מידע לנגן רק על פי הספר ולא לפי שמיעה????

בֶּכָויֹל מקרה

עיבודים קוליים
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יש לי חבר שלומד גיטרה אצל מורה שיש לו הרבה ניסיון, וחבר שלי טוען לי שמה שהמורה רוצה שהוא יידע בסוף הלימודים, זה שהוא יידע בסוף לנגן את כל השירים בגיטרה אבל רק לפי ספר, וכאילו שאין עניין שהוא יידע לנגן על פי שמיעה בלבד (כלומר למשל שיר שהוא לא יודע את האקורדים שלו) ,
הוא לא מתקדם איתו לכיוון שיידע בסוף לנגן כל השירים שבעולם. אלא הדרישה היא שיידע לנגן טוב בגיטרה... אבל רק לפי הספר
אז אני אמרתי לו שלא יכול להיות כזה דבר, אין סיכוי בעולם שמורה מקצועי ילמד אותך ככה,
אז הוא עונה לי שהמורה עצמו גם מנגן ככה כמובן שלא אגיד את שם המורה ח"ו, אבל המורה בעצמו מנגן ככה אקורדים וסולו הכול בגיטרה, ולא לפי שמיעה רק לפי הספר.. אני מאוד השתוממתי ואני חושב שזה ממש לא טוב ללמוד ככה... במוזיקה צריך את כל הנשמה, ואחד שלא מנגן בסוף לפי שמיעה הוא לא נקרא מוזיקאי...
ככה הייתי בטוח עד היום ועדיין נראה לי שאני צודק, אבל אחרי ששמעתי את הסיפור הזה חשבתי אולי אני לא צודק,
תכלס חבר שלי אצל המורה כבר שנה ולא יודע לנגן לבד אפי' שיר אחד פשוט של קרליבך...
אז מה אתם אומרים חברים??? אני צודק בדבריי?? שבן אדם שמנגן חייב בסוף לדעת לנגן כל שיר שבעולם (ולא לפי הספר אלא לפי שמיעה, כמובן הכוונה לכל שיר שבעולם שאתה מכיר...)
האם אני צודק בטענתי???
 

סולמות

משתמש רשום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יש נגנים עולמיים שלא יודעים לנגן לפי שמיעה (באתי לכתוב מוזיקאים והתחרטתי, כי לדעתי זאת לא הגדרה שמתאימה להם)
אילפו אותם מגיל 3 לנגן והם מנגנים ברמה מטורפת
יכול להיות שאנחנו רואים אותם וחולמים לנגן כמוהם
אבל יכול להיות שאותו אדם יש לו 0 כישרון מוזיקלי ו 0 שמיעה מוסיקלית
האם זה טוב?
תלוי מה המטרה
לנגן עיבודים כתובים, לנגן יצירות מורכבות הם יכולים לעשות ברמה שנקנא בהם
אבל מה יקרה בהופעה חיה כשפתאום צריך איזה אילתור מהרגע להרגע?
מה יקרה באירועים שהוא ינגן?
שם זה כבר לא ממש קורץ...

אני אישית, ממש לא מסכימה עם הדרך הזאת...
 
נערך לאחרונה ב:

מוזיקאית בנשמה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני גם חושבת שנגן טוב אחרי הרבה שנים ולא שנה אחת של למידה -רצוי שידע לנגן על פי שמיעה.אבל זה יכול לקחת הרבה שנים.כשהוא מרגיש בשל לנגן לבד.וגם בספרים דוחפים לפעמים הרבה אקורדים שלא תמיד זקוקים להם.
 

בֶּכָויֹל מקרה

עיבודים קוליים
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני מסכים איתכם שיש אנשים שלא מתחברים למוזיקה אפי' אם הם מאוד רוצים ומשקיעים הרבה, האנשים האלה אכן לא יגיעו למצב בו ינגנו על פי שמיעה,
אבל מוזיקאי אמיתי ומי שזה באמת שייך אליו, אין כזה דבר בעולם שלא יידע לנגן על פי שמיעה...
זה יכול לקחת אולי לפעמים הרבה זמן תלוי איך מלמדים.. אבל אני מדבר על אנשים שאפי' אקורדים בסיסיים הם לא יודעים לנגן לבד... וזה ממש מחוץ למחנינו...:):):):)
כי עיקר המוזיקה תלוי בנשמה ובלב ובלהרגיש את מה שמנגנים ולהתחבר לזה...
 

ALESIS

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אני חושבת שכדי להצליח להתבטא באמת בנגינה,
חייבים לנגן לפי שמיעה.
כשמנגנים מתווים / אקורדים, אפילו ברמה מאוד גבוהה - מוגבלים ביכולת ההבעה והביטוי.
אפשר להביע את מה שהמלחין רצה, לפי הכללים שלו והצורה בה הוא כתב אותם (דינמיקה וכו')
אבל ביטוי עצמי - לא לגמרי יכול להיות שם...

בכל אופן - באמת לא כל מתחיל יכול מיד לנגן לפי שמיעה,
אז לכאורה כן כדאי להתחיל עם אקורדים כתובים,
אבל לא לוותר על פיתוח השמיעה (אלא אם כן ממש אין סיכוי...:rolleyes:)

(סליחה עם חזרתי כאן על דברים שכבר נאמרו,
פשוט קראתי רק את ההודעה הראשונה ומיד כתבתי תגובה...)
 

אשר גרין

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
יש לי חבר שלומד גיטרה אצל מורה שיש לו הרבה ניסיון, וחבר שלי טוען לי שמה שהמורה רוצה שהוא יידע בסוף הלימודים, זה שהוא יידע בסוף לנגן את כל השירים בגיטרה אבל רק לפי ספר, וכאילו שאין עניין שהוא יידע לנגן על פי שמיעה בלבד (כלומר למשל שיר שהוא לא יודע את האקורדים שלו) ,
הוא לא מתקדם איתו לכיוון שיידע בסוף לנגן כל השירים שבעולם. אלא הדרישה היא שיידע לנגן טוב בגיטרה... אבל רק לפי הספר
אז אני אמרתי לו שלא יכול להיות כזה דבר, אין סיכוי בעולם שמורה מקצועי ילמד אותך ככה,
אז הוא עונה לי שהמורה עצמו גם מנגן ככה כמובן שלא אגיד את שם המורה ח"ו, אבל המורה בעצמו מנגן ככה אקורדים וסולו הכול בגיטרה, ולא לפי שמיעה רק לפי הספר.. אני מאוד השתוממתי ואני חושב שזה ממש לא טוב ללמוד ככה... במוזיקה צריך את כל הנשמה, ואחד שלא מנגן בסוף לפי שמיעה הוא לא נקרא מוזיקאי...
ככה הייתי בטוח עד היום ועדיין נראה לי שאני צודק, אבל אחרי ששמעתי את הסיפור הזה חשבתי אולי אני לא צודק,
תכלס חבר שלי אצל המורה כבר שנה ולא יודע לנגן לבד אפי' שיר אחד פשוט של קרליבך...
אז מה אתם אומרים חברים??? אני צודק בדבריי?? שבן אדם שמנגן חייב בסוף לדעת לנגן כל שיר שבעולם (ולא לפי הספר אלא לפי שמיעה, כמובן הכוונה לכל שיר שבעולם שאתה מכיר...)
האם אני צודק בטענתי???
תלוי מאוד בסוג של האנשים יש אנשים בעלי אופי יותר "רגשני" ואז יש להם כישרון למוזיקה ציור ועוד ויש אנשים יותר שכליים שיש להם כישרון לנהל עובדים וכריזמה וכו' וכו' כל אדם וכישרונותיו.
אדם שיש לו אפשרות "יותר" מבסיסית לפתח שמיעה מוזיקאית ו/או אדם שרוצה אח"כ לנגן בעוד כלים/לשיר.
והולך ללמוד אצל מורה כזה ? השם ירחם זה בל תשחית דאורייתא וזה "רק" יזיק לו.
אבל אדם שלא מתחבר (אז בשביל מה הוא לומד בכלל) רק רוצה לדעת אז שילמד גם אצל מורה כזה אם זה יותר זול כמובן.
 

בֶּכָויֹל מקרה

עיבודים קוליים
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
תלוי מאוד בסוג של האנשים יש אנשים בעלי אופי יותר "רגשני" ואז יש להם כישרון למוזיקה ציור ועוד ויש אנשים יותר שכליים שיש להם כישרון לנהל עובדים וכריזמה וכו' וכו' כל אדם וכישרונותיו.
אדם שיש לו אפשרות "יותר" מבסיסית לפתח שמיעה מוזיקאית ו/או אדם שרוצה אח"כ לנגן בעוד כלים/לשיר.
והולך ללמוד אצל מורה כזה ? השם ירחם זה בל תשחית דאורייתא וזה "רק" יזיק לו.
אבל אדם שלא מתחבר (אז בשביל מה הוא לומד בכלל) רק רוצה לדעת אז שילמד גם אצל מורה כזה אם זה יותר זול כמובן.
בקיצור כולנו פה אומרים פה אחד אותו דבר...
פשוט לא הייתי בטוח בעצמי (כי אולי בכל זאת אם יש מורה כזה שמלמד, אולי הוא צודק...).
אבל שטויות בטח שהשאיפה היא לנגן על פי שמיעה...
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני רואה כאן כבר מספר ימים את הדעות ואני משתומם
לוקחים את הטפל ועושים ממנו עיקר ומהעיקר טפל. ואני ינסה להסביר למה כוונתי.

"אין כזה דבר להיות מוזיקאי בלי ללמוד!!! נקודה!.."

גם אם אתם מכירים בחור שיודע יותר מכמה אקורדים ועושה קטעי סולו מרשימים ואומר לכם שהוא לא למד כלום זה עדיין לא משנה את הסדר "מוזיקה צריכים ללמוד!"
בפרט שכל אחד כזה למד! אבל בדרך הארוכה והקשה, הוא למד מחברים, למד מצפיה בנגנים בחתונות, למד ע"י ניסוי וטעייה. אבל אין כזה דבר "לא למדתי כלום"...
כל אחד כזה מוכשר שאתם מכירים אם הוא היה לוקח מורה בגיל 12 ומשקיע שעתיים ביום לתרגול לפי הספר הוא היה מגיע לרמה פי חמש יותר גבוהה.

כמובן שאני מסכים עם ההנחה שמי שלומד שנה שנתיים ולא מצליח לנגן מעצמו אז הוא נמצא בבעיה אבל זה לא אומר שכל אחד יכול להפוך להיות מאסטר רק מתרגול בליל שישי עם החברים.
יותר מכך ישנם כלים שאם לוקחים אותם לידיים בלי מורה זה ברכה לבטלה הדוגמא הראשונה זה כינור, בכינור יש כ"כ הרבה טכניקה שאם לא לומדים אותה ומתרגלים אותה ביסודיות כמה שנים אין סיכוי בעולם להגיע לזה ע"י נגינה ע"פ שמיעה. אפילו קלרינט שהוא כלי יותר פשוט מבחינת הטכניקה יש כ"כ הרבה יסודות שצריך ללמוד ומי שלמד יעיד שזה חוסך הרבה הרבה אנרגיות מיותרות.

מנסיון אישי! "לא פגשתי עדיין נגן שמנגן ברמה מקצועית ולא למד....." (פגשתי כאלו שלא היו אצל מורה ויודעים לנגן אבל אחיות שלהם או האמא או חבר חדר וכו' וכדו' לימדו אותם וגם זה לא היה ברמה מספקת)לעומת זאת אני מכיר שני בחורים צעירים אחד שמנגן בקלרינט ואחד בכינור ושניהם לומדים בקביעות וביסודיות אצל מורה ולא מצאתי מישהו שמתקרב לרמה שלהם.

יש לי לימוד זכות אחד על אלו שטוענים שאין מה ללכת ללמוד שלרוב זה מגיע מאילוצים, אין להם מורה באיזור, אין להם כסף, זה לא מתאים כ"כ לבחור ישיבה, ועוד טיעונים כאלו שמה שעומד מאחור זה בדרך כלל עצלות...

בעיניי הסיפור שמובא בחז"ל על הדרך ארוכה שהיא קצרה וקצרה שהיא ארוכה הוא המשל הכי טוב לנושא הזה, מי שלומד אצל מורה הולך בדרך ארוכה אבל שהיא קצרה ומי שמחפש קיצורי דרך הולך בדרך קצרה אבל שהיא ארוכה....

מתנצל על המלל הרב ניסיתי להיות ברור כמה שיותר.
 

בֶּכָויֹל מקרה

עיבודים קוליים
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני רואה כאן כבר מספר ימים את הדעות ואני משתומם
לוקחים את הטפל ועושים ממנו עיקר ומהעיקר טפל. ואני ינסה להסביר למה כוונתי.

"אין כזה דבר להיות מוזיקאי בלי ללמוד!!! נקודה!.."

גם אם אתם מכירים בחור שיודע יותר מכמה אקורדים ועושה קטעי סולו מרשימים ואומר לכם שהוא לא למד כלום זה עדיין לא משנה את הסדר "מוזיקה צריכים ללמוד!"
בפרט שכל אחד כזה למד! אבל בדרך הארוכה והקשה, הוא למד מחברים, למד מצפיה בנגנים בחתונות, למד ע"י ניסוי וטעייה. אבל אין כזה דבר "לא למדתי כלום"...
כל אחד כזה מוכשר שאתם מכירים אם הוא היה לוקח מורה בגיל 12 ומשקיע שעתיים ביום לתרגול לפי הספר הוא היה מגיע לרמה פי חמש יותר גבוהה.

כמובן שאני מסכים עם ההנחה שמי שלומד שנה שנתיים ולא מצליח לנגן מעצמו אז הוא נמצא בבעיה אבל זה לא אומר שכל אחד יכול להפוך להיות מאסטר רק מתרגול בליל שישי עם החברים.
יותר מכך ישנם כלים שאם לוקחים אותם לידיים בלי מורה זה ברכה לבטלה הדוגמא הראשונה זה כינור, בכינור יש כ"כ הרבה טכניקה שאם לא לומדים אותה ומתרגלים אותה ביסודיות כמה שנים אין סיכוי בעולם להגיע לזה ע"י נגינה ע"פ שמיעה. אפילו קלרינט שהוא כלי יותר פשוט מבחינת הטכניקה יש כ"כ הרבה יסודות שצריך ללמוד ומי שלמד יעיד שזה חוסך הרבה הרבה אנרגיות מיותרות.

מנסיון אישי! "לא פגשתי עדיין נגן שמנגן ברמה מקצועית ולא למד....." (פגשתי כאלו שלא היו אצל מורה ויודעים לנגן אבל אחיות שלהם או האמא או חבר חדר וכו' וכדו' לימדו אותם וגם זה לא היה ברמה מספקת)לעומת זאת אני מכיר שני בחורים צעירים אחד שמנגן בקלרינט ואחד בכינור ושניהם לומדים בקביעות וביסודיות אצל מורה ולא מצאתי מישהו שמתקרב לרמה שלהם.

יש לי לימוד זכות אחד על אלו שטוענים שאין מה ללכת ללמוד שלרוב זה מגיע מאילוצים, אין להם מורה באיזור, אין להם כסף, זה לא מתאים כ"כ לבחור ישיבה, ועוד טיעונים כאלו שמה שעומד מאחור זה בדרך כלל עצלות...

בעיניי הסיפור שמובא בחז"ל על הדרך ארוכה שהיא קצרה וקצרה שהיא ארוכה הוא המשל הכי טוב לנושא הזה, מי שלומד אצל מורה הולך בדרך ארוכה אבל שהיא קצרה ומי שמחפש קיצורי דרך הולך בדרך קצרה אבל שהיא ארוכה....

מתנצל על המלל הרב ניסיתי להיות ברור כמה שיותר.
הנך צודק במאת האחוזים..
אבל לא על זה בדיוק היה הדיון פה...
אבל זה בטוח שאם מישהו מהצופים באשכול עלה לו בראשו מחשבה ולו במעט שלא צריך ללמוד זהו טעות חמורה... וודאי שצריך ללמוד וצריך ללמוד הרבה ולהשקיע בתרגולים וכאלה דברים...
רק צריך לדעת שאם אתה רואה שאתה לא מתחבר לזה ולא מצליח לנגן לבד כעבור שנה אפי' את האקורדים הבסיסיים... אז משהו פה לא טוב....
בעצם בעצם, אסור לנו בכלל לדבר על הדברים האלה כאן... כי כל אחד צריך לעשות מה שהמורה אומר לו לעשות. ובדרך כלל המלמדים במוזיקה הם "יודעי דבר" (כמו בכל הנושאים, לא דווקא מוזיקה), כי אם אנחנו נבוא ונתחיל להגיד שמי שרואה שלא מתקדם ע"י הלימודים וכו' אז זה לא שייך אליו וכו.. כל מה שדיברנו כאן לפני זה... וכל אחד ינסה לשפוט את עצמו , זה ממש לא טוב... רק באנו להגיד דבר אחד... שמורה ותלמיד שניהם צריכים לדעת שהעיקר זה לדעת בסוף לנגן על פי שמיעה... ויש עוד הרבה עיקרים כמו למשל ללמוד ולהשקיע בתרגולים וכאלה דברים... אבל מהבחינה הזאת של זיהוי האקורדים במקומות הנכונים.... זה חייב להיות להיות השאיפה של כולנו.....
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צריכים לדעת שהעיקר זה לדעת בסוף לנגן על פי שמיעה...
יש לי שאלה קטנה,
האם אתה מרשה לי לחלוק על הקביעה הזאת?

אצל כל אדם ההגדרה למוזיקה היא שונה ומגיעה מתוך מה שהוא רגיל אליו אחד שמע חזנות בבית ולא מסוגל לשמוע גיטרה חשמלית ואילו השני שומע מוזיקה עדכנית ולא מבין איך בכלל אפשר לשמוע חזנות.
אותו דבר זה בנושא הזה כל אחד מגיע עם התפיסה שלו על "מוזיקה" ולפי זה הוא מנסה לקבוע היכן מתחיל המסלול והיכן הוא מסתיים.
אדם שהמקצוע שלו זה נגן באירועים ברור שהשאיפה שלו היא לשלוט כמה שיותר וע"פ שמיעה אבל לעומת זאת אם תשאל מעבדים ומפיקים מקצועיים הם יגידו לך בדיוק ההפך שהם צריכים אנשים לפי הספר מקצוענים וממושמעים.(כמובן שמקצוען שיודע לאלתר זה פעמיים כי טוב)

לסיכום אצל כל אחד ההגדרה לעיקר בסוף היא שונה.
אני הקטן חושב שהעיקר בסוף זה לנגן תווים בקריאה ראשונה ברמה הכי מקצועית :)
 

גיטרה מקצועית

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
כמורה לגיטרה יש גישות שונות בהוראה של הכלי ואני מציגה כאן את דעתי האישית בלבד בלי לחלוק או להוריד ממקצועיותו של אי מי.
לדעתי חשוב מאד ללמוד גם משמיעה. במיוחד שזה הביקוש היום וחלק מהכיף בנגינה בגיטרה- ליווי כמובן- זה לנגן בשחרור ובזרימה.
מפריע לי מאד לראות כאלו שלומדות שנים ועדיין זקוקות לחומר כתוב.
מה שאני עושה כדי לעודד נגינה חופשית- זה להעביר את רוב השיעור בע"פ ורק בסופו לתת חומר כתוב כך התלמידה מתרגלת לנגן בלי ה"קביים" של דפים מול העיניים.
כשיש קצת יותר שמיעה וזה קורה בדר"כ אחרי כשישה שיעורים מתחילים לעבוד על הבנה של סולם מבנה דרגות עיקריות ועוד ,כך מתוך הידע התיאורטי וכמובן הדגמה של כל תופעה הרמונית- בשירים מצויים- מתחילה להתפתח שמיעה. גם ישנה אפשרות לתת את האקורדים הנתונים בשיר בצורה לא מסודרת ולבקש מהתלמיד לסדר אותם במקום.
או להחסיר חלק מהאקורדים ולתת לתלמיד להשלים ועוד ועוד...
זה בהחלט חשוב לתת על זה את הדעת כבר בשלבים ראשוניים של הלמידה לעניות דעתי.
מה שפשוט לעשות בכל מצב זה ללמוד שירים בע"פ אפילו כמו תוכי וברגע שמנגנים לא מתוך חומר כתוב- זה מפתח שמיעה גם כן.
כמובן שיש דרגות שונות של כישרון ויש דרכים נוספות ללמד כל אחד שאין כאן המקום לפרט אבל אני מניסיון של 30 שנה מתפתחת ולומדת דווקא מהתלמידות שלא כישרוניות בהתחלה והסיפוק שלי אדיר כשהן מצליחות לנגן משמיעה בעצמן.
 

משולם לוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
"אין כזה דבר להיות מוזיקאי בלי ללמוד!!! נקודה!.."
יש ועוד איייייך !
נכון שלרוב זה לא קורה.
אבל אני אישית, ואני מכיר עוד כמה, (נחמן צוקר ועוד), מוכיחים ש"אפשר להיות מוזיקאי אמיתי בלי ללמוד"!
אני מנגן גיטרה ברמה יפה מאוד, וכל זה מתוך ספר למתחילים אחד שהשתמשתי בו לחודשים הראשונים. אם הייתי לומד אצל מורה זה היה מדכא קצת את היצירתיות והחיות מהנגינה.
כמובן שהסתכלתי על נגני גיטרה אחרים, ושאלתי אותם הרבה שאלות (מעצבנות לפעמים), אבל תכלס זה נקרא ללמוד לבד !
אני רוצה לסייג את דברי (הנחרצים משהו), שברור שאם הייתי לומד הייתי מגיע לרמה גבוהה בהרבה, בחלק מהפרמטרים, אבל ב"ה הגעתי יפה מאוד מבלי ללמוד וזה תלוי הרבה בסביבה מעודדת/תחרותית וכישרון מולד.
אז בהצלחה לכולם, ובלי להיות תלותיים באמונה, שאי אפשר בלי מורה !:rolleyes:!
 

אורגניסטט

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
יש ועוד איייייך !
נכון שלרוב זה לא קורה.
אבל אני אישית, ואני מכיר עוד כמה, (נחמן צוקר ועוד), מוכיחים ש"אפשר להיות מוזיקאי אמיתי בלי ללמוד"!
אני מנגן גיטרה ברמה יפה מאוד, וכל זה מתוך ספר למתחילים אחד שהשתמשתי בו לחודשים הראשונים. אם הייתי לומד אצל מורה זה היה מדכא קצת את היצירתיות והחיות מהנגינה.
כמובן שהסתכלתי על נגני גיטרה אחרים, ושאלתי אותם הרבה שאלות (מעצבנות לפעמים), אבל תכלס זה נקרא ללמוד לבד !
אני רוצה לסייג את דברי (הנחרצים משהו), שברור שאם הייתי לומד הייתי מגיע לרמה גבוהה בהרבה, בחלק מהפרמטרים, אבל ב"ה הגעתי יפה מאוד מבלי ללמוד וזה תלוי הרבה בסביבה מעודדת/תחרותית וכישרון מולד.
אז בהצלחה לכולם, ובלי להיות תלותיים באמונה, שאי אפשר בלי מורה !:rolleyes:!

בסופו של דבר בשביל להיות נגן טוב צריך גם וגם...אפשר ולראות לשמוע את ההבדל באיכות וגיוון הנגינה אצל מישהו שלמד או לא למד..
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יש ועוד איייייך !
נכון שלרוב זה לא קורה.
אבל אני אישית, ואני מכיר עוד כמה, (נחמן צוקר ועוד), מוכיחים ש"אפשר להיות מוזיקאי אמיתי בלי ללמוד"!
אני מנגן גיטרה ברמה יפה מאוד, וכל זה מתוך ספר למתחילים אחד שהשתמשתי בו לחודשים הראשונים. אם הייתי לומד אצל מורה זה היה מדכא קצת את היצירתיות והחיות מהנגינה.
כמובן שהסתכלתי על נגני גיטרה אחרים, ושאלתי אותם הרבה שאלות (מעצבנות לפעמים), אבל תכלס זה נקרא ללמוד לבד !
אני רוצה לסייג את דברי (הנחרצים משהו), שברור שאם הייתי לומד הייתי מגיע לרמה גבוהה בהרבה, בחלק מהפרמטרים, אבל ב"ה הגעתי יפה מאוד מבלי ללמוד וזה תלוי הרבה בסביבה מעודדת/תחרותית וכישרון מולד.
אז בהצלחה לכולם, ובלי להיות תלותיים באמונה, שאי אפשר בלי מורה !:rolleyes:!
אנסה לענות על אחת אחת.
א' אינני יודע באיזו רמה אתה מנגן ומהו הידע המוזיקאלי שלך בשביל לשפוט ש"אפשר להיות מוזיקאי אמיתי" אבל גם לשיטתך אתה כותב שהתחלת עם ספר למתחילים וכן שאם היית לומד היית מגיע גבוה יותר. אף פעם לא מאוחר מידי!....;)וכל הטענה שיש לך על מורה זה שאולי (לא בדקת)זה היה מדכא לך את היצירתיות. בשורה התחתונה אתה בעצמך מספר שלמדת אבל בדרך הקצרה שהיא ארוכה...
ב' לגבי נחמן צוקר שמעתי שהוא למד אצל דניאל זמיר(לא בדקתי אם זה נכון)
ג' לגבי מה שכתבת על היצירתיות שמעתי מכמה מוזיקאים בכמה סגנונות של מוזיקה על כך שיש להרבה אנשים מחשבה כזאת, ש"ללמוד מוזיקה זה מקבע את הבן אדם למה שהוא למד ותו לא!"אבל זה לגמרי לא נכון! כמה שבן אדם לומד יותר ומחזיק יותר נכון ובחופשיות את הכלי וכמובן שולט יותר בטבעיות בסולמות הוא מצליח להוציא את הסגנון שלו ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהוא היה מצליח ללא הידע והתרגול.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה