בטחוני מבצע עלות השחר ברצועת עזה

מצב
הנושא נעול.

טאבו

משתמש סופר מקצוען
הנחיות מיוחדות בעורף בטווח של 80 ק"מ מרצועת עזה מפורסמות בפורטל החירום הלאומי, ההנחיות תקפות החל מהיום בשעה 16:45 ועד מחר בשעה 20:00.
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען

"עלות השחר": צה"ל יצא למבצע בעזה; המטרה – הג'יאהד האסלאמי • צפו​

מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים יעדים שמשתייכים לארגון הג'יאהד האסלאמי, בצפון רצועת עזה • המתקפות מגיעות אחרי ארבעה ימי מצור כנגד תושבי העוטף, ובצה"ל שואפים שחמאס יישאר מחוץ למערכה
דובר צה"ל מודיע הצהריים (שישי), שעות לפני כניסת שבת, כי מבוצעות תקיפות בדקות אלו ברצועת עזה. מדובר במתקפה ראשונית אחרי ארבעה ימי מצור על תושבי העוטף שלא יכלו לצאת מבתיהם ולנוע בחופשיות, בעקבות מעצרו של בכיר הג'יאהד האסלאמי בשומרון. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה. הוגדר מצב מיוחד בעורף. פרטים נוספים בהמשך".

בהמשך דווח בכלי התקשורת בישראל, כי יעדי התקיפה הם של הג'יאהד האסלאמי. לפי הדיווחים, מטוסי קרב ביצעו את התקיפה כנגד בניין של הג'יאהד האסלאמי בצפון רצועת עזה. המטרה של צה"ל היא להשאיר את ארגון הטרור חמאס מחוץ למערכה, כאשר השאיפה היא שלא נדרדר למערכה כוללת. בינתיים בחמאס לא הגיבו לתקיפות ברצועה.

‏דובר צה"ל מתיר כעת לפרסם את שם המבצע: "עלות השחר" כנגד יעדי טרור בארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (גא״פ). דיווחים פלסטיניים על פיצוצים במזרח ח'אן יונס בדרום הרצועה ועל שני נפגעים בעמדה בצפון בית לאהיה.

ערוץ א-מיאדין מדווח כי צה"ל תוקף גם באזור ח'אן יונס. ארגון הג'יהאד האיסלאמי בהודעה רשמית: "האויב פתח במלחמה נגד עמנו, על כולנו להגן על עצמנו, לא ניתן לאויב להמשך במדיניות שלו שמטרתה לפגוע בהתנגדות".

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו מוקדם יותר מפי מקורות כי ישראל הסכימה להכניס היום לרצועת עזה מספר מכליות דלק על מנת לאפשר לתחנת הכוח ברצועה להמשיך לפעול. כזכור, מאז החלה ההסלמה נסגרו המעברים לרצועה ונעצרה כניסת הסחורות כולל דלק, מה שעלול היה להוביל להפסקת פעילות תחנת הכוח. במקביל מדווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי מנהל מעבר כרם שלום, בסאם ע'בן, הודיע כי המעבר נפתח בשעה 16:00 באופן חריג על מנת להכניס כמות דלקים המוערכת בכ-6 מכליות דלק לתחנת הכוח שברצועה.

לפני תחילת התקיפות ברצועה, גורם ביטחוני ישראלי אמר כי "בוחנים את האפשרות להכניס לרצועת עזה מספר משאיות סולר, כדי לאפשר את המשך פעילותה של תחנת הכוח ברצועה. עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא". אחרי הודעת דובר צה"ל, הפלסטינים אישרו כי נשמעים פיצוצים עזים בשטח הרצועה.

WhatsApp-Image-2022-08-05-at-16.25.59-766x1024.jpeg


WhatsApp-Image-2022-08-05-at-16.26.00-1024x768.jpeg

צילומים: פלסטיני
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
את מה זה כולל?
תכלס אלו ההוראות לעת עתה: מאתר פיקוד העורף
  • הנחיות פיקוד העורף מיום שישי, 5.8.2022, בשעה 16:30, עד ליום שבת, 6.8.2022, בשעה 20:00
  • בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום שישי, 5.8.2022, בשעה 16:30, עד ליום שבת, 6.8.2022, בשעה 20:00:
    עוטף עזה - פעילות מצומצמת (מדרג כתום)
    פעילויות חינוכיות
    - אין לקיים פעילויות חינוכיות.
    התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.
    מקומות עבודה - ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
    מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש ומרכז הנגב - פעילות מצומצמת (מדרג כתום)
    פעילויות חינוכיות
    - אין לקיים פעילויות חינוכיות.
    התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.
    מקומות עבודה - ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
    שאר הארץ - פעילות מלאה (מדרג ירוק)
    אין הגבלות על קיום פעילויות חינוכיות, פעילות במקומות העבודה והתקהלויות ושירותים.על כל אחד ואחת מאיתנו לוודא כי אנחנו ערוכים ויודעים כיצד לפעול כדי להגן על חיינו ועל יקירינו. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב ולשהות בו 10 דקות.
    יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות שמפרסם פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים.
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען

צה"ל פתח במבצע "עלות השחר" נגד ארגון הג'יהאד האסלאמי: הוגדר מצב מיוחד בעורף​

לאחר מספר ימים בהם תושבי הדרום היו נצורים בביתם בעקבות התרעות במערכות הביטחון על כוונה לבצע ירי טילים לעבר כבישי העוטף, צה"ל החל לתקוף בשעות הצהריים מטרות ברצועת עזה. מערכת הביטחון הפעילה מצב מיוחד בעורף וצה"ל עיבה פריסת צוללות ברזל ברחבי הארץ​

אבי גדלוביץ' | בטחוני5.8.2022 | 16:26

3e508d87332f30149213.jpg
התקיפה בעזה, היום | צילום: פלאש 90
צה"ל החל לתקוף בצהריים (שישי) ברצועת עזה, זאת אחרי למעלה משלושה ימים של מתיחות בדרום שהחלה מאז מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. מערכת הביטחון הפעילה מצב מיוחד בעורף. מוקדם יותר עיבה צה"ל את סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ, מחשש להסלמה.
הבוקר קיים שר הביטחון, בני גנץ, הערכת מצב במפקדת פיקוד הדרום, במהלכה שיגר איומים חריגים לעבר ראשי ארגוני הטרור ברצועה. גנץ שב על ההצהרה של גורמים בישראל שהבהירו כי המצב הנוכחי לא צפוי להימשך עוד זמן, וכי צה"ל עשוי ליזום פגיעה במחבלים במטרה לסיים את המתיחות. "המשימה שלנו היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת", אמר גנץ.
שר הביטחון המשיך ואיים על ארגוני הטרור ברצועת עזה: "לאויבינו בכלל ולראשי החמאס והג'יהאד האסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שיישא באחריות".
 

סוווווף !!!

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
D I G I T A L
[5.8, 16:47]
אנשי: זק"א | עלות השחר: בדקות האחרונות פתח צה"ל במבצע הגנה בגבול עזה.


מתנדבים ומפקדים, נא וודאו תקינות וזמינות ציוד תוך שמירה על ביטחון אישי. נא וודאו חיבור לרשת קשר.

"כי ה' אלוקיכם ההלך עמכם להלחם לכם עם איביכם להושיע אתכם"

חיים ו.

ראש אגף המבצעים זק"א
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה