הרש"ר הירש מבאר שאני הוא כשהדובר חיצוני מהשומע ומעביר אליו מידע בלבד, אך אנוכי הוא כשהדובר עוטף את השומע ומכניסו בתוך הענין. מה ששייך כמובן יותר לאלוקים.אני או אנוכי?
הרש"ר הירש מבאר שאני הוא כשהדובר חיצוני מהשומע ומעביר אליו מידע בלבד, אך אנוכי הוא כשהדובר עוטף את השומע ומכניסו בתוך הענין. מה ששייך כמובן יותר לאלוקים.אני או אנוכי?
דעת רוב רבותינו הבלשנים שחייב להיות הבדל משמעות במילים נרדפות ולא רק לתפארת המליצה.נראה לי שגם וגם
למה, יש הבדל מהותי?
עיון קל מראה כי אינו הוא לשון חז"ל, ואיננו - לשון מקרא.איני או אינני?
אופס. ודאי שכן, טעות שלי.@דיונון ואין לזה שייכות למילה שָׂב, מלשון שיבה?
גַּם שָׂב גַּם יָשִׁישׁ בָּנוּ (איוב טו, י)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
4.06
כ"ז אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
הכירו את טווינמושן
עם גל אקסלרוד
עולם מטורף משל הדמיות! ממשק חדשני שמאפשר לבצע הדמיה כמעט כמו משחק מחשב
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק ג
א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה: