מה טוב.
גם אני שמעתי כנ"ל מהמו"לים.נכתב ע"י רותי קפלר;2284672:הטענה 'רוב הגברים אוהבים אקשן ומתח', אינה יכולה להיות מופרכת בידי הטענה 'אני לא אוהב מתח ואני גבר'.
מה כן יכול לערער את הטענה? נתונים על מכירות של ספרי מתח ואקשן לגברים, שיהיו נמוכות בהרבה, באופן עקבי, ממכירות ספרים דומים שיש בהם עלילות רגש ונפש.
נתונים על חשיפה ציבורית נמוכה של סיפורי מתח בהמשכים, מול חשיפה גבוהה יותר של סיפורים דומים בענייני רגש/נפש.
בפועל, הנתונים הפוכים בדיוק.
הטענה שלי נשענת על מציאות בשטח. על היקף ורמת מכירות. על ביקושים בעיתונים. אל תשאלו אותי: תשאלו את יוני פוזן ואת ביבלה מאור החיים. תשאלו את עורכי המגזינים והעיתונים. שהם יספרו לכם על הביקוש הגדול לסיפורי וספרי מתח.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: