מידע שימושי לפרוס כנפיים עד דק

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
גם לכם קרה שנתקלתם בחסידה ש'פרסה כנפיים' ותהיתם באיזה סנדוויץ' היא שמה אותם?
או שפגשתם גיבור קטע שבחר להשתפך ובאופן אבסורדי 'הסיח את ליבו'?
התנגשתם כמוני עם עיקוב בזמנים, אנשים שמועילים בטובם, או שיער משוך בשמן?
בתקווה שלא פתחו אשכול כזה וכן המצאתי כאן גלגל בעל עניין לקהילת כותבים
מוזמנים לבדל, לדייק, להסביר ולתקן מילים דומות שעלולות לבלבל כל כותב שבטעות קרא ספרים בלי הגהה מקצועית...
 

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
ועכשיו לדוגמאות הנ"ל:
החסידה פורשת כנפיים והלחם נפרס לפרוסות.
לחבר שולחים פרישת שלום (נכון?) ופרוסת עוגה

הסיח ליבו - הזיז את תשומת הלב
השיח ליבו - שפך שיחה

מעקב נעשה על ידי התחקות על עקבותיו של אדם
עיכוב - הוא כמו כל עכבה לטובה, ולאנשים חסרי מעצורים אין עכבות

אנשים מועילים הם פרודוקטיביים
ואנשים מואילים בטובם להושיט יד ולהיות מועילים

שיער מושחים בשמן או מושכים בזעם
ארשת נחמדות הממ. היא יכולה להיות משוחה באופן שמנוני וערמומי, אבל בדרך כלל היא משוכה על שרירי הפנים הנמשכים בהתאמה, נראה לי...

ברגליים גומאים מרחקים, ומים גומעים בשקיקה.
אפשר לגמוע את המדרגות כמו בשתייה היסטרית, אבל זה כבר כרומטיקה מכוונת. לכל הפחות אל תתנו לצמאים לגמוא מים...
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אוי, אוי. כמה צחקתי...

אירע לי שפגשתי באדם ניחוח. לגודל הבושה - בטקסט שאני כתבתי.
אך מעולם לא הבנתי כיצד זה נראה במציאות. אדם עשוי ריח?

כמו כן, אדם שפצע את פיו נשמע לי קצת מזוכיסט...
(נכון לומר "פצה", כיוון שהוא פתח את פיו ולא חתך אותו.)
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
אשכול אדיר. ירבו כמותו.

לגבי זה,
החסידה פורשת כנפיים והלחם נפרס לפרוסות.
לחבר שולחים פרישת שלום (נכון?) ופרוסת עוגה
האקדמיה ללשון העברית דווקא חולקת עלייך. ראי כאן.


ועצה אחת משלי, אומנם לא באותו סגנון של עצות מועילות לעיל אבל גם היא עצה ידידותית:
חברים, הימנעו כמה שאפשר מלגרום לגיבורים שלכם לגלגל את עיניהם סביב החדר.
כשחושבים על זה, זה לא נעים.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ברגליים גומאים מרחקים, ומים גומעים בשקיקה.
אפשר לגמוע את המדרגות כמו בשתייה היסטרית, אבל זה כבר כרומטיקה מכוונת. לכל הפחות אל תתנו לצמאים לגמוא מים...
חלב כדי גמיעה.
איבעיא להו כדי גמיאה או כדי גמיעה א"ר נחמן בר יצחק (בראשית כד יז) 'הגמיאיני נא מעט מים מכדך'.

(שבת עז.)
כמו כן הוכח שילדים בריאים לא גוועים עם הגיל אלא גובהים.
גְּבֵהִים!!!
 

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אשכול אדיר. ירבו כמותו.

לגבי זה,

האקדמיה ללשון העברית דווקא חולקת עלייך. ראי כאן.


ועצה אחת משלי, אומנם לא באותו סגנון של עצות מועילות לעיל אבל גם היא עצה ידידותית:
חברים, הימנעו כמה שאפשר מלגרום לגיבורים שלכם לגלגל את עיניהם סביב החדר.
כשחושבים על זה, זה לא נעים.
אדון לכף זכות את כל מבלבלי הס' והש'

חלב כדי גמיעה.
איבעיא להו כדי גמיאה או כדי גמיעה א"ר נחמן בר יצחק (בראשית כד יז) 'הגמיאיני נא מעט מים מכדך'.

(שבת עז.)
טוב לדעת
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
גְּבֵהִים!!!
1636924179094.png
 

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פנים בזכר מתכוונים לפנים שונים - כלומר אופנים
ופנים של אדם הן פנים שמחות או נפולות
אך האם יש צידוק לכתוב על משיהו שהוא הראה 'פנים שמחים'?
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה

מותר לשתף משהו ככה באמצע האשכול?
בלי קשר למהות האשכול, שכשלעצמו מעניין ותורם.
רק מעלה את התופעה שאפשר כביכול להעיר למישהו אחר על שגיאה לשונית, תוך כדי שיחה דבורה או כתובה. אני חושבת שזה לא נכון. מבין כל אלפי הסעיפים בשולחן ערוך שמדברים על אורחות חייו של יהודי אין סעיף שאוסר שגיאות כתיב או דיבור. אבל סעיפים הנוגעים לאהבת ישראל וכבוד לאחר- יש ויש... אדם שמתקנים אותו באמצע שיחה לא אומר לעצמו, בדרך כלל, "וואו, הוא הציל אותי הרגע מלומר שלוש במקום שלושה". זה בדרך כלל גורם לתחושה של אי נעימות או מבוכה.
אולי אלו דברים ברורים לרוב המשתתפים כאן... אני רק מעלה את העניין:geek:
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אז זה באמת תקני? אפשר לדעת את המקור?
זה מהפיוט "אדוננו בר יוחאי".
נותח בעבר כאן:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

פרק קמב א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה